PK-seudulla Postin paketit ei IKINÄ mene siihen lokeroon minkä valitsi! Mitta täynnä
Mikä hitto siinä on? Tuo koko systeemi on aivan turha. Joka ikinen kerta kun valitsen yhden lähipaikoistani, niin paketti menee silti isoon konttoriin joka on kaukana. Alkaa ky###piä tämä touhu totaalisesti.
Onko tämä joku Postin juoni että jengi maksaisi enemmän kotiinkuljetuksesta?
Kommentit (140)
Postilokeroja (automaatteja) todellakin on aivan liian niukasti verrattuna väkimäärään. Saattaa jonkun marketin eteisessä olla hädilleen joku 5 kappaletta niitä pieniä/keskikokoisia lokeroita. Noille pitäisi olla jotkin isot tilat/ hallit johon oikeasti mahtuu PALJON lokeroita, taikka sitten niin, että jokaisella taloyhtiöllä omansa.
Vierailija kirjoitti:
Se tilaamatta jättäminen ei missään näy. Katson päivittäin kuinka postia menee rullakoittain lähikauppaan. Niin paljon ihmiset tilaa etta kaupan edessä on rullakot rivissä kun eivät enää mahdu sisään kauppaan.
Järjetöntä ihmiset voisi hieman vähentää sitä tarpeettoman roskan tilaamista? Vai pitääkö ne saippuatkin tilata kiinasta kun siinä säästää viisi senttiä viikossa?
Mä ainakin tilaan sellaista mitä ei läheltä vaan saa, tai se läheltä saatava on justiinsa sitä sun "roskaa". Ei oo enää kauheesti hyviä kivijalkakauppoja, vaan pelkkiä ketjumarketteja joissa no kaikissa samat romut. Pakko on tilata jos haluaa jotain muuta kuin mitä nää pari ketjua tahtoo meille myydä.
Suosin nykyään verkkokauppoja, joissa toimitus tulee kotiovelle Budbee-lähetin tuomana. Maksaa muutaman euron kaupasta riippuen. Paketin jättävät kotiovelle tai soittavat ovikelloa, jos on valinnut sen option. Jos ei ole kotona niin lähetti tuo paketin seuraavana päivänä. Lisäksi niillä on sovellus, jossa näkyy lähetin saapuminen kartalla.
Suu suppuun kirjoitti:
Kannattais tukea niitä paikallisia kivijalkaliikkeitä, joita pk-seudulla on runsaasti, ja varsinkin, jos postin toiminta noin ahdistaa.
Ilman autoa niihin on vielä hitosti paljon vaikeempi kulkea ja just niistä oon joitain juttuja tilannutkin.
Minä asun jumalan selän takana pienessä kylässä, jossa ei omaa postitoimistoa ole, vain yksi (isohko) automaatti. Alkuun paketit tulivat aina automaattiin, kuten olin tilannutkin. Viimeisen vuoden olen joutunut hakemaan kaikki 35km päästä keskusta-alueelta. Ihmettelen miksi, sillä usein lähetänkin pakettiautomaatilla tavaraa, niin siellä on aina tilaa. Joskus on jopa käynyt niin, että olen samana päivänä ollut vastaanottamassa tavaraa, kun vein oman paketin lokeroon. Kuitenkin minulle tuleva ohjautui postitoimistoon, ja lähtevä lähti kuten pitikin.... mitä ihmettä, oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan ne on täynnä. Ihmiset eivät hae pakettejaan. Nyt koronan vuoksi on vielä pidennetty aikaa, jolloin pitää ne hakea. Mä tilaan kaiken kotiinkuljetuksella eikä ole ongelmia.
