Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IKÄKRIISI, kertokaa parhaimmat kauneusvinkkinne!

Vierailija
15.06.2020 |

Täytin juuri 30, ja minulle iski valtava ikäkriisi. Tuntuu kuin samalla olisin jotenkin rupsahtanut ja jäänyt muodissakin jonnekkin kasariin. En ole ikinä oikein osannut huolehtia kauneudestani, mutta nyt tahtoisin piristää olemustani, joten toivoisin todella vinkkejä!
Liikuntaa olen yrittänyt lisätä, ja ruokavaliota perata paremmaksi sekä muistaa juoda vettä tarpeeksi (nämä on varmaan ne vakkarit että kauneus lähtee sisältä päin). Olen huomannut, että kun laitan luonnolliset tekoripset näytän hieman freessimmältä, kun omia ripsiä ei juuri ole. Ihoakaan en juuri osaa hoitaa, mutta pesen sen aamun illoin ja suolakiven olen huomannut auttavan epäpuhtauksiin kun säännöllisesti käyttään. Haaveilen radiofrekvenssihoidosta, joka ilmeisesti heleyttäisi ihoa ja juonteita.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vettä vähintään 2 litraa päivässä!!!

Oikeesti tosi moni luulee juovansa tarpeeksi, muttei sitä todellakaan tee... Ja nimenomaan vettä, ihan hanavettä, ei mitään mehuja, maitoa tai maustettuja kivennäisvesiä!

Kannattaa pitää aina mukana 0,5 litran vesipulloa. Helppo täyttää missä tahabsa, mistä vain löytyy vesihana. Vähintään neljä kertaa sen siemailet tyhjäksi päivässä, ihosi kiittää!!!

Tässä olen hyvin kunnostautunut onneksi. Juon aina ruoka- ja janojuomana vettä, ja harvemmin mitään muuta. Lasken sovelluksen avulla että tulee n.2l juotua. Siinä 1,5-2l kieppeillä liikkuu pelkkä veden juonti päivittäin. Mutta hyvä vinkki tuo että pullolla seuraa, sen olen myös kokenut helpottavaksi.

Ap

Vierailija
62/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profhilot kasvoihin, kaulaan ja rinnukseen.

Kiinteyttää, kohottaa ja kestää vuoden pari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profhilot kasvoihin, kaulaan ja rinnukseen.

Kiinteyttää, kohottaa ja kestää vuoden pari.

Luin että olet 40, jos olet 30 niin kannattaa vielä odottaa :)

Vierailija
64/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vältä sokeria, alkoholia ja prosessoituja ruokia.

Syö paljon kasviksia, hyviä rasvoja (pähkinät, avokado, oliiviöljy, kala) ja juo paljon puhdasta vettä!

Hikiliikuntaa tulisi harrastaa säännöllisesti, sillä se uudistaa soluja = nuorentaa. Suosittelen monipuolisesti vaikka juoksua, joogaa ja kuntosaliharjoittelua. Eli aerobista, voimatreeniä ja notkeutta.

Rasvaprosentti ei saisi olla liian alhainen, naisella se vanhentaa ja aiheuttaa hormonitoimintaan häiriöitä. Tämä on niin yksilökohtaista mikä on liian alhainen, mutta sanoisin että 15% on vielä ok, harva sen alle menevä näyttää enää freesiltä. Ylipaino on myös pahasta, vanhentaa ja on epäterveellistä.

Pähkinöitä syön joka aamu kourallisen, mutta muuten kyllä pitäisi lisätä kalaa ja muuta hyvää rasvaa.

