Tytär muuttaa syksyllä toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Huolettaa, että kuinkahan pärjää siellä.
Kun täällä on ollut noita ketjuja, joissa puhutaan "kuinka juhannuksen jälkeen mennään kohti syksyä", niin itselle tuli tulevasta syksystä se huoli mieleen, kun tytär muuttaa silloin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Kyllä minua huolettaa, että kuinka hän siellä tulee pärjäämään. 19-vuotias kun on vielä kovin nuori. Onko nykyään mitään mahdollisuutta sille, että opintoja voisi suorittaa kotoa käsin? Kyllähän ainakin koronavuosina tuntui olevan etäopetusta paljonkin. Jos se on lopetettu niin miksi ihmeessä?
Kommentit (50)
Minulla muutti vanhin 400 kilometrin päähän 19 vuotiaana, on siellä nyt asustellut 13 vuotta
Huoh... TAASKO näitä provoja? 🥱 Oli sama ainakin jo viime vuonna ja toissa vuonnakin.
No, varmaan pärjää ainakin paremmin, kuin äitinsä aikanaan. Sä kun taisit silloin parikymmmentä vuotta sitten puskea joka vuosi lapsia maailmaan, kun sulla tuntuu "opiskelemaan lähdössä olevia tyttäriä" joka vuosi olemaan.
Hyvin, kunhan on rahaa, pysyy kaukana rentuista ja juovista. Aina voi soitella, hän vaikka sulle.
Pärjää tai ei pärjää. Itse en pärjännyt aikoinaan, oli sosiaalista fobiaa ja siitä alkoikin terveyshuolet.
Etkö sinä tosiaan ole opettanut lapsellesi mitään elämisen taitoja? Omat lapseni menivät heti peruskoulun jälkeen 16-vuotiaina opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Ensin asuntolaan, mutta heti 18 täytettyään vuokrasivat kavereitten kanssa oman asunnon.
Vielä sinulla on kesä aikaa opettaa kodinhoitoa, ruuanlaittoa ja mikä tärkeintä, rahankäyttöä. Aloita sillä, että vaadit siivoamaan oman huoneensa, pesemään itse pyykkinsä ja käy hänen kanssaan yhdessä kaupassa niin, että hän oppii senkin.
Helposti kun saa aina suhteen. Naisten etuja
Onpas palstalla taas ilkeitä ihmisiä liikenteessä.
Eiköhän saman asian käy läpi monet vanhemmat, joka ikinen vuosi. Ihan normaalia että jännittää, kun lapsi muuttaa omilleen, etenkin jos muuttaa kauas. Hyvin hän siellä pärjää ja sanot että aina saa tulla takaisin kotiin, jos siltä tuntuu. Pääasia että tietävät mihin tulla, jos asiat ei sujukaan
Kyllä täällä tytöstä hyvä huoli pidetään. Erityisesti jos on hyvät perseet.
- panoukko-pro-
Näytä sille kuvia siitä miten fanitit aikanasi hullun Cheekiä. Sen myötähäpeän avulla se pärjää 20 vuotta vähintään ilman sinua.
Minä kyllä hänestä huolehdin.
- Setämies 49v.
No, Siperia opettaa
Kertoo apsta että reisille meni kasvatus
Vierailija kirjoitti:
- Setämies 49v.
Tus tänne niin huolhditaan susta.
V*ttu se on ilonen kun pääsee nuhteen alta pois tekemään syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Setämies 49v.
Tus tänne niin huolhditaan susta.
Minne? Kerro, niin tulen.
Vierailija kirjoitti:
Huoh... TAASKO näitä provoja? 🥱 Oli sama ainakin jo viime vuonna ja toissa vuonnakin.
No, varmaan pärjää ainakin paremmin, kuin äitinsä aikanaan. Sä kun taisit silloin parikymmmentä vuotta sitten puskea joka vuosi lapsia maailmaan, kun sulla tuntuu "opiskelemaan lähdössä olevia tyttäriä" joka vuosi olemaan.
Oot kyllä idari ihmiseksi. Joka vuosi tulee kymmeniä tuhansia äitejä Suomessakin, jotka voi samaistua tähän.
Minulla on esikoinen ja kakkonen muuttanut toiselle paikkakunnalle opiskelemaan heti peruskoulun jälkeen. Ja nekin on pärjännyt ihan riittävän hyvin. Eiköhän se sinunkin tyttösi pärjää jos olet kasvattanut sen hyvin. Jos et niin sitten voi tapahtua mitä vaan.