Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
1061/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, että loukattiinko minua, mutta hassulta tämä tuntui:

Seisoin Hesburgerin jonossa. Minun takanani oli kolmen noin 12-13 -vuotiaan pojan porukka. Pienessä ja ahtaassa toimipaikassa jono tiskille oli hieman epäselvä. Kuulin selkäni takaa kun yksi takanani olevista pojista sanoi toiselle: "Päästetään toi vanha setä nyt kuitenkin ennen meitä". -Sen jälkeen aloin katsella ympärilleni että missä tuo vanha setä on, että minäkin voisin päästää hänet edelleni. Kun itseeni kohdistui joukko katseita, ymmärsin poikien tarkoittaneen "vanhalla sedällä" minua !.... -Minä olen vain 56 v nuori, enkä mikään "vanha setä" ! :)

Vierailija
1062/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli perhefirmaan kesäksi lomittajaksi uusi toimistosihteeri. Hänen ensimmäisen viikkonsa aikana heitin hänelle kerran pakettiauton avaimet ohimennen ja sanoin, että kun käyt lounastunnilla niin tule sitten takaisin tukun X kautta ja tuo meidän firman tilaukset tullessasi. Myöhemmin sama sihteeri yritti viittoa minulle jotain, mutta kiireisenä en ehtinyt sanoa muuta kuin vain "hoida homma !" ja lähdin itse lounastunnille. Lounastunnilta palattuani toimistohuoneeseeni ilmestyi sama sihteeri ja ehdin jo kysymään, että laitoitko "tukun X tavarat varastoon ?", jolloin sihteeri niiasi kohteliaasti ja pakettiauton avaimet minulle antaen sanoi: "Minä olen vasta 15 vee ja kesätöissä, minulla ei ole vielä ajokorttia."

Minä olisin voinut vaikka vannoa, että hän on parikymppinen. Kylläpä ne kehittyvät nykyään nuorina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seisoin Hesburgerin jonossa. Minun takanani oli kolmen noin 12-13 -vuotiaan pojan porukka. Pienessä ja ahtaassa toimipaikassa jono tiskille oli hieman epäselvä. Kuulin selkäni takaa kun yksi takanani olevista pojista sanoi toiselle: "Päästetään toi vanha setä nyt kuitenkin ennen meitä". -Sen jälkeen aloin katsella ympärilleni että missä tuo vanha setä on, että minäkin voisin päästää hänet edelleni. Kun itseeni kohdistui joukko katseita, ymmärsin poikien tarkoittaneen "vanhalla sedällä" minua !.... -Minä olen vain 56 v nuori, enkä mikään "vanha setä" ! :)

Veljeni oli noin 17-18-vuotias, kun joku lapsi oli sanonut äidilleen, että odotetaan, että toi setä menee ensin.

Vierailija
1064/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli perhefirmaan kesäksi lomittajaksi uusi toimistosihteeri. Hänen ensimmäisen viikkonsa aikana heitin hänelle kerran pakettiauton avaimet ohimennen ja sanoin, että kun käyt lounastunnilla niin tule sitten takaisin tukun X kautta ja tuo meidän firman tilaukset tullessasi. Myöhemmin sama sihteeri yritti viittoa minulle jotain, mutta kiireisenä en ehtinyt sanoa muuta kuin vain "hoida homma !" ja lähdin itse lounastunnille. Lounastunnilta palattuani toimistohuoneeseeni ilmestyi sama sihteeri ja ehdin jo kysymään, että laitoitko "tukun X tavarat varastoon ?", jolloin sihteeri niiasi kohteliaasti ja pakettiauton avaimet minulle antaen sanoi: "Minä olen vasta 15 vee ja kesätöissä, minulla ei ole vielä ajokorttia."

Minä olisin voinut vaikka vannoa, että hän on parikymppinen. Kylläpä ne kehittyvät nykyään nuorina.

Vain tollo olettaa, että kaikilla on ajokortti, vaikka ikää olisikin tarpeeksi.

Vierailija
1065/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinmäisellä vaimollani oli "positiivinen ongelma". Hän näytti erittäin nuorelta vielä 30 vuotta täytettyäänkin ja kahden lapsen jälkeenkin: Hän oli hoikka ja pienikokoinen. Eräänä iltana ovikello soi. Vaimoni meni avaamaan. Oven takana oli kiertävä polynimurimyyjä joka kysyi: "Hei, olisiko Teillä Isä tai Äiti kotona ?". Vaimoni sanoi: "Minä olen äiti" ja löi oven kiinni kaupustelijan edestä.

Vierailija
1066/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko. työpaikkahan on voinut olla sellainen, siellä "oikeasti" työskentelyyn vaaditaan ajokortti.

Vierailija
1067/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän riittää. Ilmeisesti olen aina näyttänyt reilusti ikäistäni vanhemmalta :/ 

Teininä olin kaveriporukasta se, joka osti kaikille tupakat ja alkoholit, jo 14-vuotiaana minulle myytiin kysymättä papereita. 18-vuotiaana baarissa minua luultiin 28-vuotiaaksi. Kun ostin asunnon 20-vuotiaana, ikäni oli ymmärretty 20 vuotta pieleen, eli minua oli luultu 40-vuotiaaksi. Kuppilassa n. 22-vuotiaana minua luultiin vuotta nuoremman kaverini äidiksi, ja toisella kertaa minut arvioitiin n. 36-vuotiaaksi. Noin 25-vuotiaana joku ikätoverini kuuli baarissa ikäni ja alkoi kovaan ääneen vertailla meitä tyyliin "miten me voimme muka olla saman ikäisia?". Eräs mies sanoi, että näytän mummolta. Toinen hämmentyi kuullessaan syntymävuoteni ja kysyi "siis oletko sinä syntynyt vuonna x?". 

Nyt päälle kolmekymppisenä tilanne on ilmeisesti alkanut vähän tasaantumaan. Olen näyttänyt aina vanhalta, mutta nyt en enää eroa ikätovereistani niin radikaalisti. 

Ilmeisesti kasvonpiirteeni vain ovat "vanhan" näköiset, kasvoni ovat todella epäsymmetriset, minulla ei juuri ole huulia ja silmäluomeni ovat tosi raskaat. Lisänä tähän lievä ylipaino, ohuet hiukset ja tätimäinen vaatetyyli.

Vierailija
1068/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni oli noin 17-18-vuotias, kun joku lapsi oli sanonut äidilleen, että odotetaan, että toi setä menee ensin.

Kyllähän 56-vuotias on 12-13- vuotiaille vanha setä, voisi olla jopa heidän isoisänsä. Kyllähän pikkulapselle 17-18- vuotias on setä. Itse olin vasta 13- vuotias aikana ennen kännykkää, kun pyöräretkellä rengas puhkesi ja piti mennä lähitaloon soittamaan apua. Pihalla oli ehkä kolmivuotias poika, joka kysyi, että kuka setä sinä olet? Enkä loukkaantunut. Olin jo aikuisen kokoinen tuolloin.

Vierailija
1069/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ne parturitkin vaan on.

Vierailija
1070/1691 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin baarissa 27-vuotiaana 29-vuotiaan kaverini kanssa. Baaritiskillä joku mies tuli tekemään tuttavuutta ja jossain vaiheessa nyökäytti kaverini suuntaan ja kysyi, että olenko äitini kanssa liikkeellä. Noloa kaverilleni, joka kuuli kysymyksen... Täytyy myöntää, että kaverin hiustyyli ja olemus olivat jo tuolloin jotenkin tätimäisiä, ja ylipaino ehkä korosti asiaa, mutta ei hän silti mun mielestä olisi äidistäni mennyt.

Vierailija
1071/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko. työpaikkahan on voinut olla sellainen, siellä "oikeasti" työskentelyyn vaaditaan ajokortti.

Sittenhän joku tollo on tehnyt virheen palkatessaan kesätyöntekijän, joka ei oikeasti voi tehdä vaadittuja töitä.

Vierailija
1072/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä, minkä ikäiseksi joku jotakin toista luulee, ihan sama.Miksi sen pitäisi jotenkin loukkaavaa olla, jonkun luulo....

Vierailija
1073/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liikkeellä saman ikäisen ystäväni (35 v) ja hänen taaperonsa kanssa. Eräs puolituttu oli nähnyt meidät ja kysyi seuraavaksi nähdessämme minulta, olinko ollut lapseni ja lapsenlapseni seurassa. Ehkä reilu nelikymppisestä voisin mennäkin ja teoriassa taapero olisi voinut lapsenlapsi ollakin, mutta kolmevitosen äidiksi luulemisessa saa jo vähän käyttää mielikuvitusta :D . 

Vierailija
1074/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi nuorena naisena aspa-työtä tehdessä eräs asiakas "sut pitäis r a i s k a t a , t a p p a a ja heittää koskeen."

Vierailija
1075/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajaopiskelijana harjoittelua suorittaessa vanhempi opettaja, jota en ollut tavannut, hätisteli minua ulos yläasteen oppilaiden joukossa välitunnille, eikä aluksi uskonut kun sanoin olevani harjoittelija. Vastavalmistuneena ensimmäisessä työpaikassa yläkouluikäinen oppilas tuli juttelemaan kun olin välituntivalvonnassa - kohteliaasti kyseli, olenko uusi opettaja ja mitä opetan ja että olenko jo ihan täysi-ikäinen (olin 24-vuotias) :D . 

Vierailija
1076/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska sattumus, vuoden takaa. Olin Prismassa 17 vuotiaan poikani kanssa ja ruokaostosten seassa oli kaksi pulloa keskiolutta. Kun maksun aika tuli, kassahenkilö kysyi että onko minulla henkilöllisyystodistusta. Yllätyin kysymyksestä, koska tarkoitus oli maksaa ostokseni kortilla tunnuslukua käyttäen. Totesin myyjälle, että kyllä minulla on henkilöllisyystodistus, mutta mihin hän sitä tarvitsee. Myyjä totesi, että kun tässä oli näitä alkoholijuomia. Minä naurahdin hyväntahtoisesti ja totesin olevani 50 vuotias ja näytin hänelle henkilöllisyystodistuksen. Kassahenkilö oli lievästi sanottuna nolo ja pyysi anteeksi. Minä kiittelin kohteliaisuudesta ja päivän pelastamisesta. Todellisuudessa oli jo 51 mutta hämmentävä tilanne sotki ajatteluani. Sain oluet enkä loukkaantunut.   

Vierailija
1077/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän 56-vuotias on 12-13- vuotiaille vanha setä, voisi olla jopa heidän isoisänsä. Kyllähän pikkulapselle 17-18- vuotias on setä. Itse olin vasta 13- vuotias aikana ennen kännykkää, kun pyöräretkellä rengas puhkesi ja piti mennä lähitaloon soittamaan apua. Pihalla oli ehkä kolmivuotias poika, joka kysyi, että kuka setä sinä olet? Enkä loukkaantunut. Olin jo aikuisen kokoinen tuolloin.

"10-vuotiaan mielestä 20-vuotias on hirveän vanha.

20-vuotiaan mielestä 30-vuotias on hirveän vanha.

30-vuotiaan mielestä 40-vuotias on hirveän vanha.

40-vuotiaan mielestä 50-vuotias on hirveän vanha.

50-vuotiaan mielestä 50-vuotias on hirveän nuori."

Vierailija
1078/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kysyttiin eläkeläiskorttia. Mulla ikää 43v.

Vierailija
1079/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille, varsinkin pikkulapsille kaikki itseä isommat on setiä ja tätejä.Riippumatta iästä. Varsinkin ventovieraat.

Vierailija
1080/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Suomalaista lainaten kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ITSEÄ 15 vuotta vanhemmat on vanhoja.

Olen 68v.

"10-vuotiaan mielestä 20-vuotias on hirveän vanha.

20-vuotiaan mielestä 30-vuotias on hirveän vanha.

30-vuotiaan mielestä 40-vuotias on hirveän vanha.

40-vuotiaan mielestä 50-vuotias on hirveän vanha.

50-vuotiaan mielestä 50-vuotias on hirveän nuori."