PK-seudulla Postin paketit ei IKINÄ mene siihen lokeroon minkä valitsi! Mitta täynnä
Mikä hitto siinä on? Tuo koko systeemi on aivan turha. Joka ikinen kerta kun valitsen yhden lähipaikoistani, niin paketti menee silti isoon konttoriin joka on kaukana. Alkaa ky###piä tämä touhu totaalisesti.
Onko tämä joku Postin juoni että jengi maksaisi enemmän kotiinkuljetuksesta?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Minä asun jumalan selän takana pienessä kylässä, jossa ei omaa postitoimistoa ole, vain yksi (isohko) automaatti. Alkuun paketit tulivat aina automaattiin, kuten olin tilannutkin. Viimeisen vuoden olen joutunut hakemaan kaikki 35km päästä keskusta-alueelta. Ihmettelen miksi, sillä usein lähetänkin pakettiautomaatilla tavaraa, niin siellä on aina tilaa. Joskus on jopa käynyt niin, että olen samana päivänä ollut vastaanottamassa tavaraa, kun vein oman paketin lokeroon. Kuitenkin minulle tuleva ohjautui postitoimistoon, ja lähtevä lähti kuten pitikin.... mitä ihmettä, oikeasti?
Sama kokemus. Ei voi välttyä ajatukselta, että postityypit eivät edes yritä tuoda paketteja automaattiin, vaan nakkaavat paketit johonkin noutopisteeseen. Kai se on heille helpompaa. Surkuhupaisaa oli, kun pahan jalkavamman vuoksi, tilasin avuksi kävelykepin. Ei tuotu automaattiin, vaan johonkin kaukaiseen noutopostiin, mihin en tietystikään pystynyt menemään. Vitsi koko posti. Kuulin myös tuttavalta, että posti nostanut paljon kotiinkuljetushintoja. Hän oli aiemmin tilannut jotain kotiinkuljetuksella, maksu 9.90€. Äskettäin tilasi jotain ja maksu olikin 24.90€. Paketit samaa koko- ja painoluokkaa. Koronatilanteen varjolla laittaneet ryöstöhinnat.
Eli siis onko niin, että jos ei ole OmaPosti-sovellusta, niin posti ei "viitsi" kuskata pakettia alkuperäiseen noutopisteeseen? Nimittäin poistin sovelluksen sen epäkohtien takia n. Puoli vuotta sitten ja sen jälkeen ei yksikään paketti ole tullut sinne minne pitäisi. Sitä ennen taas kaikki tuli ilman moitteita...
Tilasin Sokoksen kolme plus ykkösiltä kolme tuotetta. Posti toi (ainakin silloin vielä) paketin ihan oikeaan valitsemaani pakettiautomaattiin, mutta sitten se hauskuus alkoikin... Näppäilin numeron ja luukku aukesi - ihan automaatin ylälaidassa, johon en näppeineni ylettänyt, vaikka kuinka oli talviaika ja saappaat jalassa vielä. Mietin muutaman minuutin, mitä tehdä. No, kaupan aulassa, siis siellä, missä automaattikin on, oli pari pöytää ja pöytien ympärillä tuoleja. Raahasin yhden tuolin automaatin luo, kiipesin tuolille ja kaappasin paketin alas. Sitten raahasin taas tuolin pöydän luo, pistin paketin mukanani tuomaani muovipussiin ja lähdin kotiin.
Miksi oi miksi automaatit ovat niin korkeita? Miksi ei niistä voi tehdä matalampia, koska kaikki ihmiset eivät vieläkään ole 180 senttiä pitkiä??
Posti viis veisaa ilmastonmuutoksesta. Paketteja ei saa kävelymatkan päässä olevaan automaattiin vaan niitä pitää noutaa automatkan päässä olevasta asiamiespostista tai pahimmillaan melkein 10 km:n päässä olevasta automaatista. Palvelulupaus paketin noutamisesta sieltä mistä asiakas sen haluaa noutaa, ei todellakaan totetudu.
Mies tilasi Adidaksen nettikaupasta kengät, koska siellä oli niistä 30 prossan alennus. Posti toi paketin meille kotiovelle ja minä olin vastaanottamassa sen. Eli kaikki toimi hyvin ja niin kuin pitääkin. Nyt itselleni olisi tulossa ensi viikolla Postin tuomana yksi paketti kotiin ja vähän jännittää, miten sen käy. Käykö yhtä hvyin kuin miehelle vai käykö niin kuin tästä ketjusta päätellen on monelle käynyt: ei näy, ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko tulla joku uus automaatti pikanoudolla? 2vrk aikaa hakea ja jos et hae, palautuu. Vähän halvempi toimitus siihen. Tavara saataisiin ainakin nopeammin liikkeelle.
Postin logiikalla tuon pikanoutoautomaatin hinta pysyisi ennallaan ja muiden nostettaisiin. Silloin tuo pikanoudettava olisi muihin verrattuna halvempi.
Ei verkkokaupassa tehty noutopaikan, eli automaatin valinta tunnu sitovan postia mitenkään. Yhteen tiettyyn automaattiin tilasin kolme lähetystä eri verkkokaupoista, niin juoksuttivat kolmessa eri paikassa.
Onko se hyvää asiakaspalvelua. Mielestäni ei. Sillähän tuota pakettiautomaattia aikoinaan markkinoitiin, että pystyy saamaan pakettinsa lähelle mistä noutaa sen, eikä tee monen noutopisteen kierrosta.
Kohta varmaan taas hintoja nostetaan ja sillä rahalla asiakas saa itse hakea pakettinsa lähettäjältä parin viikon viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosin nykyään verkkokauppoja, joissa toimitus tulee kotiovelle Budbee-lähetin tuomana. Maksaa muutaman euron kaupasta riippuen. Paketin jättävät kotiovelle tai soittavat ovikelloa, jos on valinnut sen option. Jos ei ole kotona niin lähetti tuo paketin seuraavana päivänä. Lisäksi niillä on sovellus, jossa näkyy lähetin saapuminen kartalla.
Budbee yllätti tosi positiivisesti. Ja niiden appi on yksinkertainen ja toimiva. Sai valita miten haluaa lähetyksen tehtävän muutamalla painalluksella ja taisi olla ovikoodiakin varten erikseen vielä kenttä. Postilla tuo "ovi/portti oli lukossa sori höhö" on ollut AINAINEN ongelma ja verenpaine nousee kun ajattelenkin sitä.
Tämä postin "portti oli lukossa" on niin tavallinen tekosyy. Odotin tärkeää pientä lähetystä, sain tiedon, että se tuodaan klo 14 ja 16 välillä. Asetuin ihan tarkoituksella pihalle siten, että varmasti pakettini saan. Klo 14.30 postin auto pysähtyi portin luokse ja jatkoi samantien matkaansa. Kukaan ei siis edes noussut autosta, ei tullut viestiä, että hei, täällä pakettisi.
Ja niin posti sitten palautti sen paketin lähettäjälle, koska kukaan ei ollut ottamassa sitä vastaan. Ja tästä palvelusta maksettiin 11 e lisämaksua.
Eli siis ilmiselvästi tahallista rahastusta. Pitää ilmeisesti kohta alkaa kuvaamaan se postiauton käyntikin että on todisteita siitä että postia ei todellakaan jaeta ollenkaan, ei edes yritetä.
Posti on myös lisännyt OmaPosti pisteitä. Nekään ei riitä. Aina menee sinne kauimmaiseen, missä on eniten tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää kiinakrääsän tilaaminen vähemmälle niin tulee tavalliset lähetykset perille nopeammin. JA hakekaa pakettinne välittömästi, älkää seisottako niitä viikkotolkulla automaateissa.
Ihan saatte sinne peiliin katsoa ja miettiä miksi paketin joutuu hakemaan muualta kuin haluaisitte. Minäminä ja minä, siksi kellään ei ole kivaa.
Minun pakettini meni viimeksi pakettiautomaattiin toiselle puolelle kaupunkia. Ja paketti oli iso ja painava.
Voisiko siinäkin olla vähän syytä, että ihmiset eivät pääse HETI ASAP hakemaan 10km päähän tullutta pakettiaan? Kaikilla ei ole autoa, ja sitten korona-aikana pitäisi lähteä kahdella eri bussilla seilaamaan 40min suuntaansa yhtä helvetin pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Sokoksen kolme plus ykkösiltä kolme tuotetta. Posti toi (ainakin silloin vielä) paketin ihan oikeaan valitsemaani pakettiautomaattiin, mutta sitten se hauskuus alkoikin... Näppäilin numeron ja luukku aukesi - ihan automaatin ylälaidassa, johon en näppeineni ylettänyt, vaikka kuinka oli talviaika ja saappaat jalassa vielä. Mietin muutaman minuutin, mitä tehdä. No, kaupan aulassa, siis siellä, missä automaattikin on, oli pari pöytää ja pöytien ympärillä tuoleja. Raahasin yhden tuolin automaatin luo, kiipesin tuolille ja kaappasin paketin alas. Sitten raahasin taas tuolin pöydän luo, pistin paketin mukanani tuomaani muovipussiin ja lähdin kotiin.
Miksi oi miksi automaatit ovat niin korkeita? Miksi ei niistä voi tehdä matalampia, koska kaikki ihmiset eivät vieläkään ole 180 senttiä pitkiä??
Ja miksi vtussa se paketti pitää työntää sinne saakelin syvän lokeron perimmäiseen nurkkaan?
On se jännä että postista ei ikinä ole mitään hyvää sanottavaa :D en edes muista koska viimeksi siitä olisi kuullut hyviä uutisia, ehkä olisi aika romuttaa koko pulju.
Tänään sain käydä kahdessa eri kaupassa noutamassa pakettejani. Kummassakaan ei tietenkään ollut sitten ruokapuolella sitä mitä oisin halunnut. Näin se korona kohta taas leviää kun kansan on pakko juosta ympäri kaupunkia pakettiensa perässä.
Postinei pitäisi mainostaa palvelua jonka mukaan voit kätevästi valita minne paketti toimitetaan kun se aina päätyy jumalan selän takana olevaan ”lähipostiin” jonne ei pääse kätevästi millään julkisilla (Helsingin keskustassa, nerokasta sinänsä edes löytää konttorille noin pa***a sijainti. Tilasin kymmenien kilojen painoisen paketin lähimpään pakettiautomaattiin mutta se toimitettiin taas konttoriin mistä kiroillen raahasin kotiin. Valittaa et voi koska voivat aina väittää että pakettiautomaatti on täynnä. Turha syyttää koronaa, tätä on tapahtunut vuosia ja etenkin jos maksaa pakettiautomaatista niin nyt ei saa sitä palvelua mistä maksaa. Tiivistäen: surkea palvelu
Vierailija kirjoitti:
On se jännä että postista ei ikinä ole mitään hyvää sanottavaa :D en edes muista koska viimeksi siitä olisi kuullut hyviä uutisia, ehkä olisi aika romuttaa koko pulju.
Nyt tulee hyviä uutisia: minä olen postittanut kirjeitä ja paketteja jo kymmeniä vuosia ja tasan yksi lähetys on joutunut hukkaan, tänä vuonna se tapahtui. Vuosittain lähtee satoja kirjeitä ja kymmeniä paketteja. Paketit on pääsääntöisesti olleet perillä kahdessa päivässä ja kirjeistäkin suurin osa luvatussa ajassa. Yhtään pakettia tai kirjettä ei ole mennyt rikkinäisenä perille. Yksi XXS-paketti oli jätetty naapurikaupunkiin noudettavaksi vaikka piti jakaa laatikkoon. Olen käyttänyt aika paljon myös Ärräpakettia ja Matkahuollon paketteja ja niissäkään ei ole ollut ongelmia. Mielenkiintoista nähdä tuleeko nämä katoamiset nyt lisääntymään kun "pää on saatu auki" eli ensimmäinen kadonnut. Otan kaikista lähetyksistä aina kuitin ja säilytän niitä niin kauan kunnes vastaanottaja ilmoittaa että perille on tullut. Otan myös valokuvat nykyään, jotta on helppo reklamoida sitten kun/jos joutuu hukkaan. Minulla on kai ollut vain loistava tuuri sillä niin paljon saa lukea kadonneista ja väärin jaetuista. On minullekin väärin jaettua postia tullut ja olen saanut posteljoonille pitää puhuttelun ennen kuin se loppui.
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää kiinakrääsän tilaaminen vähemmälle niin tulee tavalliset lähetykset perille nopeammin. JA hakekaa pakettinne välittömästi, älkää seisottako niitä viikkotolkulla automaateissa.
Ihan saatte sinne peiliin katsoa ja miettiä miksi paketin joutuu hakemaan muualta kuin haluaisitte. Minäminä ja minä, siksi kellään ei ole kivaa.
Mä en ole tilannut kiinakrääsää vaan mm lääkkeitä verkkoapteekista. Mutta mulla on toiminut Postin kotiinkuljetus erinomaisesti.
Onko kukaan soittanut postin asiakaspalveluun ja vaatinut paketin toimittamista valittuun automaattiin? Mitä vastaavat?
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingin Herttoniemessä ja tällä alueella on 6 (!!!) automaattia ja nyt koronan aikaan mikään lähetys ei mahtunut automaattiin. Ihmiset tilaa niin hemmetisti ja makuuttaa pakettejaan siellä :/ tännekin on vaan väkeä muuttanut lisää.
Mulle kävis Hertsikan tai Laajasalon automaateista ihan mikä tahansa, mutta niin vaan meni pkt sen vanhan (jo lopetetun) postin automaattiin. Se onkin niistä ainoa, minne en sitä halunnut. Olis mennyt vaikka uuteen Hertan postiin, mut ei niin ei.
Kyllästyin lopullisesti netistä tilaamiseen, kun Posti vei pakettini 6 km päähän ja Matkahuolto toiseen suuntaan 4 km päähän, vaikka molemmilla on automaatit lähikaupassani 200 m päässä. Koska kotiinkuljetuksen ajankohdan kyttääminen ei myöskään houkuttele, aion jatkossa ostaa kaiken tavallisista kaupoista. Saa tuotteen heti, eikä tarvitse pelätä, että se rikotaan/hävitetään kuljetuksessa tai on jo valmiiksi viallinen kappale. Siitä hyvästä voin maksaakin vähän enemmän, vaikka ei olisikaan yhtä halpaa kuin verkossa!
Tämä postin "portti oli lukossa" on niin tavallinen tekosyy. Odotin tärkeää pientä lähetystä, sain tiedon, että se tuodaan klo 14 ja 16 välillä. Asetuin ihan tarkoituksella pihalle siten, että varmasti pakettini saan. Klo 14.30 postin auto pysähtyi portin luokse ja jatkoi samantien matkaansa. Kukaan ei siis edes noussut autosta, ei tullut viestiä, että hei, täällä pakettisi.
Ja niin posti sitten palautti sen paketin lähettäjälle, koska kukaan ei ollut ottamassa sitä vastaan. Ja tästä palvelusta maksettiin 11 e lisämaksua.