PK-seudulla Postin paketit ei IKINÄ mene siihen lokeroon minkä valitsi! Mitta täynnä
Mikä hitto siinä on? Tuo koko systeemi on aivan turha. Joka ikinen kerta kun valitsen yhden lähipaikoistani, niin paketti menee silti isoon konttoriin joka on kaukana. Alkaa ky###piä tämä touhu totaalisesti.
Onko tämä joku Postin juoni että jengi maksaisi enemmän kotiinkuljetuksesta?
Kommentit (140)
Huomannut saman. Valitsen aina automaatin etten joudu jonottamaan, kaivamaan henkkaireita ym.. Silti aina tulee viesti "ohjattu lähimpään vapaaseen pisteeseen".
Sama juttu, yleensä menee aina postiin. En kyllä ymmärrä miksei voi laittaa toiseen, viereiseen automaattiin. Meillä kauppakeskuksella kolme eri postin automaattia, enkä usko, että kaikki olisi aina täynnä.
Tosiaan ne on täynnä. Ihmiset eivät hae pakettejaan. Nyt koronan vuoksi on vielä pidennetty aikaa, jolloin pitää ne hakea. Mä tilaan kaiken kotiinkuljetuksella eikä ole ongelmia.
Arpapeli, kun itsellä aina ovat menneet. Toki kyseessä ei ole mikään suuri määrä, mistä voisi tehdä kummoisiakaan oletuksia. Mutuna sanoisin joillain menee, toisilla ei. Ehkä säilytysaikaa pitäisi lyhentää tai laittaa maksulliseksi. Autoja hinataan varastoon, joten ehkä postipaketit voisi kuljettaa jonnekin, mistä saa sitten sopivana hintaan lunastaa pakettinsa. Ellei lunasta puoleen vuoteen paketti huutokaupataan.
Olen tuon takia lopettanut kaiken postitilaamisen. Kertaakaan ei tullut pakettia lähikaupan pakettiautomaattiin, vaan vietiin jonnekin kaukaiseen noutopostiin, johon en autottomana päässyt. Kun tapahtui kolmannen kerran, lopetin tilaukset, missä toimittajana posti. Lähikaupassa on myös matkahuollon pakettiautomaatti, sitä kautta olen saanut paketin kuten kuuluukin, mutta kaikilla firmoilla ei sitä toimitustapaa valitettavasti ole.
Mä olen nykyisin jättänyt paketit hakematta jos ne ei ole tullut mihin on pyydetty. Meillä on taloyhtiössä pakettilokerot ja pidemmältä en hae.
Asun Helsingin Herttoniemessä ja tällä alueella on 6 (!!!) automaattia ja nyt koronan aikaan mikään lähetys ei mahtunut automaattiin. Ihmiset tilaa niin hemmetisti ja makuuttaa pakettejaan siellä :/ tännekin on vaan väkeä muuttanut lisää.
Sama homma.. ärsyttää. Maksoin postikuluja 8e, että olisin saanut Pohjois-Helsingistä tilattua paketin lähemmäs keskustaa, lähiposti kun on parin sadan metrin päässä. No... se ohjattiin Pasilan triplaan eikä minulla ole autoa. Soitin postiin ja pyysin uudelleen ohjausta. Kas... se ohjattiin UUDESTAAN Pasilan Triplaan.
En välttämättä enää uskalla tilata mitään pakettiautomaattiin Postin kautta, jos se ohjautuu taas jonnekin hevon kuuseen monen kilometrin päähän.
Sama Porissa. Tuntuu menee aina keskustan pääpostiin..
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nykyisin jättänyt paketit hakematta jos ne ei ole tullut mihin on pyydetty. Meillä on taloyhtiössä pakettilokerot ja pidemmältä en hae.
Eli tässäpä taas yksi syy miksi niihin ei mahdu. Viet tilaa viikon verran uusilta paketeilta, haista pska!
Kuvion juoni on se ettet maksa tarpeeksi ja ihmiset tilaavat liikaa tavaraa. Halvalla ei saa hyvää ja jatkossa vielä halvemmalla saa vielä huonompaa se juoni tässä on jo pitkään ollut.
Itse tilasin Ruotsista painavan lähetyksen peri vuotta sitten, niin reilun kymmenkilon paketti tuli kotiin mutta kolmen kilon paketti vietiin postiin(matkahuollon toimesta) ja väitettiin että oli yritetty toimittaa. Miksi eivät tulleet sillä yhdellä pakulla ja kerralla, vaan jouduin lähteä polkemaan lätkäkassin kanssa, parin kilometrin päähän postiin huomaamaan, että tuote oli vääntynyt ja paketti rikki. Ja eikun paluttamaan ja reklamoimaan.
Ei kyse ole postin salajuonista, vaan tuossakaan tapauksessa ei olisi edes ollut mitään pistettä mihin toimittaa/hakea, jos postia ei olisi ollut.
Olen myös ihmetellyt, että jos paketin on tilannut postin pakettilokeroon ja lokerot on täynnä niin miksei sitä pakettia voisi siirtää vain saman postin palvelupisteelle noudettavaksi, kun sellainen palvelupistekin löytyy. Sen sijaan lähetys siirretään usean kilometrin päähän toiseen lokeroon.
Onko tilanne muuttunut Helsingissä koronan takia? Minä asun Tampereella ja ennen paketit tulivat aina niihin paikkoihin, mihin ne tilasi. Korona muutti kaiken ja nyt arpovat paketit mihin milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuvion juoni on se ettet maksa tarpeeksi ja ihmiset tilaavat liikaa tavaraa. Halvalla ei saa hyvää ja jatkossa vielä halvemmalla saa vielä huonompaa se juoni tässä on jo pitkään ollut.
Itse tilasin Ruotsista painavan lähetyksen peri vuotta sitten, niin reilun kymmenkilon paketti tuli kotiin mutta kolmen kilon paketti vietiin postiin(matkahuollon toimesta) ja väitettiin että oli yritetty toimittaa. Miksi eivät tulleet sillä yhdellä pakulla ja kerralla, vaan jouduin lähteä polkemaan lätkäkassin kanssa, parin kilometrin päähän postiin huomaamaan, että tuote oli vääntynyt ja paketti rikki. Ja eikun paluttamaan ja reklamoimaan.
Ei kyse ole postin salajuonista, vaan tuossakaan tapauksessa ei olisi edes ollut mitään pistettä mihin toimittaa/hakea, jos postia ei olisi ollut.
Kirjoitin matkahuollon jostain syystä. Tilasin kuljetuksen siis dhl:tä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuskan mutta nyt se "kosto" sattuu viattomaan eli siihen lähettävään yritykseen joka joutuu maksamaan toisenkin postimaksun eli tuotteen palautuksen. Yhtälailla hekin tuosta Postin toimimattomuudesta ja palveluhaluttomuudesta kärsivät kuin asiakaskin. Pahimmillaan aiheuttaa konkursseja pienille yrityksille. Tässä mm yksi syy miksi itse en koskaan perusta verkkokauppaa.
saatko ne lokeroihin ylipäätänsä?? Itse olen yrittänyt tolla omapostilla mutta edelleen vain toimitetaan hevonkuuselaan sinne omaan postikonttoriin joka on helvetin kaukana.
Mulla ei ees pitänyt jonkun paketin mennä automaattiin, mutta silti Postilta tippui näitä ilmoituksia, miten paketti on ohjattu väliaikaiseen noutopisteeseen. Pännii kun eivät voi sitten ohjata niitä edes siihen samaan noutopisteeseen, ei toki, vaan nekin on hajautettu ettei kerralla voi hakea molempia. Kummassakaan paikassa ei sitten tietenkään voi lähettää pakettia, kun pitäisi yksi asiakaspalautus laittaa menemään, koska tuotteessa on vika.
Haluaisin laittaa postille palautetta, mutta se ei onnistu kuin maksullisessa puhelinnumerossa, tai vaihtoehtoisesti kirjepostilla. Eivät kerro pitääkö kuoreen laittaa postimerkki, mutta eipä tee mieli laittaa.
Yhtäällä vinkuvat että digi-digi, siirtykää digipostiin ja toisaalla heille ei voi laitta minkäänlaista vastinetta tai kyselyä sähköisesti. :D Ihan vitsi koko putiikki. Tai onhan niillä se robotti, joka hokee että en ymmärtänyt kysymystä, mutta tässä ois linkki.
Olen vuoden aikana saanut paketteja kuuteen eri pisteeseen. Kyllä siinä saa ajan kulumaan ja paikallistuntemus kasvaa kun niiden perässä juoksee ympäri kaupunkia. Koskaan ei tiedä mistä se paketti tupsahtaa!
Miksi eivät odota, että on tilaa ja laita sitten pakettia sinne, minnä asiakas tahtoo. Kyllä ihmiset ymmärtää, että tällaisessa tilanteessa voi mennä enemmän aikaa.
Ne on täynnä