IKÄKRIISI, kertokaa parhaimmat kauneusvinkkinne!
Täytin juuri 30, ja minulle iski valtava ikäkriisi. Tuntuu kuin samalla olisin jotenkin rupsahtanut ja jäänyt muodissakin jonnekkin kasariin. En ole ikinä oikein osannut huolehtia kauneudestani, mutta nyt tahtoisin piristää olemustani, joten toivoisin todella vinkkejä!
Liikuntaa olen yrittänyt lisätä, ja ruokavaliota perata paremmaksi sekä muistaa juoda vettä tarpeeksi (nämä on varmaan ne vakkarit että kauneus lähtee sisältä päin). Olen huomannut, että kun laitan luonnolliset tekoripset näytän hieman freessimmältä, kun omia ripsiä ei juuri ole. Ihoakaan en juuri osaa hoitaa, mutta pesen sen aamun illoin ja suolakiven olen huomannut auttavan epäpuhtauksiin kun säännöllisesti käyttään. Haaveilen radiofrekvenssihoidosta, joka ilmeisesti heleyttäisi ihoa ja juonteita.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä vähintään 2 litraa päivässä!!!
Oikeesti tosi moni luulee juovansa tarpeeksi, muttei sitä todellakaan tee... Ja nimenomaan vettä, ihan hanavettä, ei mitään mehuja, maitoa tai maustettuja kivennäisvesiä!
Kannattaa pitää aina mukana 0,5 litran vesipulloa. Helppo täyttää missä tahabsa, mistä vain löytyy vesihana. Vähintään neljä kertaa sen siemailet tyhjäksi päivässä, ihosi kiittää!!!
En ole koskaan ymmärtänyt tätä ohjetta. Yritin joskus juoda 0.5 l pullon 4-5 krt päivässä tyhjäksi, mutta tästä seurasi vain se, että jouduin ravaamaan pissalla koko ajan aina raivostuttavuuteen asti.
Kysyin joskus lääkärillä käydessäni asiasta ohimennen, ja hän sanoi, että vettä ei tarvitse normiolosuhteissa juoda 1-1.5 litraa enempää päivässä. 2 litraa on jo paljon. Nestettä kun tulee myös ruoasta, kuten hedelmistä.
Lääkäri sanoi, että riittää kun juo silloin kun janottaa. Terveen ihmisen keho kyllä ilmoittaa milloin tarvitsee nestettä. Kaikki varmuuden vuoksi juominen on turhaa. Pahimmassa tapauksessa saa vain suolatasapainon sekaisin.Mitenkähän paljon vessakäyntejä päivässä sisältyy tuohon "raivostuttavaan määrään"? Ihan mielenkiintoista kysyn. Itse juon aina vähintään 2 litraa päivässä, tosin hikoilen myös joka päivä joko urheillessa kovaa, tai saunassa. Näin hellepäivinä ei ole tavatonta, että vettä kuluu 3-3,5 litraakin. Vessassa käyn hereillä ollessani noin kerran tunnissa. Yöllä en ollenkaan. Suolatasapaino on aina ollut kunnossa.
Mielestäni tuo kerta tunnissa pissallakäynti on ihan normaalia. Eräs entinen kollegani, joka ei työpäivän aikana juuri muuta juonut kuin 2 kuppia kahvia ja lounaalla ehkä pari lasia vettä, sanoi käyvänsämax 2 krt työpäivän aikana pissalla. Hänestä minun "vessassa ravaaminen" oli älytöntä. Noh, muija olikin 30 vuotiaaksi todella ryppyisen, selluliittisen ja kuivan näköinen :D mieluummin minä "juoksen vessassa", kuin näytän samalta....
Pakko kommentoida tähän, että itsekin tosiaan käyn noin tunnin välein pissalla ja muistan aina kun vähän nuorempana yhdessä työpaikassa esimies ihan otti ”puhutteluun” kun hänen mielestään kävin ”jatkuvasti” vessassa.. :D ei varmaan ihan sallittua tuollainen työntekijän WC-käynteihin puuttuminen näin jälkikäteen ajateltuna.
Apua, no ei ole asiallista käytöstä, varsinkin kun tuo 1krt per tunti on fysiologisesti täysin normaali virtsausväli! Eri asia, jos sinne vessaan on asiaa 10 min välein. Siinä vaiheessa on joko jokin sairaus, tai paha asenneongelma (ei jaksa tehdä töitä ja lorvii vessassa) kun siellä vessassa on pakko ravata kokoajan...
Olen itse huomannut erinäisissä aspa hommissa, että tuohon pissaamiseen puututaan helposti. Varsinkin, jos kyseessä työ, jossa työpiste ei saa jäädä tyhjäksi, vaan tarvitset jonkun tuuraamaan itseäsi kun käyt veskissä. Olen minäkin saanut kuulla parit huokaukset "taasko sä käyt vessassa!? Onks pidätysvaikeuksia!?" ööö, kiitos vaan, ei ole. Mutta kerran tunnissa vessassakäynti on normaalia, enkä huvikseni ala pidättelemään tuntikausia. Jos jatkuvasti kärvistelee tupaten täyden virtsarakon kanssa tyhjentämättä sitä, altistuu esim. Virtsatietulehduksillle!Oikea väli on 3-4 tunnin välein.. jos käy kokoajan tunnin välein pissalla niin kyllä silloin juo liikaa tai omaa sairauden. Jos huvikseen käy liian tiheään pissalla niin se hätä saattaa tull van tottumuksesta mutta oikean välin voi kyllä opetella. Tietenkään liika pidättäminen ei terveellistä.
https://www.terveyskyla.fi/kuntoutumistalo/kuntoutujalle/lantionpohjan-…
Jos juo paljon niin ei välttämättä ole liian usein. Tuollahan lukee ” Rakko on yliaktiivinen, kun virtsaamiskäynnit ovat tihentyneet, mutta virtsan määrä on kerralla pieni”. Jos käy tunnin välein ja virtsaa kuitenkin tulee ihan kunnolla eikä mitään pikkulirua niin on se käynti ihan tarpeellinen.
Ohis
Paras kauneusvinkki on rentoutuminen ja elämänilo löytäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti tosi moni luulee juovansa tarpeeksi, muttei sitä todellakaan tee... Ja nimenomaan vettä, ihan hanavettä, ei mitään mehuja, maitoa tai maustettuja kivennäisvesiä!
Kannattaa pitää aina mukana 0,5 litran vesipulloa. Helppo täyttää missä tahabsa, mistä vain löytyy vesihana. Vähintään neljä kertaa sen siemailet tyhjäksi päivässä, ihosi kiittää!!!
En ole koskaan ymmärtänyt tätä ohjetta. Yritin joskus juoda 0.5 l pullon 4-5 krt päivässä tyhjäksi, mutta tästä seurasi vain se, että jouduin ravaamaan pissalla koko ajan aina raivostuttavuuteen asti.
Kysyin joskus lääkärillä käydessäni asiasta ohimennen, ja hän sanoi, että vettä ei tarvitse normiolosuhteissa juoda 1-1.5 litraa enempää päivässä. 2 litraa on jo paljon. Nestettä kun tulee myös ruoasta, kuten hedelmistä.
Lääkäri sanoi, että riittää kun juo silloin kun janottaa. Terveen ihmisen keho kyllä ilmoittaa milloin tarvitsee nestettä. Kaikki varmuuden vuoksi juominen on turhaa. Pahimmassa tapauksessa saa vain suolatasapainon sekaisin.Mitenkähän paljon vessakäyntejä päivässä sisältyy tuohon "raivostuttavaan määrään"? Ihan mielenkiintoista kysyn. Itse juon aina vähintään 2 litraa päivässä, tosin hikoilen myös joka päivä joko urheillessa kovaa, tai saunassa. Näin hellepäivinä ei ole tavatonta, että vettä kuluu 3-3,5 litraakin. Vessassa käyn hereillä ollessani noin kerran tunnissa. Yöllä en ollenkaan. Suolatasapaino on aina ollut kunnossa.
Mielestäni tuo kerta tunnissa pissallakäynti on ihan normaalia. Eräs entinen kollegani, joka ei työpäivän aikana juuri muuta juonut kuin 2 kuppia kahvia ja lounaalla ehkä pari lasia vettä, sanoi käyvänsämax 2 krt työpäivän aikana pissalla. Hänestä minun "vessassa ravaaminen" oli älytöntä. Noh, muija olikin 30 vuotiaaksi todella ryppyisen, selluliittisen ja kuivan näköinen :D mieluummin minä "juoksen vessassa", kuin näytän samalta....
Pakko kommentoida tähän, että itsekin tosiaan käyn noin tunnin välein pissalla ja muistan aina kun vähän nuorempana yhdessä työpaikassa esimies ihan otti ”puhutteluun” kun hänen mielestään kävin ”jatkuvasti” vessassa.. :D ei varmaan ihan sallittua tuollainen työntekijän WC-käynteihin puuttuminen näin jälkikäteen ajateltuna.
Apua, no ei ole asiallista käytöstä, varsinkin kun tuo 1krt per tunti on fysiologisesti täysin normaali virtsausväli! Eri asia, jos sinne vessaan on asiaa 10 min välein. Siinä vaiheessa on joko jokin sairaus, tai paha asenneongelma (ei jaksa tehdä töitä ja lorvii vessassa) kun siellä vessassa on pakko ravata kokoajan...
Olen itse huomannut erinäisissä aspa hommissa, että tuohon pissaamiseen puututaan helposti. Varsinkin, jos kyseessä työ, jossa työpiste ei saa jäädä tyhjäksi, vaan tarvitset jonkun tuuraamaan itseäsi kun käyt veskissä. Olen minäkin saanut kuulla parit huokaukset "taasko sä käyt vessassa!? Onks pidätysvaikeuksia!?" ööö, kiitos vaan, ei ole. Mutta kerran tunnissa vessassakäynti on normaalia, enkä huvikseni ala pidättelemään tuntikausia. Jos jatkuvasti kärvistelee tupaten täyden virtsarakon kanssa tyhjentämättä sitä, altistuu esim. Virtsatietulehduksillle!Oikea väli on 3-4 tunnin välein.. jos käy kokoajan tunnin välein pissalla niin kyllä silloin juo liikaa tai omaa sairauden. Jos huvikseen käy liian tiheään pissalla niin se hätä saattaa tull van tottumuksesta mutta oikean välin voi kyllä opetella. Tietenkään liika pidättäminen ei terveellistä.
https://www.terveyskyla.fi/kuntoutumistalo/kuntoutujalle/lantionpohjan-…
Jos juo yli 2l päivässä, ihan varmasti saa ravata tunnin välein.
Kaikki nämä "liikaa juovat" on kyllä aina tosi hoikkia ja hyvin säilyneitä! Että ei siinä sinänsä mitään pahaa ole, juoda vähän liikaa, jos suolatasapaino on kunnossa. Itse en jasaisi tuota vessassa ravaamista, joten juon sen 1,5l päivässä... Mielummin vanhenen, kun ramppaan veskissä. :D
Vierailija kirjoitti:
Niin piti sanomani että jos on jotain tällaisia luomu-eko-vinkkejä, niin mieluusti sellaisista lähtisin liikkeelle. Meikit poistan kookosöljyllä, ja kasvot kuorin viikottain joko ruokasoodalla tai oliiviöljy-sokeri-seoksella. Hunajaa käytän kasvonaamiona myös viikottain. Olen yrittänyt aloittaa myös kasvojumppaa jos saisi alkavat juonteet katoamaan ja riippuvat silmät&silmäpussit kohotettua. Vaatteissa yritän löytää kirpparilta ajattomia vaatteita, ja asusteita ostan sitten jotain trendikkäämpää, mutta silti tuntuu että olen jotenkin tyylitön.
Iho taas on muuttunut ihan korppukuivaksi ja hilseilee vaikka yritän muistaa rasvailla ja kuoria.
Ap
Älä rakas ystävä millään suolalla ja soodalla raiskaa ihoasi, ei ihme että on korppukuiva😧 Apua....
osta vaikka apteekista ihan ihonhoitoon suunniteltuja tuotteita, eli ainakin puhdistusaine (joku mainitsi Cerave puhdistusvoiteen, se on hyvä). Sen kuorinnan voit hetkeksi unohtaa ja antaa ihosi parantua. Kokeile joku kosteuttava seerumi ja suojakertoimellinen päivävoide. Luis Widmerin silmänympärysvoide on erinomainen tuossa silmänympäryksillä mutta myös tehohoitona koko kasvoille yöksi laitettuna. 
Jos kookosöljystä kerran pidät, niin kokeileppa kasvojenkuorinnaksi kookosöljyä, mihin on sekoitettu kahvipuruja (kahvipurujen tulee olla suodatinpussissa olevia, joista on kerran keitetty kahvia, muuten ovat liian kovia). Kuori iho varovasti, ei tarvitse painaa. Äläkä ihmeessä käytä sokeria kasvoilla, se on aivan liian kovaa kasvoille. Huulien kuorintaan sokeri on kuitenkin erinomainen! Kookosöljy sopii myö hyvin meikinpoitoon ja jos et koe ihosi olevan mm tukkoinen niin jatka vain sen käyttöä. Öljyt tekevät hyvää kasvoille kunhan muistat ihon antaa myös hengittää. Se, että toimiiko öljyt hyvin riippuu niin paljon ihotyypistäsi. Semmoinen perussääntö normaalille iholle, että kerran viikossa kuorinta ja kerran viikossa naamio. Naamion voit valita ihotyyppisi mukaan. Kananmunan valkuainen on helppo ja luonnollinen naamio, mikä sopii kaikille. Minä tykkään kerran viikossa myös sheivata kasvot, vaikka partaa minulla ei olekaan. :D Kasvoista tulee paljon sileämmät, meikki levittyy paremmin ja sheivaaminen myös kuorii ihoa. Suosittelen kokeilemaan!
Kasvoihin liittyen, hyvät kulmakarvat ovat kyllä kaikista tärkein, nehän tunnetusti kehystävät kasvot. Kulmat voi käydä helposti teettämässä näteiksi ja luonnollisen tuloksen pystyy myös saamaan. Meikkivoiteeksi kannattaa valita kevyt, heleyttävä ja hoitava voide. Ja tosiaan huulipuna/-kiilto on paras meikkituote, millä saa helposti eloisuutta naamaan. Entäs hiukset? Kannattaa valita nuorekas kampaus ja värjätä hiukset itselleen parhaiten sopivalla värillä. Kampaaja varmasti auttaa tässä enemmän.
Jos tyylin kanssa on ongelmia, niin suosittelen aloittamaan hankimmalla sellaisia perusvaatteita, joilla saa luotua monta tavallista, mutta kuitenkin hyvännäköistä asukokonaisuutta. Ei kannata aloittaa liian mutkikkailla vaatteilla. Valitse myös ihon sävyysi sopivia värejä.
Pakko sanoa että muutaman keran on aloittaja nyt muistanut mainita miten pihalla on ja miten vanhalta näyttää. Onkohan se omassa päässäsi se vanhalta näyttäminen vaan? Ei normaalisti juuri 30 täyttäneen kuulu näyttää vanhalta. Minä olen 38 eikä nuo kuvailut sovi edelleenkään minuun... hoidan toki itseäni mutta silti, en jaksa uskoa mihinkään suunnattomaan romahtamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.terveyskyla.fi/kuntoutumistalo/kuntoutujalle/lantionpohjan-…Jos juo paljon niin ei välttämättä ole liian usein. Tuollahan lukee ” Rakko on yliaktiivinen, kun virtsaamiskäynnit ovat tihentyneet, mutta virtsan määrä on kerralla pieni”. Jos käy tunnin välein ja virtsaa kuitenkin tulee ihan kunnolla eikä mitään pikkulirua niin on se käynti ihan tarpeellinen.
Ohis
Kyllä tuo tunnin välein käyminen kuulostaa liialta.
Jos oletetaan, että henkilö juo esim. 3 litraa päivässä.
Elimistöstä haihtuu keuhkojen, ihon kautta, ja ulos tekin sisältää jonkin verran nestettä. Laskin että nämä tekisi yhteensä noin litran. Jos jäljelle jää näin 2l, ja ihminen nukkuu normaalit 8h unet, tulee vessakäyntejä valveilla ollessa 16.Eli kerralla virtsattava määrä 125ml, eli vähän yli desilitran. Kyllä se silloin viittaa yliaktiiviseen rakkoon, tai sitten te yliarvioitte virtsaamiskertanne (toivottavasti.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt paljon vetyperoksidia ihon hoitoon. Aluksi 35%:n liuosta, mutta nyt kun sitä ei enää saa ostaa, niin laimealla 12%:n liuoksella. Poistaa tehokkaasti ihoinfektiota, ja sillä voi puhdistaa myös hampaat ja ikenet. 12%:n vetyperoksidiliuos on sen verran laimeaa tavaraa että sitä menee muutama litra vuodessa, 35% on rajumpaa tavaraa ja puree ehdottomasti paremmin paksuun ihoon otsalla. Välttämättä 12% ei riitä siihen, ellei sitten painele pumpulitukolla minuutteja ihoa. Ryppyinen iho on aina infektoitunut mikrobeilla,ja sitä löytyy esim. silmien sivuilla ja otsalla. Silmiin ei vetyperoksidia saa laittaa, sillä kirvelee hullusti.
Pinnallinen ihon lika lähtee tietysti välittömästi 12%:n vetyperoksidilla, eli sormilla kun vetää, niin jää kerros tummaa ihosolukkoa käteen. Tämä on TÄYSIN RIITTÄMÄTÖNTÄ ihonhoitoon, eli pitää pintaa syvemmältä saada vaikutus aikaiseksi.
Kelpaako sitten apteekkien myymä 3%:n vetyperoksidi mihinkään? Ei, mutta ehkä ruokajuomaksi, maistuu kyllä karvaalle.
Trolli varmaan, kun ei tiedä edes, että vetyperoksidi ei maistu edes karvaalle. Ja 12 % on jo sellainen vahvuus, että valkaisee ihon hetkellisesti ja vaurioittaa limakalvoja.
Tehokkaana puhdistusaineena voi toimia ensiavuksi esim. ientulehdukseen tai haavanhoitoon 3 %, mutta muuten en suosittele. Lisäksi hapettaa ja vanhentaa ihoa solutasolla.
Kah, kah, kaikenlaisia asiantuntijoita. Oletko muuten itse maistanut vetyperoksidia kertaakaan? Minä olen, ja se maistuu karvaalle. Jos googlaa maun niin vastaus on:
"Hydrogen peroxide is a colorless liquid at room temperature with a bitter taste. "
Kaikki käyttämään vetyperoksidia mars, mars! Ette tiedä mitään ilmeisesti tästä ihmeaineesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.terveyskyla.fi/kuntoutumistalo/kuntoutujalle/lantionpohjan-…Jos juo paljon niin ei välttämättä ole liian usein. Tuollahan lukee ” Rakko on yliaktiivinen, kun virtsaamiskäynnit ovat tihentyneet, mutta virtsan määrä on kerralla pieni”. Jos käy tunnin välein ja virtsaa kuitenkin tulee ihan kunnolla eikä mitään pikkulirua niin on se käynti ihan tarpeellinen.
