Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kutsui treffeille ja vei yllärinä ravintolaan, mutta ei maksanut XD

Treffietiketti hakusessa
28.06.2020 |

Niin, siis olen nainen. Kerron eilisillan kulusta. Tuttu mies kysyi ulos pari viikkoa sitten, kun kysyin mitä haluaa tehdä hän sanoi että suunnittelee illan ja se on yllätys. Tapasimme sovitussa paikassa (hän tuli vähän myöhässä) ja hän vei minut ravintolaan. Otin edullisimman annoksen enkä mitään juotavaa, koska ajattelin että hän ehkä maksaa enkä halunnut tuottaa hänelle liian isoa laskua. (Jos olisin tiennyt, että maksan itse, olisin ottanut sen ruuan minkä oikeasti halusin (vähän kalliimpi) ja lasin viiniä sen kanssa.)

Tarjoilijan saapuessa mies oli kertomassa alkuvuodesta käymänsä menestyksekkään palkankorotusneuvottun käänteitä! Tarjoilija kysyi "samasta vai erikseen" mies sanoi erikseen, katsoi minua ja NAURAHTI.

Miten treffietiketti teidän mielestänne menee? Itse aina maksan jos kutsun toisen, jos yhdessä tehdään suunnitelma niin molemmat maksaa omansa. Olin vähän yllättynyt ja huvittunutkin tuosta tapauksesta.

PS. Hän kysyi nyt minua uudelleen ulos, en vielä tiedä lähdenkö. Mitä olette mieltä? :)

Kommentit (88)

21/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli provo tai ei, mielestäni kutsujan ja yllätyksenä ravintolaan viejän olisi kuulunut maksaa. En tiedä mikä mahdollisesti on treffietiketti tällaisessa nykyään, mutta noin itse ajattelen.

Jos mies olisi muuten kiva ja kiinnostava, tapaisin hänet vielä, mutta jos tuollaiset oudot yllätykset naurahteluineen jatkuisivat, en välttämättä enää olisi kiinnostunut jatkamaan tutustumista. 

Kannattaa vastedeskin ottaa omat rahat mukaan treffeille ja jos ei ole halukas maksamaan ruoasta, kannattaa kieltäytyä ravintolaan menemisestä ja ehdottaa jotain muuta. 

Vierailija
22/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei valitettavasti ole provo! Oikeasti tapahtui minulle eilen! Nostan tätä vähän koska haluan lisää mielipiteitä, enkä monelle kaverille kehtaa tästä puhua kun meillä on yhteisiä tuttuja.

No onhan se selvää, että mies ei joko tunne etikettiä tai ei pihiyttään ollut tuntevinaan.

Kumpi on sulle hyväksyttävämpää? Sinuna kysyisin häneltä suoraan että kummasta oli kyse ja tekisin johtopäätökset sen perusteella.

Pihiydestö oli varmaan kyse, koska se naurahdus oli melko vaivaantunut siinä lopussa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit että tuttu mies. Oliko nämä sitten treffit vai pyysikö vain kaverina ulos syömään?

Vierailija
24/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei valitettavasti ole provo! Oikeasti tapahtui minulle eilen! Nostan tätä vähän koska haluan lisää mielipiteitä, enkä monelle kaverille kehtaa tästä puhua kun meillä on yhteisiä tuttuja.

No onhan se selvää, että mies ei joko tunne etikettiä tai ei pihiyttään ollut tuntevinaan.

Kumpi on sulle hyväksyttävämpää? Sinuna kysyisin häneltä suoraan että kummasta oli kyse ja tekisin johtopäätökset sen perusteella.

Te naisethan niitä moukkia ja pihejä olette, jos ette edes omia ruokianne osaa maksaa. 

Vierailija
25/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies taisi kostaa ap:lle jonkun aikaisemman treffikokemuksen, jossa oli tarjonnut naiselle eikä nainen "tarjonnut" sen jälkeen.

Vierailija
26/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on monia tapoja sitten huijata itselleen tavaraa.  Onko sen  kävelytreffipaikan vieressä sisätilaa? - no siinä on alko...  - eli kutsut minut kävelylle ja alkoon? Joo! sitten vaan alkoon ja kori täyteen viinaa ja kutsuja maksaa :)

Vierailija
27/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on kohteliasta, että kutsuja maksaa, mutta eihän tämä mikään kiveen kirjoitettu sääntö ole. Itse periaatteen naisena en lähtökohtaisesti oleta, että kukaan maksaa eväitäni, mutta toki ilahduttavaa, mikäli toinen on huomaavainen ja haluaa tarjota. Voin vastavuoroisesti tarjota seuraavalla kerralla/ kokata tmv.

Jos toinen sanoo suunnittelevansa illan ja päättää yksin sen ohjelman, ei voi odottaa, että kutsuttu maksaa. Joko sovitaan yhdessä, mitä tehdään, jolloin molemmat voi maksaa omansa, mutta jos toinen suunnittelee yllätysillan niin silloin hän myös maksaa sen yksin. Tämän pitäisi olla ihan peruskäytöstapoja ja itseestäänselvyyksiä.

Jos mä päättäisin viedä jonkun tuntemattoman yllätyksenä yksityisjetillä Karibialle, niin en mä todellakaan voisi odottaa, että sillä on kykyä osallistua kuluihin.

Vierailija
28/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit että tuttu mies. Oliko nämä sitten treffit vai pyysikö vain kaverina ulos syömään?

Kyllä hän ulos pyysi, käytti itse sanaa treffit :) se olikin tosi mukavaa :)

Vierailija
29/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te naisethan niitä moukkia ja pihejä olette, jos ette edes omia ruokianne osaa maksaa. 

Mistä tiedät, että nainen ylipäätään halusi ravintolaan? Olisiko naisen pitänyt sanoa, että tuonne minä en ainakaan mene?

Vierailija
30/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on kohteliasta, että kutsuja maksaa, mutta eihän tämä mikään kiveen kirjoitettu sääntö ole. Itse periaatteen naisena en lähtökohtaisesti oleta, että kukaan maksaa eväitäni, mutta toki ilahduttavaa, mikäli toinen on huomaavainen ja haluaa tarjota. Voin vastavuoroisesti tarjota seuraavalla kerralla/ kokata tmv.

Jos toinen sanoo suunnittelevansa illan ja päättää yksin sen ohjelman, ei voi odottaa, että kutsuttu maksaa. Joko sovitaan yhdessä, mitä tehdään, jolloin molemmat voi maksaa omansa, mutta jos toinen suunnittelee yllätysillan niin silloin hän myös maksaa sen yksin. Tämän pitäisi olla ihan peruskäytöstapoja ja itseestäänselvyyksiä.

Jos mä päättäisin viedä jonkun tuntemattoman yllätyksenä yksityisjetillä Karibialle, niin en mä todellakaan voisi odottaa, että sillä on kykyä osallistua kuluihin.

Tämä on juuri pointtini, kiitos! Ap

Vierailija
31/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellaiset tarinat sunnuntain kunniaksi.

No kait tämä on eräänlaista voimaantumista. Samaa rataa kun teinipojat selittää itselleen "kyllä mä olisin siltä saanut mutta en halunnut"

Vierailija
32/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä lähtöarvoilla miehen olisi tietenkin kuulunut maksaa. Ei voi kutsua toista yllätystreffeille (juhlimaan palkankorotusta) ja sitten yllätys onkin se, että saat itse maksaa oman ruokasi. Sanoisin melkein, että silkkaa v:uilua.

Vierailija
33/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että nainen ylipäätään halusi ravintolaan? Olisiko naisen pitänyt sanoa, että tuonne minä en ainakaan mene?

