IKÄKRIISI, kertokaa parhaimmat kauneusvinkkinne!
Täytin juuri 30, ja minulle iski valtava ikäkriisi. Tuntuu kuin samalla olisin jotenkin rupsahtanut ja jäänyt muodissakin jonnekkin kasariin. En ole ikinä oikein osannut huolehtia kauneudestani, mutta nyt tahtoisin piristää olemustani, joten toivoisin todella vinkkejä!
Liikuntaa olen yrittänyt lisätä, ja ruokavaliota perata paremmaksi sekä muistaa juoda vettä tarpeeksi (nämä on varmaan ne vakkarit että kauneus lähtee sisältä päin). Olen huomannut, että kun laitan luonnolliset tekoripset näytän hieman freessimmältä, kun omia ripsiä ei juuri ole. Ihoakaan en juuri osaa hoitaa, mutta pesen sen aamun illoin ja suolakiven olen huomannut auttavan epäpuhtauksiin kun säännöllisesti käyttään. Haaveilen radiofrekvenssihoidosta, joka ilmeisesti heleyttäisi ihoa ja juonteita.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisen ja sitä vanhemman ei koskaan pitäisi unohtaa päivämeikistä poskipunaa! Sillä saa kasvot paljon freesimmän näköiseksi. Suurimmalle osalle vaaleaihoisista sopii parhaiten vaalea roosa tai hieman pinkkiin taittava persikka. Esim. Benefitin Dandelion on erinomainen.
Hoksasin muuten vasta tämän saman! Olin pitkään laiminlyönyt poskipunan käyttöä, ja pistin sitä pitkästä aikaa. Tuli ihan erifreessi naama, ja niin vähästä kiinni!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä onkin jo tullut hyviä vinkkejä, mutta muistathan myös nautiskella elämästä. Me kaikki vanhetaan ja mummoudutaan lopulta, mutta myöhemmin harmittaa eniten, jos sen elämänsä on käyttänyt murehtimiseen.
Totta! Olen tosi pitkään mennyt niin, etten ole juuri ajatellut ulkomuotoani. Ehkä siksi tämä kriisi nyt niin iskikin kun hoksasin että tässähän vanhenee. Oletan että pääsen tästä hupsuilusta yli kuitenkin, ja pääsen taas siihen vaiheeseen että vain elän elämääni nauttien, enkä kriiseillen (kunnes tulee seuraava ikäkriisi kun ei ole hoksannut katsoa peiliin kymmeneen vuoteen :D).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä vähintään 2 litraa päivässä!!!
Oikeesti tosi moni luulee juovansa tarpeeksi, muttei sitä todellakaan tee... Ja nimenomaan vettä, ihan hanavettä, ei mitään mehuja, maitoa tai maustettuja kivennäisvesiä!
Kannattaa pitää aina mukana 0,5 litran vesipulloa. Helppo täyttää missä tahabsa, mistä vain löytyy vesihana. Vähintään neljä kertaa sen siemailet tyhjäksi päivässä, ihosi kiittää!!!
En ole koskaan ymmärtänyt tätä ohjetta. Yritin joskus juoda 0.5 l pullon 4-5 krt päivässä tyhjäksi, mutta tästä seurasi vain se, että jouduin ravaamaan pissalla koko ajan aina raivostuttavuuteen asti.
Kysyin joskus lääkärillä käydessäni asiasta ohimennen, ja hän sanoi, että vettä ei tarvitse normiolosuhteissa juoda 1-1.5 litraa enempää päivässä. 2 litraa on jo paljon. Nestettä kun tulee myös ruoasta, kuten hedelmistä.
Lääkäri sanoi, että riittää kun juo silloin kun janottaa. Terveen ihmisen keho kyllä ilmoittaa milloin tarvitsee nestettä. Kaikki varmuuden vuoksi juominen on turhaa. Pahimmassa tapauksessa saa vain suolatasapainon sekaisin.Mitenkähän paljon vessakäyntejä päivässä sisältyy tuohon "raivostuttavaan määrään"? Ihan mielenkiintoista kysyn. Itse juon aina vähintään 2 litraa päivässä, tosin hikoilen myös joka päivä joko urheillessa kovaa, tai saunassa. Näin hellepäivinä ei ole tavatonta, että vettä kuluu 3-3,5 litraakin. Vessassa käyn hereillä ollessani noin kerran tunnissa. Yöllä en ollenkaan. Suolatasapaino on aina ollut kunnossa.
Mielestäni tuo kerta tunnissa pissallakäynti on ihan normaalia. Eräs entinen kollegani, joka ei työpäivän aikana juuri muuta juonut kuin 2 kuppia kahvia ja lounaalla ehkä pari lasia vettä, sanoi käyvänsämax 2 krt työpäivän aikana pissalla. Hänestä minun "vessassa ravaaminen" oli älytöntä. Noh, muija olikin 30 vuotiaaksi todella ryppyisen, selluliittisen ja kuivan näköinen :D mieluummin minä "juoksen vessassa", kuin näytän samalta....
No tuskinpa johtui hänen ulkonäkönsä siitä että juo normaalin määrän vettä. Kerran tunnissa vessassa ravaaminen on usein, eikä sellaista voi monessakaan työssä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti tosi moni luulee juovansa tarpeeksi, muttei sitä todellakaan tee... Ja nimenomaan vettä, ihan hanavettä, ei mitään mehuja, maitoa tai maustettuja kivennäisvesiä!
Kannattaa pitää aina mukana 0,5 litran vesipulloa. Helppo täyttää missä tahabsa, mistä vain löytyy vesihana. Vähintään neljä kertaa sen siemailet tyhjäksi päivässä, ihosi kiittää!!!
En ole koskaan ymmärtänyt tätä ohjetta. Yritin joskus juoda 0.5 l pullon 4-5 krt päivässä tyhjäksi, mutta tästä seurasi vain se, että jouduin ravaamaan pissalla koko ajan aina raivostuttavuuteen asti.
Kysyin joskus lääkärillä käydessäni asiasta ohimennen, ja hän sanoi, että vettä ei tarvitse normiolosuhteissa juoda 1-1.5 litraa enempää päivässä. 2 litraa on jo paljon. Nestettä kun tulee myös ruoasta, kuten hedelmistä.
Lääkäri sanoi, että riittää kun juo silloin kun janottaa. Terveen ihmisen keho kyllä ilmoittaa milloin tarvitsee nestettä. Kaikki varmuuden vuoksi juominen on turhaa. Pahimmassa tapauksessa saa vain suolatasapainon sekaisin.Mitenkähän paljon vessakäyntejä päivässä sisältyy tuohon "raivostuttavaan määrään"? Ihan mielenkiintoista kysyn. Itse juon aina vähintään 2 litraa päivässä, tosin hikoilen myös joka päivä joko urheillessa kovaa, tai saunassa. Näin hellepäivinä ei ole tavatonta, että vettä kuluu 3-3,5 litraakin. Vessassa käyn hereillä ollessani noin kerran tunnissa. Yöllä en ollenkaan. Suolatasapaino on aina ollut kunnossa.
Mielestäni tuo kerta tunnissa pissallakäynti on ihan normaalia. Eräs entinen kollegani, joka ei työpäivän aikana juuri muuta juonut kuin 2 kuppia kahvia ja lounaalla ehkä pari lasia vettä, sanoi käyvänsämax 2 krt työpäivän aikana pissalla. Hänestä minun "vessassa ravaaminen" oli älytöntä. Noh, muija olikin 30 vuotiaaksi todella ryppyisen, selluliittisen ja kuivan näköinen :D mieluummin minä "juoksen vessassa", kuin näytän samalta....
Pakko kommentoida tähän, että itsekin tosiaan käyn noin tunnin välein pissalla ja muistan aina kun vähän nuorempana yhdessä työpaikassa esimies ihan otti ”puhutteluun” kun hänen mielestään kävin ”jatkuvasti” vessassa.. :D ei varmaan ihan sallittua tuollainen työntekijän WC-käynteihin puuttuminen näin jälkikäteen ajateltuna.
Apua, no ei ole asiallista käytöstä, varsinkin kun tuo 1krt per tunti on fysiologisesti täysin normaali virtsausväli! Eri asia, jos sinne vessaan on asiaa 10 min välein. Siinä vaiheessa on joko jokin sairaus, tai paha asenneongelma (ei jaksa tehdä töitä ja lorvii vessassa) kun siellä vessassa on pakko ravata kokoajan...
Olen itse huomannut erinäisissä aspa hommissa, että tuohon pissaamiseen puututaan helposti. Varsinkin, jos kyseessä työ, jossa työpiste ei saa jäädä tyhjäksi, vaan tarvitset jonkun tuuraamaan itseäsi kun käyt veskissä. Olen minäkin saanut kuulla parit huokaukset "taasko sä käyt vessassa!? Onks pidätysvaikeuksia!?" ööö, kiitos vaan, ei ole. Mutta kerran tunnissa vessassakäynti on normaalia, enkä huvikseni ala pidättelemään tuntikausia. Jos jatkuvasti kärvistelee tupaten täyden virtsarakon kanssa tyhjentämättä sitä, altistuu esim. Virtsatietulehduksillle! 
Vierailija kirjoitti:
N33 kirjoitti:
Omat suositukseni:
- Vältä aurinkoa. Aina. SPF mieluiten 50. Itse käytän suojan sisältävää, sävytettyä BB-voidetta, joka ei kiillä yhtä paljon kuin normi aurinkorasva.
- Retinol. Suosittelen lämpimästi The Ordniaryn retinol/retinoid-tuotteita, sillä ovat aika edullisia ja aiakin itselle ovat toimineet. Muiden merkkien reinol-tuotteet ovat yleensä aika kalliita mutta jos ei ole rahasta kiini, niin mikäs jottei.
- Hanki oikeanlainen putsari. Itse pesen meikit pois öljyputsarilla, sillä se on iholle hellävaraisempi ja sillä lähtee myös vedenkestävät tuotteet. Käytin ennen öljyn jälkeen ja aamuisin sellaista vaahtoavaa putsaria (pidin ihoani rasvaisena ja epäpuhtauksia sisältävänä), mutta sittemmin siirryin sellaiseen rasvamaiseen CeraVe Hydrating Clenseriin, ja se on ollut ihan mahtava. Ei siis kuivata yhtään kun on kuin kasvorasvalla putsaisi ja epäpuhtauksiakin on vähemmän ( ja kuiva iho rypistyy helpommin).
- Muista kosteutus! Kasvorasva itsessään ei kunnolla kosteuta, vaan lukitsee kosteuden ihoon. Eli ennen kasvorasvaa joku kosteuttava seerumi, jossa mielelellään hyaluronihappoa.
- Kollageeni sisäisesti. Kasvorasvssa kollageeni ei tee mitään, sillä molekyyit ovat liian isoja läpäisemään ihoa. Itse syön kollageenikapseleita joissa myös biotiinia. (olen huomannut, että nykyisin kulmakarvani kasvavat paremmin, oletan sen johtuvan biotiinista)
- Less is more mitä tulee meikkiin. Iän karttuessa pakkelikerroksen pitäisi ohentua, sillä paksu meikki yleensä vanhentaa. YouTubessa on myös varttuneempia kosmetiikkatubettajia, joiden videoista saa välillä ihan hyviä vinkkejä, miten vanhempia kasvoja kannattaa ehostaa (esim. miten meikata silmänalusiho niin, etteivät rypyt korostu).
Lähes sama lista täällä. Lisäksi säännöllistä riittävän reipasta liikuntaa ja unta, ja muutenkin perusterveet elintavat. Itse kyllä tykkään myös juhlia harvakseltaan.
Hiukset on tosi tärkeät myös. Hoida hyvin ja leikkauta ihmeessä se kunnon malli niihin! Vähemmän lakkaa ja överiväriä, enemmän luonnollista kiiltoa.
Toi mainittu ordinaryn seerumi on loistava eikä maksa paljon silti. Säännöllinen kuorinta tekee hyvää myös.
Viimeksi kaverin uusi tyttökaveri luuli kymmenen vuotta nuoremmaksi (oon 35). Juonteita on on toki jo, mut ei ne kokonaisuuteen vaikuta kellään. Ja ilmeilen paljon minäkin, sama tuleeko siitä ryppyä tai ei, eloton mieli vanhentaa paljon enemmän.
Hiukset tekee tosi paljon ilmeeseen, joten käyn kyllä leikkauttamassa niihin mallin kun koronalta uskallan. EI haittaa vaikka minuakin luultaisiin kymmenen vuotta nuoremmaksi, kokeilen siis tuota suositeltua seerumia. :D
Ilmehtimättä en osaa olla, ja hymyilen tosi paljon myös. Olen samaa mieltä että sellainen hapannaamaisuus vanhentaa enemmän kuin rypyt. Ei sovi minun persoonaani olla naama pokerina jottei tulisi ryppyjä. Muita tempauksia voin kyllä kokeilla, mutta en ala Scary Spice meningillä elämään (eikö ollutkin että hän vältteli hymyilemästä jottei tule ryppyjä?)
