Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Aikuisen tyttäreni kanssa olimme baarissa jossa tuntematon poika alkoi "iskemään" tytärtäni ja ehdotti jatkopaikkaa toiseen ravintolaan ilmoittamalla että otetaan tuo systerisi "messiin"ja.Olin silloin 48v ja tyttäreni 20v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin teininä Saksassa kielikurssilla. Joitain sanoja olin ehtinyt jo oppia, mutta en ollut ihan sisäistänyt teitittelykulttuuria. Pääsin juttusille ihanan pojan kanssa, joka luuli minua muita kurssilaisia vanhemmaksi. Poika sinutteli kaveriani, mutta kysyi minulta kohteliaasti, missä hän asuu ("te" ja "hän" saksaksi siis sama). Ihmettelin, että kuka hän, kenestä puhutaan. Poika sanoi painokkaasti, että "no hän hän". Olin ihan kujalla ja sanoin vaan, että keine Ahnung. Ihana poika piti minua ihan pöljänä , kun en tiedä, missä asun.
Saksan kielessä ei siis oikeasti teititellä, vaan hänetellään?
Et ole näemmä opiskellut saksaa. Saksassa naispuolinen hän=sie, teititellessä te = Sie
-ohis
Ja molemmat sanotaan samalla tavalla, jolloin hän == te. eli missä kohtaa et ymmärtänyt väitettä?
Vierailija kirjoitti:
Ho hoijaa miten ihmeessä monet naiset on "mä oon niin nuorekas, luultiin et oon 20 vaikka oikeasti 40",mistä näitä tarinoita piisaa :D yksikään nainen tuolla julkisesti on ihan itsensä ikäinen, 30,40,50, jne, kukaan ei oo "10,20 vuotta nuoremman näköinen", sama koskee miehiä, naurahdin kun miespuolinen työkaverini luuli mun olevan nuorempi, vaikka olen oikeasti 30,hän itse sanoi olevansa 33 ja sanoi että ihmiset luulee että hän max 25,ja että hänestä monesti tuntuu et on jäänyt + 20 tasolle... Sanoin että ihan yli 30 näytät :D
Miksi muuten monet muka luulee et on nuorempi kuin onkaan, varsinkin naisten kohdalla, uskon tuon jos on muutenkin lyhyt ja pyöreä eli babyface, mut loput tarinat selvästi keksittyjä. Harvalla niin hyvät geenit, jos ei sitten harrasta liikuntaa niin että pysyy kunnossa ja ikääntyminen hidastuu...
Elämäntilanne saattaa aiheuttaa, että luullaan nuoremmaksi. Jos muut samassa elämäntilanteessa, esim. saman kurssin opiskelijat ovat kymmenen vuotta nuorempia tai pukeutuu teinivaatteisiin tai on yli nelikymppisenä pienten lasten vanhempi tai värjää harmaantuvat hiuksensa, saatetaan olettaa äkkiseltään nuoremmaksi, mutta oikea ikäluokka selviää pian.
Liikunnasta taas, että tosi aktiiviliikkujana, varsinkin kestävyysurheilija, alkaa tuossa yli 40-vuotiaana näyttää kuivakkuutensa ja kremppojensa ansiosta ikäistään vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimin myyjänä kiireisellä osastolla 23-vuotiaana ja saman työvuoron aikana kolme eri keski-ikäistä ihmistä rouvitteli minua. Mahtoi rankka viikko näkyä naamalta.
Virallisen protokollan mukaan kaikkia yli 20-vuotiaita naisia puhutellaan rouvana siviilisäädystä riippumatta.
Minkä ihmeen virallisen protokollan?
Vierailija kirjoitti:
En loukkaantunut, olin ehkä vähän imarreltukin: Olin nuoren mieslääkärin vastaanotolla epämääräisine oireineni. Väläytin, että voisiko kyse olla lähestyvistä vaihdevuosista. Lääkäri naurahti ja sivuutti koko asian. Yhtenä oireena mulla oli nukkumisvaikeudet ja unilääkkeistä kertoessaan kysyi, että onko teillä suunnitelmissa hankkia lapsia, kun yhtä lääkettä ei raskaana voinut käyttää. Oli mun vuoro naurahtaa. Ikää mulla 43 ja kyllähän toiset tekevät lapsia vielä tässä iässä, mutta mulle tuli tunne, ettei lääkäri kyllä ollut ennen tuloani katsonut syntymävuotta ja laskenut ikää. 😄
Outo kommentti. Moni nelikymppinen hankkii yhä lapsia, ei siinä mitään erikoista ole. Itsekin 44-vuotias ja kevätvauva tulossa. Lääkärit kai erityisesti näkevät nelikymppisiä äitejä koko ajan.
kyllä nauru maittoi kirjoitti:
Aikuisen tyttäreni kanssa olimme baarissa jossa tuntematon poika alkoi "iskemään" tytärtäni ja ehdotti jatkopaikkaa toiseen ravintolaan ilmoittamalla että otetaan tuo systerisi "messiin"ja.Olin silloin 48v ja tyttäreni 20v.
Miehet heittää läpällä noin, kun haluaa iskeä naisia. Ette oikeasti siskoilta näyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Ho hoijaa miten ihmeessä monet naiset on "mä oon niin nuorekas, luultiin et oon 20 vaikka oikeasti 40",mistä näitä tarinoita piisaa :D yksikään nainen tuolla julkisesti on ihan itsensä ikäinen, 30,40,50, jne, kukaan ei oo "10,20 vuotta nuoremman näköinen", sama koskee miehiä, naurahdin kun miespuolinen työkaverini luuli mun olevan nuorempi, vaikka olen oikeasti 30,hän itse sanoi olevansa 33 ja sanoi että ihmiset luulee että hän max 25,ja että hänestä monesti tuntuu et on jäänyt + 20 tasolle... Sanoin että ihan yli 30 näytät :D
Miksi muuten monet muka luulee et on nuorempi kuin onkaan, varsinkin naisten kohdalla, uskon tuon jos on muutenkin lyhyt ja pyöreä eli babyface, mut loput tarinat selvästi keksittyjä. Harvalla niin hyvät geenit, jos ei sitten harrasta liikuntaa niin että pysyy kunnossa ja ikääntyminen hidastuu...
Eli kritisoit niitä naisia jotka kertovat ”mua luultiin nuoremmaksi kuin olenkaan” stooreja, ja nyt ite kerroit sen saman ja haluat sillä huomiota? :D
Vierailija kirjoitti:
Olen 29v opettaja ja olin opettajainhuoneessa tekemässä paperi töitä, kun sinne tuli siivooja tyhjentämään roskiksia. Tämä keski-ikäinen henkilö alkoi motkottamaan minulle, että opehuone ei ole oppilaiden paikka ja ties vaikka olisin varkaissa siellä. Ei auttanut selittelyt vaan piti hakea rehtori paikalle, joka kertoi tälle siivoojalle, että olen tosiaan opettaja enkä oppilas 😂 Liekö johtunut siitä, että olen vain 155cm "pitkä".
Mulla on myös pituuden takia tullut tälläisiä oletuksia ja mietin aina, että kyllähän se pitäisi naamasta näkyä. Ehkä silloin ihan nuorena parikymppisenä, mutta tälleen reilu kolmekymppisenä kyllä näkee, ettei tässä mikään alaikäinen tyttö ole kyseessä sentään.
Anoppi aina välillä sanoo minulle kun puhuu minusta ja itsestään tyyliin ”näin meidän ikäisille naisille” tai ”muistatko miten meidän kouluaikoina ennen vanhaan”
Olen häntä oikeasti 30v. nuorempi mutta poikaansa 2v. vanhempi niin se ilmeisesti tekee minusta ikivanhan. Ja oma tyttärensä on minua 4v. nuorempi niin hänestä puhuu aina nuorisona, on kyllä minuun verrattuna bileprinsessa.. Jaksan kyllä hänen juttujaan mutta en tajua miksi puhuu näin, ei ole dementti. En näytä edes ikäistäni vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myytiin lasten bussilippu kun olin n. 40 vuotias.
Tuskinpa sua on luultu alle 12-vuotiaaksi 40-vuotiaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheltä kysyttiin Alkossa paperit ja ei siinä mitään. Mies oli 33v silloin ja myyjä totesi, että "vanha mutta näytät nuorelta" Ja myyjä itse oli arviolta 40+
Eikö alle 30-vuotiaan näköiseltä pidä kysyä paperit? Mieshän saattoi olla vaikka Alkon tarkastaja?
Pitää ja tässä ei nyt ollut kyse tuosta kysymisestä, koska mieheltäni ja minulta kysytään melkein aina paperit kun ostetaan alkoholia, oli ruokakaupassa tai alkossa, ja ei siinä mitään ongelmaa ole meille. Pointti oli tuo myyjän vähän tökerö kommentti, että oot vanha mutta näytät nuorelta. Ei 33v mielestäni ole vanha. Mutta ehkä oli ajattelematon lipsautus vain.
Iästä on jäänyt mieleen, kun mentiin vaimon kanssa kihloihin ja käytiin Helsingissä eräässä paikassa. Kyseisen paikan esittelijä mainitsi, että aiemman esittelyn aikana hän oli kertonut paikan taustoista, jolloin eräs vanhempi rouva oli korjannut häntä kutsuen sanoilla "nuori mies...". Tätä mies myhäili tyytyväisenä. Ei siksi, että häntä oli korjattu, vaan siksi, koska oli itse yli viisikymppinen.
Olin 21 vuotiaana kaupassa puolivuotiaan esikoiseni ja 11 vuotiaan pikkuveljeni kanssa. Eräs puolituttu henkilö tuli juttelemaan: ai sulla onkin kaksi lasta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle myytiin lasten bussilippu kun olin n. 40 vuotias.
Tuskinpa sua on luultu alle 12-vuotiaaksi 40-vuotiaana?
Mikä se raja on kaukoliikenteessä?
On varmaan korkeampi kuin 12-vuotta?
Tästä kyllä aikaa lähes 20 vuotta mutta minulta kysyttiin kaukoliikenteen bussissa että lasten- vai aikuisten lippu.
Olin tuolloin 20-vuotias. Tai 19-vuotias.
Teki mieli sanoa että lastenlippu mutta sitten mietin jos kysyy ikää niin kuinka nuoreksi kehtaan itseäni väittää?
17-vuotiaasta olisin varmaan hyvinkin vielä mennyt mutta jos olisin väittänyt että olen 12-vuotias ja ikäraja vaikka se 17-vuotta 😅
Kaverin isosisko kulki pitkälle yli kaksikymppiseksi lastenlipulla bussissa. Varmaan kolmekymppisenä vielä meni
Hän on päälle 150cm pitkä ja siro. Veti tupsupipon päähänsä ja täydestä meni.
Kerran hän pyörtyi kaupassa ja ambulanssi oltiin tilattu. Hänelle oltiin lässytetty että oletkos ennen ollut ambulanssissa. Verikoe otettiin sormen päästä ja sitä oltiin myös pohjustettu että saattaa hieman nipistää ja tarralla lahjottu. Vanhrmpien numeroa oltiin kyselty.
Hänellä taisi olla se isotupsuinen pipo päässään tuollakin reissulla 😄
Tyttäreni varmaan tulee saamaan myös tätä osakseen aikanaan.
Hän on tosi siro ja aika lyhyt.
Nyt jo luullaan nuoremmaksi ja se on kova paikka 11-vuotiaalle. Bussissa ei tarvinnut pari kuukautta sitten maksaa kun luuli että on alle 7-vuotias. Korjasin kyllä iän kun tiedän että ottaa koville. Pääsi silti ilmaiseksi hyvityksenä siitä että kuski luuli väärin 👍
Tuntuu myös ettei lääkäri eikä edes kouluterveydenhoitaja hirveästi perehdy potilaidensa ikään. Tyttäreltä kysytty usein että oletkos nyt ekalla luokalla koulussa.
Itse olen 163cm pitkä eli en mikään ihan kovin lyhyt. Huomaan että hoikempana minua luullaan nuoremmaksi.
En tiedä kylläkään enää kun täytän tänä vuonna 39-vuotta. Nyt olen taas pyöreämpi mutta jos laihtuisin siis.
Henkkareistakin että minulta on kysytty pari vuotta sitten henkkareita (en osta alkoa usein) mutta sitten taas 18-vuotiaana ei olla aina kysytty.
Veikkaan että 18-vuotiaana näytin kuitenkin nuoremmalta.
Veikkaan että keskimäärin ihmiset näyttävät 30-vuotiaiksi asti "ikäistään nuoremmalta" ja sen jälkeen se alkaa tasoittua. Neljänkympin jälkeen viimeistään.
Osalla paremmat geenit ja elämäntavat tietysti ovat edukseen.
Ja se onko kuinka paljon rahaa panostaa ulkonäköön.
Nuori mies mainosti hyvinvointimessuilla jotain limsaa ja kysyi minulta ja ystävältäni haluammeko maistiaisen. Kun kieltäydyin kysyi mies "mitä, eikö äiskälle kelpaa? Entä sun tyttärelle?". Minä ja ystäväni olimme molemmat 28 v ja minulla sopivasti järkky ikäkriisi päällä muutenkin. En ole koskaan kokenut sellaista järkytystä. Sen jälkeen mentiin "maistelemaan" kuohuviiniä urakalla messupaikan toiseen päähän. :´((( :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.
Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??
Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.Tuosta sanamuodosta ei saa selvää onko sinulta poistettu rinta vai rinnat, kun taivutusmuoto on sama yksikössä ja monikossa :D
Mutta siis, miksi ekg:ssä käyminen on tuskallista? Minulta on poistettu rinta ja saatetaan poistaa toinenkin. Olen käynyt ekg:ssa monesti, eikä se ole mitenkään tuskallista...
Ei ole kovin mukavaa riisuutua julkisesti ja maata alasti läpyskät ympäriä vartaloa lätkittyinä.
No ei se kyllä mitenkään hankalaa tai epämukavaakaan ole? Eikä minun kyllä tarvitse itseäni alasti riisua, riittää että ottaa ylävartalon ja nilkat paljaiksi.
T: Tuo, jolta on rinta poistettu ja saatetaan poistaa toinenkin.
Minä käsitin siitä alkuperäisestä viestistä, että kirjoittaja kokee kurjana yläkehonsa paljastamisen etenkin siksi, koska ilmeisesti toinen rinta on poistettu.
Isotädilläni, hän on jo iäkäs, on toinen rinta poistettu rintasyövän vuoksi ja hänkään ei tykkää käydä uimahallissa yksirintaisuuden takia. Olen kyllä yrittänyt sanoa, että jos joku asiasta sanoo, niin tämä kertoo sanojan typeryydestä ja että ei kannattaisi välittää siitä, vaikka toinen rinta on poistettu. Jokainen järkevä ymmärtää takuulla, mistä on ollut kysymys tai näin ainakin minusta.
Vierailija kirjoitti:
En saanut olutta kaupasta, kun ei ollut henkkareita mukana. Ikää on 37.
Tämä maskien käyttö on lisännyt huomattavasti henkkareiden kysymistä, ei kai ne sitten myy jos niitä ei ole mukana vaikka maskin takaa paljastuu todella selkeästi parhaat päivänsä nähnyt 43-v? .. 2krt viimeisen puolen vuoden aikana kysytty henkkarit alkossa ja kerran kaupassa.
Olin noin 35v. ja meillä oli kesätöissä 21v nainen, tuli työn lomassa puhetta lapsista ja sanoin että minulla on 15 ja 13 vuotiaat. Hän suoraan sanottuna putosi täysin :D oli olettanut meidän olevan melkein samanikäisiä, eikä meinannut millään uskoa ikääni, siis tuohan ei tietenkään loukannut millään tavalla minua! En mielestäni näyttänyt yhtään ikäistäni nuoremmalta, päinvastoin.
Hauska ketju. Minulle sattui loukkaavin juttu, kun myimme entistä taloamme 90-luvulla. Talo oli rakennettu 1970 ja näytti kyllä aivan ikäiseltään. Itse olen syntynyt samana vuonna. Kaksi ison oranssin kiinteistöketjun naista tuli ovelle arvioimaan hintaa ja ensimmäinen kysymys oli minulle: Oletteko itse rakentaneet?
Otimme välittäjän toisaalta.
Melkein imartelevin oli viime vuonna, kun Alkon myyjä kysyi papereita. Olin juuri täyttänyt 50-v. En näyttänyt kun en ensin tajunnut miksi, luulin että pankkikortissani oli jotain vikaa. Hän sanoi sitten, että he kysyvät kaikilta alle 30-v paperit. Lopulta myyjä itsekin myönsi, että silmälasien vaihdolle olisi tarvetta. Hän oli niin nolona, että kävi sääliksi.
Et ole näemmä opiskellut saksaa. Saksassa naispuolinen hän=sie, teititellessä te = Sie
-ohis