Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai asiakkaana tajuat, että jos olet raivona, se vaikeuttaa asiasi käsittelyä?

Vierailija
01.06.2020 |

Aspa stressaantuu ja vaikeutuu sen miettiminen, voisiko asiasi ratketa jotenkin kivasti. Siinä kun poljet jalkaasi ja paiskaat oven mennessäsi.

Kommentit (493)

Vierailija
241/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en ole saanut sitä, mistä olen maksanut, se suututtaa ja teen sen myös selväksi asiakaspalvelijalle. Tehtäväni ei ole ilahduttaa asiakaspalvelijaa tai toimia hänen terapeuttinaan. Sitä paitsi mikään muu kuin erittäin tiukka ja tyly linja ei toimi suomalaisten epäkohteliaiden, mistään mitään tietämättömien ja vastuuta asiakkaalle vierittämään pyrkivien aspojen kanssa. Muuten homma jää hoitamatta, rahat menevät, mutta tilattua tuotetta tai palvelua ei tule.

Pitäisitte tekemänne sopimukset ja toimittaisitte sitä, mitä asiakas on tilannut ja mistä hän on maksanut, niin ei tarvitsisi kohdata tyytymätöntä asiakasta.

Juuri näin. Suomessa aspat eivät miellä olevansa vastuussa mistään, vaan loukkaantuvat asiakkaan - lähes aina- oikeutetusta kiukusta. Tämä asenne omaksutaan usein jo kouluttajalta (aspa-päällikkö tmv.). "Mistäs kaikesta ne asiakkaat nyt ei valittaisi", olen kuullut monilta kouluttajilta, ja kollektiivista naurua päälle.

Todellisuudessa aspa edustaa yritystä, joka syystä tai toisesta on muokannut, jos asiakas on vihainen. Tällöin tärkeää olisi ymmärtää, mistä asiakkaan kiukku johtuu, ja ottaa vastaan joskus tunteellinenkin purkaus. Aspa on se ammattilainen, ja asiakas taas yksityishenkilö, joka ei ole saanut rahoilleen vastinetta ja pahimmassa tapauksessa on menettänyt sekä rahaa, aikaa ja vaivaa. Täällä jostain ihmeen syystä aspa ottaa kiukun henkilökohtaisesti, ja reagoi huonontamalla palvelua, kun asian pitäisi mennä juuri päinvastoin, mikäli aspan ammattitaito on kohdillaan.

Millä logiikalla ihmisten pitäisi suhtautua sinuun paremmin, kun käyttäydyt kusipäisesti?

Sillä logiikalla, että sinut on palkattu yritykseen ottamaan vastaan asiakkaan palautteita, ja auttamaan heitä ongelmatilanteissa. Ja hoitaa homma niin, että he jatkossakin ostavat teidän firmastanne. Sinulle maksetaan tästä. Sillä logiikalla.

Vierailija
242/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räyhäävälle miesasiakkaalle pystyy vielä puhumaan järkeä ja saada hänet ymmärtämään asioita.

Vänkkääväälle naiselle on turha edes yrittää puhua järkeä, yrittää puhua vain mustaa valkoiseksi eikä ymmärrä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijakin on ihminen, joten inhimillinen käytös häntä kohtaan vaikka kuinka ketuttaisi on hyvän ihmisen merkki.

Itseäni naurattaa nämä huutajat. Ensin räyhätään ja aspa korjaa/korvaa minimimäärän. Sitten huutajat lähtee rinta rottingilla pihalle "voittajana". Seuraavaksi tuleekin sitten asiakas joka asiallisesti huomauttaa ongelmasta ja pyytää korvauksia ystävällisesti (saa olla jämäkkä ja vaativakin tietenkin!). Aspa pahoittelee kovasti, korvaa vähän ekstraa ja antaa vielä mielipahasta lahjakortin mukaan.

Kumpi oli se oikea voittaja? Öyhöttäjät eivät edes ymmärrä mitä häviävät.

Hmm. Tähän ikään mennessä olen reklamoinut useasti virheellisestä tuotteesta, huonosta palvelusta yms. ja saanut korkeintaan pienimmän mahdollisen hyvityksen. Mikä on vialla?

Käyttäydyn kohteliaasti ja asiallisesti, ja valitus on aina ollut aiheellinen (pilaantunut, rikkinäinen, takuuaikana hajonnut tuote, väärä informaatio, muu virhe).

