Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PK-seudulla Postin paketit ei IKINÄ mene siihen lokeroon minkä valitsi! Mitta täynnä

Vierailija
10.06.2020 |

Mikä hitto siinä on? Tuo koko systeemi on aivan turha. Joka ikinen kerta kun valitsen yhden lähipaikoistani, niin paketti menee silti isoon konttoriin joka on kaukana. Alkaa ky###piä tämä touhu totaalisesti.

Onko tämä joku Postin juoni että jengi maksaisi enemmän kotiinkuljetuksesta?

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä on pakettilokerot viereisessä rapussa niin en todellakaan lähde hakemaan kilometrien päästä.

Vierailija
22/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tilanne muuttunut Helsingissä koronan takia? Minä asun Tampereella ja ennen paketit tulivat aina niihin paikkoihin, mihin ne tilasi. Korona muutti kaiken ja nyt arpovat paketit mihin milloinkin.

On, eikä toi pakettien hajautus kyllä paranna tilannetta. Mulla ainakin menee kauemmin kuin yleensä kun pitää autottomana säntäillä moneen suuntaan hakemaan paketteja, jotka ennen ois saanut viiden minsan kävelyllä samasta paikasta, eli ennen hain samana päivänä, nyt voi mennä viikkokin kun noutopiste on hankalassa paikassa eikä mitään asiaa sinnepäin. Ovat perustaneet myös kauppakeskukseen väliaikaisen noutopisteen. (kauppakeskuksessa ei siis varsinaisia postipalveluja tarjolla, vaan normisti pelkät lokerot) Siellä on tyhjässä liiketilassa nyt sitten pakettihyllyjä, yksi pöytä nostettuna käytävää kohti ja pöydän takana poika joka niitä paketteja ojentelee, mutta jolle ei voi palautuksia jättää, vaan niitä varten on sitten mentävä taas eri paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Miksi eivät odota, että on tilaa ja laita sitten pakettia sinne, minnä asiakas tahtoo. Kyllä ihmiset ymmärtää, että tällaisessa tilanteessa voi mennä enemmän aikaa.

Kyllä minä ainakin mieluummin käyn hakemassa paketin postista puoli kilometriä kauempaa kuin odotan parikin viikkoa, että se paketti tulee automaattiin.

Vierailija
24/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata paketti johonkin hankalaan paikkaan, josta sitä ei missään nimessä ainakaan halua hakea. Näin varmistaa, ettei tule ainakaan sinne.

Vierailija
25/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä on pakettilokerot viereisessä rapussa niin en todellakaan lähde hakemaan kilometrien päästä.

Vähän riippuis mitä on tilannut, mutta jos nyt vaikka oisin tilannut jättisäkin kissanhiekkaa oletuksella, että jaksan kantaa sen kellarista kotiin ja yhtäkkiä autottomana se pitäis saada kilsojen päästä, niin hakematta jäis mullakin.

Vierailija
26/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettiautomaatit on täynnä, jolloin loput kuskilla matkassa olevat paketit jätetään jonnekin muualle, mikä paikka sattuu olemaan kuskin reitillä. 

Samoin oma noutopiste -palvelu ei ilmeisesti toimi, jos kauppiaalta ei kulkeudu sähköisesti puhelinnumerosi Postille asti (esim. usein ulkomaan tilaukset), jolloin paketit menevät postinumeron mukaiseen postitoimipaikkaan. Jos taas kauppias käyttää esim. 3PL-toimijaa, pitää  kauppiaalta siirtyä valitsemasi pakettiautomaattitieto kaikkien toimijoiden kautta Postille, muuten paketit menevät todennäköisesti pakettiautomaatin sijasta oman noutopisteen mukaiseen paikkaan. Tai jos se oma noutopiste on esimerkiksi täynnä oleva pakettiautomaatti, niin sitten taas jonnekin, mikä on kuskin reitillä. Jos siis oman noutopisteen olet määritellyt. Muuten ne menevät postinumeron mukaiseen postitoimipaikkaan. 

Pysyikö joku kärryillä? En ihmettele, jos et. Postin pakettienohjausjärjestelmässä aikomus on hyvä, mutta hommassa on niin paljon muuttujia, että aivan sama, mihin yrität niitä paketteja ohjailla.

