Mies kutsui treffeille ja vei yllärinä ravintolaan, mutta ei maksanut XD
Niin, siis olen nainen. Kerron eilisillan kulusta. Tuttu mies kysyi ulos pari viikkoa sitten, kun kysyin mitä haluaa tehdä hän sanoi että suunnittelee illan ja se on yllätys. Tapasimme sovitussa paikassa (hän tuli vähän myöhässä) ja hän vei minut ravintolaan. Otin edullisimman annoksen enkä mitään juotavaa, koska ajattelin että hän ehkä maksaa enkä halunnut tuottaa hänelle liian isoa laskua. (Jos olisin tiennyt, että maksan itse, olisin ottanut sen ruuan minkä oikeasti halusin (vähän kalliimpi) ja lasin viiniä sen kanssa.)
Tarjoilijan saapuessa mies oli kertomassa alkuvuodesta käymänsä menestyksekkään palkankorotusneuvottun käänteitä! Tarjoilija kysyi "samasta vai erikseen" mies sanoi erikseen, katsoi minua ja NAURAHTI.
Miten treffietiketti teidän mielestänne menee? Itse aina maksan jos kutsun toisen, jos yhdessä tehdään suunnitelma niin molemmat maksaa omansa. Olin vähän yllättynyt ja huvittunutkin tuosta tapauksesta.
PS. Hän kysyi nyt minua uudelleen ulos, en vielä tiedä lähdenkö. Mitä olette mieltä? :)
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei valitettavasti ole provo! Oikeasti tapahtui minulle eilen! Nostan tätä vähän koska haluan lisää mielipiteitä, enkä monelle kaverille kehtaa tästä puhua kun meillä on yhteisiä tuttuja.
No onhan se selvää, että mies ei joko tunne etikettiä tai ei pihiyttään ollut tuntevinaan.
Kumpi on sulle hyväksyttävämpää? Sinuna kysyisin häneltä suoraan että kummasta oli kyse ja tekisin johtopäätökset sen perusteella.
Te naisethan niitä moukkia ja pihejä olette, jos ette edes omia ruokianne osaa maksaa.
Mistä tiedät, että nainen ylipäätään halusi ravintolaan? Olisiko naisen pitänyt sanoa, että tuonne minä en ainakaan mene?
Jos ei halua syödä niin kannattaa sanoa niin,
Juu. Mies on innoissaan järjestämästään yllätyksestä ja nainen sanoo, että tuonne en mene. Hyvä alku treffeille. Mies olisi voinut kertoa suunnitelmastaan jo kutsuessa, joten ravintolan ovella ei olisi tullut näytöstä. Ei sekään ole kummallekaan kivaa, jos toinen tilaa aterian ja toinen pelkän teen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt tökeröä käytöstä järjestää tuollainen ylläri ja sitten vaatia, että toinen maksaa osansa. Ei vaan ole asiallista mitenkään päin. Kohteliasta olisi tarjota vähintäänkin ensimmäisillä treffeillä. Se nyt vaan antaa tosi nihkeän vaikutelman miehestä, jos ei edes ensimmäisellä kerralla tarjoa. Tulee juuri mieleen nämä omat ruuat ja omat hyllyt jääkaapissa, sitten helposti äiti maksaa kaikki lasten menot koska "sinähän niitä lapsia halusit" ja hoitovapaallakin pitäisi pystyä maksamaan puolet asuntolainasta.
Jos mies ei halua joutua tällaisten epäilyjen kohteeksi, niin kannattaa tarjota ensimmäisellä kerralla! Ja jos tästä jotain kustannuksia tulee, niin ehkäpä sen myötä tulee sitten vähän panostustakin, eikä tule niin kevytmielisesti lähteä treffeille noin vain.
Tämä. Toisaalta pelkään olevani liian nirso, toisaalta en halua päätyä kuvaamaasi tilanteeseen. Helpompi olla sinkku kuin tuollaisen miehen kanssa suhteessa. Ap
Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut tarjoilijalle: - Tarkemmin ajatellen, minulla ei olekaan nälkä. Pelkkä jäävesi minulle, kiitos. Sitten olisin tuijottanut äijää kun se mutustaa annostaan yksin. Lopuksi olisin kysynyt: - Kerroit, että sinulla on yllätys. Joko kerrot, mikä se on?
Eli jos nainen sanoo, että haluaisi joskus käydä kanssani espanjassa niin hän maksaa? Tai . että lähistöllä on ihana uusi kahvio. sekin kai lasketaan kutsuksi vaikka siinä hämätään miestä kutsumaan sinne. eli jos nainen puhuu ensin ihanasta paikasta ja mies kutsuu niin kyllähän nainen maksaa kun halusi mennä?? muuten sääntönne on vitsejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaselle vanhan ajan naiselle voisin tarjota illallisen ravintolassa ja paljon muitakin asioita. Näille nykyajan pelaaja ja leikkinaisille en tarjoaisi ravintolaillallista ensimmäisillä treffeillä koskaan. Ehkä sitten kun on nähty monta kertaa. Mulla on halut käyttää nykyajan naiseen rahaan puhdas 0 ja en todellakaan ole pihi luonteeltani.
Uteliaisuudesta kysyn millainen on vanhan ajan nainen? Muutamalla adjektiivilla jos kuvailet. Olen opiskelija, olenko heti liian moderni? XD Ap
Hehh, jos luulet että sillä on jotain tekemistä sen kanssa että pitäisi pysyä kotona hellan ääressä niin et ymmärrä yhtään mitä tarkoitan enkä jaksa lähteä edes selittämään sitä sinulle.
Minuakin kiinnostaa, millainen on vanhan ajan nainen. Onko se kuin Ansa Ikonen 40-luvun elokuvista vai pientilan emäntä huivi päässä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut tarjoilijalle: - Tarkemmin ajatellen, minulla ei olekaan nälkä. Pelkkä jäävesi minulle, kiitos. Sitten olisin tuijottanut äijää kun se mutustaa annostaan yksin. Lopuksi olisin kysynyt: - Kerroit, että sinulla on yllätys. Joko kerrot, mikä se on?
Eikö aloittajalle selvinnyt erikseen maksaminen vasta laskun yhteydessä? Oletan, että olivat ns oikeassa ravintolassa eikä missään buffassa, eli ensin syödään ja sitten maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos nainen sanoo, että haluaisi joskus käydä kanssani espanjassa niin hän maksaa? Tai . että lähistöllä on ihana uusi kahvio. sekin kai lasketaan kutsuksi vaikka siinä hämätään miestä kutsumaan sinne. eli jos nainen puhuu ensin ihanasta paikasta ja mies kutsuu niin kyllähän nainen maksaa kun halusi mennä?? muuten sääntönne on vitsejä
Kutsu on: lähtisitkö kanssani kivaan kahvilaan tänään? Muuten yleensä kun yhdessä sovitaan jotain niin molemmat maksaa omansa tai tarjotaan vuorotellen, riippuen suhteesta ja tilanteista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaselle vanhan ajan naiselle voisin tarjota illallisen ravintolassa ja paljon muitakin asioita. Näille nykyajan pelaaja ja leikkinaisille en tarjoaisi ravintolaillallista ensimmäisillä treffeillä koskaan. Ehkä sitten kun on nähty monta kertaa. Mulla on halut käyttää nykyajan naiseen rahaan puhdas 0 ja en todellakaan ole pihi luonteeltani.
Uteliaisuudesta kysyn millainen on vanhan ajan nainen? Muutamalla adjektiivilla jos kuvailet. Olen opiskelija, olenko heti liian moderni? XD Ap
Hehh, jos luulet että sillä on jotain tekemistä sen kanssa että pitäisi pysyä kotona hellan ääressä niin et ymmärrä yhtään mitä tarkoitan enkä jaksa lähteä edes selittämään sitä sinulle.
Minuakin kiinnostaa, millainen on vanhan ajan nainen. Onko se kuin Ansa Ikonen 40-luvun elokuvista vai pientilan emäntä huivi päässä?
Vastaus on ensimmäisessä viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus on ensimmäisessä viestissä.
Sanat pelaaja ja leikkinainen ei kerro mitään, ne on omia keksimiäsi termejä.
Musta toi on ihan normaalia? Ekoilla treffeillä maksoin itse kahvini ja toisilla treffeillä ravintolaruokani. Minä halusin käydä kahvilla, mies ravintolassa.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sulla tyly luonne, kun pitää heti v*ittuilla ja mollata, vaikka toinen ihan kivasti kysyi mielenkiinnosta sun ajatuksia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele jos puolituttu nainen pyytäisi sinut treffeille kanssaan ja sanoisi suunnittelevansa teille ihanan illan, joka olisi sinulle yllätys! Ja tämä yllätys olisi vaikka illallinen loisteliaassa ja kalliissa ravintolassa, jossa syöminen tulisi maksamaan vaikka 150e per henkilö, niin olisiko sun mielestä reilua jos nainen laskun tullessa ilmoittaisi, että sä maksat omasi? Vai tulisiko sulla mieleen, että koska sinut kustuttiin, eikä sulta kysytty mielipidettä tai annettu mahdollisuutta kieltäytyä kalliista illallisesta ravintolassa ilman, että järjestät kohtauksen ja pilaat illan, tämä nainen olisi joko voinut hoitaa laskun tai vaihtoehtoisesti jättänyt "yllätyksen" välistä? Vai väitätkö, että olisit asian kanssa ok ja mukisematta kaivaisit lompakon esiin ja jäisit odottamaan uutta yllätystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sulla tyly luonne, kun pitää heti v*ittuilla ja mollata, vaikka toinen ihan kivasti kysyi mielenkiinnosta sun ajatuksia kohtaan.
Hän taitaa olla vanhanaikainen mies.
Olisin naurahtanut takaisin. Toisia treffejä ei minun kanssa kyllä tuon jälkeen tulisi :D Miksi edes pyysi jos ei tuon vertaa halua tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe missä kohtaa vttuilin tai mollasin? Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Nyt vasta mollasin.
Vierailija kirjoitti:
Musta toi on ihan normaalia? Ekoilla treffeillä maksoin itse kahvini ja toisilla treffeillä ravintolaruokani. Minä halusin käydä kahvilla, mies ravintolassa.
N29
Veikö mies sut "yllätyksenä" valitsemaansa ravintolaan, vai sanoiko jotain tyyliin "Mä haluaisin mennä sinne ravintolaan X, sillä oon kuullut siitä kehuja. Sopisiko se sulle, tykkäätkä sä X:laisesta?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe missä kohtaa vttuilin tai mollasin? Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Nyt vasta mollasin.
No jos et itse huomaa asiaa, niin se kertoo aika paljon sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele jos puolituttu nainen pyytäisi sinut treffeille kanssaan ja sanoisi suunnittelevansa teille ihanan illan, joka olisi sinulle yllätys! Ja tämä yllätys olisi vaikka illallinen loisteliaassa ja kalliissa ravintolassa, jossa syöminen tulisi maksamaan vaikka 150e per henkilö, niin olisiko sun mielestä reilua jos nainen laskun tullessa ilmoittaisi, että sä maksat omasi? Vai tulisiko sulla mieleen, että koska sinut kustuttiin, eikä sulta kysytty mielipidettä tai annettu mahdollisuutta kieltäytyä kalliista illallisesta ravintolassa ilman, että järjestät kohtauksen ja pilaat illan, tämä nainen olisi joko voinut hoitaa laskun tai vaihtoehtoisesti jättänyt "yllätyksen" välistä? Vai väitätkö, että olisit asian kanssa ok ja mukisematta kaivaisit lompakon esiin ja jäisit odottamaan uutta yllätystä?
No näin miehenä on melkein pakko maksaa puolet jos haluaa tavata naisen uudestaan. Naiset tajuavat vain säännöt joissa voittavat varmasti.