Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.
Kyllä minultakin vielä neljänkympin korvilla kysyttiin aina silloin tällöin. Viisikymppisenä ei enää 😀
Multa kysyttiin vielä muutama vuosi sitten mutta olen lihonut reilut 20kg ja sen myötä näyttäisi siltä ettei juuri koskaan tarvitse papereita näyttää. Ja ikää on nyt 27.
Niitä kuuluu kysyä kaikilta alle 30v näyttäviltä.
Ei kuulu kysyä, mikään laki tai asetus ei niin vaadi.
Jos joku intopinkeä tyyppi tai muut lafka on tuollaista keksinyt, niin siitä ei tarvitse välittää.
Itse asiassa laki vaatii, että ostajan tulee todistaa ikänsä vaadittaessa:
” 40 §
Iän todistaminen
Alkoholijuomien ostaja ja anniskelualueella oleskeleva on velvollinen vaadittaessa todistamaan ikänsä alkoholijuomien vähittäismyyntiä ja anniskelua valvovalle henkilökunnalle ja tämän lain noudattamisen valvontaa suorittavalle viranhaltijalle viranomaisen myöntämällä kuvallisella henkilökortilla, ajokortilla tai passilla taikka viranomaisen myöntämällä muulla luotettavalla kuvallisella asiakirjalla.”
Koska laki ei ota mitään kantaa ostajan oletettuun ikään, se tarkoittaa sitä, että jokaisen ostajan tulisi vaadittaessa todistaa ikänsä. Tästä seuraa se, että paperien kysyminen vain alle 30-vuotiailta näyttäviltä on lievennys sille vaihtoehdolle, että ikä tarkistettaisiin kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Sain esikoiseni 20-vuotiaana. Asuimme mieheni kanssa silloin vuokralla omakotitalossa. Vauvan ollessa päiväunilla ovikello soi ja ovella oli vesimittarin lukija, joka kysyi multa: Onko sun isä tai äiti kotona?
Vastasin hänelle, etten tiedä, pitää kai soittaa niille ja kysyä.
Omalta kohdalta osaan sanoa, että en erota nykyajan lukiolaisia edes yliopistossa maisterivaiheessa olevista. Nykyään pukeutumisen ja hiustyylien (jotka on jokaisella sama) takia noin 15-25 vuotiaat näyttää ihan samalta! Eli aivan hyvin on voinut luulla sinua esim. 17-vuotiaaksi, varsinkin jos vielä omakotitalossa asutte
N24
Minua luultiin poikani tyttöystäväksi kun olin 38v. Poika oli 18v.
Vierailija kirjoitti:
Lapsillamme on ikäeroa yhdeksän vuotta. Olin ilman esikoista vauvan kanssa lähikaupassa, jossa myyjä iloisesti kysyi: "Onko sinulla jo lapsenlapsi?" Muistan vielä hänen nolostuneen ilmeensä nähtyään minun hämmästykseni.
Nykyäänhän ei ole tavatonta saada lasta esimerkiksi 49-vuotiaana. Eli jos olet vaikka 48-vuotiaana saanut lapsen, niin aivan hyvin voi luulla, että kyseessä on lapsenlapsi (varsinkin jos on vielä jotkut "tanttamaiset" vaatteet päällä ja ei meikkiä naamassa peittämässä ryppyjä)...
Minulta kysyttiin 42 vuotiaana, että onko nämä sun lapsenlapsia, lapset silloin 5 ja 7 vuotiaita.. enkä mä nyt mielestäni niin mummolta näyttänyt...??
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Ehkä hän tiesi jotain mitä sinä et, ennustava hammaslääkäri.
Multa on kysytty papereita kun ostin muutaman oluen. Olin silloin 46v
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyttiin 42 vuotiaana, että onko nämä sun lapsenlapsia, lapset silloin 5 ja 7 vuotiaita.. enkä mä nyt mielestäni niin mummolta näyttänyt...??
Ihmisillä on yltiöpositiivinen kuva omasta ulkonäöstään. On ihan tavallista että ryppyiset ja rupsahtaneet naiset pitävät itseään nuorekkaina. :=DDDD
Stockan kosmetiikkamyyjä silloiselle kämppikselle (oltiin molemmat alta parikymppisiä): Sä olisit voinut alkaa käyttämään tätä silmänympärysvoidetta jo kolmikymppisenä".
Setäni kysyi minua lapsenvahdiksi poikapuolisille serkuilleni, jotka olivat tuolloin 13 ja 15v. Ei siinä muuten mitään, mutta palkaksi olisin viikonlopusta saanut 50€, ja olin itse tuolloin 26-vuotias kauppatieteiden maisteri, töissä vakuutusyhtiössä ja hoitanut poikia edellisen kerran vuosia aiemmin, jolloin olin itse 15-vuotias.
Miestäni luullaan 45-vuotiaana systemaattisesti 10-15 vuotta nuoremmaksi, aivan kuten hänen äitiään. Pojittelu ottaa häntä suunnattomasti päähän etenkin työelämässä. Ja minulta kysytään näin 43-vuotiaana aika ajoin papereita kassalla, esim. Alkoon en lähde ilman henkkareita. Olen perinyt hyvän ihon ulkomaalaiselta isältäni, joten uurteet eivät kasvoissa näy kovin selvästi.
Olemme hyvin tottuneet että meidät kuvitellaan nuoremmiksi kuin olemme. Loukkaavaa tosin oli, kun olin raskaana ja meiltä kysyttiin synnytysvalmennuksessa, asummeko jo omassa asunnossa vai syntyykö lapsi jomman kumman lapsuudenkotiin. Olin silloin 28 ja mieheni 30.
Tämän mokan tein itse: kysyin pitkäaikaiselta kaverilta, onko hänellä alkanut jo vaihdevuodet. Hän oli 39. En ollut koskaan tajunnut naisen olevan minua useita vuosia nuorempi, kun habitus oli niin tätimäinen (Desigualia, Aarikan koruja jne), vaan luulin itseäni (nyt 45) 10v vanhemmaksi.
Tämä on ajalta paljon ennen kuin tuli vaatimus esittää henkilöpaperit jos oli alle 30-vuotias...
Olin 26 vuotta vanha ja kannoin siihen aikaan armeijan harmaata skapparin va-univormua. Otokset oli vahvaa viininlitkua, johon siis riitti 18-vuoden ikä. Vanhassa ns. Hankkijan alkossa siitä huolimatta kysyttiin paperit.
Kysely kertoi mielestäni miespuolisen myyjän yleissivistyksen puutteesta, kun kaikki varusmiehetkin olivat siihen aikaan 19...20-vuotiaita vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Tämän mokan tein itse: kysyin pitkäaikaiselta kaverilta, onko hänellä alkanut jo vaihdevuodet. Hän oli 39. En ollut koskaan tajunnut naisen olevan minua useita vuosia nuorempi, kun habitus oli niin tätimäinen (Desigualia, Aarikan koruja jne), vaan luulin itseäni (nyt 45) 10v vanhemmaksi.
Onks Desigual joku täti-juttu?
En tiennytkään.
Vierailija kirjoitti:
Stockan kosmetiikkamyyjä silloiselle kämppikselle (oltiin molemmat alta parikymppisiä): Sä olisit voinut alkaa käyttämään tätä silmänympärysvoidetta jo kolmikymppisenä".
No tää oli kyllä aika v.ttumaisesti kysytty! Ei pitäisi tuollaista päästää suustaan palveluammatissa mutta ne Stockan myyjäthän on aina pitäneet itseään muita parempina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on yltiöpositiivinen kuva omasta ulkonäöstään. On ihan tavallista että ryppyiset ja rupsahtaneet naiset pitävät itseään nuorekkaina. :=DDDD
Osittain ihan päinvastoin, alle viisikymppinen voi hyvinkin olla 5-7 -vuotiaiden isovanhempi ja monet viisikymppiset taas käyvät hyvinkin 38-40 vuotiaista. Eli oikeastaan nykyään ei voi tietää onko joku saanut lapsen 43-vuotiaana vai onko jo isovanhempi, arvaamalla ei tiedä vaan kysymällähän se selviää. ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks Desigual joku täti-juttu?
En tiennytkään.
No on!
Vierailija kirjoitti:
Mitkäs tyttiyli-viikarit täällä alapeukuttelee 😀
Mulle on tultu rähjäämään teiniäitiydestä. Oli 30 esikoisen syntyessä. Olen lyhyt ja siro, mielestäni en muuten erityisen nuoren näköinen.
Ei kuulu kysyä, mikään laki tai asetus ei niin vaadi.
Jos joku intopinkeä tyyppi tai muut lafka on tuollaista keksinyt, niin siitä ei tarvitse välittää.