Pahimmillaan mulle on kettuiltu ja huudettu, kuinka oli oma vika syystä x. Ikinä en ole öyhöttänyt, mutta kerran piti pyytää myymäläpäällikkö paikalle selvittämään virheellisen tuotteen hinnan palautusta ja asiakaspalvelijan käytöstä. Sain rahat takaisin, ja seuraavalla kerralla asiakaspalvelija käyttäytyi normaalin kohteliaasti ilman kiukuttelua. Mitään ekstroja ja lahjakortteja ei tullut, mutta tämähän riitti.

Vierailija
244/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen itse asiantuntijatyössä, johon kuuluu myös asiakaspalvelua. Jos asiakas on epäkohtelias tai suoranaisen ilkeä, teen hänen ongelmiensa selvittämiseksi absoluuttisen minimin. Suoraan sanottuna, minulla ei ole mitään kiinnostusta nuolla vittumaisten asiakkaiden persettä.

Mutta asiakkaan pitäisi nuolla vittumaisen aspan, siis sinun, persettä?

Rauhoitu, ja palaa asiaan kun olet siistinyt suusi ja osaat käyttäytyä.

-eri

Vierailija
245/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen itse asiantuntijatyössä, johon kuuluu myös asiakaspalvelua. Jos asiakas on epäkohtelias tai suoranaisen ilkeä, teen hänen ongelmiensa selvittämiseksi absoluuttisen minimin. Suoraan sanottuna, minulla ei ole mitään kiinnostusta nuolla vittumaisten asiakkaiden persettä.

Ei tietenkään pidä. Odotan asiakkaalta ainoastaan aikuismaista ja asiallista käytöstä.

Vierailija
246/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en ole saanut sitä, mistä olen maksanut, se suututtaa ja teen sen myös selväksi asiakaspalvelijalle. Tehtäväni ei ole ilahduttaa asiakaspalvelijaa tai toimia hänen terapeuttinaan. Sitä paitsi mikään muu kuin erittäin tiukka ja tyly linja ei toimi suomalaisten epäkohteliaiden, mistään mitään tietämättömien ja vastuuta asiakkaalle vierittämään pyrkivien aspojen kanssa. Muuten homma jää hoitamatta, rahat menevät, mutta tilattua tuotetta tai palvelua ei tule.

Pitäisitte tekemänne sopimukset ja toimittaisitte sitä, mitä asiakas on tilannut ja mistä hän on maksanut, niin ei tarvitsisi kohdata tyytymätöntä asiakasta.

Juuri näin. Suomessa aspat eivät miellä olevansa vastuussa mistään, vaan loukkaantuvat asiakkaan - lähes aina- oikeutetusta kiukusta. Tämä asenne omaksutaan usein jo kouluttajalta (aspa-päällikkö tmv.). "Mistäs kaikesta ne asiakkaat nyt ei valittaisi", olen kuullut monilta kouluttajilta, ja kollektiivista naurua päälle.

Todellisuudessa aspa edustaa yritystä, joka syystä tai toisesta on muokannut, jos asiakas on vihainen. Tällöin tärkeää olisi ymmärtää, mistä asiakkaan kiukku johtuu, ja ottaa vastaan joskus tunteellinenkin purkaus. Aspa on se ammattilainen, ja asiakas taas yksityishenkilö, joka ei ole saanut rahoilleen vastinetta ja pahimmassa tapauksessa on menettänyt sekä rahaa, aikaa ja vaivaa. Täällä jostain ihmeen syystä aspa ottaa kiukun henkilökohtaisesti, ja reagoi huonontamalla palvelua, kun asian pitäisi mennä juuri päinvastoin, mikäli aspan ammattitaito on kohdillaan.

Millä logiikalla ihmisten pitäisi suhtautua sinuun paremmin, kun käyttäydyt kusipäisesti?

Sillä logiikalla, että sinut on palkattu yritykseen ottamaan vastaan asiakkaan palautteita, ja auttamaan heitä ongelmatilanteissa. Ja hoitaa homma niin, että he jatkossakin ostavat teidän firmastanne. Sinulle maksetaan tästä. Sillä logiikalla.

Kusipäisyys ei edistä asiaasi siltikään. Siinä sinulle logiikkaa.

Vierailija
247/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä. Odotan asiakkaalta ainoastaan aikuismaista ja asiallista käytöstä.

Jospa aloittaisit itsestäsi. Saatat yllättyä huomatessasi, että ne asiakkaatkin ovat sinulle sitten ystävällisempiä.

Koska aikuisenahan varmasti ymmärrät, että ne asiakkaat eivät ole setiä ja tätejä, jotka ovat paapomassa ja ilahduttamassa sinua päiväsi piristykseksi, vaan joita sinun kuuluisi auttaa heitä ongelmissaan. Ja sinun kuuluu tehdä niin, vaikka välillä vähän kiukuttaisi ja harmittaisikin ne sedät ja tädit ja tekisi mieli sanoa niille rumasti, kun ne on ihan tyhmiä.

Koska aikuisena varmaan näet yhteyden niiden asiakkaiksi kutsuttujen setien ja tätien ja sen rahasumman välillä, joka säännöllisin väliajoin tulee pankkitilillesi. Koska se ei ole enää lapsilisä, vaan sen nimi on palkka, ja sen saadakseen pitää välillä malttaa olla kiukuttelematta ja tehdä sellaisiakin juttuja, jotka ei olen yhtään kivoja vaan ihan tylsiä.

Ai

Vierailija
248/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijakin on ihminen, joten inhimillinen käytös häntä kohtaan vaikka kuinka ketuttaisi on hyvän ihmisen merkki.

Itseäni naurattaa nämä huutajat. Ensin räyhätään ja aspa korjaa/korvaa minimimäärän. Sitten huutajat lähtee rinta rottingilla pihalle "voittajana". Seuraavaksi tuleekin sitten asiakas joka asiallisesti huomauttaa ongelmasta ja pyytää korvauksia ystävällisesti (saa olla jämäkkä ja vaativakin tietenkin!). Aspa pahoittelee kovasti, korvaa vähän ekstraa ja antaa vielä mielipahasta lahjakortin mukaan.

Kumpi oli se oikea voittaja? Öyhöttäjät eivät edes ymmärrä mitä häviävät.

Hmm. Tähän ikään mennessä olen reklamoinut useasti virheellisestä tuotteesta, huonosta palvelusta yms. ja saanut korkeintaan pienimmän mahdollisen hyvityksen. Mikä on vialla?

Käyttäydyn kohteliaasti ja asiallisesti, ja valitus on aina ollut aiheellinen (pilaantunut, rikkinäinen, takuuaikana hajonnut tuote, väärä informaatio, muu virhe).

Pahimmillaan mulle on kettuiltu ja huudettu, kuinka oli oma vika syystä x. Ikinä en ole öyhöttänyt, mutta kerran piti pyytää myymäläpäällikkö paikalle selvittämään virheellisen tuotteen hinnan palautusta ja asiakaspalvelijan käytöstä. Sain rahat takaisin, ja seuraavalla kerralla asiakaspalvelija käyttäytyi normaalin kohteliaasti ilman kiukuttelua. Mitään ekstroja ja lahjakortteja ei tullut, mutta tämähän riitti.

Samoin, paitsi että olen välillä kyllä saanutkin todella hyvää palvelua ja hyvityksiä. Aina olen ollut hyvin asiallinen ja kiva aspoille. Joskus minua on nimitelty päin naamaa ja haukuttu. Kerran sain kuulla olevani "typerä". Nuorena tyttönä oli ihan perussettiä, että hieman vanhemmat kaupan tädit olivat tylyjä. Samaten olen välillä todistanut, kun aspat ovat kohdelleet omaa äitiäni todella tylysti. Hän on äärimmäisen kiltti ihminen, jopa liiankin mukava ja mukautuva. Yksi tuttu on hyvin vaativa persoona ja hän saa aina hyvää kohtelua minne meneekin. Nostaa kyllä äläkän jos ei saa, joten en tiedä miten hyvin tämäkään aloitus pitää paikkansa.

Vierailija
249/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa aloittaisit itsestäsi. Saatat yllättyä huomatessasi, että ne asiakkaatkin ovat sinulle sitten ystävällisempiä.

Koska aikuisenahan varmasti ymmärrät, että ne asiakkaat eivät ole setiä ja tätejä, jotka ovat paapomassa ja ilahduttamassa sinua päiväsi piristykseksi, vaan joita sinun kuuluisi auttaa heitä ongelmissaan. Ja sinun kuuluu tehdä niin, vaikka välillä vähän kiukuttaisi ja harmittaisikin ne sedät ja tädit ja tekisi mieli sanoa niille rumasti, kun ne on ihan tyhmiä.

Koska aikuisena varmaan näet yhteyden niiden asiakkaiksi kutsuttujen setien ja tätien ja sen rahasumman välillä, joka säännöllisin väliajoin tulee pankkitilillesi. Koska se ei ole enää lapsilisä, vaan sen nimi on palkka, ja sen saadakseen pitää välillä malttaa olla kiukuttelematta ja tehdä sellaisiakin juttuja, jotka ei olen yhtään kivoja vaan ihan tylsiä.

Ai

Minä olenkin erittäin hyvä asiakaspalvelussa. Saan työstäni asiakkaiden kanssa säännöllisesti kiitosta sekä esimiehiltäni että asiakkailta. Autan mielelläni asiakkaita heidän ongelmissaan (johtui virhe sitten meistä tai asiakkaasta), mutta minä en vain yksinkertaisesti suostu olemaan kenenkään haukuttavana. Jos aikuiselta ihmiseltä ei löydy alkeellisimpiakaan käytöstapoja, ei ole minun tehtäväni lähteä mielistelemään häntä.

Vierailija
250/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu hämmentää. Aspat, haluaisitteko kiteyttää, mikä teidän mielestänne teidän tehtävänne? Miksi teidät mielestänne on palkattu asiakaspalvelutehtäviin?

Vierailija
251/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu hämmentää. Aspat, haluaisitteko kiteyttää, mikä teidän mielestänne teidän tehtävänne? Miksi teidät mielestänne on palkattu asiakaspalvelutehtäviin?

Selvittämään ongelmia. Ei olemaan kenenkään likaviemäri, jolle voi pää punaisena ja sylki roiskuen raivota.

Mitä hämmentävää tässä on?

Vierailija
252/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai

Provohan sinä olet, mutta juuri kaltaisesi lässyttäjän käännyttäisin ovelta. Heippa.

-eri

Vierailija
253/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan stressaantunut asiakkaan huudosta. Istun tietokoneen äärellä, joten sillä aikaa kun asiakas huutaa voin tehdä jotain muuta (esim. vastat muiden asiakkaiden sähköposteihin) ja asiakas luulee, että lähetän viestiä pomolle, että tämä firma on aska. Sitten kun asiakas rauhoittaa itsensä, aletaan purkamaan ongelmaa.  huutavat asiakkaat eivät ymmärrä että he vievät aikaa muilta asiakkailta, minullehan on se ja sama palvelenko face to face yhden vai 10 asiakasta tunnissa, palkka tulee silti.

Vierailija
254/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai

Provohan sinä olet, mutta juuri kaltaisesi lässyttäjän käännyttäisin ovelta. Heippa.

-eri

Todellisuudessa oot joku terkkarin aspa jolla ei oo valtaa käännyttää yhtään ketään mutta onnee vaan voimafantasioidesi kanssa.

Vierailija
255/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monella eri haukkumasanalla aspat ovat tässä langassa nimitelleet asiakkaitaan?

Ja mitä se kertoo aspojen asenteesta ja ammttitaidosta?

Vierailija
256/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai

-eri

Todellisuudessa oot joku terkkarin aspa jolla ei oo valtaa käännyttää yhtään ketään mutta onnee vaan voimafantasioidesi kanssa.

Ja todellisuudessa sinä olet uli, jonka ainoa tehtävä on provoilla vauva-palstalla päivät pitkät. Että se siitä sinun uskottavuudestasi.

Vierailija
257/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai

-eri

Dream on, baby.

Sinun kaltaisesi lattiatason duunari ei käännytä ketään mistään, tai jos käännyttää, olet seuraavaksi itse työkkärin ovella. Tai no katkeruutesi asteesta päätellen taidat olla nollatuntisopparilla, niin sitten vain jäät ilman tunteja.

Vierailija
258/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monella eri haukkumasanalla aspat ovat tässä langassa nimitelleet asiakkaitaan?

Ja mitä se kertoo aspojen asenteesta ja ammttitaidosta?

Se että kutsut ketjuja tällä palstalla "langoiksi" kertoo sinun karanneen y-laudalta tänne provoilemaan. Hus pois takaisin jonnepoikien pariin!

Vierailija
259/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikallani soitetaan poliisi paikalle, mikäli huutaja ei suostu rauhoittumaan. Samalla napsahtaa ikuinen porttikielto. Yllättävän moni näistä riehujista on yrittänyt myöhemmin päästä takaisin asiakkaaksemme, mutta sepä on siinä vaiheessa liian myöhäistä.

Vierailija
260/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai

-eri

Dream on, baby.

Sinun kaltaisesi lattiatason duunari ei käännytä ketään mistään, tai jos käännyttää, olet seuraavaksi itse työkkärin ovella. Tai no katkeruutesi asteesta päätellen taidat olla nollatuntisopparilla, niin sitten vain jäät ilman tunteja.

Juupa juu :D No, katsellaan sitä sitten, kun tulet ovelle lässyttämään latteuksiasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi