Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Olin mummuni mukana lääkärissä, ja lääkäri kysyi, että olenko mummuni lapsi. Mummu oli siis n. 80 vuotias, minä olin 24..
Pitkän yölennon jälkeen menimme kohteessa koko miehistö hotellissa aamiaiselle ennen nukkumaan menoa. Juttulin yhden stuertin kanssa syntymävuosistamme (so you are 62, I am 63). Miehistöön kuulunut nuori stuertin planttu hetken tuumailtuaan sitten kysyi ”How come you are 63 and your daughter is 10?” Vastasin että koska en ole 63, vaan 45 vuotias, puhuimme syntymävuosista. Tästä on siis aikaa jo reippaasti yli kymmenen vuotta, mutta tuo 63 vuotiaaksi luuleminen otti kovasti tunnolle.
Henkkareita kysyttiin, koska "Asiakas näyttää liian nuorelta".
Asiakas oli 41-vuotias ja ravintolan ikäraja 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ho hoijaa miten ihmeessä monet naiset on "mä oon niin nuorekas, luultiin et oon 20 vaikka oikeasti 40",mistä näitä tarinoita piisaa :D yksikään nainen tuolla julkisesti on ihan itsensä ikäinen, 30,40,50, jne, kukaan ei oo "10,20 vuotta nuoremman näköinen", sama koskee miehiä, naurahdin kun miespuolinen työkaverini luuli mun olevan nuorempi, vaikka olen oikeasti 30,hän itse sanoi olevansa 33 ja sanoi että ihmiset luulee että hän max 25,ja että hänestä monesti tuntuu et on jäänyt + 20 tasolle... Sanoin että ihan yli 30 näytät :D
Miksi muuten monet muka luulee et on nuorempi kuin onkaan, varsinkin naisten kohdalla, uskon tuon jos on muutenkin lyhyt ja pyöreä eli babyface, mut loput tarinat selvästi keksittyjä. Harvalla niin hyvät geenit, jos ei sitten harrasta liikuntaa niin että pysyy kunnossa ja ikääntyminen hidastuu...
Lyhyt ja pyöreähän on ikäistään vanhemman näköinen. Kasvot voi olla rypyttömät mutta niin on myös omalla 76-vuotiaalla sukulaisellanikin. En häntä kuitenkaan miksikään 30 v luulisi. Sito ja hoikka vartalo ja luusto on perinnöllistä ja sellainen ihminen pysyy klassisena ulkonäöltään on kuin ei aika koskisi häntä lainkaan, siis iätön.
Joskus sattui matkalla huvittava juttu jolle ei saanut nauraa vaikka oli ihan repeämäisillään. Kosmetiikkaliikkeessä miesmyyjä esitteli hajuvesiä ja puhutteli miestäni papaksi ja ostaa tytölle tämä merkki. Olin kuin en olisi kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Olin 21 vuotiaana kaupassa puolivuotiaan esikoiseni ja 11 vuotiaan pikkuveljeni kanssa. Eräs puolituttu henkilö tuli juttelemaan: ai sulla onkin kaksi lasta 🙄
Hiukan vastaava tapaus sattui koulussa, kun teimme piirustustunnilla kortteja.
Omaan korttiini tein kaksi kurkistusluukkua, jotka numeroin joulukalenterin viimeisten luukkujen mukaan 23 ja 24. Luokkakaverini kysyi, tarkoittaako numerot vanhempieni ikiä.
Olimme kuitenkin jo noin 10-vuotiaita.
Mistähän johtuu että suurin osa arvioi iän väärin? Ja juuri nuoremmaksi. Mistä ne väärät mielikuvat on tulleet miten vanhalta pitäisi näyttää.
Minulle eräs rouva kertoi olleensa kaupungin ravintolassa tarjoilijana. Sanoin etten tunnista, olitko vielä viime vuonna? Hän oli 83v.. Luulin että 60+ 😀
Itselle on vain posiivisia tullut. Kohta 38 täynnä.
Viime vuonna useammankin kerran kysytty papereita.
Ihan saanut näyttää, kun ostaa yhden siiderin ja jätskin kesällä kaupasta.
Kuukausi sitten luultiin kymmentä vuotta nuoremmaksi.
Mutta oma alkoholia reilusti käyttävä äiti (+aiemmin kymmeniä vuosia poltti tupakkaa); häntä on luultu isäni eli miehensä äidiksi ja siskonsa äidiksi... Molemmat oli kovia loukkauksia hänestä, mutta minkäs teet kun omilla valinnoilla ollut iso vaikutus ulkonäköön.
Mua luultiin itseäni vuotta vanhemman ystäväni äidiksi kun olimme 39v. ja 40v. Ollaan saatu hyvät naurut asiasta. Tilanteessa jäi hieman epäselväksi luultiinko mua 6-kymppiseksi vai ystävääni teiniksi.
Istuin miesystäväni kanssa apteekissa odottamassa vuoroa. Sanoin miehelle "ota nyt valmiiksi esiin se KELA-kortti".
Vieressä keskustelua kuunnellut n. 7-kymppinen nainen tuumasi "....äidit..."
: O
No ei nyt loukattu, mutta kun olin n. 27v niin bussissa Helsingissä kuski kysyi otanko lastenlipun... huvitti. Sanoin että aikuisten, mutta olishan se lasten ollu paljon halvempi.
Mulla on myös 5v nuorempi pikkusisko ja kun hän oli ihan vähän päälle 20v ja asui vielä kotona niin häntä oli jotkut työkaverit luulleet yli 30 vuotiaaksi ja olleet ällikällä kun kuulleet iän. Mua tämä huvitti myös enkä ollut uskoa todeksi, koska mun sisko näyttää tosi nuorelta, on siro ja 20 vuotiaiden pukeutumistyyli. Olin että häh ei kukaan voi luulla sua mua vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija7 kirjoitti:
Olin 21 vuotiaana kaupassa puolivuotiaan esikoiseni ja 11 vuotiaan pikkuveljeni kanssa. Eräs puolituttu henkilö tuli juttelemaan: ai sulla onkin kaksi lasta 🙄
Hiukan vastaava tapaus sattui koulussa, kun teimme piirustustunnilla kortteja.
Omaan korttiini tein kaksi kurkistusluukkua, jotka numeroin joulukalenterin viimeisten luukkujen mukaan 23 ja 24. Luokkakaverini kysyi, tarkoittaako numerot vanhempieni ikiä.
Olimme kuitenkin jo noin 10-vuotiaita.
Mikä tossa oli se moga?
No mua oli vasta edellisenä päivänä kehuttu ikäistäni 10 vuotta nuoremman näköiseksi, kun sitten toinen henkilö kysyi: Joko olet eläkkeellä. Ikää tuolloin 49. Kumpikin puolituttuja eri yhteyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Istuin miesystäväni kanssa apteekissa odottamassa vuoroa. Sanoin miehelle "ota nyt valmiiksi esiin se KELA-kortti".
Vieressä keskustelua kuunnellut n. 7-kymppinen nainen tuumasi "....äidit..."
: O
Tää saattoi kyllä viitata siihen, että käyttäydyit miestäsi kohtaan kuin äidit lapsiaan. Ei niin, että olisi oikeasti luullut äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jehovantodistajille oven avatessani kysyivät onko vanhempani kotona.
Olin 27 ja asunut omillani jo 10 vuotta niin vähän hassulta tuntui.
Sama käynyt minulle...ei vaan ollut jehova vaan joku kaupustelija. Meni ihan puihin kun totesin miten asiat on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ho hoijaa miten ihmeessä monet naiset on "mä oon niin nuorekas, luultiin et oon 20 vaikka oikeasti 40",mistä näitä tarinoita piisaa :D yksikään nainen tuolla julkisesti on ihan itsensä ikäinen, 30,40,50, jne, kukaan ei oo "10,20 vuotta nuoremman näköinen", sama koskee miehiä, naurahdin kun miespuolinen työkaverini luuli mun olevan nuorempi, vaikka olen oikeasti 30,hän itse sanoi olevansa 33 ja sanoi että ihmiset luulee että hän max 25,ja että hänestä monesti tuntuu et on jäänyt + 20 tasolle... Sanoin että ihan yli 30 näytät :D
Miksi muuten monet muka luulee et on nuorempi kuin onkaan, varsinkin naisten kohdalla, uskon tuon jos on muutenkin lyhyt ja pyöreä eli babyface, mut loput tarinat selvästi keksittyjä. Harvalla niin hyvät geenit, jos ei sitten harrasta liikuntaa niin että pysyy kunnossa ja ikääntyminen hidastuu...
Lyhyt ja pyöreähän on ikäistään vanhemman näköinen. Kasvot voi olla rypyttömät mutta niin on myös omalla 76-vuotiaalla sukulaisellanikin. En häntä kuitenkaan miksikään 30 v luulisi. Sito ja hoikka vartalo ja luusto on perinnöllistä ja sellainen ihminen pysyy klassisena ulkonäöltään on kuin ei aika koskisi häntä lainkaan, siis iätön.
Miehissä on sitten niitä, jotka ova jo nuorena vanhan näköisiä, mutta eivät juuri sitten muutu. Hyvänä esimerkkinä oli näyttelijä-ohjaaja Åke Lindman. Hän olisi parikymppisenä käynyt 35- vuotiaasta, mutta liki kahdeksankymppisenä reilusta kuuskymppisestä.
Vierailija kirjoitti:
Henkkareita kysyttiin, koska "Asiakas näyttää liian nuorelta".
Asiakas oli 41-vuotias ja ravintolan ikäraja 18 vuotta.
Tai sitten vain tarkistettiin, oliko hän joku porttikiellon saanut häirikkö.
Työhön liittyvä. Kurssin pienryhmässä puhuttiin kokemuksen tuomasta varmuudesta ja kollega jota en entuudestaan tuntenut sanoi että ”kyllä sinäkin sitten ymmärrät kun tulet hänen ikäänsä että...” tässä vaiheessa keskeytin hänet ja sanoin uskovani olevani häntä kyllä reilusti vanhempi. Hänellä ikää 36v ja itselläni 44v. Hän lehahti punaiseksi ja minua hiukan hymyilytti. Sanoin kyllä ettei ole ensimmäinen joka arvioi ikäni metsään.
Olen varhaiskasvatuksen opettaja. Olin kesäaikana toisessa talossa päivystämässä ja sen talon siivooja luuli, että olen yksi eskarilaisista. Kyllä. Tosiaan olin 30v. Samassa päivystyksessä eräs työntekijä järkyttyi, että minulla on 3v lapsi kun luuli, että olen tet-harjoittelija. Ah, geenit🧡🧡🧡🧡