Äiti tai isä, miksi et siivoa jälkikasvusi sotkuja kun lähdet pois kyläpaikasta?
Ja miksi annat lastesi käpälöidä kaikkea mitä näkevät ja levittää tavaroita ympäriinsä?
Ystäväni oli juuri lastensa kanssa käymässä. Syötiin yhdessä. Noin minuutin päästä ruokailun aloittamisesta kaatui ensimmäinen maitolasi lattialle. Ei siinä mitään, se oli odotettavissa. Mitä toteaa äiti? "Ei hätää, siivotaan kun ollaan syöty." Öhh... Minä en halua maidon mätänevän laminaattilattialla minuuttia kauempaa helteellä. Mielestäni maito siivotaan heti. No, siivosin toki itse samantien, ja seuraavankin maitolasillisen joka kaatui muutaman minuutin kuluttua.
Lapset levittivät kaikki lemmikkini lelut ympäri asuntoa. Siis sellaisetkin lelut joiden en tiennyt olevan olemassa. Pöytä oli aivan täynnä ruokaa, maitoa ja sotkua ruokailun jäljiltä. Eipä mitään, aika lähteä, lapset kengät jalkaan ja moido!
Huh. Jotenkin odottaisin edes jotain pientä pahoittelua siitä että kämppä on kuin pommin jäljiltä vierailun jälkeen.
Onko monilta vanhemmilta yleisestikin peruskäytöstavat hukassa? Tämä ystäväni ei nimittäin suinkaan ole ainut samanlainen tapaus.
Mun pointti oli puhdas vahinko, mikä ei riipu kasvatuksesta mitenkään. Itse olen hyvin kasvatettu ja koulutettukin, mutta joskus se hiha vaan sattuu osumaan kaataen sen lasin. Aikuiselle nolo tunne. :D mutta lapselle inhimillinen. Toinen lapsi voi myös sisarustaan vaikka vahingossa tönäistä.
Muuten olen kanssasi samaa mieltä. En selittänyt tarpeeksi ymmärrettävästi, sori.