Vierailija
27/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuon takia lopettanut kaiken postitilaamisen. Kertaakaan ei tullut pakettia lähikaupan pakettiautomaattiin, vaan vietiin jonnekin kaukaiseen noutopostiin, johon en autottomana päässyt. Kun tapahtui kolmannen kerran, lopetin tilaukset, missä toimittajana posti. Lähikaupassa on myös matkahuollon pakettiautomaatti, sitä kautta olen saanut paketin kuten kuuluukin, mutta kaikilla firmoilla ei sitä toimitustapaa valitettavasti ole.

Sama juttu, itse tilaan enää ainoastaan niistä verkkokaupoista joilla kuljetusyhtiönä on joku muu kuin posti, koska ainuttakaan pakettia en ole minäkään saanut siihen automaattiin jonka olen valinnut. 

Jotenkin ihan järjetöntä, että kaikki lähipostit on lakkautettu koska nämä tilalle tulleet pakettiautomaatit on niin paljon nopeampia ja kätevämpiä, mutta todellisuudessa se paketti pitää edelleenkin noutaa "lähimmästä noutopisteestä" joka ei enää ole edes kävelymatkan päässä..

Tässäkin on reilun kilometrin säteellä toistakymmentä pakettiautomaattia jotka kaikki on lähempänä kuin tuo "lähin noutopiste" eikä ne kaikki voi taatusti vttu aina olla täynnä.

Vierailija
28/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Miksi eivät odota, että on tilaa ja laita sitten pakettia sinne, minnä asiakas tahtoo. Kyllä ihmiset ymmärtää, että tällaisessa tilanteessa voi mennä enemmän aikaa.

Kai ne tahtoo keskusvarastonsa tyhjäksi, mutta mulle ainakin sopis paremmin, että tulis kysely haluanko odottaa, vai viedäänkö toisaalle. Mielummin oottaisin ja hakisin läheltä.

Vierailija
29/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinnassa ollut aina sama homma, siis ennen koronaakin. Ja jostain syystä ne paketit ohjataan aian johonkin tuntemattomiin räkälä-lähiöihin, joihin ei todellakaan ole mitään asiaa. Ja siis isoon Prismaan pakettiautomaattiin olen yrittänyt, kun asioin siellä muutenkin. Kerran saanut sinne...

Vierailija
30/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan ne on täynnä. Ihmiset eivät hae pakettejaan. Nyt koronan vuoksi on vielä pidennetty aikaa, jolloin pitää ne hakea. Mä tilaan kaiken kotiinkuljetuksella eikä ole ongelmia. 

Mulla taas on todella huonot kokemukset kotiinkuljetuksesta. Pari kertaa olen kokeillut ja kummallakin kerralla on vain tullut postiluukusta lappu "Ette olleet paikalla joten pakettinne on noudettavissa postin konttorista" ja todellakin olen kokoajan siellä kotona ollut ja se kotiinkuljetus on otettu nimenomaan siitä syystä että postista hakeminen on ollut sillä hetkellä huomattavan hankalaa (esim ei autoa ja hankalan iso paketti). Enää en suostu tästä olemattomasta "palvelusta" lisää maksamaan. Jos on hankala hakea niin en sitten tilaa.

Vierailija
31/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän toi meni täällä niin, että jos tilas lokeroon ja se oli täynnä, se vaan siirtyi metrin verran tohon palvelutiskille. Nyt vaikka tilaa palvelutiskille, niin sinne ei näemmä mahdu. 

Mitä kauemmas noita hajautetaan, sitä hitaammin niitä haetaan. On siinä ero onko hakureissu sen kymmenen minsaa, vai reilun tunnin.

Vierailija
32/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on kivijalkakaupan paras tukija. Kun menee hermo pakettien hakemiseen Google Mapsilla suunnistamalla, on taas kuukausia tilaamatta mitään, ja käy vaan lähiostarilla.

Vierailija
33/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tilaamatta jättäminen ei missään näy. Katson päivittäin kuinka postia menee rullakoittain lähikauppaan. Niin paljon ihmiset tilaa etta kaupan edessä on rullakot rivissä kun eivät enää mahdu sisään kauppaan.

Järjetöntä ihmiset voisi hieman vähentää sitä tarpeettoman roskan tilaamista? Vai pitääkö ne saippuatkin tilata kiinasta kun siinä säästää viisi senttiä viikossa? 

Vierailija
34/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään jouduin fillaroimaan 5km yhteensuuntaan, kun samalta firmalta tuli 2 pientä pakettia; toinen saapui lähipostiin, toinen lähetetty 5km.päähän. Ei ollut tilaa, yhdelle pienelle paketille? 🤔

Vierailija
35/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP AP... Tiesitkö, että matkahuolto ja posti eivät ole sama asia? Postin paketit tulee aina alustavasti aina tilattuun pisteeseen, tai sen välittömään läheisyyteen. Matkahuolto taas tekee töitä laiskasti ja jättelee ne minne haluaa, vaikka 30km päähän.

T: ex postiukko

Vierailija
36/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan ne on täynnä. Ihmiset eivät hae pakettejaan. Nyt koronan vuoksi on vielä pidennetty aikaa, jolloin pitää ne hakea. Mä tilaan kaiken kotiinkuljetuksella eikä ole ongelmia. 

Mulla taas on todella huonot kokemukset kotiinkuljetuksesta. Pari kertaa olen kokeillut ja kummallakin kerralla on vain tullut postiluukusta lappu "Ette olleet paikalla joten pakettinne on noudettavissa postin konttorista" ja todellakin olen kokoajan siellä kotona ollut ja se kotiinkuljetus on otettu nimenomaan siitä syystä että postista hakeminen on ollut sillä hetkellä huomattavan hankalaa (esim ei autoa ja hankalan iso paketti). Enää en suostu tästä olemattomasta "palvelusta" lisää maksamaan. Jos on hankala hakea niin en sitten tilaa.

Mulle taas tulee aina tekstiviesti, jossa olevasta linkistä käyn itse valitsemassa mulle sopivan toimitusajan. Toki olen kotona silloin, minkä ajan olen valinnut. Ja mulle  tulee Postin kautta paketteja nyt koronan aikaan pari kertaa viikossa, koska en asioi kaupoissa ja apteekeissa lainkaan vaan tilaan kaiken verkkokaupoista.

Vierailija
37/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään jouduin fillaroimaan 5km yhteensuuntaan, kun samalta firmalta tuli 2 pientä pakettia; toinen saapui lähipostiin, toinen lähetetty 5km.päähän. Ei ollut tilaa, yhdelle pienelle paketille? 🤔

Jotenkin tuntuu, että noista pakettiautomaateista pitäisi vähentää niitä jättilokeroita (jos siis tilaa ei ole toiselle automaatille) koska siihen samaan tilaan saisi muutaman kymmenen lokeroa joihin menisi sellainen maksikirjetyyppinen littana paketti. Viimeksi jouduin itsekin noutamaan lähimmästä noutopisteestä "paketin" joka olisi oikeasti voinut tulla ihan normikirjeenäkin postiluukkuun mutta kun se oli pakettina lähetetty.. Hulluinta oli se, että kyseisen lähettäjän myymälä on samassa kauppakeskuksessa kuin tuo lähin noutopiste eli olisi ollut ihan sama mennä ostamaan se tuote suoraan sieltä..

Vierailija
38/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla taitaa olla liian monta pikkupomoa ja "asiantuntijaa" suunnittelemassa näitä hienouksia ja kaikilta puuttuu kyky nähdä kokonaisuuksia ja ymmärtää sitä kuinka yksi asia vaikuttaa 10 muuhun juttuun ja kumoaa ne aiemmin toimineet jutut. Oikea käsi ei  tiedä mitä vasen tekee.

Vähän siis sama kuin nämä hallituksen koronasuositukset joita sitten paikkailtiin kun yhden tulipalon sammuttaminen aiheuttikin aina 3 uutta..

Vierailija
39/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun salaliittoteoriani on, että Postilla on työvoimapula, ja kuskit eivät jaksa viedä paketteja toivottuihin paikkoihin, vaan jättävät lähimpään automaattiin tai Postin toimipisteeseen, jossa vain sattuu olemaan tilaa. Tällä saadaan ihmiset tilaamaan maksullisia kotiinkuljetuksia.

Vierailija
40/140 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, siis osa ihmisistä, oikeasti makuuttaa niitä pakettejaan automaateissa. Osa ei edes hae niitä, ovat ehkä tulleet toisiin aatoksiin osteluiden suhteen, on sitten helpompi vain jättää tilaus noutamatta kuin ruveta palautusrumbaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi