Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kutsui treffeille ja vei yllärinä ravintolaan, mutta ei maksanut XD

Treffietiketti hakusessa
28.06.2020 |

Niin, siis olen nainen. Kerron eilisillan kulusta. Tuttu mies kysyi ulos pari viikkoa sitten, kun kysyin mitä haluaa tehdä hän sanoi että suunnittelee illan ja se on yllätys. Tapasimme sovitussa paikassa (hän tuli vähän myöhässä) ja hän vei minut ravintolaan. Otin edullisimman annoksen enkä mitään juotavaa, koska ajattelin että hän ehkä maksaa enkä halunnut tuottaa hänelle liian isoa laskua. (Jos olisin tiennyt, että maksan itse, olisin ottanut sen ruuan minkä oikeasti halusin (vähän kalliimpi) ja lasin viiniä sen kanssa.)

Tarjoilijan saapuessa mies oli kertomassa alkuvuodesta käymänsä menestyksekkään palkankorotusneuvottun käänteitä! Tarjoilija kysyi "samasta vai erikseen" mies sanoi erikseen, katsoi minua ja NAURAHTI.

Miten treffietiketti teidän mielestänne menee? Itse aina maksan jos kutsun toisen, jos yhdessä tehdään suunnitelma niin molemmat maksaa omansa. Olin vähän yllättynyt ja huvittunutkin tuosta tapauksesta.

PS. Hän kysyi nyt minua uudelleen ulos, en vielä tiedä lähdenkö. Mitä olette mieltä? :)

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli mieheltä pelkästään vittuilua. Tuo mies vaikuttaa sekä pihiltä että veemäiseltä luonteelta. En lähtisi toisille treffeille.

Vierailija
62/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos veisin pienituloisen/työttömän miehen fine dining paikkaan yllärinä? Tilattaisiin maistelumenu ja juomapaketti. Lopussa toteasin, että lasku erikseen. Kiva ylläri? Vaikka olen ihan hyvätuloinen, niin haluan valita mihin rahani käytän. Pienituloiselle tuollainen ylläri olisi katastrofi. Ja kyllä, mä olen kokenut vastaavaa. Se mies oli muutenkin hieman yksinkertainen ja itsekäs. Ei nähty montaa kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei valitettavasti ole provo! Oikeasti tapahtui minulle eilen! Nostan tätä vähän koska haluan lisää mielipiteitä, enkä monelle kaverille kehtaa tästä puhua kun meillä on yhteisiä tuttuja.

No onhan se selvää, että mies ei joko tunne etikettiä tai ei pihiyttään ollut tuntevinaan.

Kumpi on sulle hyväksyttävämpää? Sinuna kysyisin häneltä suoraan että kummasta oli kyse ja tekisin johtopäätökset sen perusteella.

Te naisethan niitä moukkia ja pihejä olette, jos ette edes omia ruokianne osaa maksaa. 

Tästä on täysin turha tehdä mitään mies-nainen vastakkainasettelukysymystä. On itsestään selvää ja peruskäytöstapoja että se, joka kutsuu, myös hoitaa laskun.

Olen viisikymppinen nainen ja aika usein, varsinkin jos on avattu joku kivankuuloinen uusi ravintola, kysyn joltain ystävältä haluaisiko hän lähteä kanssani syömään sinne. Ja maksan laskun kokonaan joka kerta. Ei ole tullut muuta edes mieleen. Tämä täysin riippumatta siitä onko ystävä mies vai nainen.

Vierailija
64/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei valitettavasti ole provo! Oikeasti tapahtui minulle eilen! Nostan tätä vähän koska haluan lisää mielipiteitä, enkä monelle kaverille kehtaa tästä puhua kun meillä on yhteisiä tuttuja.

No onhan se selvää, että mies ei joko tunne etikettiä tai ei pihiyttään ollut tuntevinaan.

Kumpi on sulle hyväksyttävämpää? Sinuna kysyisin häneltä suoraan että kummasta oli kyse ja tekisin johtopäätökset sen perusteella.

Te naisethan niitä moukkia ja pihejä olette, jos ette edes omia ruokianne osaa maksaa. 

Tästä on täysin turha tehdä mitään mies-nainen vastakkainasettelukysymystä. On itsestään selvää ja peruskäytöstapoja että se, joka kutsuu, myös hoitaa laskun.

Olen viisikymppinen nainen ja aika usein, varsinkin jos on avattu joku kivankuuloinen uusi ravintola, kysyn joltain ystävältä haluaisiko hän lähteä kanssani syömään sinne. Ja maksan laskun kokonaan joka kerta. Ei ole tullut muuta edes mieleen. Tämä täysin riippumatta siitä onko ystävä mies vai nainen.

Noin periaatteen tasolla. oikeassa elämässä olet kutsunut vain naisia.

