Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1771)

Vierailija
1761/1771 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuntosalilla ja kun nousin pois laitteesta, toinen jalkani juuttui joko kengästä ja lahkeesta johonkin kiinni. Sen seurauksena menetin tasapainoni ja kaaduin kierähtäen lattialle ja treenihousut repesivät p*rs**stä.

Vierailija
1762/1771 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käyminen, hiusten pesu ja hampaiden harjaus kiinnostavat kuin kilo p*skaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/1771 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tätimäistyin, kun tuli jossain vaiheessa 10 kg ylipainoa.  Apua, miltä näytin valokuvissa.  Vaikka ei kai tädeissä mitään vikaa ole, ei vain se tyyli tuntunut omalta.

Nyt olen saanut kilot pois ja on taas tyttömäisempi olo, kun mahdun s-ja m-kokoisiin vaatteisiin. Pidän myös hiukset hyvin leikattuina puolipitkinä ja tunnen oloni omaksi itseksi jälkeen. En vain ole kovin aikuismaista tätityyppiä, vaikka jo eläkkeellä.

Vierailija
1764/1771 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta on se, että lähestyessään neljääkymppiä naisesta näkee mistä kohtaa hän lihoo. On se sitten maha tai takapuoli. Toisin sanoen nainen muuttuu äidikseen.

Joo, tai sitten voi muuttua äidikseen sillä tavoin, että kaikki rasva lähtee joka paikasta. Entisaikaisissa kirjoissakin aina kuvaillaan se "pitkä ja luiseva" tätityyppi, ja kyllä vaan semmoinen nykyäänkin elää!

Vierailija
1765/1771 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuon kassiasian kanssa käynyt toisinpäin! En tarvitse enää kortteja kun kaikki on puhelimessa (vain ajokortti). En viitsi korjailla hiuksia tai meikkiä tien päällä, ne kamat siis jääneet pois (tämä alkoi siitä kun en enää jaksanut katsella peiliin kesken työpäivän tai ravintolaillan).

Työkassissa on työkamat ja vapaa-aikana on pikkuruinen olkalaukku jossa puhelin ja avaimet, jotain muuta ihan pientä, ehkä nenäliina.

Harmi, mulla on useampi ns luksuslaukku jotka on nyt ihan käyttämättä, kun en viitsi lähes tyhjää veskaa raahata mukana.

Sama täällä!

Laukuksi riittää pelkkä pikkulaukku. Siellä on rahapussi, kännykkä, pieni kampa, nenäliinoja, laastareita, muutama desinfiointipyyhe. Näillä varusteilla pärjään nykyisin.

Nuorempana raahasin mukana isoa kassia, jossa oli kaikkea mahdollista vauvanvaipoista

Mä en myöskään jaksa enää käsilaukkuja, vaan tungen kaiken _taskuihin_. Naiselliset villakangastakit yms.jäävät käyttämättä, kun niissä on niin pienet taskut. Olen pitkä ja laiha ja kumarainen ja laahustan ympäriinsä lumilautailutakissa, jonka etu-, sisä-, hiha- , povi- ja rintataskuihin pystyy kätsysti sullomaan kaiken piposta laturiin ja nenäliinoista koirankakkapusseihin, aurinkolaseihin ja palautettavaan kirjaston kirjaan. Kuvittelin muuttuvani viisikymppisenä elegantisti vanhenevaksi leidiksi enkä muhkuraiseksi pelleksi, mutta minkäs teet

Tämä! Tai sitten reppu.

Takissa tärkeintä on vetoketjulliset taskut

Vierailija
1766/1771 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan mikään ei kiinnosta. Tekisi mieli vaan nukkua 24/7.

Jep. Ei kiinnosta ok-talon työt, juhlat, vaatteet, uiminen jne.jne

Voisi vain chillailla. Päätä särkee, väsyttää ja kolottaa.

Vierailija
1767/1771 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa käyminen, hiusten pesu ja hampaiden harjaus kiinnostavat kuin kilo p*skaa.

Mä oon aina ollut tollainen. Erityisesti nuorempana.

Vierailija
1768/1771 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kadonnut vyötärö vain on tätimäisyyden symboli numero yksi. Jos sen vyötärönsä saa säilytettyä ja vähän sitä korostaakin pukeutumisessaan, niin ei vaan ole niin täti. 

Mulla vyötärö 68 ja tuntuu, että tämä tilanne ikäluokassani 1/sadasta ehkä. Ja korostan sitä pukeutumisellani. Pieni yläosa ja leveä hame ja vähän saa ihokin siitä sitten vilkkua vatsan kohdalta, kun ei ole makkaraa. 

Mulla lisäksi pitkä tukka, mitä nyt moni kauhistelee, mutta pidän nyt silti. 

Vierailija
1769/1771 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kadonnut vyötärö vain on tätimäisyyden symboli numero yksi. Jos sen vyötärönsä saa säilytettyä ja vähän sitä korostaakin pukeutumisessaan, niin ei vaan ole niin täti. 

Mulla vyötärö 68 ja tuntuu, että tämä tilanne ikäluokassani 1/sadasta ehkä. Ja korostan sitä pukeutumisellani. Pieni yläosa ja leveä hame ja vähän saa ihokin siitä sitten vilkkua vatsan kohdalta, kun ei ole makkaraa. 

Mulla lisäksi pitkä tukka, mitä nyt moni kauhistelee, mutta pidän nyt silti. 

Mistähän ikäluokasta puhut? Ja onko liki 70 cm erityisen kapea?

Vierailija
1770/1771 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vedettävän ostoskärryn -  raja on ylitetty, tätikärry on kätevä ja käsiä säästävä. 

Vierailija
1771/1771 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tädit rulaa!

Niin se vaan on, että naisen paras ikä alkaa vaihtareiden jälkeen.

Mutta ylipainoa ei sais päästää paljon tulemaan. Se tekee väsyneeksi.

Näin on! Tykkään myös kun mua tätiyden myötä kohdellaan ulkomailla aiempaa kohteliaammin. Oon sellanen arvokas sportti-rouva.

Joo, tää on kyllä hyvä! Nyt kun ikää on kohta 50, näytän yht'äkkiä jotenkin kunnolliselta, arvokkaalta ja luotettavalta. Arkivaatteissa kun on oman mukavuuden takia alkanut panostamaan materiaaleihin ja istuvuuteen, on vähän puolivahingossa päätynyt ehkä jotenkin tyylikkääksi ja esimerkiksi ulkomailla voi ihan huoletta marssia mihin vain hienohotelliin vessavisiitille tai drinksuille. Minun oletetaan olevan rehellinen ja jotenkin oikealla "asialla", ovet avataan ja minut päästetään paikkoihin, joihin minulla ei ehkä olisi mitään asiaa. Tässä on varmasti vaatetuksella jokin rooli, mutta toki tässä näkyy myös sinisilmäisiin täti-ihmisiin kohdistuva positiivinen diskriminaatio. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi