Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
1081/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kesälomalla ennen seiskaluokalle menoa. Kyläilevä tuttava kysyi minulta, että mille luokalle olen menossa lukioon vai joko olin yliopistossa aloittanut. Olin sellainen vakava, totinen ja silmälasipäinen tyttö.

Mun tuntemani "nuoren näköiset naiset" ovat kaikki hyvin siroja, laihoja ja keskimittaisia tai hieman lyhyempiä. Siihen vielä meikittömyys, harry potter -tyyliset rillit ja ei muuta kuin lastenlipulla vielä kolmi- ja nelikymppisenä. Mutta kyllä sekin loppuu siinä vaiheessa, kun kasvot alkavat valua alaspäin ja tukka harmaantuu.

Yläasteiässä toiset, varsinkin tytöt näyttävät aikuisilta, toiset ovat ihan pikkulapsia.

Ja käyttäytyvät myös eritavoin... ollessani 15v. leikin vielä nukeilla ja toinen samanikäinen hu-or-asi.

Tämä 1960luvulla

Vierailija
1082/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari Suomalaista lainaten kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, että loukattiinko minua, mutta hassulta tämä tuntui:

Seisoin Hesburgerin jonossa. Minun takanani oli kolmen noin 12-13 -vuotiaan pojan porukka. Pienessä ja ahtaassa toimipaikassa jono tiskille oli hieman epäselvä. Kuulin selkäni takaa kun yksi takanani olevista pojista sanoi toiselle: "Päästetään toi vanha setä nyt kuitenkin ennen meitä". -Sen jälkeen aloin katsella ympärilleni että missä tuo vanha setä on, että minäkin voisin päästää hänet edelleni. Kun itseeni kohdistui joukko katseita, ymmärsin poikien tarkoittaneen "vanhalla sedällä" minua !.... -Minä olen vain 56 v nuori, enkä mikään "vanha setä" ! :)

ITSEÄ 15 vuotta vanhemmat on vanhoja.

Olen 68v.

Veljeni oli noin 17-18-vuotias, kun joku lapsi oli sanonut äidilleen, että odotetaan, että toi setä menee ensin.

Kyllähän 56-vuotias on 12-13- vuotiaille vanha setä, voisi olla jopa heidän isoisänsä. Kyllähän pikkulapselle 17-18- vuotias on setä. Itse olin vasta 13- vuotias aikana ennen kännykkää, kun pyöräretkellä rengas puhkesi ja piti mennä lähitaloon soittamaan apua. Pihalla oli ehkä kolmivuotias poika, joka kysyi, että kuka setä sinä olet? Enkä loukkaantunut. Olin jo aikuisen kokoinen tuolloin.

"10-vuotiaan mielestä 20-vuotias on hirveän vanha.

20-vuotiaan mielestä 30-vuotias on hirveän vanha.

30-vuotiaan mielestä 40-vuotias on hirveän vanha.

40-vuotiaan mielestä 50-vuotias on hirveän vanha.

50-vuotiaan mielestä 50-vuotias on hirveän nuori."

kaikki itseä 15vuotta vanhemmat on vanhoja, iästä riippumatta, olen 68v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1691 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana melko viimeisilläni, lähdin kampaamoon, kampaaja kysyi kierrellen että sinä kai odotat vauvaa... Kampaaja sanoi että kysyi samaa edelliseltä asiakkaalta, eikä hän ollutkaan raskaana.

Kerran taas istuin eri kampaajalla, joku uusi laittoi permistä päähäni. Kello oli 16 ja väsytti mua, kampaaja teki ja teki olin nukahtaa tuolille, havaitsin että jätti yhden vaiheen väliin. Mutta väsytti jäätävästi, halusin jo pois, kello kävi jo 19. Kampaaja tuskasteli ja sanoi näytätkin kovin väsyneeltä.

Kuten olettaa permis meni poskelleen ja lopetin permisten oton, pidän suorasta tukastani.

Vierailija
1084/1691 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinuoriko mies kirjoitti:

Hauska sattumus, vuoden takaa. Olin Prismassa 17 vuotiaan poikani kanssa ja ruokaostosten seassa oli kaksi pulloa keskiolutta. Kun maksun aika tuli, kassahenkilö kysyi että onko minulla henkilöllisyystodistusta. Yllätyin kysymyksestä, koska tarkoitus oli maksaa ostokseni kortilla tunnuslukua käyttäen. Totesin myyjälle, että kyllä minulla on henkilöllisyystodistus, mutta mihin hän sitä tarvitsee. Myyjä totesi, että kun tässä oli näitä alkoholijuomia. Minä naurahdin hyväntahtoisesti ja totesin olevani 50 vuotias ja näytin hänelle henkilöllisyystodistuksen. Kassahenkilö oli lievästi sanottuna nolo ja pyysi anteeksi. Minä kiittelin kohteliaisuudesta ja päivän pelastamisesta. Todellisuudessa oli jo 51 mutta hämmentävä tilanne sotki ajatteluani. Sain oluet enkä loukkaantunut.   

Ostit lapsen kanssa viinaa?!

Vierailija
1085/1691 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, että loukattiinko minua, mutta hassulta tämä tuntui:

Seisoin Hesburgerin jonossa. Minun takanani oli kolmen noin 12-13 -vuotiaan pojan porukka. Pienessä ja ahtaassa toimipaikassa jono tiskille oli hieman epäselvä. Kuulin selkäni takaa kun yksi takanani olevista pojista sanoi toiselle: "Päästetään toi vanha setä nyt kuitenkin ennen meitä". -Sen jälkeen aloin katsella ympärilleni että missä tuo vanha setä on, että minäkin voisin päästää hänet edelleni. Kun itseeni kohdistui joukko katseita, ymmärsin poikien tarkoittaneen "vanhalla sedällä" minua !.... -Minä olen vain 56 v nuori, enkä mikään "vanha setä" ! :)

Veljeni oli noin 17-18-vuotias, kun joku lapsi oli sanonut äidilleen, että odotetaan, että toi setä menee ensin.

Lapsille, varsinkin pikkulapsille kaikki itseä isommat on setiä ja tätejä.Riippumatta iästä. Varsinkin ventovieraat.

Mulla on yksi tuttu, jolle kaikki vieraat naiset on tätejä, vaikka ne olis 20 vuotta häntä nuorempia.

Vierailija
1086/1691 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

CatD kirjoitti:

Olin raskaana melko viimeisilläni, lähdin kampaamoon, kampaaja kysyi kierrellen että sinä kai odotat vauvaa... Kampaaja sanoi että kysyi samaa edelliseltä asiakkaalta, eikä hän ollutkaan raskaana.

Kerran taas istuin eri kampaajalla, joku uusi laittoi permistä päähäni. Kello oli 16 ja väsytti mua, kampaaja teki ja teki olin nukahtaa tuolille, havaitsin että jätti yhden vaiheen väliin. Mutta väsytti jäätävästi, halusin jo pois, kello kävi jo 19. Kampaaja tuskasteli ja sanoi näytätkin kovin väsyneeltä.

Kuten olettaa permis meni poskelleen ja lopetin permisten oton, pidän suorasta tukastani.

Ei liity ketjun aiheeseen mitenkään.

Vierailija
1087/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reilu  vuosikymmen sitten kaverini lapsen rippijuhlissa. Juhlapaikan henkilökunnasta eräs nainen kysyi minulta, olenko rippilapsen mummo. Minun täytyi näyttää tosi vanhalta, sillä kysyjä tiesi kyllä vieressäni seisoneen kaverini olevan lapsen äiti. Ja hän on aina näyttänyt ihan ikäiseltään eli oli silloin jotain 40 vee kuten minäkin

Vierailija
1088/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 26v. Ja usein bussissa kysytään menenkö aikuisten vai lasten lipulla.

Vierailija
1089/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuusikymppinen mutta pysynyt hoikkana . Olen asiantuntijatyössä, jossa tapaan etupäässä eläkeikäisiä. Viikottain saan kuulla heiltä, kuinka oli mukava tavata pätevä ja NUORI työntekijä :).

Vierailija
1090/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän nuorelta. Ikää on jo kuitenkin. Olen huomannut että jostain syystä (kateudesta) ihmiset oikein mylvää ääneen ikämuutoksista.

Vierailija
1091/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli perhefirmaan kesäksi lomittajaksi uusi toimistosihteeri. Hänen ensimmäisen viikkonsa aikana heitin hänelle kerran pakettiauton avaimet ohimennen ja sanoin, että kun käyt lounastunnilla niin tule sitten takaisin tukun X kautta ja tuo meidän firman tilaukset tullessasi. Myöhemmin sama sihteeri yritti viittoa minulle jotain, mutta kiireisenä en ehtinyt sanoa muuta kuin vain "hoida homma !" ja lähdin itse lounastunnille. Lounastunnilta palattuani toimistohuoneeseeni ilmestyi sama sihteeri ja ehdin jo kysymään, että laitoitko "tukun X tavarat varastoon ?", jolloin sihteeri niiasi kohteliaasti ja pakettiauton avaimet minulle antaen sanoi: "Minä olen vasta 15 vee ja kesätöissä, minulla ei ole vielä ajokorttia."

Minä olisin voinut vaikka vannoa, että hän on parikymppinen. Kylläpä ne kehittyvät nykyään nuorina.

"Niiasi" ja "nykyään"? Nyt taisi olla setämieheltä ihan keksitty juttu. 

Lisäksi olet törppö, jos sinun kiireisenä piti juosta mässyttämään läskisoosia, vaikka neiti yritti sinulla jotain kertoa.

Ei mene tarina läpi.

Vierailija
1092/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksänkymppinen pyysi treffeille. Olen vielä työelämässä:0

Vierailija
1093/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Baarin tupakkapaikalla ja eräs n.30v mies sanoi että "hei POIKA anna tupakka", katsoin hetken ja sanoin että anna viikkorahaa, olin sitä 11 vuotta vanhempi.

Vierailija
1094/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Kyllä minultakin vielä neljänkympin korvilla kysyttiin aina silloin tällöin. Viisikymppisenä ei enää 😀

Kysyttiin 47-vuotiaana. Olin hyvin yllättynyt ja huvittunut, nuorehko mieskassa meni aika hämilleen kun näki numerot. Nyt on tullut lisää ryppyjä ja tuskinpa enää kysytään.

Vierailija
1095/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin junassa, ja katoin että kauempana on teinilauma linnottautunu pitkin käytäviä. Oli kylmä talvi ja mulla oli mun äidin antama vanha liian iso, melkein nilkkoihin saakka oleva paksu untuvatakki päällä ja kävelin teini laumaa kohti kunnes kuulin että joku huutaa "varokaa, mummo tulee!!" 😂😂 no sitten kun olin kohdalla, sanoi vielä "Oho, ei se ollukkaa mummo ku nainen" 😂. Olin 30v ja joo ei musta varmasti kauempaa näkyny ku se säkkimäinen iso takki, pipo ja kaulaliina mut silti. 😂

Ja sit ehkä tää, ku oon nuoren näköinen ai a ollu, nykyään tosin aikuisen näkönen mutta en mitenkään vanhan tms, nii nykyää silti moni oikeen korostuneesti teitittelee esim kassalla tms. 😂 Tiiän että teitittely on yleistynyt, mutta jos näkee että oon yksin, arkisen näkönen ja suht nuori, niin miks pitää väkisin tunkee toi teitittely mukaan? Tulee olo ku oisin joku hiton presidentti.

Vierailija
1096/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ajattelemattomia möläytyksiä. Kaiken sen lisäksi, että taivutellaan ja joskus suorastaan leikataan hiukset täysin oman (ei asiakkaan) mielen mukaan. Kerran leikkasin itse onnistuneesti otsahiukset. Ja sitten meni kampaamoon tasauttamaan takaa puolipitkät hiukseni. No, kampaajallepa ei sitten käynytkään otsahiusteni minulle mieleinen suora ja tasainen tyyli vaan piti silputa jollakin raastimella ne rumaksi! Hän on ex-kampaajani. On niitä muitakin.

Vierailija
1097/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni meni parikymppisenä naimisiin itseään 15 vuotta vanhemman miehen kanssa.  Koska heillä oli melkoinen pituusero, ja ystäväni oli varsinainen babyface, heitä luultiin usein isäksi ja tyttäreksi ja ystäväni pääsi vielä lastenlipulla joihinkin tilaisuuksiin kun häntä luultiin alle 15-vuotiaaksi.   Heillä oli kuitenkin yhteinen lapsikin tehtynä.

Vierailija
1098/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin lääkäriaseman odotushuoneessa sylissäni noin 6-8 vkon ikäinen serkun tyttö ja samalla seurasin vauvan isosiskon, reilu 2v., leikkejä. Lasten äiti oli siis lääkärissä ja minä lapsenvahtina. Siihen tuli joku nainen (ehkä n.40v., en muista tarkasti) odottamaan omaa vuoroaan ja rupesi heti kehumaan kuinka kauniita lapsia. Hetken kehuttuaan hän kysyi vauvan ikää. No enhän minä nyt sitä niin tarkasti muistanu, sanoin että ennen joulua syntynyt.. nainenhan aivan kavahti ja oli tosi oudon näköinen. Vasta silloin tajusin, että luulee mua tyttöjen äidiksi. Kerroin sitten, että oon 15v ja lapset on serkun. Nainen varmaan helpottui mutta taisi hävettää tai jotain. Itte olin vaan, että Jepjep, oon siis nuori ja hehkee🤣 Mutta nyt melkein 36v ja monetmonet kerrat on luultu huomattavasti nuoremmaksi. Viime kuussa eräässä tilanteessa tuntematon iäkäs nainen kysyi, että olenko vielä koululainen vai ihanko jo opiskelija. Ilme oli näkemisen arvoinen kun kerroin valmistuneeni amiksesta vuonna 2005...

Vierailija
1099/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19v kaverini oli menossa perheensä kanssa mökille saunomaan. Ostivat ostokset puoliksi isänsä kanssa. Poika edellä, 42v isä perässä. Molemmilla ostosten seassa sixback olutta. Isältä kysyttiin paperit :D.

En voi mitään mutta tää alkoi mua ihan hillittömästi naurattaa.  

MIeheni kertoi, että aikanaan kyläkunnan poikien kanssa kun lähtivät viihteelle eli lähinnä johonkin tanssipaikalle tai leirintäalueelle, mun mies oli se, joka haki Alkosta viinakset.  Hän oli porukan nuorin, eli alaikäinen niin kuin jotkut muutkin vielä, mutta näytti vanhimmalta.   Koskaan ei kysytty papereita, se oli 70-lukua.

Nyt kun olen tuota porukkaa tässä vuosien varrella nähnyt, niin mun mies on nuorimman näköinen.  Hän on kummallisella tavalla pysynyt saman näköisenä vuosikymmenestä toiseen, tukkakaan ei ole harventunut karvaakaan.  Ei ole siis pelkästään minun mielipide vaan monet sanoo näin.

Samoin mun luokalla lukiossa oli poika, joka näytti musta jo silloin ihan vanhalta ukolta.  Nyt kun luokkakokouksessa näin hänet kymmenien vuosien jälkeen, hän näytti ihan samalta kuin silloin, ja poikkesi muista miehistä ollen kaikkein nuorimman ja elinvoimaisimman näköinen. 

Vierailija
1100/1691 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tosin tapahtui ulkomailla, mutta silti . Astelin erääseen vaatekauppaan vauvaani vaunuissa työnnellen, kun nuori myyjätär, hetken minua katseltuaan kysyi, olenko lapsen äiti vai isoäiti .  Kun vastasin että äiti olen, loi hän minuun myötätuntoisen katseen ja totesi että: "Voi, voi, sitten et varmaan ehdi lapsenlapsiasi koskaan näkemäänkään." No, en ollutkaan mikään nuori äiti (37v), mutta järkytyin niin, että kävelin oitis ulos kaupasta mielessäni laskien , mitkä mahdollisuudet minulla olisi, että lapsenlapseni ehtisin näkemään.