Ohis
Elimistöstä haihtuu keuhkojen, ihon kautta, ja ulos tekin sisältää jonkin verran nestettä. Laskin että nämä tekisi yhteensä noin litran. Jos jäljelle jää näin 2l, ja ihminen nukkuu normaalit 8h unet, tulee vessakäyntejä valveilla ollessa 16.Eli kerralla virtsattava määrä 125ml, eli vähän yli desilitran. Kyllä se silloin viittaa yliaktiiviseen rakkoon, tai sitten te yliarvioitte virtsaamiskertanne (toivottavasti.)
Jos käy kerran tunnissa vessassa, niin eihän silloin pystyisi edes käymään elokuvissa lähtemättä vessaan kesken näytöksen?
Aika raskasta varmaan olisi istua tällaisen henkilön vieressä käytäväpaikalla pitkällä lennolla...
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta samaa mieltä liian öljyisistä tuotteista - eli ei niitä liikaa. Rypyttömyys ja ihon kiinteys ovat osittain vastakkaisia asioita: rasvaisilla tuotteilla voi pitää ihon rypyttömänä, mutta samalla ne liikaa käytettynä veltostuttavat ihoa. Itse suosin nyt nelikymppisenä (sekaiho) yhä kevyempiä kosteuttavia tuotteita, sillä koen ainakin omalla kohdallani ihon veltostumisen suurempana ongelmana kuin esim. pienet ilmerypyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Elimistöstä haihtuu keuhkojen, ihon kautta, ja ulos tekin sisältää jonkin verran nestettä. Laskin että nämä tekisi yhteensä noin litran. Jos jäljelle jää näin 2l, ja ihminen nukkuu normaalit 8h unet, tulee vessakäyntejä valveilla ollessa 16.Eli kerralla virtsattava määrä 125ml, eli vähän yli desilitran. Kyllä se silloin viittaa yliaktiiviseen rakkoon, tai sitten te yliarvioitte virtsaamiskertanne (toivottavasti.)Jos käy kerran tunnissa vessassa, niin eihän silloin pystyisi edes käymään elokuvissa lähtemättä vessaan kesken näytöksen?
Aika raskasta varmaan olisi istua tällaisen henkilön vieressä käytäväpaikalla pitkällä lennolla...
En tiedä muista mutta itse ainakin tietyissä tilanteissa juon vähän vähemmän. Jos tiedossa on vaikka leffaan meno tai pitkä automatka tms. Jos taas on mahdollisuus käydä vessassa vaivattomasti niin voin huoletta juoda enemmän. Ei kaiken tarvitse olla niin mustavalkoista, että elämän joka tilanteessa losotetaan menemään tunnin välein.
Paras kauneusvinkki ikinä: lakkaa vahtimasta naamaasi 24/7 peilistä ja selfiestä, kehitä persoonallisuus ja nauti elämästä.
Täällä on annettu jo paljon hyviä vinkkejä! Oon ite kohta 30 ja käymässä läpi samanlaista siirtymää 20-vuotiaan ihonhoitorutiineista ja tyylistä. Päämäärä näyttää meillä olevan sama, eli näyttää terveeltä ja nätiltä 30-kymppiseltä. Tuo miljoona kertaa mainittu aurinkosuoja on kyllä ehoton. Tässä mun lista muista asioista mitkä vaikuttaa tehonneen:
1. Kaksoispuhdistus, eli öljyputsari ensin ja sitten oman ihotyypin putsari perään. Itsellä geeli. Öljyputsareista suosittelen jotakin veden kanssa emulgoituvaa. Jos haluat käyttää ihan vain öljyä, niin jojoba on aika hyvä.
2. Kosteutus, eli jotain, mikä tuo vettä ihoon. Itellä käytössä kasvovesi ja seerumi sekä 2 krt/vko naamio.
3. Kemiallinen kuorinta rakeiden sijaan, niinku moni on täällä sanonu.
4. Liikunta ehottomasti. Monet lajit parantaa myös ryhtiä, millä on iso vaikutus. Parasta ois, ku löytäsit lajin, mistä oikeasti tykkäät. Itellä ne näyttää olevan pilates ja tanssi. Vaeltaminenki on ihanaa sillonku sinne pääsee. Ulkoilma tekee hyvää.
5. Yliprosessoitujen ruokien välttäminen ja monipuolinen ruokavalio. Hyvää rasvaa ja paljon kasviksia.
P.S. Alotin vasta retinolin. Tuloksista en vielä osaa sanoa. :D
Gua sha -tool, korealaiset ihonhoitotuotteet ja öisin Sibelius-ryppyjen kohdalle Frowniesit.
Vierailija kirjoitti:
Paras kauneusvinkki on rentoutuminen ja elämänilo löytäminen.
Totta. Kun on iloinen, niin kyllä se hehkuu ulos ja näyttää kauniilta. Siksikin tämä kriisini nyt vaikuttaa, kun tuntuu että ihmisten ilmoilla kyyristelen ja häpeilen. Tämä nyt täytyy lusia läpi, että kaikki me ikäännytään, ja pääsen sitten taas normaalisti nauttimaan elämästä. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että muutaman keran on aloittaja nyt muistanut mainita miten pihalla on ja miten vanhalta näyttää. Onkohan se omassa päässäsi se vanhalta näyttäminen vaan? Ei normaalisti juuri 30 täyttäneen kuulu näyttää vanhalta. Minä olen 38 eikä nuo kuvailut sovi edelleenkään minuun... hoidan toki itseäni mutta silti, en jaksa uskoa mihinkään suunnattomaan romahtamiseen.
Vanhentunut, tyylitön, kulahtanut, väsynyt, velttto... Mikä nyt parhaiten kuvaisi. Mutta siis kun en juuri aiemmin ole mitään kauneudenhoitoa harrastanut, moni asia on mennyt sellaisella DIY-hengellä ja lapsuudenkodistakin sain perinnöksi sellaisen "kauneudenhoito on humpuukkia" -mentaliteetin, niin onko kummakaan jos näyttää vähän kulahtaneelta. Jotkut näyttää aina freesseiltä ja ajan hermolla eläviltä, oli ikä mikä tahansa, mutta minä olen taas päinvastoin. Näytän, ja olen jumahtanut jonnekin menneeseen, niinkuin tuosta minun "ihonhoitorutiinistani" huomaa.
Paha sanoa millainen "romahdus" ulkonäössäni on käynyt, mutta henkisesti ainakin vavahdutti kun tajusin kunnolla katsoa sinne peiliin että mikäs siellä tönöttää. Ja se miltä itsestä tuntuu, niin se heijastuu ulos, joten meinaan kyllä hetken hemmotella itseäni ja ostaa täällä suositeltuja juttuja, hankin vaatteet ja pukeutumisneuvojan (toivottavasti) ja uudistan itseäni tähän päivään. Olisipa ihana kun voisi taviksenakin saada vuokrattua itselleen jonkun julkkisten stylistin ja mitä niillä nyt on, armeija ihmisiä jotka laittaa elämän aspektit (ruoka, liikunta, vaatteet, meikkaus, hiukset, rutiinit) kuntoon. :)
Ap
LLLadybug kirjoitti:
Täällä on annettu jo paljon hyviä vinkkejä! Oon ite kohta 30 ja käymässä läpi samanlaista siirtymää 20-vuotiaan ihonhoitorutiineista ja tyylistä. Päämäärä näyttää meillä olevan sama, eli näyttää terveeltä ja nätiltä 30-kymppiseltä. Tuo miljoona kertaa mainittu aurinkosuoja on kyllä ehoton. Tässä mun lista muista asioista mitkä vaikuttaa tehonneen:
1. Kaksoispuhdistus, eli öljyputsari ensin ja sitten oman ihotyypin putsari perään. Itsellä geeli. Öljyputsareista suosittelen jotakin veden kanssa emulgoituvaa. Jos haluat käyttää ihan vain öljyä, niin jojoba on aika hyvä.
2. Kosteutus, eli jotain, mikä tuo vettä ihoon. Itellä käytössä kasvovesi ja seerumi sekä 2 krt/vko naamio.
3. Kemiallinen kuorinta rakeiden sijaan, niinku moni on täällä sanonu.
4. Liikunta ehottomasti. Monet lajit parantaa myös ryhtiä, millä on iso vaikutus. Parasta ois, ku löytäsit lajin, mistä oikeasti tykkäät. Itellä ne näyttää olevan pilates ja tanssi. Vaeltaminenki on ihanaa sillonku sinne pääsee. Ulkoilma tekee hyvää.
5. Yliprosessoitujen ruokien välttäminen ja monipuolinen ruokavalio. Hyvää rasvaa ja paljon kasviksia.
P.S. Alotin vasta retinolin. Tuloksista en vielä osaa sanoa. :D
Kiitos vinkeistä! "Kiva", että meitä on muitakin kriiseileviä. :D Olen liikunnan kanssa päässyt nyt paljon paremmin sujuihin, kun olen tajunnut miten paljon se vaikuttaa kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja jaksamiseen. Isompi motivaatio liikkua säännöllisesti, kun se vaikuttaa ihan kaikkeen! Vaatteetkin istuisi paremmin päällä kun olisi ryhdikäs, ja jaksaisi touhuta paremmin. Harmi että olin nuorena liikunnanvihaaja, ja koululiikunta syvensi vihaani entisestään. Tykkään treenata kotona Youtube-videoiden tahtiin, niin ei tarvitse hävetä kun ei ole niin atleettinen. :D Ehkä joskus uskallan ryhmäliikuntoihin tai salille.
Ap
Liikunta ja terveellinen ruokavalio. Vähän sokeria. Ei viinaa, ei tupakkaa, ei karkkeja, ei sipsejä, ei virvoitusjuomia jne. Normaali painon hallinta, ei liian laiha, ei liian lihava. Hiuksiin leikkaus joka sopii omiin kasvoihin ja kauniit kulmat. Vähän meikkiä. Hyvät ihonhoitotuotteet. Pukeutuminen niin että ottaa huomioon oman vartalomallinsa ja värit mitkä sopivat ihon sävyyn.
Nainen 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä kaikki kaverini, jotka ovat saaneet lapsia neljänkympin kahta puolta, näyttävät noin 10 vuotta muita nuoremmilta. Muutamalla on reilusti nuorempi mies. Voihan tietysti olla, että ovat lapsia saaneet ” vanhoina” siksi, että ovat elimistöltään geneettisesti nuorekkaita.
Anne Hedmanhan oli tällainen, vetäisi vielä yhden iltatähden silloisen miehensä Jari Hedmanin kanssa. Olihan hän kaunis aina muutenkin, mutta jotenkin uskon, että tuo lasten tekeminen piti hänet niin kauniina.
Sittemmin ovat eronneet ja kyllä ikä nyt hänessäkin näkyy, vaikka kaunis on edelleen.
Tummasuklaa on hyvä vinkki! Sitä ei tule syötyä niin mahdottomia määriäkään. Sillä voisi kokeilla vähän paremmin vieroittautua sokerikoukusta.
Öljyllä siis tosiaan poistan vaan meikit, kun en muuten osaa kasvoja putsata. Joskus on testeissä hehkutettu Pirkan silmänympärysvoidetta, vaan onko se edes lähellä sitä mitä nuo kalliimmat voi olla? Olen nyt rasvaillut koko naamaa apteekin perusrasvalla, Carbalanilla ja sillä myös silmät. Tiedän että tuskin sitä nuihin voi käyttää, vaan olen yrittänyt selvitä yhden purkin taktiikalla. Ei enää taida onnistua tässä iässä.
Ap