Miehen tietokonenurkka sotkee sisustus-flown :(
Onko muilla ongelmaa? Olen koittanut sisustaa kodistamme harmonista vaaleaa, modernia. Mutta yksi eye-sore on miehen tietokonenurkka. Iso musta laatikko pöydän alla, musta ruma näyttö. Lapsen turvaistuimelta näyttävä räikeä "pelituoli"..
Onko vinkkejä miten tuosta saisi flowhun sopivan? Olen ehdottanut että tietokoneen voisi esim. maalata tai koristella, mutta vastaus on aina "ei".
Kommentit (919)
Käsittääkseni mieskin asuu siellä, anna hänen pitää oma sisustus nurkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Hih, "tietokoneen voisi
maalata" . :D :D :D
"Tietokoneen voisi maalata." Tuo on ihan kuin ex-vaimo suusta. Siltä tuli aina välillä kaikkea pöhköä, jonka jälkeen epäilin, että kuulinkohan nyt ihan oikein, ja aloin putsata korviani.
Ehkä paras oli auton oston jälkeen, kun hän heitti ikimuistoisen kommentin autosta: - Se oli hintaansa nähden halpa.
Kerran kun oltiin ajelulla ja puhaltimesta tuli lämmintä ilmaa, niin hän sanoi: - Tuolta tulee kuumaa höyryä. Ja taas sain ihmetellä, että mitä tuo ämmä taas hölisee?
Onkohan tämä tietokoneen maalaajakin Imatralta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih, "tietokoneen voisi
maalata" . :D :D :D"Tietokoneen voisi maalata." Tuo on ihan kuin ex-vaimo suusta. Siltä tuli aina välillä kaikkea pöhköä, jonka jälkeen epäilin, että kuulinkohan nyt ihan oikein, ja aloin putsata korviani.
Ehkä paras oli auton oston jälkeen, kun hän heitti ikimuistoisen kommentin autosta: - Se oli hintaansa nähden halpa.
Kerran kun oltiin ajelulla ja puhaltimesta tuli lämmintä ilmaa, niin hän sanoi: - Tuolta tulee kuumaa höyryä. Ja taas sain ihmetellä, että mitä tuo ämmä taas hölisee?
🤣🤣 Ei ihan penaalin terävin kynä!
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa muutamia pelaamista puoltavia kommentteja.
Sen verran siitä, että ei sellainen e-urheilu ole hyvä harrastus jos se oikeasti vie suurimman osan vuorokaudesta.
Useimmiten se on sitä, että tietokoneella menee kaikki vapaa-aika ja siellä roikutaan yötä myöten.
Eksälläni oli loputtomiin tekosyitä pelata kaikki liikenevä aika, eikä omannut mitään muuta elämää varmaan koska oli niin koukussa noihin peleihin.
Ei viettänyt kanssani edes aikaa, mankui minua pysymään kotona kanssaan, mutta sitten.. "onko ok jos mä pelaan hetken?" Ja siinähän sitten hurahti 6 tuntia.
Jotkut ihme turnaukset kestivät 12 h ja valvoa tapitettiin energiajuomia hörppien kellon ympäri.Tunsin hänen kauttaan muutaman tuollaisen pelinörtin, yleensä tuossa touhussa ei ole mitään kultaista keskitietä.
Hänen ihmissuhteensa kärsivät tuosta, silti pelaaminen oli tärkeämpää.Joku puolusteli myös, että pelatessa voi oppia kieliä. Noh, aika rajoittunutta se sanasto tuossa oli ja en nyt nää, että kielten opiskelun kannalta hyöty oli niin kiistaton, että tuohon kannattaa uhrata koko vapaa-aika.
Ja mitä sisustukseen tulee, niin tuo on myös meluhaitta. Kone hurisee ja näppäimistöä hakataan, sitten tämä pelikavereille huutelu mikkiin keskellä yötä. Ei hitto ikinä enää mitään pelihullua.
Eikö telkkarikin ole jonkinlainen meluhaitta. Se löytyy aika monesta kodista. Jotkut ihmiset pelaa ja jotkut möllöttää useita tunteja sohvalla telkkaria tapittaen. Mikä ero?
Mä vähän luulen, että ap:n sisustusflow pilaa miehen gaming flown.
Molemmille tarttee saada oma leikkikenttä. Jakakaa huone sermeillä tai hyllyillä - tai sitten isompi asunto, jossa on miehelle oma luola.
