Toinen nainen, hävettääkö yhtään perheen rikkominen?
Oon ihmetellyt näitä uusperheitä, jossa yleensä mies on pettänyt ja jättänyt ekan vaimonsa ja lapsensa ja perustanut sitten lennossa uuden perheen tämän yleensä nuoremman rouvan kanssa.
Erotavasta johtuen välit on kireät, usein jopa tapellaan oikeudessa kaikesta mahdollisesta ja lapset kärsii aina.
Joo, vastuu ja valinta on toki miehen, mutta toinen nainen on vähintään rikoskumppani kuviossa. Hävettääkö tai kaduttaako heitä koskaan oman perheen perustaminen toisen perheen raunioille ja lasten ydinperheen menetys?
Ilman toista naista ko. pari olisi voinut ehkä käydä pariterapiassa ja saada homman toimimaan. Monella keski-ikäisellä miehellä on myös usein ikäkriisi yms eikä itse liitossa aina ole suurtakaan ongelmaa.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haluatte olla niin idioottimaisten miesten kanssa, että ne tuosta vaan lähtee jonkun naisen mukaan? Typerä äijä ei mitenkään voi ehdottaa sitä pariterapiaa itse kun kaksi naista pyörittää sitä kuin jotain tahdotonta lammasta. Ikäkriisikin on jonkun naisen hoidettava.
Meinaatko että mies aina lähtee tuosta vaan jonkun naisen mukaan?
Mä olen mies, jonka vaimo petti. Oli salasuhde melkein 3 vuotta. Sitten jäivät kiinni. Miehen puoliso oli tajunnut kuvion. Silloin se taivas putosi niskaan minullakin. Meidän kolmesta lapsesta tuli kertaheitolla erolapsia.
Mä luulin, että meillä oli hyvä liitto. Oli mielestäni tarpeeksi rakkautta ja seksiä sekä taloudelliset asiatkin niin hyvin, ettei vaimon tarvinnut käydä töissä. Halusi kuulemma kehittää itseään ja opiskella lisää. Ja minähän järjestin vaimolle omaa aikaa, kun halusin, että oli onnellinen. Kaikki aika oli kuitenkin mennyt toisen miehen vällyn alla.
Eli osaa ne aviovaimotkin olla miehilleen säälimättömiä, ei ainoastaan toiset naiset.
Mies olisi voinut sanoa, että on ihastunut toiseen naiseen, niin olisin tiennyt, missä mennään. Naista en syytä, en tunne häntä eikä hän minua.
Minä olen se toinen nainen. Kolme kuukautta pidettiin salasuhdetta miehen kanssa ennenkuin hän jätti vaimonsa. Tunnettiin jo ennen hänen naimisiin menoaan ja tunteet olivat pysyneet meillä molemmilla samana. Hänen avioliitto oli virhe kaikin puolin. Olemme edelleen yhdessä ja odotamme tulevaisuudelta paljon.
Ei. Toinen tai kolmas nainen ei ole parisuhteen ongelmien syy vaan sen seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se toinen nainen. Kolme kuukautta pidettiin salasuhdetta miehen kanssa ennenkuin hän jätti vaimonsa. Tunnettiin jo ennen hänen naimisiin menoaan ja tunteet olivat pysyneet meillä molemmilla samana. Hänen avioliitto oli virhe kaikin puolin. Olemme edelleen yhdessä ja odotamme tulevaisuudelta paljon.
Odota vaan petosta, sen saat.
Vierailija kirjoitti:
Näihin ei ikinä vastaa ne vaimo nro kakkoset :D Eivät varmaan kehtaa.
Tai kolmoset tai neloset. Tämä karusellihan ei kakkoseen pääty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika stereotypinen kuva että kakkonen "veisi" tahdottoman hypnotisoidun miehen, kun mies ihan ITSE päättää ottaa lennosta kakkosen /lähteä. Elämässä saattaa olla joku muu vaihtoehto sitten kuin se yksi mies.
Niille perheen lapsille ko mies on elämän ainoa isä. Sekaantumalla varattuun sekaantuu myös lasten elämään.
Ihan turha vetää taas lapsia tähän itkuvirteen. Mies lähtee todellakin ihan itse ja naisesta ero ei ole ero lapsista.
Kyllä on ero lapsista myös. Mies menettää vähintään puolet lasten lapsuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haluatte olla niin idioottimaisten miesten kanssa, että ne tuosta vaan lähtee jonkun naisen mukaan? Typerä äijä ei mitenkään voi ehdottaa sitä pariterapiaa itse kun kaksi naista pyörittää sitä kuin jotain tahdotonta lammasta. Ikäkriisikin on jonkun naisen hoidettava.
Miksi toinen nainen haluaa pettäjän? Onko laput silmillä eikä näe tulevaa kohtaloaan?
Ei näitä hävetä, ovat vahingoniloisia kun ”voittivat” miehen itselleen. Kunnes pullautettuaan ankkurin ovat itse pian ensimmäisen vaimon osassa. Ensimmäisen liiton lapset saattaa olla hankalia ja aikuisena katkaisevat välit kusettajaisään. Kukaan ei voita tuossa kuviossa mitään vaikka toisin vakuutellaan.
Minä olen myös toinen nainen. Oma osani ei todellakaan hävetä - päinvastoin. Onnettomassa avioliitossa kitunut mies sekä hänen lapsensa saavat vihdoin mahdollisuuden elää kun tahtipuikkoa ei heiluta sängynpohjalla makaava ylipainoinen ja työtä vieroksuva ex, joka syyttää edellä mainituista vain muita ihmisiä ja vitamiinipuutoksia. Aika hyvin jos on koko aikuisiän onnistunut elämään loisena toisen rahoilla.
Joskus eroaminen avaa uusia mahdollisuuksia. Uskon että eksäkin laihtuu ja miettii tuhlailun sijaan mitä haluaa tehdä loppuelämällään.
Tiedän kyllä mitä tiedotustilaisuuksia on pitänyt ympäri kyliä mun osuudestani juuri häpeään vedoten, mutta en välitä. Näen miten mies pystyy nyt hengittämään ja lapset nauraa meillä ollessaan rentoutuneina. Elämä on tehty elettäväksi, en voisi tuntea häpeää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota vaan petosta, sen saat.
Niin...petos voi tullakkin. Ei sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan, mutta siihen asti eletään niinkuin viimeistä päivää ja nautitaan toisistamme. Niin ja olemme sen ikäisiä että lapaet ovat molemmilla jo aikuisia, joten lapsia ei tässä meidän tapauksessa satutettu.
Elä elämääsi kirjoitti:
Minä olen myös toinen nainen. Oma osani ei todellakaan hävetä - päinvastoin. Onnettomassa avioliitossa kitunut mies sekä hänen lapsensa saavat vihdoin mahdollisuuden elää kun tahtipuikkoa ei heiluta sängynpohjalla makaava ylipainoinen ja työtä vieroksuva ex, joka syyttää edellä mainituista vain muita ihmisiä ja vitamiinipuutoksia. Aika hyvin jos on koko aikuisiän onnistunut elämään loisena toisen rahoilla.
Joskus eroaminen avaa uusia mahdollisuuksia. Uskon että eksäkin laihtuu ja miettii tuhlailun sijaan mitä haluaa tehdä loppuelämällään.
Tiedän kyllä mitä tiedotustilaisuuksia on pitänyt ympäri kyliä mun osuudestani juuri häpeään vedoten, mutta en välitä. Näen miten mies pystyy nyt hengittämään ja lapset nauraa meillä ollessaan rentoutuneina. Elämä on tehty elettäväksi, en voisi tuntea häpeää siitä.
Hyvin sanottu. Miksi olla väkisin liitossa jossa ei rakasta toista. Se uuden elämän mahdollusuus pitää antaa myös sille jätetylle, hänelläkin on oikeus onneen sellaisen kanssa joka rakastaa.
Ei ketään voi viedä ellei halua tulla viedyksi. Ja perhettä ei voi hajottaa ellei se perheellinen osapuoli halua sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toinen nainen haluaa pettäjän? Onko laput silmillä eikä näe tulevaa kohtaloaan?
Laput silmillä voi kulkea niin monessa asiassa. Myös ne vaimot jotka eivät näe mitä miehensä touhuuvat vaimojensa seläntakana. Kaikki pettää jos siihen annetaan tilaisuus, ihmisiä eroaa jos mistäkin syystä ja uusia rakkauksia syntyy, se on elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole petetty enkä "kakkonen" enkä pettäjä. Aika katkerilta osa täälöä kuulostaa.
Mutta sivusta havainnointeja, tiedän monta tapausta joissa pettäjä on edelleen toisen naisen/miehen kanssa onnellisesti yhdessä vuosikymmenten jälkeen. Se ensimmäinen liitto on ollut nuorena solmittu. Aikuisena tavattu sitten se oikea. Onneksi myös petetty löytänyt uuden rakkauden, lapset kasvaneet kahdessa kodissa mutta fiksut vanhemmat eivät ole riidelleet tai haukkuneet exiään lapsille. Silloin kun lapset pidetään riidoista ja mahdollisesta katkeruudesta erossa, hekin pärjäävät ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole petetty enkä "kakkonen" enkä pettäjä. Aika katkerilta osa täälöä kuulostaa.
Mutta sivusta havainnointeja, tiedän monta tapausta joissa pettäjä on edelleen toisen naisen/miehen kanssa onnellisesti yhdessä vuosikymmenten jälkeen. Se ensimmäinen liitto on ollut nuorena solmittu. Aikuisena tavattu sitten se oikea. Onneksi myös petetty löytänyt uuden rakkauden, lapset kasvaneet kahdessa kodissa mutta fiksut vanhemmat eivät ole riidelleet tai haukkuneet exiään lapsille. Silloin kun lapset pidetään riidoista ja mahdollisesta katkeruudesta erossa, hekin pärjäävät ihan ok.
Ja sen "oikean" voi löytää montakin kertaa elämänsä aikana.
No ei ois lapsia jos ois käyny vasektomiassa.
Tai ees pitäny ne housut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni petti ja lähti uuden matkaan. Minä en ollut enää se nainen, johon mies halusi sitoutua ja olla uskollinen, se toinen oli. Minusta se ei ollut kenenkään syy. Pettäminen oli väärin mutta uuden matkaan lähteminen ei, vaikka ero minuun sattuikin. En olisi halunnut, että mieheni olisi jäänyt luokseni ja samalla miettinyt, että jossain voi olla joku, joka tuntuu paremmalta. Se on joko ehdottomasti vain minä tai ei mitään. Toista naista en syytä yhtään, hän rakastui.
Sama täällä! Tai toki negatiiviset tuntee velloi miestä kohtaan, mutta naista en syytä pätkääkään. Minähän en esim.tiedä mitä mieheni on tuolle naiselle voinut kertoa, hyvinkin voinut olla "poikamies" omien sanojensa mukaan. Ja sitten lempannut minut ja vaihtanut uuteen.
Tai vaikka nainen olisikin tiennyt mieheni olevan varattu, niin tuskin hän on miestä pakottanut mukaansa. Mieheni teki päätöksen omalla kohdallaan.
En ajattele joko tai, vaan että syyllisiä ovat sekä mies että toinen nainen. Kumpikin pystyy itse vaikuttamaan tekoihinsa, halutessaan toimimaan joko oikein tai väärin.