Olen raskaana, mies ei halua lasta, mitä teen?
Olen tehnyt 3 raskaustestiä eli olen todennäköisesti raskaana. Ehkäisy oli käytössä, mutta ei toiminut. Mies sanoi, että jos pakotan hänet isäksi, en näe häntä enää koskaan. Olen tiennyt ja itkenyt 3 päivää, kerroin asiasta heti myös miehelle.
Hedelmöittyminen tapahtunut 3 viikkoa sitten (ei muita mahdollisuuksia). Kävin viime ja sitä edellis viikonloppuina viihteellä joka on voinut vaikuttaa raskauteen?
En tiedä mitä tehdä. Nyt on niin tyhjä olo. Lasta en tähän väliin suunnitellut vaikka niitä tulevaisuudessa haluaisinkin mieheni kanssa. Tai halusin. Nuo sanat ja oletus siitä että tämä keskeytetään loukkasi todella ja tuntuu etten halua enää olla hänen kanssaan.
Nyt en tiedä erotaanko ja pidän lapsen vai erotaanko myöhemmin jos teen nyt abortin (en tiedä kestänkö asiaa). En halua yksinhuoltajaksikaan. Parisuhteemme on ollut aika riitaisa viimeisen puoli vuotta. Yhdessä olemme olleet 3 vuotta. Yhteistä aikaa ei ole ollut vaikka olemme asuneetkin yhdessä.
Sain juuri ylennyksenkin töissä - vastuu isosta tiimistä. Gradukin on vielä kesken. Ikää 30+.
Kenelle asiasta voi jutella? Olen ihan rikki.. :( Mitä teen jos raskaus ei mene kesken?
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 17:19"]
Täällä on joku kummallinen isäksi pakotettu mies laukomassa noita kommentteja. Isyys on hienoin asia mitä maailmassa on, jos miehesi ei sitä tajua, laita kiertoon.
Omalle kohdalle kävi muutama vuosi sitten vahinko, joka nyt viettää joka toisen viikon minun luonani. Me emme lapsen äidin kanssa koskaan varsinaisesti seurusteltukaan, mutta ensi järkytyksestä toivuttuani halusin osallistua lapsen elämään muutenkin kuin elatusvelvollisena. Hetkeäkään en kadu
M34
[/quote]
Tässäpä onkin loistava esimerkki ihmisestä, joka ei ymmärrä ihmisten erilaisuutta eikä varsinkaan kykene irrottautumaan oman maailmankuvansa ja kokemuksellisuutensa piiristä.
Laasasen HenrY (yyllä) on tainnut taas saapua keskuuteemme
Miehelläsi voi kestää ajatuksen kypsyttely, on varmaan vasta shokkivaiheessa. suosittelen että ette ryhdy hätiköityihin ratkaisuihin? Miettikää rauhassa.
Älä tee aborttia! Lapsella on varmasti jokin hyvä tarkoitus tulla tähän maailmaan (ei kuitenkaan vanhempien parisuhteen pelastaminen). Tiedän itse miltä tuntuu yrittää pitkään lasta. Sinulle se etu on annettu nyt! Elämä kantaa, ja lapsi antaa valtavan paljon sisältöä elämään. Moni on katunut sitä ettei hankkinut lapsia kun siihen oli hyvä aika ja sinulla tuntuu kuitenkin olevan perusasiat kunnossa!
Kun ei (välttämättä) ole. Mies pystyy kävelemään tiehensä ja olemaan koskaan tapaamatta lasta. Siittiöiden luovutus ei ole "vanhemmuutta".
Naisella on biologian perusteella suurempi päätäntävalta joihinkin asioihin. Lasta ei voi abortoida puoliksi tai synnyttää puoliksi, joten jos ollaan eri mieltä niin on mentävä joko isän tai äidin mielipiteen mukaan. Ainoa inhimillinen ja yhteiskunnallisestikin toimiva ratkaisu on se, että äiti saa päättää asian.
Olisi todella erittäin suotavaa keskustella suhteen alussa läpi elämän suuret valinnat, mutta ongelmana on, että ihmisten arvot ja tavoitteet voivat muuttua iän ja kokemusten myötä. Esim. pariskunta on sopinut yrittävänsä saada 3 lasta, mutta yhden lapsen jälkeen toinen toteaa, ettei jaksa kuin yhden. Tämä ei mielestäni ole mikään sopimus- tai moraalinen rikkomus, vaan elämää.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 17:25"]
Vanhemmuus on aivan yhtä syvällinen ja maailmaa muuttava asia niin miehelle kuin naisellekin. Se on elämää mullistava asia.
Mies ei voi olla vastuussa naisen tulevaisuuden raskauksista, vaan hän vastaa ainoastaan tästä raskaudesta; hänen omista geeneistään, omasta sukulinjastaan, omasta juridisesta asemastaan.
Olemme tasa-arvoisia ihmisinä. Miksi naisella olisi biologiansa perusteella erityinen valta päättää isän puolesta?
Juuri tällaisten tapausten vuoksi olisi erittäin suotavaa käydä suhteen alkuvaiheessa keskustellen läpi elämän suurimmat valintatilanteet.
[/quote]
Mies tuntuu olevan itsekäs pas..., ja nainen hänelle pelkkä seksikumppani. Suhteesta tai seurustelusta ei voi puhua, saati sitten perheestä. Mies ei kunnioita naista, joten hyvä että asia selvisi varhaisessa vaiheessa. Ei tulisi koskaan olemaan uskollinen rakastava perheenisä.
Naisella on liikaa odotuksia miehen suhteen, toista ei voi muuttaa. Jos "ura" tai raha on tärkeämpää kuin tuleva lapsi, kannattaa varmaan jättää tollainen mies ja etsiä parempi.
Siskolleni esitettiin sama uhkaus aikoinaan ja hän piti lapsen. Mies lähti mutta miehen vanhemmat ovat olleet mukana lapsen elämässä syntymästä asti.
Sinä päätät mitä teet mutta itse en tämän uhkailevan miehen kanssa haluaisi enää jatkaa. Todennäköisesti lopettaisin suhteen, tekisin abortin ja etsisin uuden miehen joka kantaa vastuunsa ja haluaa olla lapsillensa rakastava isä.
Onea matkaan mitä ikinä päätätkään.
ap, mitä luulet et ihmiset sanoo kun tuut VAUVA-palstalta kysymään?? siis onhan täällä monenlaisia ihmisiä, itsekin olen lapseton, mutta yleisesti ottaen täältä saat vauva-sympatiat pro-vauvaisilta puolellesi. ehkä se onkin se mitä tarvitset, tukea ruveta yksäriksi (vaikka sanoit ettet halua, mutta eihän sitä monikaan toki haluaisi alunperin) ja/tai yrittää pakottaa mies perustamaan perhe, "kyllä se siitä sit kun vauva syntyy"...
mitäs jos et olisi raskaana ja miehesi päättäisi käydä sterilisaatiossa, välittämättä siitä mitä sinä ajattelet, olisko reilua? ja samalla ostais koiran ja papukaijan koska haluaa niitä kovasti, ja kertoisi että nyt muutatte ulkomaille Zambiaan koska hän sai sieltä hyvän duunin ja ura on hänelle kaikki kaikessa. joo, ei voi verrata lapsen hankintaan, kaikki sanoo. no, itse päätät mikä on nyt tärkeintä - suhde vai lapsi. voimaa päätöksentekoon.
Silloin kun kaksi aikuista harrastaa seksiä, on AINA raskauden riski olemassa. Ja vastuu on molemmilla, kun siihen on vapaasta tahdosta ryhdytty. Se ei ole mitään pakottamista, älyttömiä kommentteja! Jos miehesi on tuolla kannalla, ja vaikeaakin ollut suhteessa viime-aikoina, miettisin kannattaako viatonta elämää tämän ihmisen/suhteen takia uhrata. "Vahinko" on jo tapahtunut, ja tehtyä ei saa tekemättömäksi, edes abortilla, päin vastoin! Olet jo sen ikäinen, että vauvan syntyminen ei ole tavatonta, pärjäätte varmasti! Elämä EI lopu lapsen syntymään, päin vastoin. ;) Työ odottaa kyllä, samaten gradu, en näe ongelmaa... :/ Muuta kuin miehesi ja huono suhteenne : '( Maailma on miehiä täynnä, et sä loppuelämääsi joudu yh:na olla. :D Haluaisin onnitella raskaudesta, lapsi on lahja, vaikka niin ikävään jamaan jouduitkin miehesi kanssa.
Puhut asiaa. Onneksi päädyit pitämään lapsen. Kunpa kaikki samassa tilanteessa olevat tajuaisivat kuinka iso asia abortti on, eikä mikään ehkäisy/jälkiehkäisy!
[/quote]
Musta on tullut huomaamattani abortin vastustaja, sen jälkeen kun itse melkein tein sen. Edelleen mieltä kaivelee lähes päivittäin, että olisin ollut valmis abortoimaan nuorimmaiseni... Onneksi en tehnyt sitä. Onneksi minulla oli kuitenkin henkiset ja taloudelliset rahkeet pitää lapsi ja tajusin sen ajoissa.
Siitä sen pohdinnan pitäisi ap:llakin lähteä: onko sinulla mahdollisuus tarjota tälle lapselle hyvä elämä? Jos on, niin pidä lapsi. Jos taas olet varma, että lapsesi tulee kärsimään käsissäsi, ehkä silloin on parempi jättää lapsi tekemättä.
Aborttia ei pitäisi mielestäni tehdä minkään muun syyn kuin lapsen itsensä takia. Ei poikaystävän pyynnöstä, ei pomon toiveesta, ei kavereiden painostuksesta. Jos pystyt elättämään lapsen, antamaan sille rakkautta ja hoivaa, etkä vaaranna omaa terveyttäsi, ei ole mitään kunnollista syytä tehdä aborttia.
Ehkäisy tarkoittaa sitä, että lasta ei ole tarkoitus tehdä. Jos ehkäisy pettää, se ei kuitenkaan tarkoita suoraan aborttia. Abortti ei ole ehkäisyä ja siihen pitäisi päätyä äärimmäisen harvoin.
[/quote]
Aika varmasti tulet katumaan sitä.
Jos ei ole täysin täysin varma abortista, sitä ei kannata tehdä. Kun on muitakin vaihtoehtoja.
Mutta! Voimia tilanteeseen!
Upitus...
Mitä ap:lle nyt kuuluu asian tiimoilta?
faktaa:
jos olette avopari niin vaikka asuisitte yhdessä niin lapsi tulee sinun nimiisi ja sinun ei tarvitse antaa yhteishuoltajuutta miehellesi. Isyyttä ei myöskään ole pakko tunnustaa. Isyyden tunnustuksen yhteydessä isyystesti on ilmainen. olen siinä käsityksessä, että vain oikeusteitse nainen voidaan pakottaa isyystesteihin, mutta jos tosiaan naisella ei ole mitään vaatimuksia miehelle iin en näe syytä tälle. Kela maksaa minimi isyysrahaa (tai jotain) n.150€ /kk ja yh:t saa lapsilisää 150€/kk.
Miehesi on ääliö! Exäni sanoi miulle joskus samoin. Onneksi en ollutkaan raskaana ja onneksi erosimme.
Pidä lapsi!
TV5:ltahan tulee se Dad Camp -ohjelma niille pariskunnille, joissa on kelvoton tuleva isä. Ihan viihdyttävä ohjelma.
Itse varmasti pitäisin lapsen, mutta toisaalta pelottaisi lapsi ihmisen kanssa, josta tulisi ero. Jos tämä mies on todella hankala ihminen, niin entä kun eroatte? Ehkä hän ei sitten enää olekaan yhtä ihana kuin ennen? Mitä jos tämä alkaa piinata teitä esim. vaatii lapsen itselleen vain kiusatakseen sinua? Olen niin onnellinen, etten tullut raskaaksi eksälleni, vaikka halusinkin lapsia. Hänestä oli harmia pitkäksi aikaa eron jälkeen. Olisi hirveää, jos joutuisin lapsen takia olemaan tekemisissä hänen kanssaan.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 16:31"]
Ketään ei saa pakottaa vanhemmaksi!
[/quote]ap pakottaa miehen isäksi ja mies joutuu maksamaan elareita lapsesta, jota ei ole maailmaan tahtonut. Suuri vääryys. Eikö ap tahdo lapselleen oikeata isää?
[/quote]
Voi yhyy, elämässä joutuu tienaamaan ja maksamaan.
Ap, mun silmin tuo sun tarinasi on ihan selvä. Ainakin se mies vaihtoon!
Hyvin sä pärjäät jos olet jo 30 ja risat ja vielä tiimin johtaja. Ihmettelinkin, että miten sä olet haksahtanut tuollaseen kiristykseen että, lapsi tai mies? Tuollanen räkänokka joutaa ovesta ulos. Mies ei ole mikään mies- ei todellakaan, jos hän ei ensisijaisesti huolehdi omasta perheestään. Kuule noita nykyään riittää. Tee lapsi ja vaihda sinä tuollainen mies oikeeseen mieheen jossain vaiheessa. Lapsi ei ole uralle mikään este, itsekin johtotehtävistä äitiyslomailen ja palaan töihin sitten kun palaan, tuskin oikeasti mistään jään tänä aikana paitsi( siis siellä töissä.) Kerrankin on aikaa ihastella kevään ja kesän puhkeamista ja nauttia vauvani hymyilystä ja ihanasta tuoksusta.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 16:31"]
Tässä se nähdään, miehellä ei mitään sananvaltaa asiaan. Ehkäisy on ollut käytössä, joten hänelle lapsi on ei-toivottu, mutta nainen saa päättää. Tasa-arvoista?
[/quote]
Niin, eiköhän se aikuinen mies ymmärrä senkin, että mikään ehkäisy ei ole 100%. Jos sellaista kaipaa, sitten varmaan poistattaa kiveksensä.
Sinunko mielestä miehellä pitäisi olla oikeus poistattaa sikiö naisen kehosta? Mieti nyt pikkasen millaista maailmaa meille ehdotat.
Ehkä ap voisi näyttää tämän ketjun miehelleen ja sitten keskustelisitte asiasta vakavasti.