Liikuntasuositus oli tosi hyvä. En ole osannut ajatella että sitä pitäisi harrastaa nuin monimuotoisesti. Olen aina ollut huono liikkumaan, ja nyt yritän vähitellen saada itseäni harrastamaan säännöllisesti. Mutta tuo liikkumattomuus on varmasti osaltaan vaikuttanut tähän "rupsahtamiseen". Ryhtikin on huono ja silloin olemus on varmasti veltto. Rasvaprosenttiani en tiedä, mutta olen mielestäni laihaläski. Sellainen veltto pullataikina. Miksikään superhoikaksi en halua, vaan ehkä enemmänkin terveen näköiseksi? Normaalipainoinen-hoikka, mutta ryhti kunnossa ja energinen liikunnallinen olemus. Anoppini on melko inspis tästä, kun vaikka on vanhempi ja normaali painoinen, niin näkee että liikkuu paljon, vaikka ei siis mitään mahdottomia kuitenkaan mutta silti. Hävettää että itse olen niin veltto, mutta nyt olen hyvää vauhtia muuttamassa omia tapojani. :)

Ap

Vierailija
65/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33 kirjoitti:

Omat suositukseni:

- Vältä aurinkoa. Aina. SPF mieluiten 50. Itse käytän suojan sisältävää, sävytettyä BB-voidetta, joka ei kiillä yhtä paljon kuin normi aurinkorasva.

- Retinol. Suosittelen lämpimästi The Ordniaryn retinol/retinoid-tuotteita, sillä ovat aika edullisia ja aiakin itselle ovat toimineet. Muiden merkkien reinol-tuotteet ovat yleensä aika kalliita mutta jos ei ole rahasta kiini, niin mikäs jottei.

- Hanki oikeanlainen putsari. Itse pesen meikit pois öljyputsarilla, sillä se on iholle hellävaraisempi ja sillä lähtee myös vedenkestävät tuotteet. Käytin ennen öljyn jälkeen ja aamuisin sellaista vaahtoavaa putsaria (pidin ihoani rasvaisena ja epäpuhtauksia sisältävänä), mutta sittemmin siirryin sellaiseen rasvamaiseen CeraVe Hydrating Clenseriin, ja se on ollut ihan mahtava. Ei siis kuivata yhtään kun on kuin kasvorasvalla putsaisi ja epäpuhtauksiakin on vähemmän ( ja kuiva iho rypistyy helpommin).

- Muista kosteutus! Kasvorasva itsessään ei kunnolla kosteuta, vaan lukitsee kosteuden ihoon. Eli ennen kasvorasvaa joku kosteuttava seerumi, jossa mielelellään hyaluronihappoa.

- Kollageeni sisäisesti. Kasvorasvssa kollageeni ei tee mitään, sillä molekyyit ovat liian isoja läpäisemään ihoa. Itse syön kollageenikapseleita joissa myös biotiinia. (olen huomannut, että nykyisin kulmakarvani kasvavat paremmin, oletan sen johtuvan biotiinista)

- Less is more mitä tulee meikkiin. Iän karttuessa pakkelikerroksen pitäisi ohentua, sillä paksu meikki yleensä vanhentaa.  YouTubessa on myös varttuneempia kosmetiikkatubettajia, joiden videoista saa välillä ihan hyviä vinkkejä, miten vanhempia kasvoja kannattaa ehostaa (esim. miten meikata silmänalusiho niin, etteivät rypyt korostu).

Nämä on hyviä ohjeita! Lisäisin vielä rakeettoman kuorinnan (entsyymi tai aha-happo), ruokasoodalla ja terävillä sokerikiteillä teet ihoon mikrohaavoja. Ruokatarvikkeet on tarkoitettu syötäväksi, kosmetiikka iholle.

Mä olen itse tykännyt todella paljon siitä The Ordinaryn (joo, kuulostan varmaan markkinoijalta, mutta kun ovat halpoja ja monet tuotteet oikein toimivia, niin niitä tulee kokeiltua) verenpunaisesta AHA+BHA kuorinta-aineesta. On kyllä aika stydiä tavaraa, eli jos on kovin herkkä iho, niin ehkä joku hellävaraisempi toimii paremmin.

Kiitos suosituksesta! En ole koskaan kuullut koko merkistä, mutta otan selvää tuotteesta. :)

Ap

Vierailija
66/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti tosi moni luulee juovansa tarpeeksi, muttei sitä todellakaan tee... Ja nimenomaan vettä, ihan hanavettä, ei mitään mehuja, maitoa tai maustettuja kivennäisvesiä!

Kannattaa pitää aina mukana 0,5 litran vesipulloa. Helppo täyttää missä tahabsa, mistä vain löytyy vesihana. Vähintään neljä kertaa sen siemailet tyhjäksi päivässä, ihosi kiittää!!!

En ole koskaan ymmärtänyt tätä ohjetta. Yritin joskus juoda 0.5 l pullon 4-5 krt päivässä tyhjäksi, mutta tästä seurasi vain se, että jouduin ravaamaan pissalla koko ajan aina raivostuttavuuteen asti.

Kysyin joskus lääkärillä käydessäni asiasta ohimennen, ja hän sanoi, että vettä ei tarvitse normiolosuhteissa juoda 1-1.5 litraa enempää päivässä. 2 litraa on jo paljon. Nestettä kun tulee myös ruoasta, kuten hedelmistä.

Lääkäri sanoi, että riittää kun juo silloin kun janottaa. Terveen ihmisen keho kyllä ilmoittaa milloin tarvitsee nestettä. Kaikki varmuuden vuoksi juominen on turhaa. Pahimmassa tapauksessa saa vain suolatasapainon sekaisin.

Mitenkähän paljon vessakäyntejä päivässä sisältyy tuohon "raivostuttavaan määrään"? Ihan mielenkiintoista kysyn. Itse juon aina vähintään 2 litraa päivässä, tosin hikoilen myös joka päivä joko urheillessa kovaa, tai saunassa. Näin hellepäivinä ei ole tavatonta, että vettä kuluu 3-3,5 litraakin. Vessassa käyn hereillä ollessani noin kerran tunnissa. Yöllä en ollenkaan. Suolatasapaino on aina ollut kunnossa.

Mielestäni tuo kerta tunnissa pissallakäynti on ihan normaalia. Eräs entinen kollegani, joka ei työpäivän aikana juuri muuta juonut kuin 2 kuppia kahvia ja lounaalla ehkä pari lasia vettä, sanoi käyvänsämax 2 krt työpäivän aikana pissalla. Hänestä minun "vessassa ravaaminen" oli älytöntä. Noh, muija olikin 30 vuotiaaksi todella ryppyisen, selluliittisen ja kuivan näköinen :D mieluummin minä "juoksen vessassa", kuin näytän samalta....

Vierailija
67/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Suojautuminen auringolta joka ikinen päivä. Joko suojakertoimellinen päivävoide tai sitten kasvoille tarkoitettu aurinkosuoja (monilla korealaisilla merkeillä on hyviä, jotka antavat hyvän pohjan merkille eivätkä jätä ihoa öljyiseksi).

- Silmänympärysvoiteen käyttö aamuin illoin.

- Retinoli. Tämä on ainoa tehoaine joka on oikeasti todettu tehokkaaksi jo olemassa oleviin juonteisiin. Esim. The Ordinaryn seerumit ovat hyviä ja edullisia.

- Nikotiiniamidi, etenkin jos on taipumusta suuriin ihohuokosiin ja sameuteen. Toimii myös tummiin silmänalusiin. Niin ikään The Ordinaryllä on hyvä tätä sisältävä seerumi.

- Peptidejä sisältävät seerumit. Niitä tutkitaan nyt kovasti.

- Ihon kemiallinen kuorinta (BHA/AHA) kerran viikossa.

- Vartalon kuivaharjaus ennen suihkua.

Kiitos suosituksista! En ole kuullutkaan tuollaisista asioista, joten olen todella pihalla. :D Osaan nyt lähtä paremmin ottamaan selvää ihonhoitotuotteista. Kuivaharjausta olen jo tehnyt kintaalla teinistä asti säännöllisen epäsäännöllisesti, lähinnä sisäänkasvaneiden ihokarvojen takia. Jossain dokkarissa (oli yle areenassa joskus) muuten tutkittiin jotain kuivaharjausta tms. että auttaisi myös vähentämään selluliittia!

Ap

Vierailija
68/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla et raotakkaan verhoja ennen kuin olet kylpenyt aurinkovoiteessa spf 50. Nukut vähintään 8h yössä, ei tupakkaa, alkoholia tai sokeria. Kampaajalle hiusten leikkaukseen kerran kuukaudessa. Retinolivoide vaikuttaa ainakin omaan ihon kuntoon.

Nämä jokainen voi tehdä. Itse aion mennä veitsen alle sitten kun sen aika on.

Ennen ajattelin että en ikinä voisi mennä kauneusleikkaukseen, vaan nyt olen jo goolannut että mitä tulisi maksamaan. Niin sitä mieli muuttuu. Pahin ongelma on silmät, kun siis ylä- ja alaluomet lurpattaa. Tällä tahdilla yläluomet tulee kohta näön peitoksi, jolloin olisi muutenkin aiheellista korjata ne. Ne mitä pystyn jumppaamalla ja elintavoilla korjaamaan niin yritän, vaan en enää ole niin ehdoton etteenkö koskaan menisi kauneusleikkaukseen.

Ap

Vierailija
69/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt tätä ohjetta. Yritin joskus juoda 0.5 l pullon 4-5 krt päivässä tyhjäksi, mutta tästä seurasi vain se, että jouduin ravaamaan pissalla koko ajan aina raivostuttavuuteen asti.

Kysyin joskus lääkärillä käydessäni asiasta ohimennen, ja hän sanoi, että vettä ei tarvitse normiolosuhteissa juoda 1-1.5 litraa enempää päivässä. 2 litraa on jo paljon. Nestettä kun tulee myös ruoasta, kuten hedelmistä.

Lääkäri sanoi, että riittää kun juo silloin kun janottaa. Terveen ihmisen keho kyllä ilmoittaa milloin tarvitsee nestettä. Kaikki varmuuden vuoksi juominen on turhaa. Pahimmassa tapauksessa saa vain suolatasapainon sekaisin.

Mitenkähän paljon vessakäyntejä päivässä sisältyy tuohon "raivostuttavaan määrään"? Ihan mielenkiintoista kysyn. Itse juon aina vähintään 2 litraa päivässä, tosin hikoilen myös joka päivä joko urheillessa kovaa, tai saunassa. Näin hellepäivinä ei ole tavatonta, että vettä kuluu 3-3,5 litraakin. Vessassa käyn hereillä ollessani noin kerran tunnissa. Yöllä en ollenkaan. Suolatasapaino on aina ollut kunnossa.

Mielestäni tuo kerta tunnissa pissallakäynti on ihan normaalia. Eräs entinen kollegani, joka ei työpäivän aikana juuri muuta juonut kuin 2 kuppia kahvia ja lounaalla ehkä pari lasia vettä, sanoi käyvänsämax 2 krt työpäivän aikana pissalla. Hänestä minun "vessassa ravaaminen" oli älytöntä. Noh, muija olikin 30 vuotiaaksi todella ryppyisen, selluliittisen ja kuivan näköinen :D mieluummin minä "juoksen vessassa", kuin näytän samalta....

Onkohan meillä ollut sama kollega???? Edellisessä työpaikassa oli tällainen kuvaukseen osuva mamma. Hirveesti tuli veetuilua siitä, kun minulla on oma juomapullo mukana joka päivä, ja "hyi helkkari kun sä täytät sitä veskin kraanasta!" ja samoin taivasteli, jos joku kävi useammin kuin kerran työpäivän aikana veskissä..!? Satuin kerran hänen jälkeensä menemään vessaan, hän oli unohtanut vetää sen.... Siellä lillui ihan tumman keltaista, liki oranssia pissaa! Ja haju oli tosi voimakas? Virtsan väri kun on hyvä mittari siihen, ootko juonut tarpeeksi. Sen EI kuulu olla tuon väristä eikä haista, kielii jo nestehukasta.... :O

Semmoinen hyyyvin vaalea, vaaleankeltainen (valkkarin värinen, tai hieman tummempi) virtsa joka ei haise on OK.

Vierailija
70/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohut rajaus silmäripsien tyveen saa ripset näyttämään tuuheammilta. Itse suosin ruskeata nestemäistä rajausväriä ja ripsaria arkimeikkiin, koska musta saa vaalean suomalaisen näyttämään ylimeikatulta. Tuubiripsivärit eli 38 asteen vedellä lähtevät ovat helpompia poistaa ja eivät vaadi erillistä poistoainetta. Lisäksi tuohon hyvä BB-voide ja joku värillinen huulirasva ja nopea arkimeikki on valmis. Kosteuttava hyvä yövoide tietenkin yöksi. Jättäisin kuorinnat vähäksi aikaa kokonaan pois ja kuullostelisin ihon kuntoa ilman ylimääräistä jynssäystä.

Ap mainitsi silmäpussit, jotka todellakin vanhentaa ja on vaikea meikata piiloon. Itselläni ei ole, mutta jos olisi, kävisin varmaan plastiikkakirurgilla konsultaatiossa.

Pukeutumisvinkkejä ei ole, koska tuo "80-luvulle jämähtänyt tyyli" ei oikein valaise asiaa.

Tuon olen myös huomannut, että tosi ohut rajaus saa ripset näyttämään tuuheammilta. Korostaa paremmin silmiä. 38-ripsarit on myös pitkään ollut käytössä, vaan etsin taas sellaista joka ei päivän mittaan varisisi. Kevyt arkimeikki olisi myös hyvä opetella, kun nyt meikkaan pari kertaa viikossa ja kokeilen aina uutta koko naaman maalia.

Silmät tuntuu nyt kaikkein eniten vanhentavan ulkomuotoa ja se harmittaa kun muuta ei oikein voi tehdä, paitsi mennä veitsen alle. Yritän vielä jumpata kasvoja, ja ehkä nuita rasvoja, vaan taitaa olla melko menetetyt riipparit tässä naamassa.

Tyyliä en osaa juuri kuvailla, mutta tuntuu että olen tyylitön ja jotenkin kaukana nykytyylistä. En näytä modernilta. En siis tarkoita että pitäisi juosta joka muodin perässä, vaan näytän ehkä vanhentuneelta. Tähän olen myös miettinyt ammattilaisen palveluja ja kävisin pukeutumisneuvonnassa. Kun yritän nyky tyyliin pukea paitaa housujen sisään, niin tuntuu että lähinnä näytän äidiltäni ysärillä, ja jotenkin tosi tantalta joka yrittää liikaa.

Ap

Vierailija
71/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että kukaan sinua katsoisi?

Olen 40 ja koen olevani ihan nätti. Kuvista kun katson itseäni 3-kymppisenä niin näytän niiiin nuorelta. Mutta mikähän siinä on,vettä nykyään tunnen itseni seksikkäämmäksi vaikka olen vanhempi....

Yritän pitää huolta hiuksista. Ne vanhetravat jos ovat huonossa kunnossa!

Vierailija
72/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja se miten elit elämääsi parikymppisenä vaikuttavat lähes pelkästään siihen, miltä sinä nyt näytät.

Käytä kasvoilla aurinkosuojaa aina kun aurinko paistaa, ei vain kesällä niinkun moni täällä sanoo. Syö kollageenilisää ja biotiinia. Nämä pitävät huolta siitä, että ihosi on terve ja säilyttää kiinteytensä niin hyvin kuin mahdollista. Kollageenin tuotanto vähenee jo 25 ikävuoden jälkeen, joten lisän käyttö ja esim ryppyvoiteet tulisi jo silloin aloittaa. Pidä huolta fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnistasi ja nauti elämästäsi, se varmasti saa sinut näyttämään kaikista viehättävimmiltä.

Ps. Moni näyttää ajattelevan että se vanheneminen vaan yhtäkkiä tapahtuu, no ei tapahdu vaan aikaisemmat elintapasi alkavat enemmän ja enemmän näkyä mm kasvoillasi.

Vierailija
73/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meillä ollut sama kollega???? Edellisessä työpaikassa oli tällainen kuvaukseen osuva mamma. Hirveesti tuli veetuilua siitä, kun minulla on oma juomapullo mukana joka päivä, ja "hyi helkkari kun sä täytät sitä veskin kraanasta!" ja samoin taivasteli, jos joku kävi useammin kuin kerran työpäivän aikana veskissä..!? Satuin kerran hänen jälkeensä menemään vessaan, hän oli unohtanut vetää sen.... Siellä lillui ihan tumman keltaista, liki oranssia pissaa! Ja haju oli tosi voimakas? Virtsan väri kun on hyvä mittari siihen, ootko juonut tarpeeksi. Sen EI kuulu olla tuon väristä eikä haista, kielii jo nestehukasta.... :O

Semmoinen hyyyvin vaalea, vaaleankeltainen (valkkarin värinen, tai hieman tummempi) virtsa joka ei haise on OK.

Tuo virtsan väri kertoo tosiaan, oletko nesteyttänyt tarpeeksi. Tosin, ylenpalttinen B-vitamiinin popsiminen tummentaa virtsaa, mutta silloin väri on enemmänkin neonkeltainen/hieman vihertävä. Tuon vedenjuontia karttavan kolleganne virtsan kuvaus kuulostaa juurikin siltä, että keho oikein huutaa vettä....

Vierailija
74/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kultaista sääntöä:

1. Opettele ihmeilemään hillitysti. Älä kohottele kulma, siristele silmiä tai irvistele.

2. Älä oleile suorassa auringonvalossa ja suojaa ihosi tarpeen mukaan.

3. Pidä ihosi kosteutettuna.

Näiden lisäksi sitten vielä terveet elämäntavat: ei tupakkaa, ei alkoholia, matala ja tasainen verensokeri, riittävä uni, sopivasti liikuntaa ja riittävä ravinto.

Näköjään tälle viestilleni oli tullut useampi alapeukku. Ja ilmiselvästi syy on tuo ensimmäinen kohta, kun vertaa muiden viesteihin ja peukkuihin. 

Oikeasti tuo 1. kohta on merkittävä. Sillä on sama vaikutus kuin botoxilla, joka lamaa kasvojen lihaksia ehkäisten ryppyjä tunnetusti ja tehokkaasti. 

Ja oikeasti tuohon oppii samoin kuin esim. hyvän ryhdin ylläpitämiseen. Ensimmäiset viikot voi tuntua hankalilta, mutta sitten se jää päälle ilman, että tarvitsee kiinnittää huomiota. 

Vierailija
75/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksoispuhdistus mullisti minun kuivan ikääntyvän ihoni. Suosin korealaista monivaiheista ihonhoitoa. Siitä ei tarvitse tehdä vaikeaa, muutama hyvä tuote riittää. Mm. täällä on hyvät ohjeet: https://www.virvefredman.com/ostolakossa/korealainen-10-vaiheinen-ihonh…

Tätä blogia kannattaa muutenkin lukea, sieltä saa paljon hyviä ohjeita.

