Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kutsui treffeille ja vei yllärinä ravintolaan, mutta ei maksanut XD

Treffietiketti hakusessa
28.06.2020 |

Niin, siis olen nainen. Kerron eilisillan kulusta. Tuttu mies kysyi ulos pari viikkoa sitten, kun kysyin mitä haluaa tehdä hän sanoi että suunnittelee illan ja se on yllätys. Tapasimme sovitussa paikassa (hän tuli vähän myöhässä) ja hän vei minut ravintolaan. Otin edullisimman annoksen enkä mitään juotavaa, koska ajattelin että hän ehkä maksaa enkä halunnut tuottaa hänelle liian isoa laskua. (Jos olisin tiennyt, että maksan itse, olisin ottanut sen ruuan minkä oikeasti halusin (vähän kalliimpi) ja lasin viiniä sen kanssa.)

Tarjoilijan saapuessa mies oli kertomassa alkuvuodesta käymänsä menestyksekkään palkankorotusneuvottun käänteitä! Tarjoilija kysyi "samasta vai erikseen" mies sanoi erikseen, katsoi minua ja NAURAHTI.

Miten treffietiketti teidän mielestänne menee? Itse aina maksan jos kutsun toisen, jos yhdessä tehdään suunnitelma niin molemmat maksaa omansa. Olin vähän yllättynyt ja huvittunutkin tuosta tapauksesta.

PS. Hän kysyi nyt minua uudelleen ulos, en vielä tiedä lähdenkö. Mitä olette mieltä? :)

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran ollut vastaavassa tilanteessa. Lähdin tarjoilijan perään, maksoin kassalla molemmat ja häivyn paikalta.

Jos oppirahat on maksettava, niin hyvä että opetus menee kerralla perille.

Lisäksi on tosi junttia puhua raha-asioista treffeillä. Kuten omasta palkankorotuksesta tai alkaa ohjeistaa, miten palkasta jää ylimääräistä sijoitettavaksi.

Vierailija
82/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. Kaikki viittaa siihen, ettei mies ole kovin tosissaan.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei valitettavasti ole provo! Oikeasti tapahtui minulle eilen! Nostan tätä vähän koska haluan lisää mielipiteitä, enkä monelle kaverille kehtaa tästä puhua kun meillä on yhteisiä tuttuja.

No onhan se selvää, että mies ei joko tunne etikettiä tai ei pihiyttään ollut tuntevinaan.

Kumpi on sulle hyväksyttävämpää? Sinuna kysyisin häneltä suoraan että kummasta oli kyse ja tekisin johtopäätökset sen perusteella.

Tai sitten mies oli sitä mieltä että 2000-luvulla eivät enää tuollaiset arkaaiset, naisen alisteiseen asemaan perustuvat, etikettisäännöt päde. Etikettihän muuttuu ajan saatossa siinä missä muukin yhteiskunta.

Vierailija
84/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran ollut vastaavassa tilanteessa. Lähdin tarjoilijan perään, maksoin kassalla molemmat ja häivyn paikalta.

Lisäksi on tosi junttia puhua raha-asioista treffeillä. Kuten omasta palkankorotuksesta tai alkaa ohjeistaa, miten palkasta jää ylimääräistä sijoitettavaksi.

Itselläni on ollut päinvastaisia kokemuksia rahasta puhumisesta. Aina kun olen tehnyt selväksi, että rahaa on sen verran ettei tarvitse koskaan enää töitä tehdä niin daamit eivät loppuillasta ole pystyneet pitämään polviaan yhdessä. Aina kun olen jättänyt kertomatta ja luottanut pelkkään henkilökohtaiseen charmiini niin mukaan on lähtenyt vain nyrkkikyllikki. Eikä tämä ole palturia.

Vierailija
85/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut päinvastaisia kokemuksia rahasta puhumisesta. Aina kun olen tehnyt selväksi, että rahaa on sen verran ettei tarvitse koskaan enää töitä tehdä niin daamit eivät loppuillasta ole pystyneet pitämään polviaan yhdessä. Aina kun olen jättänyt kertomatta ja luottanut pelkkään henkilökohtaiseen charmiini niin mukaan on lähtenyt vain nyrkkikyllikki. Eikä tämä ole palturia.

Harmi kun ei tullut aikoinaan käytyä kouluja kunnolla vaikka päätäkin olisi ehkä ollut. Laiskuus vei silloin voiton ja nyt massimiehet vie naiset.

Vierailija
86/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, ja jos kutsun jonkun jonnekin, niin kyllä minä maksan. Jos asiasta ei ole erikseen etukäteen sovittu, niin kyllä on hyvien tapojen mukaista että kutsuja maksaa. Yleensä kyllä kerron etukäteen, että minä kutsuin, minä tarjoan. Treffikumppanisi käytös oli tökeröä, pihiä ja ennakoi ongelmia myös myöhemmin mahdollisessa suhteessa. Jos olet itse suurpiirteinen, niin ei ehkä kannata jatkaa, suhteeseen ryhtyessä joko käyttäisi sinua hyväkseen taloudellisesti tai sitten ryhtyisi vahtimaan sinunkin rahankäyttöäsi. Jos äijä ryhtyy pihtailemaan kohtuullisen kokoisen ravintolalaskun kanssa, niin mitä se käytös on kun on kunnolla tutustuttu? Itse en kehtaisi käyttäytyä noin. 

Vierailija
87/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut päinvastaisia kokemuksia rahasta puhumisesta. Aina kun olen tehnyt selväksi, että rahaa on sen verran ettei tarvitse koskaan enää töitä tehdä niin daamit eivät loppuillasta ole pystyneet pitämään polviaan yhdessä. Aina kun olen jättänyt kertomatta ja luottanut pelkkään henkilökohtaiseen charmiini niin mukaan on lähtenyt vain nyrkkikyllikki. Eikä tämä ole palturia.[/quote]

Ällöttävää! Ei ole mitään niin luotaantyöntävää kun mies, joka alkaa kehuskella varallisuudellaan. 

Vierailija
88/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta minusta on itsestäänselvästi ok, että kumpikin maksaa omansa - MUTTA tällöin treffipaikka on myös sovittava yhdessä, jotta kumpikin voi etukäteen olla varma siitä, että hintataso on itselle ok. Tuollainen ylläripaikkaan vieminen on ihan eri juttu, ja silloin tosiaan kutsujan pitäisi maksaa, kun kerran hän on yksin päättänyt paikan eikä edes kerro sitä etukäteen. Yllätys on vähän kuin lahja. En tuollaisia suosittele treffeille - yllätyksiä ja lahjoja voi harrastaa sitten, kun jo seurustellaan. Treffeillä on tarkoitus tutustua toiseen, ei silloin se paikka ole pääasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi