Toinen nainen, hävettääkö yhtään perheen rikkominen?
Oon ihmetellyt näitä uusperheitä, jossa yleensä mies on pettänyt ja jättänyt ekan vaimonsa ja lapsensa ja perustanut sitten lennossa uuden perheen tämän yleensä nuoremman rouvan kanssa.
Erotavasta johtuen välit on kireät, usein jopa tapellaan oikeudessa kaikesta mahdollisesta ja lapset kärsii aina.
Joo, vastuu ja valinta on toki miehen, mutta toinen nainen on vähintään rikoskumppani kuviossa. Hävettääkö tai kaduttaako heitä koskaan oman perheen perustaminen toisen perheen raunioille ja lasten ydinperheen menetys?
Ilman toista naista ko. pari olisi voinut ehkä käydä pariterapiassa ja saada homman toimimaan. Monella keski-ikäisellä miehellä on myös usein ikäkriisi yms eikä itse liitossa aina ole suurtakaan ongelmaa.
Kommentit (168)
Eikö se ole hyvä, että mies pääsi pois huonosta suhteesta. Olisit vain onnellinen hänen puolestaan.
Ihminen on vastuussa teoistaan. Toinen nainen/mies on osasyyllinen. Voi erota ensin, ja sitten aloittaa uuden suhteen.
Mielestäni siinä on kyllä jotain tosi vaivaannuttavaa kun pettämisestä kiinni jäänyt(ja tästä syystä eronnut) hehkuttaa uutta onnea tämän pikkujoulurakkaan kanssa. Nopea yhteenmuutto, ja se yhteinen lapsi tulille. Ah onni ja rakkaus.
Edellisten perheiden pitäisi vaan olla ok tämän asian kanssa kun hän on nyt niin rakastunut. Löytänyt itsensä ihan uudella tavalla. Lasten pitäisi hyväksyä uusi aikuinen, joka tuotiin heidän elämäänsä taka-ovesta. Ja olla onnellisia uusista sisaruksista.
Uusi suhde päättyy n. neljässä vuodessa, kun ei se pettäjä niitä omia ongelmiaan selvittänyt. Kun arki puskee päälle, alkaa vanhat keinot ratkoa ongelmia puskea pintaan. Ja kappas, taas löytyy uusi rakkaus ja onni, jollaista ei ole koskaan aiemmin ollut.
Lapsena tämän sirkuksen seuraaminen teki surulliseksi, ja vihaiseksi. Muistan nuoruudestani vain loputtoman ahdistuksen.
T: erolapsi
Vierailija kirjoitti:
Ei. Toinen tai kolmas nainen ei ole parisuhteen ongelmien syy vaan sen seuraus.
Monesti ne ongelmat eivät edes ole parisuhteessa vaan mies ei osaa tulkita oloaan eikä tunteitaan. Eksyksissä haetaan raukkamaisesti ymmärtäjää muualta.
Elä elämääsi kirjoitti:
Minä olen myös toinen nainen. Oma osani ei todellakaan hävetä - päinvastoin. Onnettomassa avioliitossa kitunut mies sekä hänen lapsensa saavat vihdoin mahdollisuuden elää kun tahtipuikkoa ei heiluta sängynpohjalla makaava ylipainoinen ja työtä vieroksuva ex, joka syyttää edellä mainituista vain muita ihmisiä ja vitamiinipuutoksia. Aika hyvin jos on koko aikuisiän onnistunut elämään loisena toisen rahoilla.
Joskus eroaminen avaa uusia mahdollisuuksia. Uskon että eksäkin laihtuu ja miettii tuhlailun sijaan mitä haluaa tehdä loppuelämällään.
Tiedän kyllä mitä tiedotustilaisuuksia on pitänyt ympäri kyliä mun osuudestani juuri häpeään vedoten, mutta en välitä. Näen miten mies pystyy nyt hengittämään ja lapset nauraa meillä ollessaan rentoutuneina. Elämä on tehty elettäväksi, en voisi tuntea häpeää siitä.
Mikä saa sinut puhumaan exsästä noin rumasti. Oletko sittenkään sinut asian kanssa?
Elä elämääsi kirjoitti:
Minä olen myös toinen nainen. Oma osani ei todellakaan hävetä - päinvastoin. Onnettomassa avioliitossa kitunut mies sekä hänen lapsensa saavat vihdoin mahdollisuuden elää kun tahtipuikkoa ei heiluta sängynpohjalla makaava ylipainoinen ja työtä vieroksuva ex, joka syyttää edellä mainituista vain muita ihmisiä ja vitamiinipuutoksia. Aika hyvin jos on koko aikuisiän onnistunut elämään loisena toisen rahoilla.
Joskus eroaminen avaa uusia mahdollisuuksia. Uskon että eksäkin laihtuu ja miettii tuhlailun sijaan mitä haluaa tehdä loppuelämällään.
Tiedän kyllä mitä tiedotustilaisuuksia on pitänyt ympäri kyliä mun osuudestani juuri häpeään vedoten, mutta en välitä. Näen miten mies pystyy nyt hengittämään ja lapset nauraa meillä ollessaan rentoutuneina. Elämä on tehty elettäväksi, en voisi tuntea häpeää siitä.
Ihan mielenkiinnosta... Oletko itse nämä asiat todistanut? Vai onko asiasta vain sen pettävän miehen sana? Olen paria tapausta vierestä seurannut ja kummassakin se toinen nainen toistelee kuin papukaija miehen vaimostaan kertomia kauhujuttuja, jotka on kehitetty perustelemaan pettäminen. Toisessa tapauksessa vielä tämä tuleva ex-vaimo kertoi minulle suu vaahdossa miten hirveä tyyppi se hänen miehensä entinen muija oli. Nyt hän on liittynyt karmeiden exien kasvavaan joukkoon, jota taas uusi nainen kauhistelee ja kokee pelastaneensa hienon miehen kauheasta avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Elä elämääsi kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta... Oletko itse nämä asiat todistanut? Vai onko asiasta vain sen pettävän miehen sana? Olen paria tapausta vierestä seurannut ja kummassakin se toinen nainen toistelee kuin papukaija miehen vaimostaan kertomia kauhujuttuja, jotka on kehitetty perustelemaan pettäminen. Toisessa tapauksessa vielä tämä tuleva ex-vaimo kertoi minulle suu vaahdossa miten hirveä tyyppi se hänen miehensä entinen muija oli. Nyt hän on liittynyt karmeiden exien kasvavaan joukkoon, jota taas uusi nainen kauhistelee ja kokee pelastaneensa hienon miehen kauheasta avioliitosta.
Tämä!
Mies on lapanen, jos ensin pettää muijaansa, pitää salasuhdetta ja lähtee lennosta toisen matkaan. Kyl on naiset hölmöjä, jos tuollaseen lähtee mukaan. Sen ymmärrän, jos liitto on huono ja rakastuu toiseen. Sellanen pitää lopettaa. Ja sit vasta uutta matoa koukkuun.
Vastauksista huomaa, että toisella naisella on ilmeisesti tällainen pelastajafantasia. Hän on se miehen oikea rakkaus, hän on se joka pelastaa miehen huonosta liitosta hirveän vaimon kynsistä. Lapsetkin ovat vain hymysuin isän uudesta kodista ja onnesta. Jos ongelmia on, kaikki on sen kauhean exän syytä.
Ja sen jälkeen kaikki elivät elämänsä onnellisina loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta yleensä ottaen vastuu perheen rikkomisestä on aina sillä parisuhteessa olevalla osapuolella, joka itse päättää lähteä jonkun muun mukaan. Houkutuksia voi tulla, mutta on itsestä kiinni että tekeekö asialle jotain
Itse kyllä pyrin kantamaan vastuun toisin päinkin... Eli esim. Baarissa kun ukkomies tulee vonkaamaan niin totean, että mene kotiisi lämmittelemään vaimoasi.
Miksi yhteisötasolla on niin kamalan loukkaavaa syödä Uncle Ben’s riisiä kun yksilötasolla on ihan oikein tietoisesti alkaa suhteeseen perheellisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mun faija on kans häntäheikki. Ei me muksut aikuisena olla juuri missään tekemisissä sen eikä nykyisen vaimonsa kanssa.
Pitäisi osata erota ensin ja sitten aloittaa suhde, sekä aloittaa suhde vain vapaan ihmisen kanssa. Tällöin usko ihmisyyteen säilyy, kun ketään ei kuseteta, ei valehdella, ei oteta toisen omaa eli varasteta.
Jos perheessä on lapsia, niin em on tosi tärkeää. Harmi vaan kun ihminen on niin itsekäs, että ajattelee vain omaa etuaan. Siinä heikommat kärsii.
Juurikin näin. Mulle olisi ollut ihan ok silloin lapsena, että vanhemmat olisivat vain eronneet sivistyneesti. Sanoneet meille, että ei me vaan enää tultu toimeen keskenämme, ethän sinäkään kaikkien ystäviesi kanssa enää leiki. Se olisi ollut täysin ok. Mutta se, että jouduin oikeasti kokemaan sen kaiken huonon kohtelun isäni puolelta ei vain äitiäni kohtaan, vaan alkoi olla etäinen myös meitä lapsia kohtaan.
Päässä pyöri vain vieras pillu. En minä sitä silloin ymmärtänyt, mutta ymmärsin sen käytöksen muuttumisen. Ja siinä vaiheessa kun aloin ymmärtää syyn sille, maailmani romahti kokonaan. Pysyvästi.
Ja teille kakkosnaisille, kyllä te satutatte sitä perhettä ja lapsia vaikkette koskaan kiinni jäisikään. Kyllä lapsi vaistoaa asioita vaikkei niitä vielä ymmärräkään. On ihan eri asia katsella toisiaan rakastavia vanhempia, kuin jotain omituista hämärämeininkiä.
Meidän lapsena sellaista kokeneiden veri on teidän käsissänne. Teillä on veriset kädet.
Omalla kohdalla tilanne meni niin että rakastuin mieheen, joka osoittautui myöhemmin erittäin pahasti masentuneeksi. Hänellä oli paljon luottamuspulaa edellisistä suhteista ja perheensä parissa myöskin.
Noh, tämä johti siihen, että petti minua vuoden ajan työkaverinsa kanssa.
Tämä työkaveri oli myös masentunut ja epävakaassa elämäntilanteessa tuolloin. Pettäminen tapahtui siis vuosia ennnen kuin sain siitä tietää.
Keskustelin puhelimessa tämän naisen kanssa ja hän kertoi kuinka katui kaikkea.
Näimmekin, ja keskustelimme paljon ja erittäin hyvää keskustelua. Tuntui että molemmille se oli tärkeää.
Aluksi olin tietysti järkyttynyt, erosimme mieheni kanssa ja näin poispäin.
Mies meni terapiaan omasta tahdostaan ja halusi selvittää ongelmansa. Vuoden myöhemmin hän otti minuun yhteyttä ja pyysi saada jutella.
Näimme ja hänestä huokui sellainen aikuisen miehen vastuullisuus ja rauhallisuus. Oli muuttunut silminnähden paljon, vaikka aluksi mietinkin, oliko muutos vain tekaistua.
Nyt olemme onnellisesti naimisissa ja saamme syksyllä vauvan.
Varmasti moni miettii että typerää ja miten voin luottaa yms, mutta asiat eivät ole niin mustavalkoisia.
Suhteemme on parempi kuin ennen.
Juttelemme enemmän, teemme yhdessä enemmän jne.
En ole katkera toiselle naiselle ja oikeastaan vain kiitollinen, sillä hän kertoi asiasta lopulta.
Olen ollut toinen nainen - tietämättäni. Mies siis kertoi eronneensa. Asian oikea laita paljastui vasta vuoden päästä minulle.
Minun kohdallani mies petti koko avioliiton ajan (samoin oli tehnyt exän kohdalla, en sitä vaan silloin tiennyt). Lopulta mies halusi pitää suhteensa avioliiton rinnalla ja silloin vasta sain revittyä itseni siitä irti. Mies on narsisti.
Nyt hän jatkaa eloaan tämän uuden suhteen kanssa, joka ei vielä tiedä totuutta. Mies on kertonut, että emme harrastaneet kahteen vuoteen seksiä ja minä olin antanut hänelle luvan käydä vieraissa. Uusi yli 20v nuorempi nainen on kaiken uskonut ja kuvittelee nyt löytäneensä elämänsä miehen.
Ei hävetä, en ole vastuussa toisten elämänvalinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun faija on kans häntäheikki. Ei me muksut aikuisena olla juuri missään tekemisissä sen eikä nykyisen vaimonsa kanssa.
Pitäisi osata erota ensin ja sitten aloittaa suhde, sekä aloittaa suhde vain vapaan ihmisen kanssa. Tällöin usko ihmisyyteen säilyy, kun ketään ei kuseteta, ei valehdella, ei oteta toisen omaa eli varasteta.
Jos perheessä on lapsia, niin em on tosi tärkeää. Harmi vaan kun ihminen on niin itsekäs, että ajattelee vain omaa etuaan. Siinä heikommat kärsii.Juurikin näin. Mulle olisi ollut ihan ok silloin lapsena, että vanhemmat olisivat vain eronneet sivistyneesti. Sanoneet meille, että ei me vaan enää tultu toimeen keskenämme, ethän sinäkään kaikkien ystäviesi kanssa enää leiki. Se olisi ollut täysin ok. Mutta se, että jouduin oikeasti kokemaan sen kaiken huonon kohtelun isäni puolelta ei vain äitiäni kohtaan, vaan alkoi olla etäinen myös meitä lapsia kohtaan.
Päässä pyöri vain vieras pillu. En minä sitä silloin ymmärtänyt, mutta ymmärsin sen käytöksen muuttumisen. Ja siinä vaiheessa kun aloin ymmärtää syyn sille, maailmani romahti kokonaan. Pysyvästi.
Ja teille kakkosnaisille, kyllä te satutatte sitä perhettä ja lapsia vaikkette koskaan kiinni jäisikään. Kyllä lapsi vaistoaa asioita vaikkei niitä vielä ymmärräkään. On ihan eri asia katsella toisiaan rakastavia vanhempia, kuin jotain omituista hämärämeininkiä.
Meidän lapsena sellaista kokeneiden veri on teidän käsissänne. Teillä on veriset kädet.
😂
Vierailija kirjoitti:
En ole rikkonut perhettä, ainoastaan saan hyvää seksiä silloin tällöin. Sopii minulle oikein hyvin. Mies saa pitää perheensä, minä vapauteni. Hyvä diili.
Sama juttu. Lisäksi se on mies joka rikkoo perheensä enkä minä, jos joku päivä niin käy että mies ottaa eron.
Itse en siis halua parisuhdetta. En tämän enkä kenenkään muunkaan miehen kanssa vaan ainoastaan hyvää seksiä silloin kun mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Elä elämääsi kirjoitti:
Mikä saa sinut puhumaan exsästä noin rumasti. Oletko sittenkään sinut asian kanssa?
Olen sinut asian kanssa. Kiitos kun huolehdit :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haluatte olla niin idioottimaisten miesten kanssa, että ne tuosta vaan lähtee jonkun naisen mukaan? Typerä äijä ei mitenkään voi ehdottaa sitä pariterapiaa itse kun kaksi naista pyörittää sitä kuin jotain tahdotonta lammasta. Ikäkriisikin on jonkun naisen hoidettava.
Meinaatko että mies aina lähtee tuosta vaan jonkun naisen mukaan?
En tiedä, en ole ottanut riesakseni holhottavaa ameebaa jolle tarvii joko ensimmäisen tai toisen naisen olla jonkunlaisena edunvalvojana. Ja jos olisinkin tehnyt noin typerästi että olisin moisen urpon kanssa pariutunut, niin viimeisenä olisin täällä sitä toista naista syyttelemässä.
Kommenttini koski vain niitä miehiä, jotka käyttäytyvät noin ja noista sitten yhtä typerät naiset tappelee.
Tähän vastaan omasta puolestani että minulla ei ollut aavistustakaan siitä että mieheni petti ja lähti uuden mukaan. Ja olen ihan realistinen ja selväjärkinen nainen. Ei mitään merkkejä mistään, seksi oli hyvää ja sitä oli runsaasti. Luulin kaiken olevan hyvin, jopa erittäin hyvin.