Ap
Ap:lle sympatiaa, täytin itse myös 30 ja ikäkriisi on täälläkin. Näytän väsyneeltä ja vihaiselta.
Aloitin nyt hankkimalla kunnon kasvojenhoitorutiinin:
Putsaus, seerumi, silmänympärysvoide, kasvovoide ja kuorinta 2x viikossa.
Varasin ajan kosmetologille lash liftiin, kulmien laittoon sekä kampaajalle .
Hankin kevyen rusketuksen.
En tiedä oliko näistä hyötyä, mutta ainakin vähän freesimpi olo.
Nyt pistämään rahaa jemmaan, että saan parin vuodenpäästä laitettua mesolangat. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että kukaan sinua katsoisi?
Olen 40 ja koen olevani ihan nätti. Kuvista kun katson itseäni 3-kymppisenä niin näytän niiiin nuorelta. Mutta mikähän siinä on,vettä nykyään tunnen itseni seksikkäämmäksi vaikka olen vanhempi....
Yritän pitää huolta hiuksista. Ne vanhetravat jos ovat huonossa kunnossa!
Nuoruudestani ottaisin vain kroppani, mutta nämä vanhemmat aivot tahtoisin pitää. Ikä tuo kuitenkin mukanaan viisautta. Ehkä se tekee sitä seksikkäämpää tunnetta? Elämää ymmärtää eri tavalla eikä huolehdi turhista, paitsi silloin kun tulee tämmöinen tyhmä ikäkriisi. :D Nyt pyörittelen silmiä omalle tyhmyydelleni kymmenen vuotta sitten, ja toivon että olen samalla lailla viisastunut 40-vuotiaana ja pyörittelen nuoremmalle itselleni silmiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö sokeria.
Helpommin sanottu kuin tehty. Se on minun suurin paheeni. En polta, en juo tai käytä muita päihteitä, paitsi sokeri (kai sen voi luokitella päihteeksi melkein xD). Tätä yritän kovasti petrata, ja muutenkin ruokavaliota parempaan ja monipuolisempaan suuntaan. Yritän hitaasti vähentää sokerin käyttöä, jos sillä pääsisin paremmin irti koukusta. Kertalopetukset ei ole toimineet, vaan aiheuttaa vaan hirveitä morkkis ahmimisia. Paino kylla pysyy normaalissa, jopa hoikassa, mutta se mitä tuo tekee kropalle ja terveydelle muuten... Nyt kun tuntuukin väsyneeltä ja puhdittomalta koko ajan, niin olen löytänyt isompaa motivaatiota korjata ruokavaliota kuin pelkkä ulkonäön parantaminen.
Ap
En tiedä onko jo vastattu, mutta vinkkinä, siirry tummaan suklaaseen. Siinä on antioksidantteja jotka tekevät hyvää iholle ja sydämelle. Jos on liian karvasta, niin koittaa ensin niitä maustettuja.
Lisäksi öljyputsarista, itse käytän ihan auringonkukkaöljyä, koska tärkeintä siinä oikeasti lienee se öljyn "likaa imevä" vaikutus mikä irrottaa meikit? Itse siis käytän rasvanassuna vain ripsiin.
30v. tärkein lienee satsata tarpeeksi kosteuttavaan silmänympärysvoiteeseen. Sillä aina ne rypyt ei ole ikäryppyjä, vaan kuivuudesta johtuvia. Itse pari vuotta sitten talvella pelästyi, että muutuin yhdessä yössä mummoksi wtf. Onneksi ongelma korjaantui sopivilla tuotteilla, itselleni on sopinut tosi hyvin Yliopiston apteekin luonnonkosmetiikkasarja. Voi tosin johtua, kun niissä on paljon koivua ja rakastan sen tuoksua :D eli oikeasti voi riittää joku Nivean sininen tai vaseliini sinne silmien alle yöksi, ja päiväksi jotain kevyempää. Hyarulonihappo tosiaan turvottaa ja siten poistaa juonteita, sitä on hyvä seurata tuotteissa.
Yksi yllättävä vanhentaa piirre on ihohuokosten suurentuminen ikääntyessä, tästä ei mielestäni paljon puhuta. Joten kantsii satsata tuotteisiin jotka eivät ainakaan edesauta tätä, ja mielellään supistavat.
Eiii.. mesolangoilla tulee juuri niitä omituisia vinonaamoja. Ihonhoito on kyllä jees.
Vierailija kirjoitti:
Geenit ja se miten elit elämääsi parikymppisenä vaikuttavat lähes pelkästään siihen, miltä sinä nyt näytät.
Käytä kasvoilla aurinkosuojaa aina kun aurinko paistaa, ei vain kesällä niinkun moni täällä sanoo. Syö kollageenilisää ja biotiinia. Nämä pitävät huolta siitä, että ihosi on terve ja säilyttää kiinteytensä niin hyvin kuin mahdollista. Kollageenin tuotanto vähenee jo 25 ikävuoden jälkeen, joten lisän käyttö ja esim ryppyvoiteet tulisi jo silloin aloittaa. Pidä huolta fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnistasi ja nauti elämästäsi, se varmasti saa sinut näyttämään kaikista viehättävimmiltä.Ps. Moni näyttää ajattelevan että se vanheneminen vaan yhtäkkiä tapahtuu, no ei tapahdu vaan aikaisemmat elintapasi alkavat enemmän ja enemmän näkyä mm kasvoillasi.
Ups, no sitten olen ihan tuhoon tuomittu. Elintapani on olleet ihan hirveät nuorempana. Olen aika vasta saanut enemmän terveellistä ja monipuolisempaa ruokavaliota, ja lisättyä liikuntaa. Eli jos saisin tämän pidettyä, niin tulokset ehkä näkyisi 50-vuotiaana? No joo, toivottavasti nuo kuitenkin vaikuttaa terveyteen ja energisyyteen.
Ravintolisat on hyvä suositus. Olenkin nuista joskus kuullut ja harkinnut, vaan on niin tyyriitä etten ole vielä uskaltanut kokeilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt paljon vetyperoksidia ihon hoitoon. Aluksi 35%:n liuosta, mutta nyt kun sitä ei enää saa ostaa, niin laimealla 12%:n liuoksella. Poistaa tehokkaasti ihoinfektiota, ja sillä voi puhdistaa myös hampaat ja ikenet. 12%:n vetyperoksidiliuos on sen verran laimeaa tavaraa että sitä menee muutama litra vuodessa, 35% on rajumpaa tavaraa ja puree ehdottomasti paremmin paksuun ihoon otsalla. Välttämättä 12% ei riitä siihen, ellei sitten painele pumpulitukolla minuutteja ihoa. Ryppyinen iho on aina infektoitunut mikrobeilla,ja sitä löytyy esim. silmien sivuilla ja otsalla. Silmiin ei vetyperoksidia saa laittaa, sillä kirvelee hullusti.
Pinnallinen ihon lika lähtee tietysti välittömästi 12%:n vetyperoksidilla, eli sormilla kun vetää, niin jää kerros tummaa ihosolukkoa käteen. Tämä on TÄYSIN RIITTÄMÄTÖNTÄ ihonhoitoon, eli pitää pintaa syvemmältä saada vaikutus aikaiseksi.
Kelpaako sitten apteekkien myymä 3%:n vetyperoksidi mihinkään? Ei, mutta ehkä ruokajuomaksi, maistuu kyllä karvaalle.
Joo ei tällaisia puoskariprovon neuvoja lainkaan tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskinpa johtui hänen ulkonäkönsä siitä että juo normaalin määrän vettä. Kerran tunnissa vessassa ravaaminen on usein, eikä sellaista voi monessakaan työssä tehdä.
Mikäli juo vetyä 2l päivässä, virtsauskertojen normaali määrä on max 11krt per päivä. Itse olen huomannut, että ajoitan suurimmat vesimäärän juomiseni aamuun ja iltapäivään, iltaa kohti vähennän juontia, kun aktiivisuuskin vähenee. Tästä syystä toimistoaikoihin työtä tekevänö käyn työpäivän aikana tunninnväkein pissalla (eli 6-7kertaa), kotoba ehkä pari-kolme kertaa. Ihan normaalia toimintaa siis tuo tunnin välein veskissä työpäivän aikana.
Jos juo yli 2l päivässä, en yhtään ihmettele jos kertoja tulee enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida tähän, että itsekin tosiaan käyn noin tunnin välein pissalla ja muistan aina kun vähän nuorempana yhdessä työpaikassa esimies ihan otti ”puhutteluun” kun hänen mielestään kävin ”jatkuvasti” vessassa.. :D ei varmaan ihan sallittua tuollainen työntekijän WC-käynteihin puuttuminen näin jälkikäteen ajateltuna.
Nesteytyksen huonot puolet. Ravaan myös jatkuvasti vessassa. Töissä yritän säännöstellä että en joisi niin paljoa. Kotona juon vettä miten tykkään, kun pystyy ravamaan vessassakin miten tykkää eikä muut kyttää. :D (vaikka mitäpä se muille kuuluu)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli juo vetyä 2l päivässä, virtsauskertojen normaali määrä on max 11krt per päivä. Itse olen huomannut, että ajoitan suurimmat vesimäärän juomiseni aamuun ja iltapäivään, iltaa kohti vähennän juontia, kun aktiivisuuskin vähenee. Tästä syystä toimistoaikoihin työtä tekevänö käyn työpäivän aikana tunninnväkein pissalla (eli 6-7kertaa), kotoba ehkä pari-kolme kertaa. Ihan normaalia toimintaa siis tuo tunnin välein veskissä työpäivän aikana.
Jos juo yli 2l päivässä, en yhtään ihmettele jos kertoja tulee enemmänkin.
*vetyä = vettä
:D
Vierailija kirjoitti:
45 v täti kirjoitti:
Tärkeintä on suojella sitä kauneutta, mitä on jäljellä. Eli suojaudu auringolta. Aina.
Lisäksi tuo öljymäärä iholle kuullostaa aika tuhdilta, iho ei hengitä öljyn läpi. Tärkeämpää olisi kosteuttaa ihoa. E-vitamiini kosteusvoiteessa kuulemma ehkäisee ikääntymistä.
Yhtä tärkeää kuin ihon hoita ulkoisesti on se mitä suuhusi laitat. Syö monipuolisesti kasviksia ja juo paljon vettä. Veden juonti antaa myös iholle sitä kaipaamaasi kosteutusta.Muuten hyviä vinkkejä, mutta iho tosiaan ei hengitä. Öljyt ovat todella hyödyllisiä iän merkkien ehkäisyssä, sillä öljyisessä ihossa rypyt eivät pysy (aknea sairastavilla on usein vähemmän ryppyjä). Öljyn alle laitetaan kosteuttava seerumi, jolloin öljy pitää kosteuden ihossa eikä se pääse haihtumaan. Osa öljyistä on komedogeenisiä, eli tukkivat ihon, kuten esimerkiksi kookosöljy - sitä ei kannata jättää (kasvojen)iholle, mutta meikin poistoon soveltuu mainiosti. Kasvoille sopii loistavasti esim. ruusunmarja-, marula- tai oliiviöljy.
Eli meikin poistoon sopisi. Vaan nyt ihoni on muuttunut jotenkin huonommaksi ja kukkii herkemmin, joten olen miettinyt kookosöljyn vaihtoa johonkin toiseen. Ja pitäisi keksiä joku muukin ihonpesurutiini kuin pelkkä vesi. Hyviä vinkkejä nuo muut öljyt. Oliiviöljyä tuossa olisikin, niin ehkä vaihdan sen meikinpoistoaineeksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt paljon vetyperoksidia ihon hoitoon. Aluksi 35%:n liuosta, mutta nyt kun sitä ei enää saa ostaa, niin laimealla 12%:n liuoksella. Poistaa tehokkaasti ihoinfektiota, ja sillä voi puhdistaa myös hampaat ja ikenet. 12%:n vetyperoksidiliuos on sen verran laimeaa tavaraa että sitä menee muutama litra vuodessa, 35% on rajumpaa tavaraa ja puree ehdottomasti paremmin paksuun ihoon otsalla. Välttämättä 12% ei riitä siihen, ellei sitten painele pumpulitukolla minuutteja ihoa. Ryppyinen iho on aina infektoitunut mikrobeilla,ja sitä löytyy esim. silmien sivuilla ja otsalla. Silmiin ei vetyperoksidia saa laittaa, sillä kirvelee hullusti.
Pinnallinen ihon lika lähtee tietysti välittömästi 12%:n vetyperoksidilla, eli sormilla kun vetää, niin jää kerros tummaa ihosolukkoa käteen. Tämä on TÄYSIN RIITTÄMÄTÖNTÄ ihonhoitoon, eli pitää pintaa syvemmältä saada vaikutus aikaiseksi.
