Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetätkö ääniviestejä silti vailla tiedät ettei kukaan tykkää niistä

Vierailija
13.04.2026 |

Sun ei tarvi vastata saman tien vaikka siihen että lähdetkö ensi viikolla kahville

Vaan silti laitat ääniviestin hmm… öööö… tota… auton ratista humina ja liikenteen äänet taustalla vaikka todellakaan ei tarvitse vastata heti.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa kirjottaa ni laitoin ääniviestiä

Jos et jaksa edes kirjottaa niin voit poistaa mut kontakteista 

Vierailija
2/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän. Jos tekisin vain asioita mistä muut varmasti tykkää, elämäni olisi aika kammottavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetän. Jos tekisin vain asioita mistä muut varmasti tykkää, elämäni olisi aika kammottavaa. 

Ymmärrätkö että ääniviesti sysää ison osan kommunikaatiotaakasta kuulijalle vaikka se olit sinä jolla on asiaa 

otat turhaa sosiaalista negaa ei minkään takia 

Vierailija
4/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ääniviestit olisi käteviä siihen kuinka  paljon virheitä tulee näpytellen (ei edes ole kovin isot nakkisormet), mutta en vaan silti pidä niistä, esim töiden lomassa ei niitä oikein voi laittaa kailottamaan :D

Vierailija
5/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö että ääniviesti sysää ison osan kommunikaatiotaakasta kuulijalle vaikka se olit sinä jolla on asiaa 

Kommunikaatiotaakkaa kuulijalle?

Ei nyt helevetti tätä aikaa..

En mä viestittelisi kenenkään kanssa joka ajattelee mua millään tavalla taakkana ja pysyttelen itsekin erossa ihmisistä, jotka tuo taakkaa?

Miksi puhelimia edes on nykyään kun kukaan ei halua puhua ja kuulla toisesta?

Mulle ääniviesti vaikka ystävältä tai ihastukselta on oikein toivottu, se on kokonainen ihminen eikä vaan tekstiä ruudulla.

Vierailija
6/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten oikeutat sen että ympärilläsi olevien ihmisten elämä on kammottavaa sen sijaan 

Vierailija
7/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok boomer. 

Vierailija
8/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä ymmärrä yhtään, miten on isompi taakka kuunnella kuin lukea, ellei sitten satu olemaan kuuro mutta uskon että tietäisin onko ystäväni tai äitini. 

Vierailija
9/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki parempia ystäviä, jos juttusi ovat heille sosiaalisesti negatiivisia. 

Vierailija
10/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi ääniviesti kuin lähettää viesti samasta asiasta. Sori ettet pidä äänestäni. 

Vierailija
11/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole sanonut, ettei tykkää?

Osaan sanoa, jos itse ei juuri nyt pysty kuuntelemaan ja musta se on ollut kohteliasta jos mulle sanotaan. Jos asia täytyy kuitenkin käydä läpi ASAP, niin laitetaan viestiä että soitetaanko kun kykenee.

Tosin taidan olla vähän autistinen kun en näe näissä ongelmaa.

Vierailija
12/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten oikeutat sen että ympärilläsi olevien ihmisten elämä on kammottavaa sen sijaan 

Siis minkälaisen ihmisten kanssa sä olet oikein tekemisissä?

Vierailija
13/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seuraavalla kerralla soitan sulle. Onko parempi?

Vierailija
14/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok boomer. 

Mielummin boomer kuin gen z jolle koko elämä on pelkkää gringen välttelyä ja beigeä masennusta 

Vierailija
15/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommunikaatiotaakkaa kuulijalle?

Ei nyt helevetti tätä aikaa..

En mä viestittelisi kenenkään kanssa joka ajattelee mua millään tavalla taakkana ja pysyttelen itsekin erossa ihmisistä, jotka tuo taakkaa?

Miksi puhelimia edes on nykyään kun kukaan ei halua puhua ja kuulla toisesta?

Mulle ääniviesti vaikka ystävältä tai ihastukselta on oikein toivottu, se on kokonainen ihminen eikä vaan tekstiä ruudulla.

Se ensimmäinen ääniviesti, kun oot pitkään jutellut netissä jonkun kanssa 🥰

Vierailija
16/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun laittaa mutta jos on kiireisempää asiaa niin mulle kannattaa tekstata. Ääniviestin kuuntelen vasta kun olen yksin jossakin, en edes perheen kuullen, eli voipi mennä hetki jos toinenkin. 

Vierailija
17/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lähettänyt enkä muistaakseni vastaanottanut. Vaatisi varmaan hetken paneutumisen?

Vierailija
18/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No seuraavalla kerralla soitan sulle. Onko parempi?

Paljon paljon parempi. Soittaminen on kommunikointia. Ääniviestin kuuntelu on sitä että pitää ottaa musat pois tai pausettaa mitä ikinä olikaan tekemässä tai katsomassa ja kuunnella minuutti asiaa minkä lukemiseen olisi mennyt 6 sek

Vierailija
19/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kaverisuhde poikki, jos on noin vaikeaa. Haluatko edes tavata livenä, jos ääniviesti ongelma?

Vierailija
20/73 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko koskemaan päähän tää keskustelu.

Ei jessus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme