Miksi jotkut ajattelevat, että heillä on oikeus asua ilmaiseksi jonkun toisen asunnossa?
Kommentit (28)
Niitä, jotka jättävät vuokransa maksamatta, ettei riistäjäporvari vain rikastu.
Minun lapsillani oli oikeus asua ilmaiseksi minun asunnossani niin kauan kuin olivat valmiit lähtemään omilleen. Mistä lie tuollaisen hoksanneet jo ihan vauvoina.
Asumistuellahan on asuttu muiden piikkiin reteesti kalliimmin kuin olisi varaa itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin se vuokranantaja edes on kummoinen porvari. Todennäköisesti se asunto on hänen ainoa sijoitusasunto ja jos siitä saatu tulo jää saamatta, on vuokranantaja taloudellisesti lirissä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka laittavat aina muut ihmiset itsensä edelle. Vai mitä se Business Finlandin entinen työntekijä sanoikaan?
Itselläni katkesi moni vuotinen( 23v) ystävyys juuri tuohon viime kesänä.Hyvät ajat hän ei minua muistanut .Saattoi mennä vuosia kun otti kontaktin.Juuri silloin kuin elämässä hänellä kaaos.Meinasi asuu ilmasiksi ja syö pussini ,siihen asti kun saa totetettua jonkun oston.En halua mainita minkä.Ruuasta nirsoili, vaati pykin pesen ymm.Vaihdan tv kanavaa ymm.Jossain päivät vietti aikansa. Hermostuin totaliseti viikossa ,kun taas ilmasesta aamu palasta valitti. Sanoin haluan oman elämäni haltuun: Tuossa on ovi.Lähti mutta lähtiessä sanoin pahoin loukkasi minua. Sepä se..
Vierailija kirjoitti:
Asumistuellahan on asuttu muiden piikkiin reteesti kalliimmin kuin olisi varaa itsellä.
Asumistukihan on tällä hetkellä oikea trendisana koska sitä viljellään joka puolella.
Jos palkansaaja on oikeutettu asumistukeen niin se tarkoittaa sitä, että palkka on todella paska.
Kuka niin muka kuvittelee? Taas joku vatun vinkuja joka kadehtii muutaman satasen asumistuen saajia.
Jussi on kohta kuuskymppinen eikä edes asuntoa omista -siinä meille presidenti
Vierailija kirjoitti:
Itselläni katkesi moni vuotinen( 23v) ystävyys juuri tuohon viime kesänä.Hyvät ajat hän ei minua muistanut .Saattoi mennä vuosia kun otti kontaktin.Juuri silloin kuin elämässä hänellä kaaos.Meinasi asuu ilmasiksi ja syö pussini ,siihen asti kun saa totetettua jonkun oston.En halua mainita minkä.Ruuasta nirsoili, vaati pykin pesen ymm.Vaihdan tv kanavaa ymm.Jossain päivät vietti aikansa. Hermostuin totaliseti viikossa ,kun taas ilmasesta aamu palasta valitti. Sanoin haluan oman elämäni haltuun: Tuossa on ovi.Lähti mutta lähtiessä sanoin pahoin loukkasi minua. Sepä se..
Kun seuraavan kerran tänne kirjoitat, niin jätä rohkaisuryypyt ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jussi on kohta kuuskymppinen eikä edes asuntoa omista -siinä meille presidenti
Eihän se nyt näin voi mennä. Loisii ja elää toisten siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistukihan on tällä hetkellä oikea trendisana koska sitä viljellään joka puolella.
Jos palkansaaja on oikeutettu asumistukeen niin se tarkoittaa sitä, että palkka on todella paska.
Ei välttämättä. Tulorajat esim. yksinhuoltajalle ovat tällä hetkellä:
1 aikuinen, tuloraja on 2 119 e/kk
1 aikuinen + 1 lapsi, tuloraja on 2 986 e/kk
1 aikuinen + 2 lasta, tuloraja on 3 777 e/kk
1 aikuinen + 3 lasta, tuloraja on 4 454 e/kk
1 aikuinen + 4 lasta, tuloraja on 5 072 e/kk.
ja mitä enemmän lapsia, sitä korkeammat tuon jälkeenkin.
Ei yli 4000:n euron, saati yli 5000 euron palkka mikään huono ole. Sillä voi saada asumistuen. Huhtikuun 2024 jälkeen tulorajat kiristyvät hiukan.
Suojelkaa itseänne ja kotejanne. Kotirauhaa on velvollisuus puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saan asumistukea ja sain kesälläkin 620 euron vuokralla kaksioon pk-seudulla kun tein 2300 e/kk liksalla töitä (yhden hengen talous). Pidemmällä aikavälillä asumistuen leikkaus on silti mielestäni ainoa järkevä asia leikkauslistalla, koska se vääristää asuntomarkkinoita ja on tulonsiirtoa veronmaksajien rahoilla asuntosijoittajille. Eli kun se poistuu on painetta laskea vuokria ja ihmisten muuttaa pois liian kalliista asunnoista. Lisäksi se voi lisätä muuttoa pienempiin kaupunkeihin.
Koska sinä koskettelet itseäsi öisin, AP.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin muka kuvittelee? Taas joku vatun vinkuja joka kadehtii muutaman satasen asumistuen saajia.
Niinpä ! Asumistuki on 1000 euron kämpästä vaan 800 euroa ja nyt sekin vähenee ja saa vain 700 euroa tukea!
Älytöntä kadehtia köyhiä! Eihän tuo ole enää kuin 8400 euroo vuodessa. Tajuatteko että itse pitää silti maksaa 3600 euroa joka vuosi kun sitä ei saa enää toimeentulotukena!;! Yli kolme tonnia pitää itse maksaa! Se on iso raha !
Suurin osa vuokralaisista asuu erilaisten yhtiöiden tai kuntien omistamissa asunnoissa. Kuntakaan ei anna kämppää ilmaiseksi, mikä hämmentää monia.
Tarkoitatko jotain talon valtaajia?