Kelpaako sitten apteekkien myymä 3%:n vetyperoksidi mihinkään? Ei, mutta ehkä ruokajuomaksi, maistuu kyllä karvaalle.
Joo ei tällaisia puoskariprovon neuvoja lainkaan tänne.
Olen itse käyttänyt lähes 10 vuotta vetyperoksidia ihonhoitoon, montako vuotta teillä on kokemusta kyseisestä aineestä?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle sympatiaa, täytin itse myös 30 ja ikäkriisi on täälläkin. Näytän väsyneeltä ja vihaiselta.
Aloitin nyt hankkimalla kunnon kasvojenhoitorutiinin:
Putsaus, seerumi, silmänympärysvoide, kasvovoide ja kuorinta 2x viikossa.
Varasin ajan kosmetologille lash liftiin, kulmien laittoon sekä kampaajalle .
Hankin kevyen rusketuksen.
En tiedä oliko näistä hyötyä, mutta ainakin vähän freesimpi olo.
Nyt pistämään rahaa jemmaan, että saan parin vuodenpäästä laitettua mesolangat.
Minulla on myös restingbitchface vaikka muuten olen iloinen ja hymyilevä persoona. Ne jotka ei minua tunne on saattanut heittää kommenttia että "mitäs murjotat" tms. :D
Ihonhoitorutiinit laitan myös kuntoon. Kosmetologikäynneistä vaan haaveilen, ja muista pukeutumisneuvonnoista ja meikkiopastuksista. Rusketusta en osaa ajatella "omaan tyyliin", niin että sen varta vasten hankkisin. Enkä mesolankoja kyllä nyt heti laittaisi. Silmät ehkä joskus korjautan jos saan rahaa jemmaan ja jos mikään muu ei auta. Ne väsyttää kyllä ilmeen niin pahasti. En tahtoisi alkaa aivan leikkelemään itseäni, vaan pysyä kohtuudessa ja pysyä kuitenkin luonnollisen näköisenä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, no ei ole asiallista käytöstä, varsinkin kun tuo 1krt per tunti on fysiologisesti täysin normaali virtsausväli! Eri asia, jos sinne vessaan on asiaa 10 min välein. Siinä vaiheessa on joko jokin sairaus, tai paha asenneongelma (ei jaksa tehdä töitä ja lorvii vessassa) kun siellä vessassa on pakko ravata kokoajan...
Olen itse huomannut erinäisissä aspa hommissa, että tuohon pissaamiseen puututaan helposti. Varsinkin, jos kyseessä työ, jossa työpiste ei saa jäädä tyhjäksi, vaan tarvitset jonkun tuuraamaan itseäsi kun käyt veskissä. Olen minäkin saanut kuulla parit huokaukset "taasko sä käyt vessassa!? Onks pidätysvaikeuksia!?" ööö, kiitos vaan, ei ole. Mutta kerran tunnissa vessassakäynti on normaalia, enkä huvikseni ala pidättelemään tuntikausia. Jos jatkuvasti kärvistelee tupaten täyden virtsarakon kanssa tyhjentämättä sitä, altistuu esim. Virtsatietulehduksillle!
Oikea väli on 3-4 tunnin välein.. jos käy kokoajan tunnin välein pissalla niin kyllä silloin juo liikaa tai omaa sairauden. Jos huvikseen käy liian tiheään pissalla niin se hätä saattaa tull van tottumuksesta mutta oikean välin voi kyllä opetella. Tietenkään liika pidättäminen ei terveellistä.
https://www.terveyskyla.fi/kuntoutumistalo/kuntoutujalle/lantionpohjan-…
Vierailija kirjoitti:
Trolli varmaan, kun ei tiedä edes, että vetyperoksidi ei maistu edes karvaalle. Ja 12 % on jo sellainen vahvuus, että valkaisee ihon hetkellisesti ja vaurioittaa limakalvoja.
Tehokkaana puhdistusaineena voi toimia ensiavuksi esim. ientulehdukseen tai haavanhoitoon 3 %, mutta muuten en suosittele. Lisäksi hapettaa ja vanhentaa ihoa solutasolla.
Tähänhän kasvojoogassakin pyritään, opetetaan kasvojen lihaksille uusia toimintatapoja ja pyritään päästä esimerkiksi kulmien kurtistelusta eroon rentoutusharjoitusten avulla. Vaatii vaan vähän viitseliäisyyttä, että jää lihasmuistiin ja kasvot pysyvät rennompana.
Ohis