Jos ei halua syödä niin kannattaa sanoa niin,

Vierailija
34/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaselle vanhan ajan naiselle voisin tarjota illallisen ravintolassa ja paljon muitakin asioita. Näille nykyajan pelaaja ja leikkinaisille en tarjoaisi ravintolaillallista ensimmäisillä treffeillä koskaan. Ehkä sitten kun on nähty monta kertaa. Mulla on halut käyttää nykyajan naiseen rahaan puhdas 0 ja en todellakaan ole pihi luonteeltani.

Vierailija
35/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestin miehelleni yllätykseksi hotelliviikonlopun. Maksoin tietenkin majoituksen! Mies maksoi extrat kuten juomat. Illallisen hän halusi välttämättä maksaa mutta olin valmis maksamaan senkin, koska olin yllättäjä.

Vierailija
36/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi aika täkeröä. Itse koen, että jos päätetään mennä vaikka tinder-treffeille kahvilaan, ei sillä ole väliä kuka ensimmäisenä ehdotti tapaamista, vaan molemmat maksaa omansa. Mutta siinä onkin enemmän kyse siitä, että tavataan tämä toinen henkilö ja yhdessä päätetään minne mennään.

Jos valmiiksi tuttu mies pyytäisi treffeille, päättäisi yksin ravintolan ja vielä mainostaisi tätä "yllätyksenä", mutta laskun tullessa pyytäisi sen erikseen, niin olettaisin ettei hän haluakaan nähdä minua enää. Olisin hyvin hämilläni uudesta kutsusta ja varmaan menisi maku koko ihmisestä.

Vierailija
37/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellaiset tarinat sunnuntain kunniaksi.

No kait tämä on eräänlaista voimaantumista. Samaa rataa kun teinipojat selittää itselleen "kyllä mä olisin siltä saanut mutta en halunnut"

No kieltämättä tulin hieman hakemaan tukea täältä ja kuulostelemaan, mitä muut ovat mieltä. Itse edelleen harkitsen lähdenkö uudelleen hänen kanssaan ulos, joten ihan verrattavissa ei taida tämä tilanne kuvaamasi tilanteen kanssa olla. Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle ja kiitos panoksestasi keskusteluun! Ap

Vierailija
38/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon, käytöstavat puuttuvat ja se jos joku alkaa vuosien varrella ärsyttää! Moukka.

Vierailija
39/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaselle vanhan ajan naiselle voisin tarjota illallisen ravintolassa ja paljon muitakin asioita. Näille nykyajan pelaaja ja leikkinaisille en tarjoaisi ravintolaillallista ensimmäisillä treffeillä koskaan. Ehkä sitten kun on nähty monta kertaa. Mulla on halut käyttää nykyajan naiseen rahaan puhdas 0 ja en todellakaan ole pihi luonteeltani.

Uteliaisuudesta kysyn millainen on vanhan ajan nainen? Muutamalla adjektiivilla jos kuvailet. Olen opiskelija, olenko heti liian moderni? XD Ap

Vierailija
40/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt tökeröä käytöstä järjestää tuollainen ylläri ja sitten vaatia, että toinen maksaa osansa. Ei vaan ole asiallista mitenkään päin. Kohteliasta olisi tarjota vähintäänkin ensimmäisillä treffeillä. Se nyt vaan antaa tosi nihkeän vaikutelman miehestä, jos ei edes ensimmäisellä kerralla tarjoa. Tulee juuri mieleen nämä omat ruuat ja omat hyllyt jääkaapissa, sitten helposti äiti maksaa kaikki lasten menot koska "sinähän niitä lapsia halusit" ja hoitovapaallakin pitäisi pystyä maksamaan puolet asuntolainasta.

Jos mies ei halua joutua tällaisten epäilyjen kohteeksi, niin kannattaa tarjota ensimmäisellä kerralla! Ja jos tästä jotain kustannuksia tulee, niin ehkäpä sen myötä tulee sitten vähän panostustakin, eikä tule niin kevytmielisesti lähteä treffeille noin vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi