Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
541/1764 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä oli ottanut valokuvan meistä. Katsoin, että kuka tuo vanhan näköinen täti tuossa on....

Vierailija
542/1764 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aina pukeutunut mustiin vaatteisiin mutta sitten tuli 37-vuotiaana sellainen olo, että voisin vähän piristää ulkomuotoani. Räväytin ostamalla laivastonsinisen takin, jossa koin itseni jotenkin elegantiksi. Kun tapasin erään tutun +50v opettajan, huomasin meillä olevan samanlaiset takit. Riekerit myös molemmilla! Tuo oli hetki, josta tätiytymiseni alkoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni totesi et "sinusta on tullut aika emäntä". Olen 34v. Emäntä, mikäs se sit on? Joku tätien alaluokka vai ihan oma rotunsa? Sen tiedän et emännät ja simpsakat mimmit ei samassa kuppilassa hengaa..Kyllähän tuolta peilista tietty joku Justiinan näköinen nykyään kattelee. Hiukset on vielä pitkät, mutta lähes aina nutturalla. Nuorena ja hoikkana ei kauheasti rintoja ollut, mut nykyään aika meijerit. Leuan alle on myös jotain epämääräistä ilmestynyt. Enkä nyt puhu vain kaksoisleuasta, vaan sinne ilmestyi yksi pitkä karva! Ja se karva onkin tummin, paksuin ja nopeiten kasvava karva koko kehossa.

Vierailija
544/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Mahtavaa tuntea, ettei ole yksin tätiytymisensä kanssa.

Itse olen 45-vuotias, mutta tätiytynyt jo kymmenisen vuotta. Koko ajan tahti kiihtyy. Raskas rock on vaihtunut Radio Suomeen, biletys puutarhan hoitoon. Nukun enemmän, en enää hötkyile, koen vähemmän paineita. En välitä enää siitä, mitä muut minusta ajattelevat.

Minuun on tullut ruumiillisen pehmeyden lisäksi henkistä pehmeyttä - olen muuttunut pikkuhiljaa kylmästä ja itsekkäästä empaattiseksi ja lempeämmäksi. Ymmärrän muitten ahdinkoa paremmin, enkä pidä omaa, hyvää elämääni itsestäänselvyytenä. Toisaalta paheksun herkemmin esim. huonoa käytöstä eli muitten itsekästä toimintaa arjessa; musiikin tai videoitten kuuntelemista ilman kuulokkeita, kaikenlaista turhaa ääntä. Junassa on pakko pitää vastamelukuulokkeita ja kuunnella podcasteja, ettei mene hermo kanssaihmisiin.

Olen taistellut ylipainon kanssa koko aikuisikäni, olen reilusti häviöllä. Ennestään huonot hiukset ovat muuttuneet nuken haituviksi, mutta parta kasvaa ja voi hyvin. Samoin nännien ympäryskarvat. Kulmakarvat eivät enää kasva. Karvakolmio on harventunut. Iho kuivuu, silmäpussit kasvavat, rinnat riippuvat. Selluliittia on ollut jo nuorena ja hoikkana, sitä on joka puolella.

Työelämässä olen muuttunut siitä nuoresta ja innokkaasta suorittajasta porukan tädiksi, joka yrittää pysyä kehityksen kelkassa. Oikeasti ei edes kiinnostaisi enää. Teen nykyään vain sen, mikä on pakko. En stressaa, koska työssäni ei kenenkään henki ole kyseessä.

En ole koskaan ollut kiinnostunut liikunnasta, mutta nyt ihan lähiaikoina olen huomannut, että on pakko liikkua jonkun verran, jotta voisi paremmin. Pari vuotta sitten jouduin hommaamaan lukulasit.

Olen siitä onnellinen, että sama mies on ollut rinnallani jo yli 20 vuotta. Nuorukaisesta on tulossa papparainen ja ajatus yhdessä vanhenemisesta on liikuttavan ihana.

545/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 41-42-vuotiaana olin hoikka. Sitten lihoin nopeasti uskomattomat 30 kiloa, vaikka yritin syödä vähemmän. (tuli harvinaisen selväksi, millaiset geenit olen saanut)

Nykyisin näytän uhkealta maatalon emännältä. Nuorempana olin myös notkea, mutta muutaman viime vuoden aikana olen myös jäykistynyt. Jos istun lattialla jalat suoraan edessäni, minulla menee 3 minuuttia pystyäkseni tarttumaan varpaisiini, vaikka venyttelisin joka päivä. Puhumattakaan jos päiviä jää väliin 1 tai enemmän, niin se on vähintään 5 minuuttia.

Myös pissaa on alkanut lirahtelemaan housuun joskus, ei onneksi vielä säännöllisesti.

Iltariennot eivät ole pitkään aikaan enää kiinnostaneet.  Tätimäistyminen oikeen hyvässä vauhdissa.

N49

Vierailija
546/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätiluokitteluista:

"Erityisen ilahduttavaa on ollut tämän tätiryhmän laaja ikäkirjo, ja olisipa mukava joskus koronan kaikottua järjestää jossain kunnon tätien kokoontumisajo. Sen verran hienoja persoonia vaikuttaa joukossamme olevan :)

Mahtava idea! Kokoonnutaan jonnekin mahoinemme ja leukakarvoinemme ja ollaan sellaisia kuin olemme! Toisiamme arvostaen ja kannustaen, ilman arvostelevia katseita tai sanoja. Perustetaan tätiyhdistys! Tehdään yhdessä tätiasioita! Käytetään tätivoimaa!

Vierailija
547/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen taistellut ylipainon kanssa koko aikuisikäni, olen reilusti häviöllä. Selluliittia on ollut jo nuorena ja hoikkana, sitä on joka puolella.

En ole koskaan ollut kiinnostunut liikunnasta, mutta nyt ihan lähiaikoina olen huomannut, että on pakko liikkua jonkun verran, jotta voisi paremmin."

Onko tullut mieleen että näillä asioilla on aika suuri yhteys 🙄?!

Vierailija
548/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ylipaino liikunnalla lähde lisää vain ruokahalua toki ei ehkä liho lisää liikunnalla.

Mulla se on päinvastoin. Liikunta vähentää turhia syömishimoja.

Vierailija
549/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäisyydestä ei ole tietoakaan. Ikä ei vaikuta siihen.

50v.

Vierailija
550/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei taida olla vielä maininnut pään kasvamista. Itselläni pää, siis koko kallo, on jotenkin suurentunut noin 30-vuotiasta lähtien. Mieskin huomautti asiasta. Tätä ei tietenkään yhtään imartelevammaksi tee se, että olen lyhyenläntä 153cm. Tällä hetkellä muistutan tikkukaramellia isoine päineni, koska olen vielä hoikka.

Pidän sitä yhtenä tätimäisenä piirteenä, että pääkallo alkaa jykevöityä. Toki myös miehillä tapahtuu samaa. Katsokaapa, miten isoja päitä vanhemmilla ihmisillä on suhteessa kehoon.

Vierailija
551/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei taida olla vielä maininnut pään kasvamista. Itselläni pää, siis koko kallo, on jotenkin suurentunut noin 30-vuotiasta lähtien. Mieskin huomautti asiasta. Tätä ei tietenkään yhtään imartelevammaksi tee se, että olen lyhyenläntä 153cm. Tällä hetkellä muistutan tikkukaramellia isoine päineni, koska olen vielä hoikka.

Pidän sitä yhtenä tätimäisenä piirteenä, että pääkallo alkaa jykevöityä. Toki myös miehillä tapahtuu samaa. Katsokaapa, miten isoja päitä vanhemmilla ihmisillä on suhteessa kehoon.

Kallon luusto ei kasva aikuisella. Rustot kuten nenä ja korvat kasvavat, mutta ei itse pääkallo. Sen sijaan olet voinut menettää kasvoista rasvaa ja hartioista lihaksia, joka voi tehdä päästä isomman ja luisemman näköisen. Myös selkäranka painuu kasaan vanhuksena, jolloin pään suhteellinen osuus ruumiista kasvaa.

Vierailija
552/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni totesi et "sinusta on tullut aika emäntä". Olen 34v. Emäntä, mikäs se sit on? Joku tätien alaluokka vai ihan oma rotunsa? Sen tiedän et emännät ja simpsakat mimmit ei samassa kuppilassa hengaa..Kyllähän tuolta peilista tietty joku Justiinan näköinen nykyään kattelee. Hiukset on vielä pitkät, mutta lähes aina nutturalla. Nuorena ja hoikkana ei kauheasti rintoja ollut, mut nykyään aika meijerit. Leuan alle on myös jotain epämääräistä ilmestynyt. Enkä nyt puhu vain kaksoisleuasta, vaan sinne ilmestyi yksi pitkä karva! Ja se karva onkin tummin, paksuin ja nopeiten kasvava karva koko kehossa.

Olen 20v ja mulla alkoi jo 16v kasvaa pitkä tumma karva leuassa, nykyään niitä kasvaa jo 3, mutta estrogeeniarvot mulla on kyllä täysin kunnossa, ei liikaa testoa kehossa tms. nää karvajutut on myös monesti geneettisiä juttuja.

Vierailija
553/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju! Minä olen tyttötäti, eli pidän värikkäistä vaatteista, pyöräilen jopolla ja minulla on usein pieni vaaleanpunainen reppu selässä. Leukakarva on tuttu piirre täälläkin, ja koska se sattuu olemaan vaalea, pääsee se välillä kasvamaan salaa pitkäksikin ennen kuin osuu silmään ja saan nyppäistyä sen irti.

Vierailija
554/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallon luusto ei kasva aikuisella. Rustot kuten nenä ja korvat kasvavat, mutta ei itse pääkallo. Sen sijaan olet voinut menettää kasvoista rasvaa ja hartioista lihaksia, joka voi tehdä päästä isomman ja luisemman näköisen. Myös selkäranka painuu kasaan vanhuksena, jolloin pään suhteellinen osuus ruumiista kasvaa.

Ei. Minullakin pää on isontunut koska parin vuoden takaiset lippikset ei mahdu eikä säätövara riitä.

Vierailija
555/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin oman tätiytymiseni siitä, että en enää poistu kotiovesta ilman hattua/päähinettä. Aina kuitenkin asuun sopiva. Ei haittaa, jos on bad hair day.

N 66 v Etelä-Helsinki

Vierailija
556/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis ja ohi aiheen mutta miksi luullaan että täti-ihmisen (45-65v tms ikähaarukka) pitkä tulla on ohut hapsutukka ja kuluneet latvat?

Mulla on valtavan paksu tukka ollut aina, siis todella paksu ja kampaajatkin asiaa ihmetelleet, esim letti on paksumpi kuin 11v lapseni käsivarsi. Se on yhä näin vaihdevuosi-iän kynnyksellä valtavan paksu, kasvaa sellaset 15cm vuodessa, kiiltää ja on hyväkuntoinen vaikken sitä mitenkään kummemmin hoida. Harmaita vain pari yksittäistä, ei tarvitse edes värjätä kun tummanruskea hyvä väri luonnostaan

Tiedän kyllä mikä yleisellä tasolla suomalainen hiuslaatu on mutta on iso osa (varmaan joku 15-20% naisista) joiden tukka on vanhanakin paksu, pitkä ja hyvinvoiva.

Sepä se, kun suurella osalla suomalaisia ei ole nuorenakaan hiukset sellaiset että niitä kannattaisi pitkänä pitää, ei ne ainakaan parane ikää myöden. Ja sitten taas kaikki eivät tykkää missään iässä pitää pitkänä hiuksia vaikka ne on paksut ja hyväkuntoiset, ei kaikille sovi kasvoille se, tai ei muuten vaan tykkää että siinä roikkuu sellainen painava verho.

Vierailija
557/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai huomasitte palstalta uuden hauskan sanan: tätikilot! Ottakaa käyttöön!

Vierailija
558/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätikilot! kirjoitti:

Kai huomasitte palstalta uuden hauskan sanan: tätikilot! Ottakaa käyttöön!

Ei oteta, haluan niistä eroon!!!

Vierailija
559/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että ne harmaat isopäiset alienit on sut jossain vaiheessa yöllä kaapanneet ja istuttaneet omia geenejään. Olet hybridi. 

Vierailija
560/1764 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset kasvaa hitaaaaaasti mutta leukakarvat sentin yössä. Miksi???

Myös säärikarvat rehottavat vahvoina ja mustina.