Vierailija
65/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävinä sekä naisia ja miehiä. Ja todellakin molemmille olen noita illalliskutsuja esittänyt. Ja kyse on 100 % ystävistä eikä mistään muusta.

Jos olisi jonkinlaisista treffeistä kysymys niin silloin pitäisin vielä enemmän itsestäänselvänä että jos kutsun, niin maksan.

Vierailija
66/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kutsujan kuuluu maksaa. T. mies eikä mikään inisevä jankuttaja.

Vierailija
67/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä mene enää tuon miehen kanssa treffeille. Selkeästi pihi ja ilkeä. Kuitenkin rehentelee palkankorotuksellaan, mutta laittaa sinut maksamaan vaikka kutsui sinut. Ja pihillä tarkoitan pihiä negatiivisessa mielessä.

Vierailija
68/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos nainen sanoo, että haluaisi joskus käydä kanssani espanjassa niin hän maksaa?  Tai . että lähistöllä on ihana uusi kahvio. sekin kai lasketaan kutsuksi vaikka siinä hämätään miestä kutsumaan sinne. eli jos nainen puhuu ensin ihanasta paikasta ja mies kutsuu niin kyllähän nainen maksaa kun halusi mennä?? muuten sääntönne on vitsejä

Kuvittele jos puolituttu nainen pyytäisi sinut treffeille kanssaan ja sanoisi suunnittelevansa teille ihanan illan, joka olisi sinulle yllätys! Ja tämä yllätys olisi vaikka illallinen loisteliaassa ja kalliissa ravintolassa, jossa syöminen tulisi maksamaan vaikka 150e per henkilö, niin olisiko sun mielestä reilua jos nainen laskun tullessa ilmoittaisi, että sä maksat omasi? Vai tulisiko sulla mieleen, että koska sinut kustuttiin, eikä sulta kysytty mielipidettä tai annettu mahdollisuutta kieltäytyä kalliista illallisesta ravintolassa ilman, että järjestät kohtauksen ja pilaat illan, tämä nainen olisi joko voinut hoitaa laskun tai vaihtoehtoisesti jättänyt "yllätyksen" välistä? Vai väitätkö, että olisit asian kanssa ok ja mukisematta kaivaisit lompakon esiin ja jäisit odottamaan uutta yllätystä?

No näin miehenä on melkein pakko maksaa puolet jos haluaa tavata naisen uudestaan. Naiset tajuavat vain säännöt joissa voittavat varmasti. 

Mä tarjoudun aina maksamaan oman osuuteni treffeillä. Tällaisessa tilanteessa jos mies odottaisi että mä maksan omani, mä maksaisin kyllä, mutta en kyllä lähtisi treffeille hänen kanssaan toista kertaa.

En siksi, että mies on köyhä tms, vaan siksi, että mies yrittää vetää jotain macho-herrasmies -roolia, mutta vain siihen pisteesen joka on hänelle sopiva. Jos viet daamin vanhanajan herrasmiehen tavoin ravintolaan naiselta mielipidettä kysymättä,  niin silloin hoida homma loppuun ja kuittaa lasku. Jos haluat suhteen, jossa molemmat maksaa, niin silloin molemmat myös saavat vaikuttaa ravintolan valintaan ja ilta suunnitellaan alusta asti yhdessä.

Vierailija
69/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen vuoksi en itse koskaan suostuisi mihinkään "yllätykseen". Miehistä kun ei koskaan tiedä, millainen huumorintaju niillä on :P

Jos olitte ennestään tuttuja, niin olisi itse ehkä odottanutkin, että maksetaan erikseen, sillä en odota kaverien tarjoavan. Mutta jos oli tuntemattomampi tapaus, niin minusta vaikuttaa, että hän haluaa näpäytellä naisia. Sellainen on epämiellyttävä piirre ihmisessä, että haluaa kouluttaa toista. Ei jatkoon.

Vierailija
70/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tein päätöksen. Vastaan hänelle huomenna, että kieltäydyn kutsusta toisille treffeille. Tekisi mieli laittaa hänelle linkki tähän keskusteluun, mutta hillitsen itseni. Ap

Vierailija
71/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa olisin sanonut tarjoilijalle, että voitko tulla hetken kuluttua uudelleen. Ja vetänyt miehen saman tien tilille tästä ehdotuksesta. Jos hän olisi ollut sitä mieltä, että molemmat periaatteesta maksaa omansa olisin kysynyt tarkemmin tästä yllätysajatuksesta. Todennäköisesti vastaukset olisivat olleet sellaisia, että romanttiset treffit olisivat mahdoton ajatus. 

Pahin tuossa mielestäni oli se, että hän laski sen varaan, että tarjoilijan aikana et kehtaisi muuta kuin suostua. Tietysti jos lähtisi peliin mukaan voisi aina sanoa "unohtaneensa lompakon kotiin."

Vierailija
72/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen vuoksi en itse koskaan suostuisi mihinkään "yllätykseen". Miehistä kun ei koskaan tiedä, millainen huumorintaju niillä on :P

Jos olitte ennestään tuttuja, niin olisi itse ehkä odottanutkin, että maksetaan erikseen, sillä en odota kaverien tarjoavan. Mutta jos oli tuntemattomampi tapaus, niin minusta vaikuttaa, että hän haluaa näpäytellä naisia. Sellainen on epämiellyttävä piirre ihmisessä, että haluaa kouluttaa toista. Ei jatkoon.

Kukaan mies ei ole ikinä tarjoutunut viemään minua ulos tuolla tavalla yllätyksenä, niin en osannut aavistaa tätä. Mutta ensi kerralla mietin kyllä kaksi kertaa xd

Vierailija
73/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa olisin sanonut tarjoilijalle, että voitko tulla hetken kuluttua uudelleen. Ja vetänyt miehen saman tien tilille tästä ehdotuksesta. Jos hän olisi ollut sitä mieltä, että molemmat periaatteesta maksaa omansa olisin kysynyt tarkemmin tästä yllätysajatuksesta. Todennäköisesti vastaukset olisivat olleet sellaisia, että romanttiset treffit olisivat mahdoton ajatus. 

Pahin tuossa mielestäni oli se, että hän laski sen varaan, että tarjoilijan aikana et kehtaisi muuta kuin suostua. Tietysti jos lähtisi peliin mukaan voisi aina sanoa "unohtaneensa lompakon kotiin."

Tuota lompakkojuttua en ikinä kehtaisi tehdä, pidän kohteliaisuutta ja hienotunteisuutta tärkeimpinä piirteinä ihmisessä ja pyrin aina käyttäytymään itse niin. Mutta ehkäpä tämä kertoo sen, että emme ole kyseisen miehen kanssa hyvä pari. Ap

Vierailija
74/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, tein päätöksen. Vastaan hänelle huomenna, että kieltäydyn kutsusta toisille treffeille. Tekisi mieli laittaa hänelle linkki tähän keskusteluun, mutta hillitsen itseni. Ap

Kerro sille sitten syy kuitenkin tai se on täällä jossain ketjussa itkemässä ettei pituus riittänyt.

Vierailija
75/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuossa kohtaa jo voi todeta toisen olevan itsekäs, sosiaalisesti taitamaton tai joka ei pysty tai halua asettua toisen ihmisen asemaan, niin onnittele itseäsi ja uutta matoa vaan koukkuun. Ihan normaalia on molempien osapuolien pyrkiä miellyttämään toista tutustumisvaiheessa, etenkin jos on ihastunut.

Vierailija
76/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sille sitten syy kuitenkin tai se on täällä jossain ketjussa itkemässä ettei pituus riittänyt.

Apua, repesin! :`D Juu, kerro ihmeessä:)

Vierailija
77/88 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka ei halua tehdä naiseen ekoilla treffeillä vaikutusta, ei ole naisesta kovinkaan kiinnostunut. Niin se vain on. En tuhlaisi aikaani yhteenkään mieheen, joka tekisi tollaiset temput. Koska hän joko a) ei halua minua tai b) on sosiaalisesti vähä-älyinen.

Kai vielä parka näit vaivaa laittautuaksesi treffeille? Meikkasit, valitsit kivat vaatteet? Tukka laitettuna? Lähtökohtaisesti mies maksaa jo ihan siitäkin syystä, että nainen "joutuu" pistämään rahaansa ja vaivaansa jo ihan pelkkään ulkonäköön. Kosmetiikka, vaatteet, kengät, laukut, salikortit, sokeroinnit, kampaajakäynnit ym ym eivät ole ilmaisia. :-/

Vierailija
78/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeä tyyppi. Herrasmies maksaa aina deittinsä illallisen. Mikäli olisin ap en lähtisi uudestaan vaan sen sijaan hänen kannattaisi lähteä minun kanssani koska tiedän kuinka naista kohdellaan. Kannatan tasa-arvoa mutta kohteliaat käytöstavat suovat naisille pieniä etuoikeuksia. M50v

Vierailija
79/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävinä sekä naisia ja miehiä. Ja todellakin molemmille olen noita illalliskutsuja esittänyt. Ja kyse on 100 % ystävistä eikä mistään muusta.

Jos olisi jonkinlaisista treffeistä kysymys niin silloin pitäisin vielä enemmän itsestäänselvänä että jos kutsun, niin maksan.

Kyllä tekisi itselläni tiukkaa tuossakaan tilanteessa antaa naisen maksaa. Ehkä minulla on "liian vanhat" sukupuoliroolit. M50v

Vierailija
80/88 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nainen maksaa itse aina omansa! Pidetään naiset siitä kiinni aina! Niin ei voi mies olettaa mitään vedoten johonkin hamppariin. Tässä tapauksessa, jos on totta, niin olisi pitänyt olla menemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi