Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana, mies ei halua lasta, mitä teen?

Vierailija
26.04.2013 |

Olen tehnyt 3 raskaustestiä eli olen todennäköisesti raskaana. Ehkäisy oli käytössä, mutta ei toiminut. Mies sanoi, että jos pakotan hänet isäksi, en näe häntä enää koskaan. Olen tiennyt ja itkenyt 3 päivää, kerroin asiasta heti myös miehelle.

Hedelmöittyminen tapahtunut 3 viikkoa sitten (ei muita mahdollisuuksia). Kävin viime ja sitä edellis viikonloppuina viihteellä joka on voinut vaikuttaa raskauteen?

En tiedä mitä tehdä. Nyt on niin tyhjä olo. Lasta en tähän väliin suunnitellut vaikka niitä tulevaisuudessa haluaisinkin mieheni kanssa. Tai halusin. Nuo sanat ja oletus siitä että tämä keskeytetään loukkasi todella ja tuntuu etten halua enää olla hänen kanssaan.

Nyt en tiedä erotaanko ja pidän lapsen vai erotaanko myöhemmin jos teen nyt abortin (en tiedä kestänkö asiaa). En halua yksinhuoltajaksikaan. Parisuhteemme on ollut aika riitaisa viimeisen puoli vuotta. Yhdessä olemme olleet 3 vuotta. Yhteistä aikaa ei ole ollut vaikka olemme asuneetkin yhdessä.

Sain juuri ylennyksenkin töissä - vastuu isosta tiimistä. Gradukin on vielä kesken. Ikää 30+.

Kenelle asiasta voi jutella? Olen ihan rikki.. :( Mitä teen jos raskaus ei mene kesken?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
122/127 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaikki vaihtoehdot läpi. Päädyin aborttiin. Minulla ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta pitää lasta yksin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:00"]

Ja sillä välin mies viettää normaalia arkista työpäiväänsä tietämättömänä millaisen henkisen taistelun nainen on käynyt. 

[/quote]

Lisäksi se abortti tulee kulkemaan naisen mukana koko loppuelämän, aina jos tulee uudelleen raskaaksi, jos tulee jotain gynekologisia ongelmia. Siellä se toimenpide on ja pysyy, muistuttaa olemassaolostaan papereissa ja kaavakkeissa. Ei se miehen papereissa koskaan näy.

Vierailija
124/127 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 16:21"]

Abortti, jos haluat yrittää pelastaa suhteenne. Yksinhuoltajuus, jos lapsi tärkeämpi kuin mies. Abortti lienee viisain päätös.

[/quote]

Aloittajana pitäisin lapsen ja heivaisin tuollaisen keskenkasvuisen ukon pihalle. Ei se siitä ikinä tule aikuistumaan jos lapsen saanti on noin kamala asia.

[/quote]

Miksi lapsensaanti liitetään aina aikuistumiseen? Eikö voi olla aikuinen ilman lasta?

Vierailija
125/127 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 16:15"]

Olen tehnyt 3 raskaustestiä eli olen todennäköisesti raskaana. Ehkäisy oli käytössä, mutta ei toiminut. Mies sanoi, että jos pakotan hänet isäksi, en näe häntä enää koskaan. Olen tiennyt ja itkenyt 3 päivää, kerroin asiasta heti myös miehelle.

Hedelmöittyminen tapahtunut 3 viikkoa sitten (ei muita mahdollisuuksia). Kävin viime ja sitä edellis viikonloppuina viihteellä joka on voinut vaikuttaa raskauteen?

En tiedä mitä tehdä. Nyt on niin tyhjä olo. Lasta en tähän väliin suunnitellut vaikka niitä tulevaisuudessa haluaisinkin mieheni kanssa. Tai halusin. Nuo sanat ja oletus siitä että tämä keskeytetään loukkasi todella ja tuntuu etten halua enää olla hänen kanssaan.

Nyt en tiedä erotaanko ja pidän lapsen vai erotaanko myöhemmin jos teen nyt abortin (en tiedä kestänkö asiaa). En halua yksinhuoltajaksikaan. Parisuhteemme on ollut aika riitaisa viimeisen puoli vuotta. Yhdessä olemme olleet 3 vuotta. Yhteistä aikaa ei ole ollut vaikka olemme asuneetkin yhdessä.

Sain juuri ylennyksenkin töissä - vastuu isosta tiimistä. Gradukin on vielä kesken. Ikää 30+.

Kenelle asiasta voi jutella? Olen ihan rikki.. :( Mitä teen jos raskaus ei mene kesken?

[/quote]

Musta on tullut huomaamattani abortin vastustaja, sen jälkeen kun itse melkein tein sen. Edelleen mieltä kaivelee lähes päivittäin, että olisin ollut valmis abortoimaan nuorimmaiseni... Onneksi en tehnyt sitä. Onneksi minulla oli kuitenkin henkiset ja taloudelliset rahkeet pitää lapsi ja tajusin sen ajoissa.

Siitä sen pohdinnan pitäisi ap:llakin lähteä: onko sinulla mahdollisuus tarjota tälle lapselle hyvä elämä? Jos on, niin pidä lapsi. Jos taas olet varma, että lapsesi tulee kärsimään käsissäsi, ehkä silloin on parempi jättää lapsi tekemättä.

Aborttia ei pitäisi mielestäni tehdä minkään muun syyn kuin lapsen itsensä takia. Ei poikaystävän pyynnöstä, ei pomon toiveesta, ei kavereiden painostuksesta. Jos pystyt elättämään lapsen, antamaan sille rakkautta ja hoivaa, etkä vaaranna omaa terveyttäsi, ei ole mitään kunnollista syytä tehdä aborttia.

Ehkäisy tarkoittaa sitä, että lasta ei ole tarkoitus tehdä. Jos ehkäisy pettää, se ei kuitenkaan tarkoita suoraan aborttia. Abortti ei ole ehkäisyä ja siihen pitäisi päätyä äärimmäisen harvoin.

Vierailija
126/127 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on selvä esimerkki säälittävästä ihmisestä.

Vierailija
127/127 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tilanteeseen reagoimisen tapa kertoi miehestä tarpeeksi. Tuskin haluat hänen kanssaan tulevaisuutta rakentaa? Ja jos et halua yksinhuoltajaksi, niin eikös tilanne oikeastaan kerro tulossa olevasta erosta ja abortista. Samalla kuitenkin teet tilaa tulevalle uudelle ja paremmalle elämälle, johon varmasti kuuluu jossain vaiheessa paremmin sinut huomioiva turvallinen kumppani, jonka kanssa tuntuu hyvältä myös ajatus lapsista. Tuolloin olet jo valmistunut ja ollut hyvän aikaa töissäkin ja kaikki on otollista lapsen tulla. Eikö kuulostaisi hyvältä? Kannattaa siis tehdä tilaa ihanalle tulevaisuudelle valitsemalla nyt viisaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi