Pilasin sääreni epiloimalla!
Ongelma otsikossa - mulla on tummat ja suht runsaat säärikarvat, joiden ajelun aloitin jo kymmenenvuotiaana. Iho on muuten vaalea, joten tummat karvat paistavat muuten ns. kuuhun asti. Ostin sitten lopulta nyt +35 -vuotiaana epilaattorin, kun ajattelin, että sillä saisi sääret pysymään sileänä pidempään. Paha virhe!
Tilanne on nyt se, että sääret ovat melkeinpä kroonisesti punaisilla pisteillä ja nystyröillä, ja pahinta on, että karvat kasvavat ihon alle! En tarkoita sisäänkasvaneita karvoja, joka tekisi sellaisen näpyn, vaan karva kasvaa koko pituudeltaan siististi ihon alla siten, että se näkyy kuitenkin ihon läpi. Nämä saa nypättyä pois vaan, jos rikkoo ihon siitä karvan kohdalta. Sittenpä ne sääret ovatkin kahta kauheamman näköiset. :( Plus säärien nyppimiseen pinseteillä ei meinaa aika riittää elämässä, kun on muutakin tekemistä kuin näiden prkl säärien kanssa nysvääminen.
Kuorin ja kosteutan sääriäni minkä ehdin ja ikinä voin, mutta voinko tehdä enää mitään muuta, vai onko mun sääret nyt lopullisesti pilalla? Apua AV!
Kommentit (23)
Mulle kävi samoin. Lopetin epiloinnin ja sheivaan taas. Harmi vain, että arvet paranevat mulla todella hitaasti. Nyt vieläkin kahden vuoden jälkeen sääret ovat täynnä punaisia pilkkuja, toki hieman haaleampina.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi samoin. Lopetin epiloinnin ja sheivaan taas. Harmi vain, että arvet paranevat mulla todella hitaasti. Nyt vieläkin kahden vuoden jälkeen sääret ovat täynnä punaisia pilkkuja, toki hieman haaleampina.
No mulla on tuo sama, että kaikki arvet paranee hitaasti, eli todennäköisesti mulla tämä sama edessä. :( Jouduin nytkin juhannuksena laittamaan cc-voidetta sääriin, kun olin lähdössä ulos hameessa, kun hävetti tämä säärten ulkonäkö niin hirveästi.
Minä ostin epilaattorin joskus parikymppisenä. Ihan sama kokemus kuin sinulla. Lisäksi ne p#¤&"(&:n karvat kasvoivat entistäkin tummempina ja paksumpina.
Voin lohduttaa, ettei ne sääret lopullisesti pilalla ole, mutta aikaa se vie, ennen kuin alkavat taas kasvaa normaalisti. Muistaakseni niistä ihon alle kasvaneista karvoista pääsin eroon parissa kuukaudessa, mutta karvojen muuttuminen normaaleiksi vei ainakin vuoden siitä, kun viimeisen kerran epiloin.
Mutta siis, niin kauan kun epiloit, niitä karvoja tulee kasvamaan sinne ihon alle.
Itselläni oli vielä se, ettei se kone saanut niitä karvoja helposti nyhdettyä irti, joten jouduin ajelemaan niin kauan aina yhtä säärtä, että se kone hajosi yllättävän nopeasti. On kai se koneelle rankkaa, kun pitää kiskoa karva sieluineen irti sieltä karvatupesta.
Epilaattorista sama kokemus. Oletko kokeillut sokeroitia ammattilaisen tekemänä? Se on ollut minulla ainoa toimiva. Kerran kokeilin säästää ja sokeroida itse, se oli virhe, jäljet pahemmat kuin epiloinnin jälkeen.
Mulla on sama kokemus. Kävin sokeroimassa sääret 2017 ja kärsin vieläkin vaivasta :( Ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa, tai toki se että koka päivä piti höylätä.
Tänä kesänä olen huomannut myös ensimmäisen kokonaan ihon alla itseään kasvattelevan karvan. Hyvä tietää, että tämä on yleisesti tunnettu ilmiö. Olen lopun uupunut tähän taisteluun ja ehkä ikuisesti katkera siitä, että muualla pitkät ja paksut karvat kyllä suvaitsevat kasvaa, vaan ei esimerkiksi ripsinä! Kesät on yhtä kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Epilaattorista sama kokemus. Oletko kokeillut sokeroitia ammattilaisen tekemänä? Se on ollut minulla ainoa toimiva. Kerran kokeilin säästää ja sokeroida itse, se oli virhe, jäljet pahemmat kuin epiloinnin jälkeen.
En ole käynyt sokeroinnissa, sitä voisin kyllä harkita. Kiitos vinkistä! Harmittaa pirusti, kun tuo epilointi olisi niin kätevää. :/ Kai se useimmilla sitten toimii...
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä olen huomannut myös ensimmäisen kokonaan ihon alla itseään kasvattelevan karvan. Hyvä tietää, että tämä on yleisesti tunnettu ilmiö. Olen lopun uupunut tähän taisteluun ja ehkä ikuisesti katkera siitä, että muualla pitkät ja paksut karvat kyllä suvaitsevat kasvaa, vaan ei esimerkiksi ripsinä! Kesät on yhtä kärsimystä.
Jep, tympii koko ajan suhmuroida säärikarvojen kanssa. Kade kaikille, joilla on vaaleat tai harvat ihokarvat. :D
Älä nypi pinseteillä niitä ihon alla kasvavia karvoja. Kun iho uusiutuu, ne karvat tulevat sieltä ulos itsestään.
Voi luoja kun elämä voi olla hankalaa. Ajatelkaas jos naiset käyttäisivät kaiken tuon loppumattomaan karvataisteluun kuluvan ajan, kivun ja vaivan johonkin luovaan tai tuottavaan, tai edes hauskaan ja nautinnolliseen. Eipä sillä, sheivailenpa sääriäni itsekin kesällä. Kainaloiden ja muun suhteen olenkin sitten laiska.
Jospa ne karvat tulis kohta muotiin, päästäis kaikki helpommalla.
Googlaa strawberry legs. Kemiallisia kuorinta-aineita voi käyttää, esim Ordinaryn glykolikasvovettä https://eleven.fi/ihonhoito/kasvojen-hoito/kasvovedet/the-ordinary-glyc… päivittäin
Minulla oli sama ongelma joskus. Jatkoin karvojen poistoa vahaliuskoilla, höyläämällä ja epiloimalla. Vähitellen ongelma poistui, kun karvat alkoivat vuosien nyppimisen jälkeen oheta ja harveta.
Kuori ja kosteuta.
Hankin oman ensimmäisen epilaattorin viime syksynä ja kamppailin samojen ongelmien kanssa. Vasta nyt kesällä yli puolen vuoden käytön jälkeen on sääret tottuneet tähän ja epilaattorilla saa viimeinkin sileää jälkeä ilman näppylöitä tai sisäänpäin kasvaneita karvoja. Se on vain vaatinut pitkät hermot ja säännöllisen ihonhoitorutiinin. Epiloin myös reidet ja käsikarvat, mutta näiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama kokemus. Kävin sokeroimassa sääret 2017 ja kärsin vieläkin vaivasta :( Ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa, tai toki se että koka päivä piti höylätä.
Siis mikä vaiva jäi sokeroinnista vielä vuosien päähän?
HULLU ! Mikset käytä karvanpoistoainetta ? Tulee karvattomat pehmeät sääret.
Zinc
Ostin ekan epilaattorin yli 20 vuotta sitten. Sen mukana tuli ohje kuivaharjaamisesta. Matkan varrella olen ryhtynyt kuivaharjaamaan koko kehoa. Iho pysyy tasaisen värisenä ja pikkuraaput ja kolhut paranevat nopeasti. Ei ole ollut vaivana ihokarvojen kasvu sisäänpäin ja nykyään kasvavat muutenkin heikosti. Kokeilkaa siis kuivaharjausta.
Vierailija kirjoitti:
HULLU ! Mikset käytä karvanpoistoainetta ? Tulee karvattomat pehmeät sääret.
Zinc
Siksi, että niissä on ihan tajuttomat kemikaalit. Iho voi olla tunnoton monta tuntia ja housunlahkeidenkin kosketus tuntuu pitkään epämiellyttävältä.
punaiset pilkut katoavat suhteellisen nopeasti.
olen itse epiloinut 15-vuotiaasta lähtien ja nykyisin ei kovinkaan paljon enää karvat kasva sääriin eikä epilointi tunnu miltään eikä tule edes punaisia pilkkuja. muistelen, että muutaman epilointikerran jälkeen katosivat punaiset pilkut.
1. laitteeni mukana olleessa ohjeessa luki, että jos epiloi 1. kerran, pitää ensin poistaa karvat kertakäyttöisellä höylällä ja kun ne ovat kasvaneet parin millimetrin pituisiksi,ne epiloidaan saunalämpimältä hyvin puhdistetulta iholta (epiloidessa on tärkeää, että karvatovat suurinpiirtein yhtä pitkiä ja liian pitkien karvojen epilointia tulee välttää). näin estetään ikävät sivuvaikutukset. koskaan ei ole ihokarvat kasvaneet sisään. jokainen tarkistakoot oman laitteensa mukana tulleet ohjeet, minulla se 1. epilointikerta tapahtui vuonna 2000, joten ohjeetkin on voineet muuttua.
olen huomannut, että ihmiset helposti hyppivät tiettyjen vaiheiden yli ja sitten ihmetellään miksi tuli ongelmia. pitää noudattaa ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä vaiva jäi sokeroinnista vielä vuosien päähän?
Se, että karvat kasvavat ihon alle ja sääret on täynnä punaisia pilkkuja.
Siirryt takaisin ajeluun.