Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-marketti poisti samantien käsidesit ja turvavälitarrat!

Vierailija
17.06.2020 |

Ei näin!

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ainakaan täällä ole poistettu. Kyllä mä luulen että ne on tullut jäädäkseen. Eikä kapuloitakaan käytössä.

Vierailija
142/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Money priest vs. Money doctor

Money priest has gone.

New Normal is now Money Doctor

1. Infect and harm your own

2. Blame and accuse all other

3. Threat with injuries and death

4. Then enjoy and take everything

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Money priest vs. Money doctor

Money priest has gone.

New Normal is now Money Doctor

1. Infect and harm your own

2. Blame and accuse all other

3. Threat with injuries and death

4. Then enjoy and take everything

New Normal is Money Doc.....

Vierailija
144/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin 20min Prisman sisäänkäynnillä. Kaksi asiakasta otti käsidesiä automaatista. Eli ovat turhia, joten pois vaan ja äkkiä.

Vierailija
145/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei ainakaan täällä ole poistettu. Kyllä mä luulen että ne on tullut jäädäkseen. Eikä kapuloitakaan käytössä.

Mitään turvavälejä ei tarvita sitten kun koronaa ei enää ole, tai se on saatu rokotteilla hallintaan. Tai muuten kyseessä on vain tarpeetonta aikuisten ihmisten holhoamista, jolla Suomi tulee kyllä varmistamaan Nanny State Indeksin ykkössijan jatkossakin hamaan tulevaisuuteen asti.

Muutenkaan kauppojen tehtävä ei ole mielestäni holhota aikuisia ihmisiä! Aikuisten ihmisten on itse tunnistettava oma terveydentilansa ja toimittava sen mukaan. Jos yksilöllä on esim. sairauksia tms., joiden vuoksi tartuntatauti-infektiot heille ovat olleet vaarallisempia kuin valtavästölle, niin ennen korona-aikaa vastuu asianmukaisista toimista oli ihan heillä itsellään, ei kaupoilla, eikä yhteiskunnalla! Samaan on palattava koronan jälkeenkin.

Vierailija
146/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesit ja pleksit tuovat väärän turvallisuuden tunteen ja ne tulisi poistaa samantien.

Vierailija
147/147 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänään poikennut Sokkarilla, K-kaupassa ja Tokmannilla. Kaikissa homma toimii samoin kuin koko kevään eli tarjolla on käsidesiä, kuulutuksia ja varsin kuluneet tarrat. Ihmiset osasivat ihan hyvin jättää turvavälin, vaikka tarrat vetelivät jo viimeistään. Kassoilla pleksit ovat edelleen käytössä, ja jos minulta kysytään, niin saisivat jäädäkin käyttöön. Kauppojen kasidesejä en ole käyttänyt, vaan luotan enemmän huolelliseen käsien saippuapesuun. Kunpa käsien ahkera peseminenkin jäisi kaikille tavaksi!

Tampereen Aleksis Kiven kadun Tokmannilla oli ainakin viime kuussa vielä käytäntö, että "annetaan asiakkaan pakata rauhassa". Mikä tarkoitti sitä, että ahtaassa jonossa joutui altistumaan pidemmän aikaa, kun ei päässyt vielä kassalle asioimaan, vaikka se oli vapaa, kun joku hidas ihminen pakkaa kassan takana kahta sisustustyynyään loputtomiin.

Tokmanni on ahdas eikä jonottaessa käytännössä voi pitää turvavälejä, jos aikoo pitää paikkansa, sillä kassalle tullaan kahdesta suunnasta kun suoraan ei mahdu jonottamaan tavaralavojen vuoksi. Minulla oli vain yksi ostos, mutta niinpä vain toisesta suunnasta tulevat kaksi asiakasta kiilasivat edelleni kukkuraisten koriensa kanssa. Loppujen lopuksi altistuin jonossa yli 5 minuuttia pidempään kuin muut.

Pakkaavan asiakkaan suojelemisessa ei ole mitään järkeä, kun myymälä on niin ahdas, että asiakkaat altistuvat jo jonossa. Jonossa altistuu edelläjonottajalle ja takanajonottajalle, kun taas pakatessa vain sille vieressä pakkaavalle. Joten suurta typeryyttä tämä rauhassapakkaaminenkin on, asioinnin hidastamista.