N. 4-kymppinen nainen pyöräili jalkakäytävällä
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitäs päästä huristelemaan jalkakäytävällä varsinkin jos se on erityisen kapea ja siinä kulkee kaksostenrattaiden kanssa joku?
KErtoo kyllä pyöräilijöiden järjenjuoksusta. Miten kukaan kehtaa tommoseen paikkaan änkeä pyöränsä kanssa.
Miksi pitää änkeä? Ihan laillisesti jos sitä fillariaan taluttaa siinä, niin sekin on nyt sitten ongelma. Miksi pitää änkeä kapeaan väylään kaksostenrattaiden kanssa? Niin miksi? Eikö tässä ketjussa just oo huudettu nimenomaan sen lain perään ja nyt ei kelpaa että täysin laillisesti pyöräilijä taluttaa pyöräänsä? :D
Ja puhehan oli tilanteesta jossa pyöräilijä taluttaa ja tämä vaunu mahtuisi ohittamaan paremmin, jos sen hetken polkisi. Mutta vaarallista, niin kovin vaarallista on se. Se pyörä varmaan puree nakeroita nenästä kun kulkee ohi. Kuonokopat pyörille pitää vaatia ja talutushihna.
Ehdottomasti kannattaa hetken polkea. Ajoradalla. Mutta vaarallista, niin kovin vaarallista on se ettei kykene.
Kerrotko miten sinne ajoradalle pääsee, jos koko kadunreunus on täynnä pysäköityä autoa? Silleen ettei naarmuta niitä pyhiä lehmiä samalla. Tänks.
Samalla tavalla kuin olet jalkakäytävällekin päässyt pyörälaukkuinesi kanssa. Menemällä sopivasta paikasta. Jos sopivaa paikka ei ole, niin sitten et voi ajaa vaan talutat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitäs päästä huristelemaan jalkakäytävällä varsinkin jos se on erityisen kapea ja siinä kulkee kaksostenrattaiden kanssa joku?
KErtoo kyllä pyöräilijöiden järjenjuoksusta. Miten kukaan kehtaa tommoseen paikkaan änkeä pyöränsä kanssa.
Miksi pitää änkeä? Ihan laillisesti jos sitä fillariaan taluttaa siinä, niin sekin on nyt sitten ongelma. Miksi pitää änkeä kapeaan väylään kaksostenrattaiden kanssa? Niin miksi? Eikö tässä ketjussa just oo huudettu nimenomaan sen lain perään ja nyt ei kelpaa että täysin laillisesti pyöräilijä taluttaa pyöräänsä? :D
Viestissä, johon vastasit, luki "huristelemaan". Jalkakäytävälle ei pidä mennä ajelemaan pyörällä ja sitten kun joku siitä valittaa, perustella pyöräilyään taluttamisen sijaan sillä, että on niin kapea jalkakäytävä että tässä on parempi ajaa kuin taluttaa.
Kyllä kelpaa se, että jalkakäytävällä talutetaan pyörää, tietysti. Kukaan ei voi sitä kieltää.
Nin ja sinä vastasit viestiin jossa ei puhuttu huristelemisesta, vaan omasta päästäsi lisäsit vauhtia ja vaarallisia tilanteita että saadaan vähän dramatiikkaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja puhehan oli tilanteesta jossa pyöräilijä taluttaa ja tämä vaunu mahtuisi ohittamaan paremmin, jos sen hetken polkisi. Mutta vaarallista, niin kovin vaarallista on se. Se pyörä varmaan puree nakeroita nenästä kun kulkee ohi. Kuonokopat pyörille pitää vaatia ja talutushihna.
Ehdottomasti kannattaa hetken polkea. Ajoradalla. Mutta vaarallista, niin kovin vaarallista on se ettei kykene.
Kerrotko miten sinne ajoradalle pääsee, jos koko kadunreunus on täynnä pysäköityä autoa? Silleen ettei naarmuta niitä pyhiä lehmiä samalla. Tänks.
Samalla tavalla kuin olet jalkakäytävällekin päässyt pyörälaukkuinesi kanssa. Menemällä sopivasta paikasta. Jos sopivaa paikka ei ole, niin sitten et voi ajaa vaan talutat.
Että pitäisi olla joku kristallipallo josta tietää ennakolta että ahaa, kohta tulee teiden tukko vastaan, siirrynpä tuonne ajoradalle seuraaviksi sadaksi metriksi?
Sun vastauksessa kyllä näkyy mikä on teidän asenne. Ei huoleta se laki ja pyörätiellä ajo, vaan fillaristit noin yleensä, oli ne miten laillisesti tahansa liikkeellä pyöräänsä taluttaen.
Vois kieltää sen kadunvarsipysäköinnin niiltä teiltä joissa pyöräilijä pakotetaan ajoradalle. Niiden parkkeerattujen autojen viemästä tilasta sais jo ihan pyörätienkin aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vois kieltää sen kadunvarsipysäköinnin niiltä teiltä joissa pyöräilijä pakotetaan ajoradalle. Niiden parkkeerattujen autojen viemästä tilasta sais jo ihan pyörätienkin aikaan.
Parkkikset vois olla sitten jossain fiksummassa paikassa, josta autoilija vois ajella kotionsa vaikka sitä pyörätietä pitkin pyörällään.
Osaako joku antaa varmaa vastausta siihen, että onko autotie oikea paikka myös silloin, kun kuljettaa pientä lasta istuimessa? Siis jos pyörätietä ei tietysti ole. Kun jotenkin se tuntuu lapsen kanssa todella epäluonnosilelta hypätä autojen sekaan. Mutta toisaalta tuskin tällöin tuota alle 12- sääntöäkään voi soveltaa, kun kuski kuitenkin aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asiakseni pyöräile jalkakäytävällä, mutta kyllä iso osa niistä huutajista saisi rauhoittua. Joskus olen pienen hetken jalkakäytävällä esim. miettimässä reittiä tai katsomassa lounaspaikkaa. Vauhtini on silloin vähemmän kuin kävelyvauhti, mutta pelkkä polkupyörän näkeminen saa jotkut kiihkeinä raivoamaan. Esim. harkitsemani ruokapaikan terassilta on ryhdytty huutamaan kun olen ollut valitsemassa pysähdyspaikkaa, ketään kävelijää ei ollut vieressä ja vauhtini oli niin hidas kuin kaatumatta mahdollista. Se ravintola menetti asiakkaan.
MIKSI et taluta sitä pyörääsi?
Alapeukuttelun sijaan joku voisi viimeinkin vastata tähän kysymykseen, joka on esitetty ketjussa jo moneen kertaan.
Miksi ylipäätään pyöräillä, jos joutuu puolet matkasta taluttamaan? Sinä et ole tainnut ikinä polkupyörään koskeakaan, jos ajattelet, että on joutuisaa liikkumista jatkuvasti pomppia satulalle ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asiakseni pyöräile jalkakäytävällä, mutta kyllä iso osa niistä huutajista saisi rauhoittua. Joskus olen pienen hetken jalkakäytävällä esim. miettimässä reittiä tai katsomassa lounaspaikkaa. Vauhtini on silloin vähemmän kuin kävelyvauhti, mutta pelkkä polkupyörän näkeminen saa jotkut kiihkeinä raivoamaan. Esim. harkitsemani ruokapaikan terassilta on ryhdytty huutamaan kun olen ollut valitsemassa pysähdyspaikkaa, ketään kävelijää ei ollut vieressä ja vauhtini oli niin hidas kuin kaatumatta mahdollista. Se ravintola menetti asiakkaan.
Alapeukuttelun sijaan joku voisi viimeinkin vastata tähän kysymykseen, joka on esitetty ketjussa jo moneen kertaan.
Miksi ylipäätään pyöräillä, jos joutuu puolet matkasta taluttamaan? Sinä et ole tainnut ikinä polkupyörään koskeakaan, jos ajattelet, että on joutuisaa liikkumista jatkuvasti pomppia satulalle ja takaisin.
Täältä ohi vastaan, että mä pyöräilen suht vähän ja talutan ihan mielelläni joitain pätkiä jos on sekavaa tilannetta, eli en oo ihan varma mihin oon menossa ja onko pyörätietä, tai on muuten vaan turhan ruuhkaisaa ja runsaasti arvaamattomia tapauksia, kuten niitä sinkoilevia tenavia ja koiria myös pyörätien puolella.
Ois tosi kiva, jos kaikki pysyis siellä omilla kaistoillaan, mutta rehellisyyden nimissä mä itsekin kävelen välillä missä sattuu, kun noi on monasti todella heikosti merkittyjä noi tiet ja itse pohtii vaikka just sitä mihin on suunnistamassa ja keskittyy enempi ettei jää kenenkään alle just silloin.
Keskittymisessä on siis ongelmaa, koska adhd, mutta tiedostan koska on parempi pitää hetken paussi ja talutella sitä pyöräänsä, enkä kaahaa koskaan. Tähänkin varmasti osa on huutamassa miten ei saisi ajaa ollenkaan, mutta kun nyt lakiin kovasti vedotaan, niin mulla on kyllä ihan täysin laillinen oikeus ajaa sitä pyörää ja teidän kauhuksenne... myös autoa, jota edellä mainitusta syystä en tykkää ajaa kaupungissa. Liikaa tapahtumia seurattavaksi.
Ihan käsittämätöntä, että on 19 sivua kinastelua siitä, pitääkö lakia noudattaa vai ei.
Mitä kaikkia lain rikkomisia te hyväksytte? Teiltä varmaan saa ryöstää rahaa, koteihinne murtautua, yms.? Kun eihän se nyt ketään haittaa, ainakaan jos siltä lainrikkojalta kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Ja taluttaessa siirtyä eri kulkuväylälle kuin taas ajaessa vaikka useitakin kertoja per lenkki niin kylläpä olisi liikenne kaaoksessa :D sitten vielä kun lait pitää olla samat ympäri maata, niin hohhoijaa tuota turhaa reutomista niillä paikkakunnilla missä kyllä mahtuu väljästi ja sopuisasti kaikki kevyt liikenne kulkemaan joutavia talluttamisia ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään jalan liikkuvat näyttävät olevan todella pelottavaa ja agressiivista porukkaa. Olen huomannut, että fiksuimpia ovat ne, jotka kulkevat autolla, pyörällä sekä jalan, koska heillä on paras käsitys liikenteestä ja sen sujuvuudesta sekä osaavat ottaa huomioon muutkin eikä vain keskity omiin oikeuksiinsa.
Pelottavimpia ovat ilman ajokorttia olevat pyöräilijät tai jalankulkijat. Ei mitään käsitystä liikenteen jouhevuudesta ja ollaan niin pilkun tarkkoja joka ikisestä lakipykälästä, että maalaisjärki unohtuu kokonaan. Ovat varmaan tutka kädessä puskassa ja ilmoittavat poliisille kaikki autoilijat, jotka ajavat yli 1km/h yli rajoitusten. Ja kaiken motkottamisen jälkeen painelevat itse punaisia päin, kun eivät jaksa seistä valoissa. Tämmöiset eivät ymmärrä asioita kenenkään muun kantilta kuin itsensä ja se on vaarallista se.
Mistä sinä tiedät, kellä on ajokortti ja kellä ei?
Minä olen pyörällä liikkuva kohta viisikymppinen nainen, jolla ei ole ajokorttia. Minusta säännöt eivät ole ollenkaan vaikeat, mulla on kyllä silmät päässä ja tunnistan liikennemerkin, joka kertoo, onko kyseessä pyörätie. Siinä on pyörän kuva. Jos merkkiä ei ole, on ajettava ajoradalla. Uskallan täällä Tampereella autojen sekaan vanhalla ruosteläjälläni, vaikkei mulla ole edes kypärää. Jos en uskaltaisi, taluttaisin pyörääni jalkakäytävällä.
Ainoat vaaratilanteet liikenteessä on mulla olleet silloin, kun olen itse liikkunut jalankulkijana ja kohdannut sääntöjen vastaisesti ajavan pyöräilijän. Pyörä on esimerkiksi tullut nurkan takaa pitkin jalkakäytävää hirvittävää vauhtia. Autoilijoiden tai muiden kävelijöiden kanssa ei ole ongelmaa.
Viimeksi eilen käyräsarvinen kortsupukuinen pyöräilijä kaartoi tuhatta ja sataa koulun pihasta polunpätkälle, jossa kävelin. Siinä ja siinä, että sai väistettyä. Tilannenopeus oli täysin väärä kyseiseen paikkaan.
Yleensä kyllä nuo kilpapyöräilijät liikkuvat maanteillä eivätkä rasita kaupunkien jalkakäytäviä, eilinen oli poikkeus. Jalkakäytäväpyöräilijät ovat usein nuoria jopoilijoita tai sitten keski-ikäisiä toheloita.
Mielestäni poliisin tulisi sakottaa ahkerammin väärin pyöräileviä ja muutenkin jalkautua kevyen liikenteen sekaan. Viime kesänä uutena ongelmana tulivat sähköpotkulaudat, mutta tänä kesänä jopa niillä ajelevat hallitsevat säännöt paremmin kuin tunnelmapyöräilijät.
No nää mutkan, tai kulman takaa kaahaavat fillaristit nyt ei kuulu minnekään. Jos ei ole näkyvyyttä, niin nopeudet pitää vetää alas. Myöskään katveisen liittymän ohi ei tartte painaa tuhatta ja sataa.
Itseäni ei haittaa rauhallisesti pyöräilevät, pyöräili ne sitten missä vaan ja riippumatta millä itse olen liikkeellä, enkä nyt sano etteikö lakeja tarttis noudattaa, vaan tää oli enempi tämmöinen oma näkemys aiheeseen. Jos kulkee kutakuinkin kävelyvauhtia, niin ei kiinnosta mikä menopeli henkilöllä on allaan.
Minä hidastan aina risteyksiin tullessa sekä kääntyessäni rakennuksen kulmasta. Ajan siis kävelyvauhtia näissä kohdissa. Ongelma onkin ne vasenta laitaa kävelevät, jotka tulevat vastaan yllättäen kulman takaa ja näin on käynyt monta läheltäpititilannetta. Jos kävelisivät oikeaa laitaa, niin tätä törmäämisen mahdollisuutta ei olisi. Jos ei sen vertaa järkeä ole jalankulkijan päässä, että kävelee sitä laitaa vastaan oikeaa reunaa, jota pyöräilijät ja fiksut jalankulkijat käyttävät, niin se on oma moka, jos pyöräilijä tai jalankulkija törmää. Tämä sama ongelma on nimittäin myös jalankulkijana, olen meinannut kävelijänä monta kertaa törmätä kulman takaa tulevaa vasenta laitaa kulkevaa päin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä, että on 19 sivua kinastelua siitä, pitääkö lakia noudattaa vai ei.
Mitä kaikkia lain rikkomisia te hyväksytte? Teiltä varmaan saa ryöstää rahaa, koteihinne murtautua, yms.? Kun eihän se nyt ketään haittaa, ainakaan jos siltä lainrikkojalta kysytään.
Käsittämätöntä on ainoastaan se että kunnostaan (ja samalla ilmastosta) huolta pitäviä pyöräilijöitä verrataan rikolliseen. On meillä kyllä hieno maa!
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu tuo silmitön viha pyöräilijöitä kohtaan? Autoilijoista se ei välity, mutta jalankulkijat ovat valmiita tyyliin hakkaamaan pesäpallomailalla jalkakäytävällä rauhallisesti mummotyyliin etenevän pyöräilijän?
Siitä johtuu, että Helsingin keskustassa ei saa fillaroida jalkakäytävää pitkin. Joko mentävä ajoväylälle autojen sekaan tai sitten käyttää pyöräkaistaa, jos sellainen hienous on rakennettu (kaikkialla ei ole).
Vain alle 12-vuotias saa ajaa jalkakäytävällä jalankulkijoiden seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita virallisia pyöräteitä muuten oikeasti merkitään tosi nihkeästi pienemmissä kaupungissa ja kunnissa. Olen VUOSIA pyöräillyt keskustassa ja sen ympärystä, kunnes joskus muita asioita katsellessa törmäsin kaupungin pyöräilykarttaan, ja on _todella_ monia pikku tienpätkiä joissa ei saisi pyöräillä, mutta niin vaan kaikki tekee, eikä poliisitkaan siitä ole pysäyttänyt. Mistäs minä voisin moisen tietää?? Eipä ole kukaan valittanutkaan koskaan niin en edes tiennyt moisista säännöistä kuin vasta lähivuosien aikana.
Tämä keskustelu naurattaa, kauheat patoumat pyöräilijöitä kohtaan ilmeisesti. :D Menkää nukkumaan.
Ei se ole mikään kartta joka määrittää, että mikä on pyörätie ja mikä ei.
Sen asian määrittää pelkästään liikennemerkki, ja ne liikennemerkit ovat kaikkien nähtävillä katujen ja teiden varsilla.
Väärin. Googlaapa vaikka kaupunkisi nimi ja "pyöräilykartta". Siinä näkyy sallitut tiet ja joissa pitäisi tällainen "salliva liikennemerkki" olla, mutta eipä ole lähimainkaan, olen katsellut sillä silmällä. ;)
Laki ei tunne käsitettä pyöräilykartta. Eli ihan sama se on mitä sinne karttaan on merkitty, koska se ei määrittele sitä, että mitkä reitit ovat pyöräteitä.
Te lakia kiljuvat yleensä ajelette reippaasti ylinopeutta kun ei ole pelkoa kameroista.
Mistä moinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä on ainoastaan se että kunnostaan (ja samalla ilmastosta) huolta pitäviä pyöräilijöitä verrataan rikolliseen. On meillä kyllä hieno maa!
90% pyöräilijöistä onnistuu hoitamaan nuo asiat laillisesti. Sillä 10%:lla pyöräilijöistä, jotka rikkovat lakia ei ole mitään muuta perustelua lainrikkomiselleen kuin kusipäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee tietysti nopudattaa. AIvan kuten muitakin liikennesääntöjä.
Onneksi kukaan huutelijoista ei aja koskaan ylinopeutta.
Turpiin vaan kaikille niille jotka ajaa, ja kortti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään jalan liikkuvat näyttävät olevan todella pelottavaa ja agressiivista porukkaa. Olen huomannut, että fiksuimpia ovat ne, jotka kulkevat autolla, pyörällä sekä jalan, koska heillä on paras käsitys liikenteestä ja sen sujuvuudesta sekä osaavat ottaa huomioon muutkin eikä vain keskity omiin oikeuksiinsa.
Pelottavimpia ovat ilman ajokorttia olevat pyöräilijät tai jalankulkijat. Ei mitään käsitystä liikenteen jouhevuudesta ja ollaan niin pilkun tarkkoja joka ikisestä lakipykälästä, että maalaisjärki unohtuu kokonaan. Ovat varmaan tutka kädessä puskassa ja ilmoittavat poliisille kaikki autoilijat, jotka ajavat yli 1km/h yli rajoitusten. Ja kaiken motkottamisen jälkeen painelevat itse punaisia päin, kun eivät jaksa seistä valoissa. Tämmöiset eivät ymmärrä asioita kenenkään muun kantilta kuin itsensä ja se on vaarallista se.
Mistä sinä tiedät, kellä on ajokortti ja kellä ei?
Minä olen pyörällä liikkuva kohta viisikymppinen nainen, jolla ei ole ajokorttia. Minusta säännöt eivät ole ollenkaan vaikeat, mulla on kyllä silmät päässä ja tunnistan liikennemerkin, joka kertoo, onko kyseessä pyörätie. Siinä on pyörän kuva. Jos merkkiä ei ole, on ajettava ajoradalla. Uskallan täällä Tampereella autojen sekaan vanhalla ruosteläjälläni, vaikkei mulla ole edes kypärää. Jos en uskaltaisi, taluttaisin pyörääni jalkakäytävällä.
Ainoat vaaratilanteet liikenteessä on mulla olleet silloin, kun olen itse liikkunut jalankulkijana ja kohdannut sääntöjen vastaisesti ajavan pyöräilijän. Pyörä on esimerkiksi tullut nurkan takaa pitkin jalkakäytävää hirvittävää vauhtia. Autoilijoiden tai muiden kävelijöiden kanssa ei ole ongelmaa.
Viimeksi eilen käyräsarvinen kortsupukuinen pyöräilijä kaartoi tuhatta ja sataa koulun pihasta polunpätkälle, jossa kävelin. Siinä ja siinä, että sai väistettyä. Tilannenopeus oli täysin väärä kyseiseen paikkaan.
Yleensä kyllä nuo kilpapyöräilijät liikkuvat maanteillä eivätkä rasita kaupunkien jalkakäytäviä, eilinen oli poikkeus. Jalkakäytäväpyöräilijät ovat usein nuoria jopoilijoita tai sitten keski-ikäisiä toheloita.
Mielestäni poliisin tulisi sakottaa ahkerammin väärin pyöräileviä ja muutenkin jalkautua kevyen liikenteen sekaan. Viime kesänä uutena ongelmana tulivat sähköpotkulaudat, mutta tänä kesänä jopa niillä ajelevat hallitsevat säännöt paremmin kuin tunnelmapyöräilijät.
No nää mutkan, tai kulman takaa kaahaavat fillaristit nyt ei kuulu minnekään. Jos ei ole näkyvyyttä, niin nopeudet pitää vetää alas. Myöskään katveisen liittymän ohi ei tartte painaa tuhatta ja sataa.
Itseäni ei haittaa rauhallisesti pyöräilevät, pyöräili ne sitten missä vaan ja riippumatta millä itse olen liikkeellä, enkä nyt sano etteikö lakeja tarttis noudattaa, vaan tää oli enempi tämmöinen oma näkemys aiheeseen. Jos kulkee kutakuinkin kävelyvauhtia, niin ei kiinnosta mikä menopeli henkilöllä on allaan.
Minä hidastan aina risteyksiin tullessa sekä kääntyessäni rakennuksen kulmasta. Ajan siis kävelyvauhtia näissä kohdissa. Ongelma onkin ne vasenta laitaa kävelevät, jotka tulevat vastaan yllättäen kulman takaa ja näin on käynyt monta läheltäpititilannetta. Jos kävelisivät oikeaa laitaa, niin tätä törmäämisen mahdollisuutta ei olisi. Jos ei sen vertaa järkeä ole jalankulkijan päässä, että kävelee sitä laitaa vastaan oikeaa reunaa, jota pyöräilijät ja fiksut jalankulkijat käyttävät, niin se on oma moka, jos pyöräilijä tai jalankulkija törmää. Tämä sama ongelma on nimittäin myös jalankulkijana, olen meinannut kävelijänä monta kertaa törmätä kulman takaa tulevaa vasenta laitaa kulkevaa päin.
Sori mutta jalkakäytävällä saa Suomen lain mukaan kävellä mitä tahansa laitaa nykyään.
Ja sinun pitää pyöräillä ajoväylää autojen seassa tai pyörätietä.
Ajan niin hitaasti lapsen kanssa, suunnilleen kävelyvauhtia. Pitää valita että joko autot tööttäilee kun ajan 6km/h nopeudella 40km/h aluella tai jalankulkijat "tööttäilee". Arvaa kumman valitsen. Rattirageejat on riski ihmishengelle, niillä menee hermo jos joutuu minuutin odottamaan heidän mielestään turhaan ja alkavat kaahata. En halua kuolla alle niin että oma lapsi vielä siinä vieressä todistamassa.
Esimerkiksi tämä https://yle.fi/uutiset/3-8226067. Läheltä piti tilanteita moninkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut, et pyöräilijät ovat idiootteja, mutta tämä ketju todistaa, et jalankulkijat ovat suorastaan hulluja. Ovat valmiina tönäisemään pyöräilijät auton alle, ihan uskomatonta.
Ja jalankulkijat voisitte ihan suosiolla kulkea sitä oikeaa laitaa niin ette olis tientukkeena sekä muille jalankulkijoille että pyöräilijöille. Kevyenliikenteenväylillä siis. Jos turvallisuudesta väittelette, niin luulis teidän vasenta laitaa kulkevien tajuta se, et kaikille turvallisinta on oikean puolen liikenne. Ai mutta "koska laki ei määrää minua kulkemaan oikeaa laitaa niin voin haitata kaikkien liikkumista kulkemalla vasenta laitaa".Onhan noita. Ei siitä ole kauan kun joku vetäs pyörätiellä pyöräilevan pinnojen väliin sateenvarjon.
Hienoa, tässä kannattaa ottaa oppia! Hyvä keino, teenpä noin itsekin useammin jalkakäytäväpyöräilijöille. Kyllä naurattaa sitten katsoa huutoa ja kaatumista! Toivottavasti sattuu oikein pahasti.
Osaat kirjoittaa joten varmasti myös lukeminen onnistuu. Idolisi teki niin pyörätiellä ajaneelle.
Ja siitä tulee sitten poiliisijuttu jos sikailet. Sinä pääset maksamaan hampaat :)