Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eihän eronnut voi olla kristitty

Vierailija
06.07.2020 |

Raamattu ei tunne tälläistä asiaa kuin avioliitosta eroaminen.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustat olemisesi niihin asioihin, mitkä Raamattu tuntee, niin aika vähiin jää. Et esimerkiksi naisena voi käydä töissä, ostaa ruokaa kaupasta, ajaa autoa, hankkia vakuutuksia, maksaa veroja, synnyttää lapsiasi sairaalassa, pitää eläintä lemmikkinä, viettää syntymäpäiviä... mistään näistä Raamattu ei tiedä mitään.

Vierailija
22/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perustat olemisesi niihin asioihin, mitkä Raamattu tuntee, niin aika vähiin jää. Et esimerkiksi naisena voi käydä töissä, ostaa ruokaa kaupasta, ajaa autoa, hankkia vakuutuksia, maksaa veroja, synnyttää lapsiasi sairaalassa, pitää eläintä lemmikkinä, viettää syntymäpäiviä... mistään näistä Raamattu ei tiedä mitään.

Eikä varsinkaan vauvapalstasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin eron miehen salasuhteen paljastuttua. Mies kun ei suostunut luopumaan toisesta naisesta. Jeesus käskee rakastamaan muita samoin kuin itseään - eli myös itseään tulee rakastaa. Ja sen minä tein, kun itseäni ajattelin. Missään ei sanota, eikä edes neuvota, ryhtymään kynnysmatoksi.

Vierailija
24/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on myös armo. Käsite jota intersektionaalinen uskonto ei tunne.

Vierailija
25/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten perustelua perään, kiitos.

Vierailija
26/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: siis minua petettiin vuosikausia.

Pettämisen (huorintekemisen) takia saakin erota. Sen Jeesus mainitsi ainoana poikkeuksena.

Jeesus ei puhunut yhtään mitään avioliitosta tai avioerosta. 🙄

Kyllä minun raamatussani Jeesus opettaa sekä avioliitosta että avioerosta. Sinä olet tainnut raamatun sijasta lukea luulojen kirjaa?

Vierailija
27/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tarkoitat "intersektionaalisella uskonnolla". Mutta eikö se ole lähellä armon käsitettä ymmärtää, että esimerkiksi minun, hyvin koulutetun, valkoisen heteronaisen asema ja mahdollisuudet ovat erilaiset kuin kehitysmaasta tulevan, vainotun, vammaisen tai sukupuolivähemmistöön kuuluvan naisen? Ja koska yritän ymmärtää tämän eron, yritän myös olla tekemättä oletuksia noiden toisenlaisten naisten puolesta ja eläytyä heidän asemaansa. Miten tämä eroaa armosta?

Vierailija
28/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tällaiset aloitukset, vaikka provo tämäkin lienee, näin erotetun miehen näkökulmasta. Mitä sille mahtaa kun toinen masentuu ja ottaa eron vaikka ei itse haluaisi, jonka jälkeen suuri osa tosiuskovaisista häipyy vähin äänin FB-kaverilistalta? Suorastaan V-tuttaa kun yrittää uskovaista deittiseuraa etsiä, niin kaikkien nutturapäiden eka lause on "Ei saa olla eronnut eikä olla lapsia". 

Vierailija
29/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu ei tunne sellaista asiaa kuin avioliitto.

Vierailija
30/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tällaiset aloitukset, vaikka provo tämäkin lienee, näin erotetun miehen näkökulmasta. Mitä sille mahtaa kun toinen masentuu ja ottaa eron vaikka ei itse haluaisi, jonka jälkeen suuri osa tosiuskovaisista häipyy vähin äänin FB-kaverilistalta? Suorastaan V-tuttaa kun yrittää uskovaista deittiseuraa etsiä, niin kaikkien nutturapäiden eka lause on "Ei saa olla eronnut eikä olla lapsia". 

I feel you. Ehkä kannattaisi katsoa vähemmän nutturapäisiä? Joka tapauksessa näkemykseni mukaan olet vapaa etsimään uuden puolison, ihan raamatun mukaisesti.

Vierailija
31/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei tunne sellaista asiaa kuin avioliitto.

Menepäs nyt suolle halkomasta hiuksia. Raamatussa ei välttämättä käytetä sanaa avioliitto (enpä mene muistista vannomaan ) MUTTA miehen ja naisen elinikäisen liiton käsite on läsnä läpi ihan koko raamatun.

Vierailija
32/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut, kristitty, mutta en synnitön, niinkuin ei kukaan meistä. Uskon Jeesukseen ja Jeesus minut pelastaa.

Vierailija
33/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pappi ja jopa piispa on eronnut.

Lapissa rovasti teki lapsen rakastajattarensa kanssa, joka oli rovastinnan sisar. Avioeroa ei kuitenkaan otettu.

Vierailija
34/64 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten julmien "ei saa erota" -opetusten seurauksena esim. mieheni äiti on ollut häntä säännöllisesti pahoinpitelevän puolisonsa kanssa naimisissa jo 40 vuotta. Eikä aio erota. Asenne on, että "tällaisen elämän Herra on minulle antanut". Olen itsekin uskis, mutta tämä menee vaan yli hilseen. Ei Jumala nyt mikään sadisti ole, että pitää olla avioliitossa, jossa joutuu henkensä edestä pelkäämään!

Vierailija
35/64 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/64 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toista ihmistä tuomitseva voi olla kristitty? 

Vierailija
37/64 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen surulliseksi tällaisista aloituksista, vaikka ei koske minua mikään lailla. Naimisissa saman miehen, myös uskovan kristityn, kanssa jo 25 vuotta.

Mutta totta ihmeessä kristitty voi erota. Ja usein pitääkin. Äläkä antako ei-kristityille hölmöä kuvaa meistä. Ei Jeesuksen seuraaminen lähde säännöistä ja laeista.

Jeesus on omasanaisesti kieltänyt Raamatussa eroamisen

Paskapuhetta.

5. Moos. 24:1

"Jos avioliiton solminut mies lakkaa pitämästä vaimostaan havaittuaan hänessä jotakin epämieluista, hän voi kirjoittaa vaimolleen erokirjan ja lähettää hänet luotaan."

Matt 4:31 "On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja."

Riittää, että mies tahtoo erota. Tunnet uskontosi surkean heikosti.

Vierailija
38/64 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettämisen (huorintekemisen) takia saakin erota. Sen Jeesus mainitsi ainoana poikkeuksena.

Kyllä minun raamatussani Jeesus opettaa sekä avioliitosta että avioerosta. Sinä olet tainnut raamatun sijasta lukea luulojen kirjaa?

Missä luvussa? Evankeliumissa?

Vierailija
39/64 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero ja uudelleenavioituminen ovat kaksi eri asiaa.

Avioliitto kestää siihen saakka kunnes kuolema erottaa, eikä erilleen muutto, maallisen lain mukainen avioero tai edes uusien kumppanien hankkiminen muuta asiaa miksikään.

Jos siis vaikka perheväkivallan uhri ottaa lapset ja eroaa puolisostaan maallisten lakien mukaisesti, he ovat silti edelleen naimisissa eivätkä saa uudelleenavioitua ennen kuin toinen kuolee.

Vierailija
40/64 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä luvussa? Evankeliumissa?

Miten huonosti voi tuntea oman uskontonsa? Raamatussa opetetaan avioliitosta ja avioerosta mm. näissä jakeissa:

5. Moos. 24:1

5. Moos. 25:7

Esra 9:14

Matt. 1:19

Matt. 19:10

Matt. 19:12

Hepr. 13:4

Käsittämättömiä urpoja palsta täynnä. Pistetään sanoja jeesuksen suuhun ottamatta asiasta paskankaan vertaa selvää. Eroamiseen riittää, että mies havaitsee puutteita vaimossaan. Lue niin ei tarvitse luulla.