Toinen nainen, hävettääkö yhtään perheen rikkominen?
Oon ihmetellyt näitä uusperheitä, jossa yleensä mies on pettänyt ja jättänyt ekan vaimonsa ja lapsensa ja perustanut sitten lennossa uuden perheen tämän yleensä nuoremman rouvan kanssa.
Erotavasta johtuen välit on kireät, usein jopa tapellaan oikeudessa kaikesta mahdollisesta ja lapset kärsii aina.
Joo, vastuu ja valinta on toki miehen, mutta toinen nainen on vähintään rikoskumppani kuviossa. Hävettääkö tai kaduttaako heitä koskaan oman perheen perustaminen toisen perheen raunioille ja lasten ydinperheen menetys?
Ilman toista naista ko. pari olisi voinut ehkä käydä pariterapiassa ja saada homman toimimaan. Monella keski-ikäisellä miehellä on myös usein ikäkriisi yms eikä itse liitossa aina ole suurtakaan ongelmaa.
Kommentit (168)
ei hävetä eikä kaduta. mies ei enään halunnut olla kanssani niin käräytin hänet vaimolleen.
Näihin ei ikinä vastaa ne vaimo nro kakkoset :D Eivät varmaan kehtaa.
Käy lukemassa blogi Surujen kitara, surujenkitara.blogspot.com
Se kertoo osittain toisen naisen osasta.
Mun faija on kans häntäheikki. Ei me muksut aikuisena olla juuri missään tekemisissä sen eikä nykyisen vaimonsa kanssa.
Pitäisi osata erota ensin ja sitten aloittaa suhde, sekä aloittaa suhde vain vapaan ihmisen kanssa. Tällöin usko ihmisyyteen säilyy, kun ketään ei kuseteta, ei valehdella, ei oteta toisen omaa eli varasteta.
Jos perheessä on lapsia, niin em on tosi tärkeää. Harmi vaan kun ihminen on niin itsekäs, että ajattelee vain omaa etuaan. Siinä heikommat kärsii.
3 lapsen äiti kävi vieraissa useamman kerran. Miehelle riitti ja alkoi deittailla.
Mies oli deittaillut jo useampaa ja seurustellutkin jonkun kanssa ennen kuin tavattiin.
En ikinä rikkoisi kenenkään perhettä!
Miehen ja exänsä yhteys on parantunut meidän yhdessäolon aikana. Se on tärkeä juttu etteivät lapset kärsi vanhempien jutuista.
Olin suhteessa 14-vuotta, mies sitten päätti paneskella toista naista puoli vuotta tietämättäni ja salasi suhteen. Valehteli oikein sujuvasti kotona miten on työkiireitä jne. Uskoin, koska mies oli yrittäjä. Suhde paljastui ja erohan siinä tuli. Ihmettelin myös että mitä sen tyhmän akan päässä on liikkunut kun paneskeli miestäni. Tämän johdosta minusta tuli kuuma sinkku, ja vientiä on riittänyt. Varatut miehet ovat lähestyneet useaan otteeseen, tunnistan heidät varatuiksi ja sanon että teepä tilit ensin selväksi vaimosi kanssa niin sitten voidaan kyllä peuhata sen jälkeen. Minulla on hyvä itsetunto ja korkea moraali, en voisi koskaan mennä paneskelemaan varattujen miesten kanssa, epätoivoiset naiset roikkuvat varatuissa miehissä, eivät ilmeisesti muuten saa seuraa.
Mulla oli 25-vuotiaana suhde ukkomieheen. Rakastuin ihan kamalasti ja silloin ajattelin erittäin mustavalkoisesti, että vastuu on vain ja ainoastaan miehellä.
Nykyään, 20 vuotta myöhemmin, ajattelen edelleen, että päävastuu pettämisestä oli miehellä, mutta - vastauksena kysymykseesi - kyllä mua hävettää ja luulen, että tällä elämänkokemuksella en enää moiseen lähtisi mukaan.
Ei minua hävetä. Meillä tuli tunteita toisiamme kohtaan ja se tunne oli suurempi kuin miehen tunne vaimoaan ja avioliittoaan kohtaan.
Tunsin empatiaa ex-vaimoa kohtaan, koska ero järkytti häntä, mutta empatia on koko lailla haihtunut hänen käytöksensä myötä. Hän puhuu minusta törkeästi mm. miehelle ja lapsille.
Minä en tehnyt tätä hänelle vaan minulle ja miehelle. Heidän suhteensa oli toinen asia, minun ja miehen suhde toinen asia. Minulla ei ollut mitään suhdetta naiseen.
Olisiko hän sitten aidosti halunnut, että mies olisi säälistä ja velvollisuudentunteesta jäänyt hänen luokseen mutta ajatellut ja kaivannut minua? Tuskin. Mutta jotain pitää syyttää ja minä olen helppo kohde.
Miksi te haluatte olla niin idioottimaisten miesten kanssa, että ne tuosta vaan lähtee jonkun naisen mukaan? Typerä äijä ei mitenkään voi ehdottaa sitä pariterapiaa itse kun kaksi naista pyörittää sitä kuin jotain tahdotonta lammasta. Ikäkriisikin on jonkun naisen hoidettava.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua hävetä. Meillä tuli tunteita toisiamme kohtaan ja se tunne oli suurempi kuin miehen tunne vaimoaan ja avioliittoaan kohtaan.
Tunsin empatiaa ex-vaimoa kohtaan, koska ero järkytti häntä, mutta empatia on koko lailla haihtunut hänen käytöksensä myötä. Hän puhuu minusta törkeästi mm. miehelle ja lapsille.
Minä en tehnyt tätä hänelle vaan minulle ja miehelle. Heidän suhteensa oli toinen asia, minun ja miehen suhde toinen asia. Minulla ei ollut mitään suhdetta naiseen.
Olisiko hän sitten aidosti halunnut, että mies olisi säälistä ja velvollisuudentunteesta jäänyt hänen luokseen mutta ajatellut ja kaivannut minua? Tuskin. Mutta jotain pitää syyttää ja minä olen helppo kohde.
Näin helposti voidaan itselle uskotella viattoman ja hyvän ihmisen olemus. Kunnon käsien pesua. Älä tee toiselle sitä, mitä et itsellesi tahdo tehtävän. Mitä tekosi aiheutti perheen lapsille? Sinä olit osallinen, olisit voinut myös vaatia miehen eroa ennen suhteen alkua.
Aika stereotypinen kuva että kakkonen "veisi" tahdottoman hypnotisoidun miehen, kun mies ihan ITSE päättää ottaa lennosta kakkosen /lähteä. Elämässä saattaa olla joku muu vaihtoehto sitten kuin se yksi mies.
Vierailija kirjoitti:
Aika stereotypinen kuva että kakkonen "veisi" tahdottoman hypnotisoidun miehen, kun mies ihan ITSE päättää ottaa lennosta kakkosen /lähteä. Elämässä saattaa olla joku muu vaihtoehto sitten kuin se yksi mies.
Niille perheen lapsille ko mies on elämän ainoa isä. Sekaantumalla varattuun sekaantuu myös lasten elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille perheen lapsille ko mies on elämän ainoa isä. Sekaantumalla varattuun sekaantuu myös lasten elämään.
Ihan turha vetää taas lapsia tähän itkuvirteen. Mies lähtee todellakin ihan itse ja naisesta ero ei ole ero lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin helposti voidaan itselle uskotella viattoman ja hyvän ihmisen olemus. Kunnon käsien pesua. Älä tee toiselle sitä, mitä et itsellesi tahdo tehtävän. Mitä tekosi aiheutti perheen lapsille? Sinä olit osallinen, olisit voinut myös vaatia miehen eroa ennen suhteen alkua.
Mies jätti vaimonsa hyvin pian, heti kun tajusi tunteensa minuun. Tiedostan, että mies voi tehdä samoin minulle. Tai minä hänelle. Emme ole luvanneet olla ikuisesti yhdessä. Silti tämä voi olla hyvä suhde. Olemme yhdessä niin kauan kuin rakkautta riittää. Lapsilla on kaikki hyvin, kaksi hyvää kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha vetää taas lapsia tähän itkuvirteen. Mies lähtee todellakin ihan itse ja naisesta ero ei ole ero lapsista.
Täähän ei oo itkuvirsi vaan pelkkää faktaa. Toinen nainen on osallinen. Eron voi hoitaa tyylikkäästi ja oikein tai sit helvetin huonosti. Toinen nainen voi hyvin vaatia, että ero ensin, sitten vasta suhde. Miksikähän näin ei kuitenkaan juuri koskaan tapahdu?
Minä olen se ensimmäinen nainen, vaimo, en ole koskaan ajatellut että eron syy olisi toisessa naisessa, hän ei herätä minussa mitään tunteita.
Kyllä syy eroon oli miehessä, joka parisuhteen vaikeuksien tullessa ratkaisee ne vaihtamalla naista.
Siis ketä sitten syyttäisit? Vaimoako?