Kaveri rakensi 10m2 kopin pihalle(sauna oli jo), jotta ei häiritse perhettään. Nyt etätyöt, pelit, harrastukset , kaverit vie n. 15h/vrk. Käy syömässä(kesällä grillaa ulkona) ja joskus nukkumassa omassa kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih, "tietokoneen voisi
maalata" . :D :D :D"Tietokoneen voisi maalata." Tuo on ihan kuin ex-vaimo suusta. Siltä tuli aina välillä kaikkea pöhköä, jonka jälkeen epäilin, että kuulinkohan nyt ihan oikein, ja aloin putsata korviani.
Juu, kiitos nauruista. Hauskaa settiä. Tulee ihan mieleen ne Naisen logiikkaa sketsit.
Vierailija kirjoitti:
Osta joku sermi ja laita siihen eteen silloin kun pöytä ei ole käytössä. Tai joku korkea hylly siihen tilanjakajaksi ja näkösuojaksi. Tai vaikka kaksi hyllyä vastakkain, jos on tilaa. Mies saa omalle puolelleen tavaroitaan ja sinä voit sisustaa näkyvän puolen hyllystä.
Mitä ihmettä nykyihminen tekee hyllyillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih, "tietokoneen voisi
Onkohan tämä tietokoneen maalaajakin Imatralta?Juu, kiitos nauruista. Hauskaa settiä. Tulee ihan mieleen ne Naisen logiikkaa sketsit.
Ex-vaimo oli pikkulikkana nähnyt ne Speden naisen logiikkaa sketsit ja ottanut niistä oppia elämään. 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta joku sermi ja laita siihen eteen silloin kun pöytä ei ole käytössä. Tai joku korkea hylly siihen tilanjakajaksi ja näkösuojaksi. Tai vaikka kaksi hyllyä vastakkain, jos on tilaa. Mies saa omalle puolelleen tavaroitaan ja sinä voit sisustaa näkyvän puolen hyllystä.
Mitä nykyihminen tekee oikein millään? Ihan ilmankin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, kannattaa kaikki muutkin tavarat roskiin, eikä pelkkä tietokone/pelituoli jne. niin pysyy täydellinen flow. Hylly tulisi kyllä ikävästi sen sisustusflown tielle. Tyhjänähän se vielä menisi, jos on oikean värinen, mutta varmaan mies heti laittaisi jotain häiritseviä tavaroita siihen.
Parempi olla omat asunnot niin jokaine saa tehdä mitä haluaa.
Ei mua haittaa tietokone olohuoneessa. Ainut asia mikä sovittiin oli se että ei mitään räikeätä ledivilkuilla varustettua pelituolia. Niitä saa ihan hyviä neutraaleissa väreissä.
Kyllä tämä voi olla ihan oikea ongelma. Joku mauton runkkuasema erikoistuoleineen kaikkineen on ihan kauhean näköinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih, "tietokoneen voisi
Olen itse tietokonenörtti ja pelannut tietokoneilla siitä asti kun pelikoneita on ollut tavallisten ihmisten saatavilla, eli noin 30 vuotta.
Tietokoneen todellakin voi maalata, ainakin kotelossa olevan pöytäkoneen. Suomestakin löytyy taitelijoita jotka maalaavat maksusta koteloita. Pelitapahtumissa joihin osallistujat tulevat koneiden kanssa on usein kilpailuja joissa palkitaan parhaiten maalattu ja tuunattu kotelo. Yleensä koteloihin maalataan scifi- tai fantasiateemainen kuva tai vaikka koneen omistajan lempipeliin liittyvää taidetta, mutta ihan samalla tavalla koneen voisi maalata yksivärisellä maalilla.
Olen ajatellut itsekin maalata oman naarmuisen, mutta muuten käyttökelpoisen koteloni siistimmän näköiseksi koska pelipisteeni on olohuoneessa vieraiden nähtävillä. Sisustusta harrastava pelikaverini taas osti itselleen vaalean pelituolin, joka sekä sopii hyvin sisustukseen että on hyvä pelituolina.
Vaihtoehtoja on ja nörttinurkkauksen ei todellakaan tarvitse olla nykyään ruma. Kannattaa katsella vaikka Pinterestistä kuvia hakusanalla "gaming room ideas" niin löydät paljon erilaisia ratkaisuja jotka toimivat pelaamiseen, mutta näyttävät kivalta.
Yksi ratkaisu voisi olla että ostat miehelle lahjakortin jolla saa maalauttaa koneeseensa taitelijan tekemän tyylikkään kuvan vaikkapa lempipelistään ja katsotte yhdessä kuvan joka miellyttää molempia. Kustannus toki on satoja euroja ja parhaat taitelijat ovat kysyttyjä, joten voi joutua odottamaan tovin.
Voi myös olla että mies kokee jääneensä sisustusintosi jalkoihin ja kokee ettei hänellä ole oikein sanavaltaa siihen miltä oma koti näyttää, joten pitää kynsin ja hampain kiinni tästä viimeisestä nurkkauksestaan jonka hän saa itse päättää. Siihen ei oikein auta muu kuin kannustaa miestä osallistumaan enemmän kodin päätöksiin.
Minua ssnntana yritettiin kanssa sisustus-esineeksi! Piti olla niin rakasravaisen näköisiä. Hääpukuliikeen kohdalla naksahti totuus päähän. Pelastin henkeni!
.
.
Ei nykyinen ainakaan vaadi kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih, "tietokoneen voisi
Onkohan tämä tietokoneen maalaajakin Imatralta?Olen itse tietokonenörtti ja pelannut tietokoneilla siitä asti kun pelikoneita on ollut tavallisten ihmisten saatavilla, eli noin 30 vuotta.
Tietokoneen todellakin voi maalata, ainakin kotelossa olevan pöytäkoneen. Suomestakin löytyy taitelijoita jotka maalaavat maksusta koteloita. Pelitapahtumissa joihin osallistujat tulevat koneiden kanssa on usein kilpailuja joissa palkitaan parhaiten maalattu ja tuunattu kotelo. Yleensä koteloihin maalataan scifi- tai fantasiateemainen kuva tai vaikka koneen omistajan lempipeliin liittyvää taidetta, mutta ihan samalla tavalla koneen voisi maalata yksivärisellä maalilla.
Olen ajatellut itsekin maalata oman naarmuisen, mutta muuten käyttökelpoisen koteloni siistimmän näköiseksi koska pelipisteeni on olohuoneessa vieraiden nähtävillä. Sisustusta harrastava pelikaverini taas osti itselleen vaalean pelituolin, joka sekä sopii hyvin sisustukseen että on hyvä pelituolina.
Vaihtoehtoja on ja nörttinurkkauksen ei todellakaan tarvitse olla nykyään ruma. Kannattaa katsella vaikka Pinterestistä kuvia hakusanalla "gaming room ideas" niin löydät paljon erilaisia ratkaisuja jotka toimivat pelaamiseen, mutta näyttävät kivalta.
Yksi ratkaisu voisi olla että ostat miehelle lahjakortin jolla saa maalauttaa koneeseensa taitelijan tekemän tyylikkään kuvan vaikkapa lempipelistään ja katsotte yhdessä kuvan joka miellyttää molempia. Kustannus toki on satoja euroja ja parhaat taitelijat ovat kysyttyjä, joten voi joutua odottamaan tovin.
Voi myös olla että mies kokee jääneensä sisustusintosi jalkoihin ja kokee ettei hänellä ole oikein sanavaltaa siihen miltä oma koti näyttää, joten pitää kynsin ja hampain kiinni tästä viimeisestä nurkkauksestaan jonka hän saa itse päättää. Siihen ei oikein auta muu kuin kannustaa miestä osallistumaan enemmän kodin päätöksiin.
Printti tai plotti koneeseen kiinni. Tuuletusaukot puhaltaa liki 100 prosentisesti lämmöt ulos. Maalattuun kyllästyy ... ahemmm.... siis ei ole muuta ikuisesti kaunista kuin naisen kasvot.
Mitä ihmettä nykyihminen tekee hyllyillä?[/quote]
Piti oikein laskea: minulla on 24 metriä hyllyjä. Jokainen niistä on täynnä kirjoja.
Jos teillä on vaatehuone, niin siirtäkää miehen pelinurkkaus sinne. Hyllyjä pois ja jotain tarvittavia muutoksia. Entisen konenurkkauksen tilalle sitten jotain nättiä kaapistoa/senkkiä ja tavarat sinne.
sisustus flow pöhinä jippii wahuuu bing bäng wahuuu flow