PK-seudulla Postin paketit ei IKINÄ mene siihen lokeroon minkä valitsi! Mitta täynnä
Mikä hitto siinä on? Tuo koko systeemi on aivan turha. Joka ikinen kerta kun valitsen yhden lähipaikoistani, niin paketti menee silti isoon konttoriin joka on kaukana. Alkaa ky###piä tämä touhu totaalisesti.
Onko tämä joku Postin juoni että jengi maksaisi enemmän kotiinkuljetuksesta?
Kommentit (140)
Sama. Ohjautuu ties minne ja tosi usein menee postille tai postin noutopisteeseen.
Matkahuollon toimii ongelmitta, mutta sitä ei ole aina valittavissa.
Tälläkin hetkellä tilattu paketti on seilannut kohta kuukauden Vantaan rajoilla, mutta perille asti ei ole tullut. Joku ongelma taas (ei yllätä).
Vierailija kirjoitti:
Posti mainostaa jotain sovellusta, jolla voi ohjata saapuvan lähetyksen haluamaansa noutopisteeseen.
Vissiin tämän sovelluksen käyttöönsä ottaneet on etusijalla päätettäessä, kenen paketit sopii automaattiin ja kenen noudettava sieltä kaukana olevasta noutopisteestä,
Mikäli näin olisi, että sovelluksen ladanneen paketti ei oikeasti ole noudettavissa sieltä, minne asiakas halunnut paketin noudettavaksi, niin sovelluksen markkinointihan on silloin aikalailla harhaanjohtavaa.
Mä kyllä valitsen ihan jo tilatessa sen noutopisteen mieleisekseni ihan ilman sovelluksiakin, mutta enää ei tuu minne pitäisi. Nyt on toi yksi ollut tän takia jo aika monta päivää kaukaisessa automaatissa kun sinne on tosi vaikee kulkea. Omasta postista oisin hakenut sen tunnin sisällä ilmoituksesta.
Arvatkaa huviksenne, miksi ne automaatit ovat täynnä?
Posti mokaillut niin monen paketin kanssa, koska paketit pyörineet jakelukeskuksessa viikon tai kaksi, joten yritykset joutuvat lähettää uusia tuotteita toiseen kertaan vastaanottajille (eri huolitsijoiden kautta pahimmissa tapauksissa), ja samalla joutuvat pyytää ettei sitä alkuperäistä pakettia haeta jotta se palautuisi heille. Sitten se palautuva paketti lojuu siellä automaatissa viikon.
Nimittäin meidän viimeisin paketti pyöri Postin lajittelukeskuksessa 8-9 päivää, ja Postin asiakaspalvelu kertoi etteivät he voi asialle mitään ja että järjestelmänsä ei lähetä vikaviestiä jumiin jääneestä paketista, vaikka sen järjestelmän pitäisi mutta kuulemma on rikki eivätkä saa ilmoitusta! Yritys lähetti meille uuden paketin Matkahuollon kautta ja se tuli perille seuraavana päivänä. Eilen se eka Postin lähetys oli vihdoin mennyt automaattiin, mutta lähettäjä pyysi ettei sitä haeta jolloin saa sen palautuksena viikon päästä.
Miettikää pienyrittäjiä jotka yrittäneet myydä tuotteita netissä ja selvitä tästä korona-ajasta, niin menettävät viimesetkin asiakkaat kun Posti kadottaa tai viivyttää lähetyksiään.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ihmetellyt, että jos paketin on tilannut postin pakettilokeroon ja lokerot on täynnä niin miksei sitä pakettia voisi siirtää vain saman postin palvelupisteelle noudettavaksi, kun sellainen palvelupistekin löytyy. Sen sijaan lähetys siirretään usean kilometrin päähän toiseen lokeroon.
Ehkä siksi, että nyt moni haluaa hake vain lokerosta.
Jättäkää kiinakrääsän tilaaminen vähemmälle niin tulee tavalliset lähetykset perille nopeammin. JA hakekaa pakettinne välittömästi, älkää seisottako niitä viikkotolkulla automaateissa.
Ihan saatte sinne peiliin katsoa ja miettiä miksi paketin joutuu hakemaan muualta kuin haluaisitte. Minäminä ja minä, siksi kellään ei ole kivaa.
Aina kun tilaan paketin yhteen tiettyyn automaattiin työpaikkani lähelle, niin se menee kuuteen muuhun automaattiin :D
Olen alkanut epäillä ettei se yksi valitsemani automaatti ole käytössä ollenkaan, varmaan mainoksena asetettu siihen kauppakeskuksen aulaan. En ole koskaan nähnyt ketään ihmistä sen automaatin luonakaan! :DD
Voisko tulla joku uus automaatti pikanoudolla? 2vrk aikaa hakea ja jos et hae, palautuu. Vähän halvempi toimitus siihen. Tavara saataisiin ainakin nopeammin liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää kiinakrääsän tilaaminen vähemmälle niin tulee tavalliset lähetykset perille nopeammin. JA hakekaa pakettinne välittömästi, älkää seisottako niitä viikkotolkulla automaateissa.
Ihan saatte sinne peiliin katsoa ja miettiä miksi paketin joutuu hakemaan muualta kuin haluaisitte. Minäminä ja minä, siksi kellään ei ole kivaa.
Kiinakrääsä ei taida mennä automaatteihin.
Ulkomaan paketit ei ohjaudu täällä automaattiin ollenkaan vaan menevät jakelupisteeseen.
Jotkut Suomessa rekisteröityneinä olevat ruotsalaisfirmat taitavat lähettää pakettinsa automaatteihin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kai yleensä tapana kun tilaa Suomalaisista kaupoista. Ulkomaiset verkkofirmat käyttää jotain firmojen väliseen kuljetukseen tarkoitettua, halvempaa toimituspalvelua ja oletuksena on, että joku on jatkuvasti päivystämässä paikanpäällä. Siksi on melkoista hajontaa kokemuksissa Postin kotiinkuljetuksessa.
On tullut ulkomaisissakin tilauksissa ainekin Amazonilta tilattaessa. Ainoa ongelma, että usein tulee kysymys tuodaanko kotiin vai viedäänkö automaattiin. Jos valitse, että kotiin niin annettu tuontipäivä on vain arvio. OmaPostista sitten selviää, että paketti onkin Liettuessa vai Latviassa, misä se lähtee liikkeelle. Todellinen toimituspäivä on viime aikoina ollut pari päivää ensimmäisen arvion jälkeen.
Vaihdoin strategiaa: olen alkanut valita kolmanneksi lähimmän toimipisteen, ja kas kummaa, paketti napsahti lähimpään toimipisteeseen, jonne ei ole tullut ainoatakaan pakettia viimeiseen kolmeen kuukauteen.
Ei saa Vantaallakaan paketteja lähiautomaattiin vaikka olen sen valinnut omaksi noutopisteeksi. Viimeisen parin vuoden aikana n. 90 % paketeistani olen joutunut hakemaan reilun 3 km:n päästä. Olen lähettänyt postille palautetta tästä ja pyytänyt lisää julkisia automaatteja alueellemme. Väittävät jatkuvasti että seuraavat automaattien täyttöastetta, mutta miksi minun pakettini eivät juuri koskaan mahdu kyseiseen automaattiin. Minä en tykkää niistä kotiinkuljetuksista, kun tarkkaa aikaa paketin tulolle ei saa ja koko päivä pitäisi päivystää tai sopia uutta toimitusaikaa jos en olekaan juuri silloin kotona. Posti on aina vaan surkeampaakin surkeampi, asiakaspalvelusta ei tietoakaan. Asiakkaan kyykyttämisen kyllä osaavat!
Aina mennyt oikeaan. Nyt tulossa 2 pakettia, saapa nähdä mihin ne menevät.
Vierailija kirjoitti:
Voisko tulla joku uus automaatti pikanoudolla? 2vrk aikaa hakea ja jos et hae, palautuu. Vähän halvempi toimitus siihen. Tavara saataisiin ainakin nopeammin liikkeelle.
Postin logiikalla tuon pikanoutoautomaatin hinta pysyisi ennallaan ja muiden nostettaisiin. Silloin tuo pikanoudettava olisi muihin verrattuna halvempi.
Ei verkkokaupassa tehty noutopaikan, eli automaatin valinta tunnu sitovan postia mitenkään. Yhteen tiettyyn automaattiin tilasin kolme lähetystä eri verkkokaupoista, niin juoksuttivat kolmessa eri paikassa.
Onko se hyvää asiakaspalvelua. Mielestäni ei. Sillähän tuota pakettiautomaattia aikoinaan markkinoitiin, että pystyy saamaan pakettinsa lähelle mistä noutaa sen, eikä tee monen noutopisteen kierrosta.
Vierailija kirjoitti:
AP AP... Tiesitkö, että matkahuolto ja posti eivät ole sama asia? Postin paketit tulee aina alustavasti aina tilattuun pisteeseen, tai sen välittömään läheisyyteen. Matkahuolto taas tekee töitä laiskasti ja jättelee ne minne haluaa, vaikka 30km päähän.
T: ex postiukko
Kiva, että tykkäät vanhasta työnantajastasi. Mun ja monien muidenkin kokemusten perusteella asia on kuitenkin juuri päinvastoin: Matkahuolto toimittaa luotettavasti ja ehjänä paketin perille. Posti toimittaa, jos toimittaa, kalliilla ja minne sattuu, milloin huvittaa.
Tai Postin kunniaksi on muisteltava Vanhoja Hyviä aikoja ennen postilokerikkoja, silloin oli vielä Postin palvelupisteitä, ja paketti tuli juuri sinne, minne pitikin. Aikatauulsta ja paketin kunnosta ei sitten koskaan tiennyt.
UPS:llä ja matkahuollolla paketit menee aina sinne minne pitääkin. Älkää käyttäkö postin palveluita
Vierailija kirjoitti:
saatko ne lokeroihin ylipäätänsä?? Itse olen yrittänyt tolla omapostilla mutta edelleen vain toimitetaan hevonkuuselaan sinne omaan postikonttoriin joka on helvetin kaukana.
Juu tuo OmaPostin asetus on yksi vitsi, ei ikinä mene sinne kyllä mitä olen sinne laittanut.
AP
Vierailija kirjoitti:
Suosin nykyään verkkokauppoja, joissa toimitus tulee kotiovelle Budbee-lähetin tuomana. Maksaa muutaman euron kaupasta riippuen. Paketin jättävät kotiovelle tai soittavat ovikelloa, jos on valinnut sen option. Jos ei ole kotona niin lähetti tuo paketin seuraavana päivänä. Lisäksi niillä on sovellus, jossa näkyy lähetin saapuminen kartalla.
Budbee yllätti tosi positiivisesti. Ja niiden appi on yksinkertainen ja toimiva. Sai valita miten haluaa lähetyksen tehtävän muutamalla painalluksella ja taisi olla ovikoodiakin varten erikseen vielä kenttä. Postilla tuo "ovi/portti oli lukossa sori höhö" on ollut AINAINEN ongelma ja verenpaine nousee kun ajattelenkin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingin Herttoniemessä ja tällä alueella on 6 (!!!) automaattia ja nyt koronan aikaan mikään lähetys ei mahtunut automaattiin. Ihmiset tilaa niin hemmetisti ja makuuttaa pakettejaan siellä :/ tännekin on vaan väkeä muuttanut lisää.
Mutta on aika outoa, että lähettäminen onnistuu, automaatti ei ole vielä kertaakaan ollut täynnä, kun on ollut tarve lähettää.
59 jatkaa vielä. Ja sun ei edes tarvitse nähdä Budbeen kuriiria, kun valitse sen oven taakse -toimituksen. Silloin kuriiri jättää sen oven taakse ja jatkaa kierrostaan. Sinä saat siitä puhelimeesi tiedon.