Mulla taas on todella huonot kokemukset kotiinkuljetuksesta. Pari kertaa olen kokeillut ja kummallakin kerralla on vain tullut postiluukusta lappu "Ette olleet paikalla joten pakettinne on noudettavissa postin konttorista" ja todellakin olen kokoajan siellä kotona ollut ja se kotiinkuljetus on otettu nimenomaan siitä syystä että postista hakeminen on ollut sillä hetkellä huomattavan hankalaa (esim ei autoa ja hankalan iso paketti). Enää en suostu tästä olemattomasta "palvelusta" lisää maksamaan. Jos on hankala hakea niin en sitten tilaa.
Mulle taas tulee aina tekstiviesti, jossa olevasta linkistä käyn itse valitsemassa mulle sopivan toimitusajan. Toki olen kotona silloin, minkä ajan olen valinnut. Ja mulle tulee Postin kautta paketteja nyt koronan aikaan pari kertaa viikossa, koska en asioi kaupoissa ja apteekeissa lainkaan vaan tilaan kaiken verkkokaupoista.
Tää on kai yleensä tapana kun tilaa Suomalaisista kaupoista. Ulkomaiset verkkofirmat käyttää jotain firmojen väliseen kuljetukseen tarkoitettua, halvempaa toimituspalvelua ja oletuksena on, että joku on jatkuvasti päivystämässä paikanpäällä. Siksi on melkoista hajontaa kokemuksissa Postin kotiinkuljetuksessa.
Tilanne johtuu koronasta. Jengi tilailee mm. apteekista paketteja joissa on ilmaiset postitukset kun eivät uskalla apteekkiin tartunnan pelosta mennä. Ihmekös jos automaatit on täynnä. Ilman koronaa tätä ongelmaa ei ikinä ole.
Ei ne mene Pohjanmaallakaan pakettiautomaattiin. Niinpä en edes enää tilaa sinne. Meillä on onneksi ihan kivenheiton päässä K-market, jonne saa tilattua paketit. Meillä pääposti on vielä keskellä keskustan kauppakeskusta, jonka läheisyydessä on 2 autopaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne johtuu koronasta. Jengi tilailee mm. apteekista paketteja joissa on ilmaiset postitukset kun eivät uskalla apteekkiin tartunnan pelosta mennä. Ihmekös jos automaatit on täynnä. Ilman koronaa tätä ongelmaa ei ikinä ole.
Just tuo aiemmin mainittu Budbee toimittaa YA:n tilaukset ilmaiseksi kotiovelle.
Vierailija kirjoitti:
Sama Porissa. Tuntuu menee aina keskustan pääpostiin..
Ja Tampereella...
Viimeksi kysyin Postin aspalta, että eikö asiakas voisi itse valita, että odottaa pakettiaan kauemmin ja saa sen sitten toimitettuna siihen noutopisteeseen, minkä valitsi, niin ei ole kuulemma mitenkään mahdollista. Todella turhauttavaa lähteä aina toiselle puolelle kaupunkia, kun alle kilometrin säteellä kodistani on ainakin 1 asiamiesposti ja 4 Smartpostia. Kurjuuden maksimoiseksi ovat vielä supistaneet aukioloaikojansa ja vähentäneet kassahenkilöstöään niin, että viimeksikin jouduin kauheassa tungoksessa odottamaan yli 20 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tuo aiemmin mainittu Budbee toimittaa YA:n tilaukset ilmaiseksi kotiovelle.
Siitä huolimatta tilaan mieluummin Ilmalan pakettiautomaattiin jonne saa auton eteen ja siellä klo 21-22 ei ole enää ketään kun noudan verrattuna että alan kotiovellani kuitata kuriirien paketteja ja altistua koronalle, noilla toimittajille kun kontakteja on paljon.
Kuopiossa sama! Ei ikinä mahdu lähiautomaattiin ja jostain mystisestä syystä niitä joutuu hakemaan joko hevonpeestä Citymarketin asiamiespostista tai toiselta ouilennkauojnkia pakettiautomaatista. Todella turhauttavaa
Vierailija kirjoitti:
AP AP... Tiesitkö, että matkahuolto ja posti eivät ole sama asia? Postin paketit tulee aina alustavasti aina tilattuun pisteeseen, tai sen välittömään läheisyyteen. Matkahuolto taas tekee töitä laiskasti ja jättelee ne minne haluaa, vaikka 30km päähän.
T: ex postiukko
Nuo Postnordin (ja samoin myös Schenkerin) paketit on ihan aina ollut noudettavissa just siitä paikasta jonka on itse valinnut, mutta postin ei koskaan eikä kertaakaan. Lisäksi varsinkin Schenker on ihan supernopea eli tänään lähtenyt paketti on liki poikkeuksetta jo huomenna aamulla ennen kymmentä noudettavissa lähikaupan noutopisteestä. Postnordilla menee iltapäivään ja yleensä ylihuomiseen eli on hivenen hitaampi.
Postia en enää käytä ollenkaan eli jos kuljetusyhtiöksi ei voi valita jompaa kumpaa noista kahdesta vaan posti on ainoa vaihtoehto niin silloin vaihdan kauppaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan ne on täynnä. Ihmiset eivät hae pakettejaan. Nyt koronan vuoksi on vielä pidennetty aikaa, jolloin pitää ne hakea. Mä tilaan kaiken kotiinkuljetuksella eikä ole ongelmia.
Ei oo ainakaan mulla pidennetty, vaan laittoivat ne hajautetusti eri puolille kaupunkia ja hakuaikaa on viikko. Ihan ala-arvoista "palvelua". Pitääkö tässä ruveta käyttämään kuriiripalvelua saadakseen paketin postin noutopisteestä kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Vantaalla tämä ongelma on ollut jo viimeiset pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta tilaan mieluummin Ilmalan pakettiautomaattiin jonne saa auton eteen ja siellä klo 21-22 ei ole enää ketään kun noudan verrattuna että alan kotiovellani kuitata kuriirien paketteja ja altistua koronalle, noilla toimittajille kun kontakteja on paljon.
En tiedä lääkkeistä, mutta ainakaan mun tilaamaa puhelinta ei tarvinnut kuitata budbeeltä, vaan kysyivät voiko sen jättää oven taakse. Koska tässä on aika vilkas liikenne käytävällä ja kaikenlaista kulkijaa, halusin ottaa sen ovella vastan, joten se ojennettiin ja kuski lähti kohti ulko-ovea. Ei mitään kuittauksia mihinkään.
Sain valita toimitusaikahaarukan, sitten kun kuski lähti liikkeelle näin koko ajan kauanko on arvioitu aika tänne, kuinka monta toimitusta on ennen minua ja missä kuski liikkuu. Pari minuuttia ennen toimitusta tuli vielä tekstari että on kahden minuutin päästä täällä. Väittäisin että tuossa altistui vähemmän kuin jos olisi käynyt automaatilla, missä voi olla ties ketä kulkijaa myös.
Posti mainostaa jotain sovellusta, jolla voi ohjata saapuvan lähetyksen haluamaansa noutopisteeseen.
Vissiin tämän sovelluksen käyttöönsä ottaneet on etusijalla päätettäessä, kenen paketit sopii automaattiin ja kenen noudettava sieltä kaukana olevasta noutopisteestä,
Mikäli näin olisi, että sovelluksen ladanneen paketti ei oikeasti ole noudettavissa sieltä, minne asiakas halunnut paketin noudettavaksi, niin sovelluksen markkinointihan on silloin aikalailla harhaanjohtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko se paketti sinne noutolaatikkoon osmoosin avulla vai tuoko kenties saastunut kuriiri sen sinne?
En ymmärrä miten posti samaan aikaan narisee että ei oo kannattavaa, ei oo tuloja ja myös miten eivät ehdi tehdä tuota jakelua. Onko tässä vaan tarkoituksena saada koko posti ajettua unholaan? Eikö ne just vähentäneet väkeäkin?
Kannattais tukea niitä paikallisia kivijalkaliikkeitä, joita pk-seudulla on runsaasti, ja varsinkin, jos postin toiminta noin ahdistaa.