Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PK-seudulla Postin paketit ei IKINÄ mene siihen lokeroon minkä valitsi! Mitta täynnä

Vierailija
10.06.2020 |

Mikä hitto siinä on? Tuo koko systeemi on aivan turha. Joka ikinen kerta kun valitsen yhden lähipaikoistani, niin paketti menee silti isoon konttoriin joka on kaukana. Alkaa ky###piä tämä touhu totaalisesti.

Onko tämä joku Postin juoni että jengi maksaisi enemmän kotiinkuljetuksesta?

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko tulla joku uus automaatti pikanoudolla? 2vrk aikaa hakea ja jos et hae, palautuu. Vähän halvempi toimitus siihen. Tavara saataisiin ainakin nopeammin liikkeelle.

Postin logiikalla tuon pikanoutoautomaatin hinta pysyisi ennallaan ja muiden nostettaisiin. Silloin tuo pikanoudettava olisi muihin verrattuna halvempi.

Ei verkkokaupassa tehty noutopaikan, eli automaatin valinta tunnu sitovan postia mitenkään. Yhteen tiettyyn automaattiin tilasin kolme lähetystä eri verkkokaupoista, niin juoksuttivat kolmessa eri paikassa.

Onko se hyvää asiakaspalvelua. Mielestäni ei. Sillähän tuota pakettiautomaattia aikoinaan markkinoitiin, että pystyy saamaan pakettinsa lähelle mistä noutaa sen, eikä tee monen noutopisteen kierrosta.

Kohta varmaan taas hintoja nostetaan ja sillä rahalla asiakas saa itse hakea pakettinsa lähettäjältä parin viikon viiveellä. 

Mahtavaa! Oon aina tykännyt matkustella Saksassa. Nyt tulee edulliseksi!

Vierailija
102/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan soittanut postin asiakaspalveluun ja vaatinut paketin toimittamista valittuun automaattiin? Mitä vastaavat?

Ei posti voi toimia niin, lähetys on lähettäjän omaisuutta. Ota yhteyttä lähettäjään ja selitä tilanne. Yksi tilaukseni meni asiamiespostiin vaikka nimenomaisesti halusin sen automaattiin (ennen koronaa). Postista vaan mussutettiin että automaatti on täys, varmaan olikin.  Automaatin tietenkin olin valinnut nimenomaan siksi etten ehtinyt aukioloaikana sinne hmmetin asiamiespostiin. Olin yhteydessä paketin lähettäjään joka vaan pahoitteli tilannetta. Kolmas tai neljäs kerta kun tuli ilmoitus uudesta paketista sain sen lopulta minne halusinkin. 

Juttu nyt on vaan niin että kun tarjotaan asiakkaille tiettyä toimintatapaa ja siihen myös väkisin pakotetaan niin silloin palvelua on parempi olla myös tarjolla. Täältä missä asun lopetettiin useampi posti/asiamiesposti ja yhdistettiin kaikki yhteen paikkaan. Surkea muutos koska toimipiste on ruokakaupan yhteydessä sellaisessa paikassa että tarvitsee lähteä autolla aina kun sinne haluaa. Eikä se ole oikea posti eli tyypit jotka siellä on töissä ei todellakaan tiedä yhtään mitään postiasioista. Toimipaikka on lähinnä pakettien ja muiden lähetysten säilytyspaikka.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi nettikaupat kirjoitti:

Kyllästyin lopullisesti netistä tilaamiseen, kun Posti vei pakettini 6 km päähän ja Matkahuolto toiseen suuntaan 4 km päähän, vaikka molemmilla on automaatit lähikaupassani 200 m päässä. Koska kotiinkuljetuksen ajankohdan kyttääminen ei myöskään houkuttele, aion jatkossa ostaa kaiken tavallisista kaupoista. Saa tuotteen heti, eikä tarvitse pelätä, että se rikotaan/hävitetään kuljetuksessa tai on jo valmiiksi viallinen kappale. Siitä hyvästä voin maksaakin vähän enemmän, vaikka ei olisikaan yhtä halpaa kuin verkossa!

Samaa olen harrastanut nyt 6kk.

Tuntuu kyllä muuallakin kuin Suomessa asuneena täysin absurdilta että pääkaupungissa (jossa oletusarvoisesti asiat pitäisi sujua kaikkein parhaiten maassa) on niin surkeat postipalvelut että pitää lähteä tällaiseen mukaan.

Ei ole vaan sen väärti aina vatvoa näitä asioita Postin kanssa, ja myös aina saa olla tarkkailemassa seurannalla pakettia että tietää onko asiat menossa päin persettä. Muistaako kukaan enää aikaa jolloin ei edes tarvinnut tuijottaa seurantaa? Nuoruudessani ei todellakaan noin ollut, vaan ikinä ei tullut pakettien tilaa tarkkailtua, koska tiesi että paketti kyllä tulee perille.

Vierailija
104/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan soittanut postin asiakaspalveluun ja vaatinut paketin toimittamista valittuun automaattiin? Mitä vastaavat?

Minä soitin. Sanoivat, että automaatit täynnä, mutta voivat yrittää uudelleen ohjausta. Eivät kuutenkaan pystyneet lupaamaan, että se ohjautuisi uuteen paikkaan, koska paketit ohjautuvat jonain automaationa lähimpään paikkaan missä sillä hetkellä tilaa. Ja niinhän se minunkin paketti ohjautui vaan samaan paikkaan uudestaan. T. Se jonka paketti lojuu Pasilan Triplassa

Vierailija
105/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta iljettävintä Postin toiminnassa on se, että jos Posti mokaa, ehdottavat he korvausta rahan sijaan postimerkkeinä!

Vierailija
106/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei posti voi toimia niin, lähetys on lähettäjän omaisuutta. Ota yhteyttä lähettäjään ja selitä tilanne. Yksi tilaukseni meni asiamiespostiin vaikka nimenomaisesti halusin sen automaattiin (ennen koronaa). Postista vaan mussutettiin että automaatti on täys, varmaan olikin.  Automaatin tietenkin olin valinnut nimenomaan siksi etten ehtinyt aukioloaikana sinne hmmetin asiamiespostiin. Olin yhteydessä paketin lähettäjään joka vaan pahoitteli tilannetta. Kolmas tai neljäs kerta kun tuli ilmoitus uudesta paketista sain sen lopulta minne halusinkin. 

Juttu nyt on vaan niin että kun tarjotaan asiakkaille tiettyä toimintatapaa ja siihen myös väkisin pakotetaan niin silloin palvelua on parempi olla myös tarjolla. Täältä missä asun lopetettiin useampi posti/asiamiesposti ja yhdistettiin kaikki yhteen paikkaan. Surkea muutos koska toimipiste on ruokakaupan yhteydessä sellaisessa paikassa että tarvitsee lähteä autolla aina kun sinne haluaa. Eikä se ole oikea posti eli tyypit jotka siellä on töissä ei todellakaan tiedä yhtään mitään postiasioista. Toimipaikka on lähinnä pakettien ja muiden lähetysten säilytyspaikka.  

Mun paketit on tullut aina sinne minne olen halunnutkin. Syynä varmaan pieni paikkakunta, ruuhkaa tuskin on.

Mutta miksi posti ei voi toimia niin? En kyllä nielisi tuollaista selitystä, että lähetys on lähettäjän omaisuutta, ja ota yhteys lähettäjään. Mitä se lähettäjä voi enää tehdä, jos paketti on jo jossain postin syövereissä? Kyllähän vastuu on siinä vaiheessa palveluntarjoajalla, eli postilla, ja ovat velvollisia toimittamaan lähetyksen sinne, mihin tilaaja tai lähettäjä sen on määrännyt.

Vierailija
107/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne johtuu koronasta. Jengi tilailee mm. apteekista paketteja joissa on ilmaiset postitukset kun eivät uskalla apteekkiin tartunnan pelosta mennä. Ihmekös jos automaatit on täynnä. Ilman koronaa tätä ongelmaa ei ikinä ole.

Ainakin Vantaalla tämä ongelma on ollut jo viimeiset pari vuotta.

Sama juttu Tampereella. Ja sitten jonotat sinne postin aspaan ja maksat 5+ euroa lisää siitä, että saat paketin edes suunnilleen sille puolen kaupunkia mihin se piti alunperinkin toimittaa. Kahdella viime kerralla kyseessä kuulemma "inhimillinen erehdys".

Vierailija
108/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mihin automaattiin yrität pakettisi tilata. Menee sinne 1/10 kerrasta.

Ihan turhaa touhua. Kuitenkin joutuu postitoimipaikasta hakemaan. En usko, että lähimarkettimme automaatti olisi aina täynnä.

Vierailija
109/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut. Pakettini meni toiselle puolelle kaupunkia (Helsinki) ja soitin, että toimittaisivat sen lähikaupan pakettiautomaattiin, johon sen tilasinkin. Ihan onnellinen olisin ollut, jos vaikka parin kilometrin päässä olevaan postitoimipaikkaankin olisivat pakettini lähettäneet. Kyllä minä sen sieltäkin olisin hakenut.

Minua kehoitettiin ihan kiltisti vaan hakemaan paketti toiselta puolelta kaupunkia, ”kun ei voi tietää, mihin paketti taas uudelleen ohjautuu ja kuinka kauan siinä kestää”.

Ihan käsittämätöntä touhua.

Vierailija
110/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin hieman tuota Budbeeta, ja palvelu näyttäisi olevan käytössä ainakin seuraavilla yrityksillä. Useilla näistä yli 50 euron tilauksen toimitus kotiovelle on 0 euroa, kun sen alle jäävät paketit on 3,80-6,80 euroa.

Yliopiston Apteekki

XXL

Gigantti

Stadium

Lindex

Elisa

Sportamore

ICANIWILL

Musti ja Mirri

Peten Koiratarvike

Bangerhead

Dermosil

Asos

Jimm's PC Store

Fiksuruoka

Matsmart

Babyshop

Bauhaus

Na-kd

Kitchentime

Skincity

Tuosta luulisi löytyvän jo melkein jokaiselle jotain. 5 kertaa Budbeen kautta tilannut ja pelkkää hyvää sanottavaa.

Vierailija
111/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlettelin hieman tuota Budbeeta, ja palvelu näyttäisi olevan käytössä ainakin seuraavilla yrityksillä. Useilla näistä yli 50 euron tilauksen toimitus kotiovelle on 0 euroa, kun sen alle jäävät paketit on 3,80-6,80 euroa.

Yliopiston Apteekki

XXL

Gigantti

Stadium

Lindex

Elisa

Sportamore

ICANIWILL

Musti ja Mirri

Peten Koiratarvike

Bangerhead

Dermosil

Asos

Jimm's PC Store

Fiksuruoka

Matsmart

Babyshop

Bauhaus

Na-kd

Kitchentime

Skincity

Tuosta luulisi löytyvän jo melkein jokaiselle jotain. 5 kertaa Budbeen kautta tilannut ja pelkkää hyvää sanottavaa.

Mulla on vähän sellanen kutina, että Budbeella on käyty keskusteluita siitä, miten nyt on hyvä aika erottua toimivuudella kun Postin maine on pohjamudissa. Mutta aika hitaasti ovat ottaneet tilaa markkinoilta -- varmaan juuri siksi että palvelun taso ei vaarannu.

Vierailija
112/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin siis aina toiminut Budilla hyvin kaikki ja mobiililla tehtävät valinnat tosi kätsyt

T. äskeinen

Vierailija
113/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös tosi tyytyväinen ollut Budbee-kotiinkuljetukseen. Budbee-appi on kätevä ja helpottaa tosi paljon tilauksen seurantaa kun kartasta näkee missä paketti on menossa ja monta minuuttia/toimitusta on ennen omaa toimitusta. Esimerkiksi jos on tilannut paketin kotiin aikahaarukalla 17-21 illalla niin ei tarvitse koko iltaa kykkiä vahtimassa puhelinta tai olla kotona kun näkee heti appista, että paketti tulee esim. vasta kahdeksan jälkeen. 

Postille siitä plussaa, että kun tilasin Fiksuruoalta ison paketin postin kotiinkuljetuksella enkä ollut avaamassa ovea kun sitä toimitivat, niin toimittivat sen seuraavana päivänä uudestaan kotiin. Silti olisi kiva jos Postilla olisi samantapainen karttapalvelu, josta näkisi missä kuljetusauto menee.. Välillä voi esim. käydä niin, että on vaikka suihkussa juuri silloin kun lähetti soittaa, että olisi ovella tms. ja tilaus menee sivusuun. Ne toimituksen aikahaarukat kun on aika väljiä. 

Vierailija
114/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko tulla joku uus automaatti pikanoudolla? 2vrk aikaa hakea ja jos et hae, palautuu. Vähän halvempi toimitus siihen. Tavara saataisiin ainakin nopeammin liikkeelle.

No pikanahan suurin osa sen pakettinsa normistikin noutaa kunhan se vaan tulee siihen automaattiin jonka on itse valinnut. Se automaatin valinta kun ainakin itsellä perustuu siihen, että se on helposti vaikka työmatkan varrella tai sitten lähikaupan aulassa eli nouto hoituu samalla kun kauppareissukin eli tunneissa. Jonkun isomman paketin taas ainakin itse ohjaan mielelläni sellaisessa paikassa olevaan automaattiin johon on aina helppo päästä autolla eli ei tarvitse metsästää parkkipaikkaa eikä myöskään raahata sitä pakettia satoja metrejä.

Sitten se nouto tietenkin on vähemmän pikaista, kun se paketti onkin viety jonnekin hevonveehen jonne ei muuten ole ikinä mitään asiaa ja pakettia pitää erikseen lähteä hakemaan.

Vierailija
115/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan lähellä on postikonttori, jonka ulkopuolella jonottaa JOKA päivä noin kymmenen ihmistä ja sisällä on liuta ihmisiä, jotka seisovat erillään toisistaan koronariskin vuoksi.

Suomalaiset tilaavat valtavasti paketteja ja siksi ne viedään huitsin pöpelikköön. 

Paketin saaminen lähikaupan automaattiin on lähes mahdotonta. 

Koomisinta oli, kun uusi kännykkäni vietiin vastapäisen talon postilokeroon, jonne en olisi päässyt ilman asukkaan apua, koska ovi oli lukittu muilta kuin talon asukkailta. 

Vierailija
116/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Sokoksen kolme plus ykkösiltä kolme tuotetta. Posti toi (ainakin silloin vielä) paketin ihan oikeaan valitsemaani pakettiautomaattiin, mutta sitten se hauskuus alkoikin... Näppäilin numeron ja luukku aukesi - ihan automaatin ylälaidassa, johon en näppeineni ylettänyt, vaikka kuinka oli talviaika ja saappaat jalassa vielä. Mietin muutaman minuutin, mitä tehdä. No, kaupan aulassa, siis siellä, missä automaattikin on, oli pari pöytää ja pöytien ympärillä tuoleja. Raahasin yhden tuolin automaatin luo, kiipesin tuolille ja kaappasin paketin alas. Sitten raahasin taas tuolin pöydän luo, pistin paketin mukanani tuomaani muovipussiin ja lähdin kotiin.

Miksi oi miksi automaatit ovat niin korkeita? Miksi ei niistä voi tehdä matalampia, koska kaikki ihmiset eivät vieläkään ole 180 senttiä pitkiä??

Ja miksi vtussa se paketti pitää työntää sinne saakelin syvän lokeron perimmäiseen nurkkaan?

Olen nähnyt postilaisia täyttämässä automaatteja ja jotkut paiskovat paketteja niin kovalla vauhdilla luukkuihin, että tietty ne päätyvät takanurkkaan. :( Olen itse 176 cm ja silti jouduin pyytämään hujoppimieheltä apua, kun en yltänyt ottamaan litteää pakettia ylimmän luukun perältä.

Vierailija
117/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kelpais siirto toimipaikkaan kun se on samassa kaupassa missä automaattikin. Ei ole mitään eroa kellonajoissa koska pakettinsa voi hakea, automaatille ei vaan tartte jonottaa. Mutta ei. Postihan ei ole enää laittanut pakettia siihen palvelutiskille kuten ennen teki, vaan lähettänyt sen aivan huitsinnevadaan toisene automaattiin, tai palvelupisteeseen. Tämä on pistänyt epäilemään onko jakeluauto käynyt ollenkaan koko postissa, vai arpooko tuurilla paketteja eri paikkoihin. 

Haluaisin myös tietää onko meidän automaatti täynnä sen automaatin paketteja, johon omani ohjattiin. Kun on kyseessä posti, en hämmästyisi vaikka näin olisi ja paketit olisi ristissä miten sattuu.

Vierailija
118/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen ongelma kuin monella muulla täällä. Tilaan paketit aina asiamiespostiin ruokakauppaan, jonka ohi ajan monta kertaa viikossa muutenkin. Jostain syystä liian usein paketit ohjautuvat "lähimpänä olevaan vapaaseen pisteeseen" eli automaattiin, joka toki on lähempänä, mutta ihan väärässä suunnassa. Lähelle on vaikea päästä autolla enkä ikinä mene sinne päinkään muuten. Mieluiten hakisin ne tuolta kaupan postista, mutta kun ei...

Vierailija
119/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut. Pakettini meni toiselle puolelle kaupunkia (Helsinki) ja soitin, että toimittaisivat sen lähikaupan pakettiautomaattiin, johon sen tilasinkin. Ihan onnellinen olisin ollut, jos vaikka parin kilometrin päässä olevaan postitoimipaikkaankin olisivat pakettini lähettäneet. Kyllä minä sen sieltäkin olisin hakenut.

Minua kehoitettiin ihan kiltisti vaan hakemaan paketti toiselta puolelta kaupunkia, ”kun ei voi tietää, mihin paketti taas uudelleen ohjautuu ja kuinka kauan siinä kestää”.

Ihan käsittämätöntä touhua.

Eli postilla on hieno automatisoitu järjestelmä joka ohjaa lähetykset sattumanvaraisesti eri puolelle kaupunkia eikä sen toimintaan voi vaikuttaa esimerkiksi siten että paketti ohjautuisi sinne minne se on tilattu.

Oikeasti lienee kyse siitä että kuljettajat tiputtelevat niitä mihin noutopisteeseen sattuu. Mahdollisesti jopa ihan huumorimielellä vältellen sitä minne se pitäisi toimittaa.

Vierailija
120/140 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auttaisi yhtään mitään. Väitän että yli 90% pakettiautomaattien paketeista noudetaan muutaman tunnin sisällä tai ainakin samana päivänä. Ainoastaan nuo hevon kuuseen ohjatut paketit joita asiakas ei pääse hakemaan lojuvat pidempään lokerossaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan