Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-marketti poisti samantien käsidesit ja turvavälitarrat!

Vierailija
17.06.2020 |

Ei näin!

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtokarkit olivat palanneet aiemmin jo, ostaako joku niitä?

Olen ostanut koko ajan.

On olemassa tutkimusnäyttöä (mm. Heinsberg, Saksa), ettei pinnoille laskeutunut, kuivahtanut virus kykene enää lisääntymään. Ja on näyttöä, että tällainen heikentynyt virus käynnistää elimistössä luontaisen vasta-ainemuodostuksen (vrt polio-rokote sokeripalassa).

Joten olen koko kevään rokottanut itseäni irtokarkeilla.

Ei tunneta yhtään tapausta, jossa joku olisi sairastunut koronaan jonkin esineen tai ruuan välityksellä. Sairastumiseen vaaditaan suuri määrä hengitettyä virusta tuoreeltaan tartuttajan hengitysteistä.

Vierailija
122/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl poisti heti irtoleipomotuotteista valmiiksi tehdyt pussit. Olisi kyllä voinut jäädä. Oli kiva ostaa hygieenisempiä tuotteita ilman että tarvitsee koskea ottimiin. 

Toivottavasti kaupat jättävät pleksit kassoille. Ihan myyjien takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne varoo ja väistelee, joilla jotakin pelättävää. Muut palaavat takaisin normaaliin kuten kuuluu.

Ei kuulu palata vielä normaaliin. Portaittain palataan ja samalla seurataan tilannetta.

Vierailija
124/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä pitää paikkaansa niin heti yhteys kauppiaaseen sekä ilmoitus terveystarkastajalle. Laitonta. Jos tämä on Trolli niin älä jaa disinformaatiota

Vierailija
125/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin eilen oli tarrat, pleksit, käsidesit ja kuulutukset cittarissa.

Ihmetyttää vaan, että kuinka typerä ihmisen pitää olla, että koskee niihin käsidesipulloihin :o

Korona kun ei kuole käsidesillä ja kaikki lähmii sitä samaa pumppua, hyh.

Lidlissä sentään on jalalla pumpattava käsidesi (ei sillä, en sitä sielläkään käytä) ja jossain on se tunnistin, ettei tarvitse koskea.

Ei sillä ole väliä että kaikki koskee samaan pulloon, koska sen jälkeenhän sä hierot sitä käsidesiä käsiisi ja ne pöpöt kuolee.🙄

Tappaako käsidesi 100% ne pöpöt?

Ei tapa. Nimensä mukaisesti desinfioi ei steriloi. Itse en koskaan koske noihin kauppojen pulloihin (laukussa on oma pullo, jos koen tarvetta). T: mikrobiologi

Virusta ei voi tappaa kun se ei edes elä.

Mutta virus lisääntyy vain elävän solun sisässä ja jos tuon solun kuoren hajottaa desinfiointiaineella niin virus ei pysty enää lisääntymään ja tavallaan "kuolee"

Sittenhän vältyt koronalta sillä että tapat kaikki solusi. Kätevää ja viisasta.

Vierailija
126/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesin ja saippuapesun tarkoitus ei ole tuhota ihmisen omia soluja vaan viruksen lipidikuori.

Solu, johon koronavirus on RNA:nsa työntänyt, kuolee ihan itsekseen, joten hukuttautuminen viinaan tai käsidesiin on tarpeetonta ja lopputuloskin letaalimpi kuin virus.

Vierailija
127/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa pitää turvaväliä ilman, että siitä erikseen on tarrat kertomassa, olet kyllä melkoisen vajaa yksilö.

Täällä ei kyllä mihinkään ole poistuneetkaan. Puoli tuntia sitten tulin S-marketista. 

Itse kyllä osaan pitää turvavälejä mutta kun sata muuta ei välitä on se kyllä todella hankalaa. 

Vierailija
128/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just S-marketista Pudasjärvellä. Oli kyllä käsidesipulloja kolme kappaletta, kaikki tyhjiä! Kuulutuksia kyllä turvaväleistä ym. kuului.

Vierailija
129/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gay Extran kauppiasko siellä availee keskustelua...? Yritätkö kerätä plussapisteitä?

Vierailija
130/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos on lähteneet. Niin se kuuluukin oll, että tuommoiset vainoharhaisten jutut häviää näkyvistä ja palataan vanhaan normaaliin.

Ei tule enää mitään vanhaa normaalia, Pekingissä on alkanut toinen korona-aalto. Uusi normaali on se, että huolehdimme käsienpesusta, yskimme hihaan ja pidetään mahdollisuuksien mukaan turvavälejä.

Kasvomaskejakin suositeltiin vielä yleisiin kulkuneuvoihin juhannuksen ruuhkissa.

Vierailija
131/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-pohjanmaalaisessa k-supermarketissa oli kapulat palanneet kassalle. Tarrat olivat yhä lattiassa, mutta ihmiset jonottivat tiiviisti kuin ennen vanhaan. ..

Vierailija
132/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän käsideseissä oli niin kammottava haju, että ne saivat varmaan useimmat välttämään kaikkia kauppojen käsidesejä.

Vierailija
133/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtokarkit olivat palanneet aiemmin jo, ostaako joku niitä?

Olen ostanut koko ajan.

On olemassa tutkimusnäyttöä (mm. Heinsberg, Saksa), ettei pinnoille laskeutunut, kuivahtanut virus kykene enää lisääntymään. Ja on näyttöä, että tällainen heikentynyt virus käynnistää elimistössä luontaisen vasta-ainemuodostuksen (vrt polio-rokote sokeripalassa).

Joten olen koko kevään rokottanut itseäni irtokarkeilla.

Ei tunneta yhtään tapausta, jossa joku olisi sairastunut koronaan jonkin esineen tai ruuan välityksellä. Sairastumiseen vaaditaan suuri määrä hengitettyä virusta tuoreeltaan tartuttajan hengitysteistä.

q

Irtokarkeista en ole myöskään luopunut. Olen käyttänyt kuitenkin hanskaa tarttuessani annostelukauhaan jolla niitä otetaan.

Vierailija
134/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut liiterissä käsdesiä. 

Vierailija
135/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta irtokarkkia en irto pähkinöitä en mitään irtoa. 

Vierailija
136/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse S-ketjulla töissä ja meillä ainakin pleksit ovat tulleet jäädäkseen.

Toivottavasti ei. Tai jos on, niin miksi S-ketju haluaa tarpeettomasti hidastaa ja hankaloittaa kassalla asioimista?

Ilman pleksejä ennen koronaa pärjättiin oikein hyvin ja tullaan pärjäämään myös jatkossa, koronan jälkeen.

Olen ollut ikäni S-ketjun asiakas, mutta vaihdan toiseen ketjuun, jos turhat rajoitustoimet jätetään päälle koronan jälkeen. Sellaiseen, jonka ideologiana ei ole turhaan hankaloittaa ja hidastaa asiointia ja mennä siltä osin kehityksessä taaksepäin, vaan joka haluaa tarjota asiakkaalleen helpon ja miellyttävän kauppa-asiointikokemuksen.

Vierailija
137/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarrat oli vielä paikallaan, mutta käsidesit ja pleksit oli poistettu omalaa lähi K-kaupassa.

Miksi ihmeessä pleksi poistettu? Itse ajattelin että ne jää varmasti pysyviksi ratkaisuiksi. Suojaa kassahenkilöä myös koronan jälkeen tartunnoilta ja muutenkin.

Kysytäänpä ennemmin näin päin: Miksi pleksit jätettäisiin, kun se vaikeuttaa ja hidastaa kassa-asiointia ja siten heikentää kaupan ja kauppaketjun tulosta?

Koronan jälkeen plekseille ei ole tarvetta.

Vierailija
138/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ketju on syöpä, toivottavasti kaikki saa koronan ääsketjun kaupoista ja abseilta.

Vierailija
139/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä!

Uusia etätyö ja etäopiskeluaikoja kaipaat uuvatti?

Vierailija
140/147 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarrat oli vielä paikallaan, mutta käsidesit ja pleksit oli poistettu omalaa lähi K-kaupassa.

Miksi ihmeessä pleksi poistettu? Itse ajattelin että ne jää varmasti pysyviksi ratkaisuiksi. Suojaa kassahenkilöä myös koronan jälkeen tartunnoilta ja muutenkin.

Kysytäänpä ennemmin näin päin: Miksi pleksit jätettäisiin, kun se vaikeuttaa ja hidastaa kassa-asiointia ja siten heikentää kaupan ja kauppaketjun tulosta?

Koronan jälkeen plekseille ei ole tarvetta.

Millä tavalla se vaikeuttaa ja hidastaa?