Tärkeimmät asiat ovat puhdistus ja kosteutus. Tehokkaimmat aktiiviaineet ovat c-vitamiini (kirkastaa, antioksidantteja), retinoli (yöllä käytettävä) ja peptidit. Aurinkosuoja on ehdoton, SPF 50. The Ordinarylla on tosiaan hyviä tuotteita ja suomalaisissakin nettikaupoissa on korealaisia tuotteita, joiden hinta-laatusuhde on erinomainen. Kun alat käyttää aamulla c-vitamiiniseerumia ja illalla vuorotellen retinolia ja peptidejä, ihosi saa aivan uutta hehkua. Kosteutus on myös tärkeä muistaa, sekä vesi- että öljypohjainen. Kosteusköyhä iho kaipaa vettä (myös rasvainen iho voi olla tällainen) ja kuiva iho öljyä. Iho voi myös olla sekä että. Hyvään rutiiniin riittää öljy- ja vesipohjainen puhdistusaine, kosteuttava kasvovesi, seerumi/retinoli, silmänympärysvoide tai -seerumi, kosteusvoide ja aurinkovoide. Muita osasia, kuten naamioita, voi lisäillä pikkuhiljaa, jos huvittaa. Kemiallinen kuorinta on tosiaan parempi kuin fysikaalinen. Minulle ihonhoidosta on tullut kiva harrastus, jonka tulokset todella näkyvät! Tsemppiä!

Kiitos tosi paljon vinkeistä! En kyllä osaa puhdistaa ihoani edes oikein. Olen viimeksi joskus teininä putsaillut jollain puhdistusmaidolla ja kasvovedellä ja sen jälkeen vain meikkejä öljyllä ja muuten vedellä. Eli hyvin alkeelliset taidot minulla. Tutustun kyllä tuohon blogiin ja ohjeisiin. Korealaisista tuotteista olen kavereilta kuullut hyvää, eli niitä voisin ehdottomasti lisätä repertuaariin. Olen jotain joskus testannutkin heiltä, mutta en nyt muista mitä.

Ap

Vierailija
76/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran tunnissa on normaali virtsausväli.

Vierailija
77/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida tähän, että itsekin tosiaan käyn noin tunnin välein pissalla ja muistan aina kun vähän nuorempana yhdessä työpaikassa esimies ihan otti ”puhutteluun” kun hänen mielestään kävin ”jatkuvasti” vessassa.. :D ei varmaan ihan sallittua tuollainen työntekijän WC-käynteihin puuttuminen näin jälkikäteen ajateltuna.

Vierailija
78/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 v täti kirjoitti:

Tärkeintä on suojella sitä kauneutta, mitä on jäljellä. Eli suojaudu auringolta. Aina.

Lisäksi tuo öljymäärä iholle kuullostaa aika tuhdilta, iho ei hengitä öljyn läpi. Tärkeämpää olisi kosteuttaa ihoa. E-vitamiini kosteusvoiteessa kuulemma ehkäisee ikääntymistä.

Yhtä tärkeää kuin ihon hoita ulkoisesti on se mitä suuhusi laitat. Syö monipuolisesti kasviksia ja juo paljon vettä. Veden juonti antaa myös iholle sitä kaipaamaasi kosteutusta.

Muuten hyviä vinkkejä, mutta iho tosiaan ei hengitä. Öljyt ovat todella hyödyllisiä iän merkkien ehkäisyssä, sillä öljyisessä ihossa rypyt eivät pysy (aknea sairastavilla on usein vähemmän ryppyjä). Öljyn alle laitetaan kosteuttava seerumi, jolloin öljy pitää kosteuden ihossa eikä se pääse haihtumaan. Osa öljyistä on komedogeenisiä, eli tukkivat ihon, kuten esimerkiksi kookosöljy - sitä ei kannata jättää (kasvojen)iholle, mutta meikin poistoon soveltuu mainiosti. Kasvoille sopii loistavasti esim. ruusunmarja-, marula- tai oliiviöljy.

Vierailija
79/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä missään nimessä vaurioita ihoasi hieromalla siihen suolaa tai sokeria! Yllä onkin jo paljon hyviä vinkkejä ihonhoitoon. Kevyt meikkivoide on mainio ostos, esimerkiksi Baremineralsin Complexion Rescue on aivan ihana näin kesällä. Silmien turvotukseen auttaa mm. The Ordinaryn kofeiinisilmänympärysseerumi, mutta se vaatii päälle kosteuttavan silmänympärysvoiteen. Ripsiväri ja kevyt kuultopuna tai huulikiilto riittää meikiksi, kun iho on kunnossa. Hohtotipoistakin saa kivaa hehkua, Lumenellakin on hyviä. Ja aurinkovoide on todella tärkeä. Kasvovoiteen kerroin ei riitä, koska aurinkovoidetta pitää laittaa reilu määrä, jotta se toimii, eikä kasvovoidetta laiteta niin paljon. Ripsiin ja kulmiin auttaa todella hyvin Revitalash-seerumi. Se on kallista mutta äärettömän riittoisaa ja on kokeilemistani ainoa, joka todella toimii.

Jostain joskus luin tuon sokerikuorinnan, ja olen käyttänyt sitä sen jälkeen kasvoille. :o En ole tajunnutkaan että se voisi olla vauroittava, vaan olen ollut innoissani että on luonnollinen ja halpa vaihtoehto. No nyt on tullut hyviä vinkkejä, että pitää kokeilla uutta!

Aurinkovoidetta pitäisi vissiin lisätä päivän mittaan, mutta miten sitten kun kasvoilla on meikki? Tätä en ole nyt tajunnut että miten toimia. Minulla on joku meikkipuuteri jossa on aurinkosuoja, mutta eikai sitä voi lätkiä päivän mittaan lisää?

Nyt olen enemmän panostanut huulipuniin, kun tuntuu että luomivärit vaan korostaa roikkuvia luomia. En ole vielä oppinut kuinka meikata niitä paremmin.

Ap

Vierailija
80/120 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme kultaista sääntöä:

1. Opettele ihmeilemään hillitysti. Älä kohottele kulma, siristele silmiä tai irvistele.

2. Älä oleile suorassa auringonvalossa ja suojaa ihosi tarpeen mukaan.

3. Pidä ihosi kosteutettuna.

Näiden lisäksi sitten vielä terveet elämäntavat: ei tupakkaa, ei alkoholia, matala ja tasainen verensokeri, riittävä uni, sopivasti liikuntaa ja riittävä ravinto.

Näköjään tälle viestilleni oli tullut useampi alapeukku. Ja ilmiselvästi syy on tuo ensimmäinen kohta, kun vertaa muiden viesteihin ja peukkuihin. 

Oikeasti tuo 1. kohta on merkittävä. Sillä on sama vaikutus kuin botoxilla, joka lamaa kasvojen lihaksia ehkäisten ryppyjä tunnetusti ja tehokkaasti. 

Ja oikeasti tuohon oppii samoin kuin esim. hyvän ryhdin ylläpitämiseen. Ensimmäiset viikot voi tuntua hankalilta, mutta sitten se jää päälle ilman, että tarvitsee kiinnittää huomiota. 

Kai oot tietoinen, että ryppyjen lisäksi botoxin on todettu vähentävän ihmisen tunnekirjoa? Ilmeet ja eleet on niin voimakkaasti tunteisiin liitoksissa. Vaikutus on siis päinvastainen kuin siinä, että hymyileminen saa olon paremmaksi.

Vaikka olisikin ryppyisempi, ilmeikästä ihmistä pidetään yleensä helpommin lähestyttävänä ja viehättämpänä.

Puhumattakaan siitä, että jokainen mahdollinen naururyppyni on ihan sen arvoinen. Kauneudenhoito on ihanaa, oman ilmaisun kaventaminen ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän