Naiset ja miehet majoittuvat reserviupseerikoulussa nyt samoissa tuvissa – eikä siinä ole heistä mitään ihmeellistä
Naiset ja miehet majoittuvat reserviupseerikoulussa nyt samoissa tuvissa – eikä siinä ole heistä mitään ihmeellistä...
...mutta vielä vuonna 2020 on ihmeellistä, että tasa-arvo toteutuisi asevelvollisuudessa sukupuolten kesken.
Kokeilua on vastustettu muun muassa siksi, ettei varusmiesten kotona odottaville tyttöystäville tulisi paha mieli...
…eikö kotona odottavista poikaystävistä olla sitten niin väliä?
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi parhaista puolustusvoimissa tapahtuneista uudistuksista. Miehet ja naiset ovat jo nyt yöpyneet leiriolosuhteissa samassa teltassa. Tässä koulutetaan ja tehdään toimivaa sodanajan joukkoa.
Tämä tuntuu olevan ongelma vain niille joita se ei edes koske.
Ongelma on se, että se on pakollinen vain toiselle sukupuolelle.
Mä olen nainen ja ehdottomasti samaa mieltä siinä, että armeija pitäisi olla pakollinen myös naisille. Itseä nuorena olisi kiinnostanutkin se käydä, mutta ahdisti ajatus siitä, että olisi se nainen, joka valitsi mennä armeijaan. Täälläkin on paljon näitä kommentteja, joissa vihjaillaan, että naiset menevät armeijaan vain nusutellakseen läpi koko varuskunnan.
Suurin osa ajatuksen vastustajista taitaa kuitenkin olla miehiä, ihan kuten täällä nyt nämä jotka ovat sitä mieltä, ettei parikymppinen poika voi nukkua samassa tilassa tytön kanssa äkeämättä väkisin viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällä muutoksella on tarkoitus saavuttaa?
Tasa-arvoa. Taistelijat on taistelijoita haarojen välisestä olevasta tai olemattomasta riippumatta.
Entä onko tasa-arvoa jos miehille armeija olisi vapaaehtoinen ja naisille pakollinen? Niinpä.
Onko tasa-arvoa että naisille kuukautiset ja synnytys on pakollista ja miehille ei?
Synnytys pakollista? Aika rankalta kuulostaa. Miten päin tämä siellä sinun kotimaassasi hoidetaan? Ihan viranomainenko määrää, kenelle synnytät lapsia, vai myydäänkö teidät jossain huutokaupassa eniten tarjoaville?
Niin, kyllä se synnytys on naiselle pakollista jos lapsia haluaa
Vierailija kirjoitti:
Mukava lukea, että kokeilussa olleilla ei ole ollut ongelmia kuvion kanssa. En näe mitään syytä mikseivät miehet ja naiset voisi olla samoissa tuvissa. Se on win-win. Kuppikuntien syntymistä ehkäistään ja naiset pääsevät paremmin osaksi miesten juttuja. Lisäksi naisseuralla voi olla miesten käyttäytymiseen ihan hyvä vaikutus. Ei ole aina mikään ideaalitilanne, jos ryhmä nuoria miehiä puuhailee keskenään, ja jutut voivat helposti livetä aika typeriksi tai alatyylisiksi. Naisseurassa miehetkin varmasti haluavat skarpata ja käyttäytyä fiksummin.
Mikä olettamus se on, että naiset eivät tykkää alatyylistä?? Mä rakastan olla miesten seurassa kun voi vapaasti puhua kaikkea härskiä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kykenis naisena nukkumaan itse mies lauman kanssa. Mä varmaan itse menisin lähentelemään kaikkia yön pimeinä tunteina :D joten älkää yhtään pelkästään miehiä epäilkö seksihulluiksi..
En kyllä edes menis armeijaan kun olen niin naisellinen nainen, mutta periaatteessa jos menisin niin eihän siitä mitään tulis jos koko ajan haluis kaikkia..
Kertokaa miksi tämä saa alapeukkuja?? Miehet vai naisetko alapeukuttaa?? Ettekö usko, että armeija voisi olla jonkun naisen fantasia suorastaan?
Varmaan kaikki. Joku Jorma 53v kirjoittelee fantasioitaan. Tosi lame.
Palvelusaikanani alkoholia salakuljetettiin kasarmille ja varusmiehet sekä -naiset menivät pyykkitupaan vetämään iltakännit kun sinne sopivasti salassa onnistui molemmat sukupuolet yhtä aikaa rietastelemaan. Eiköhän kännäily tuvissa ilmaannu uudistuksen myötä ja sen ohessa muut rietastelut (juomapelit sun muut), kasarmin sisäisten iltavapaiden valvonta aika heikkoa
Uskallan väittää että valtaosa miehistä arvostaa armeijan käyneitä naisia todella paljon, jopa enemmän kuin mieskollegoita intissä. Itse arvostan oman saapumiserän naisia valtavasti ja kriisitilanteessa luottaisin heihin kuin muuriin. Johtajakoulutuksen saanut nainen pieksee kenet tahansa rivimamman heittämällä.
Se että naiset tahtovat samaan majoitukseen miesten kanssa kertoo isänmaallisuudesta ja halusta kouluttautua täysillä sotilaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta toi on kyllä jokseenkin sopimatonta ja jopa perverssiä.
Kyllä naisille ja miehille pitäisi olla erilliset makuu- ja peseytymistilat.En jaksa uskoa, että yhtäkkiä kaikki nuoret miehet osaisivat olla heittämättä törkeää läppää tai ettei kukaan koskaan kävisi käsiksi jollakin tavalla.
Kävitkö sinä muihin tovereihisi käsiksi armeijassa? Itse olen sekä opiskellut että työskennellyt miesvaltaisella alalla. Koskaan kukaan ei ole mitään törkeyksiä ladellut eikä käynyt kiinni. Tuntemattomilta näitä tulee sitten enemmänkin. Oma porukka pitää yhtä. Sitä paitsi missään ei oke niin härskiä läppää kuin naisvaltaisilla työpaikoilla tai naisten pukkarissa. Kyllä siinä kesäpojat aika äkkiä oppii kiertämään tietut tätykät kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava lukea, että kokeilussa olleilla ei ole ollut ongelmia kuvion kanssa. En näe mitään syytä mikseivät miehet ja naiset voisi olla samoissa tuvissa. Se on win-win. Kuppikuntien syntymistä ehkäistään ja naiset pääsevät paremmin osaksi miesten juttuja. Lisäksi naisseuralla voi olla miesten käyttäytymiseen ihan hyvä vaikutus. Ei ole aina mikään ideaalitilanne, jos ryhmä nuoria miehiä puuhailee keskenään, ja jutut voivat helposti livetä aika typeriksi tai alatyylisiksi. Naisseurassa miehetkin varmasti haluavat skarpata ja käyttäytyä fiksummin.
Mikä olettamus se on, että naiset eivät tykkää alatyylistä?? Mä rakastan olla miesten seurassa kun voi vapaasti puhua kaikkea härskiä....
No miehenä tiedän, että on ihan eri asia jos paikalla on esim. 8 miestä ja 0 naista vs. 5 miestä ja 3 naista.
Naisten läsnäolo tuo monilla miehillä huomattavasti järkeä juttuihin ja ne typerimmät machoilut ja alatyyliset jutut jäävät vähemmälle. Toki naisten kanssakin voi jotain likaisia puhua, mutta on siinä selvä ero jos naisia on paikalla. Ja siis ero parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kykenis naisena nukkumaan itse mies lauman kanssa. Mä varmaan itse menisin lähentelemään kaikkia yön pimeinä tunteina :D joten älkää yhtään pelkästään miehiä epäilkö seksihulluiksi..
En kyllä edes menis armeijaan kun olen niin naisellinen nainen, mutta periaatteessa jos menisin niin eihän siitä mitään tulis jos koko ajan haluis kaikkia..
Kertokaa miksi tämä saa alapeukkuja?? Miehet vai naisetko alapeukuttaa?? Ettekö usko, että armeija voisi olla jonkun naisen fantasia suorastaan?
Varmaan kaikki. Joku Jorma 53v kirjoittelee fantasioitaan. Tosi lame.
Kyllä naisetkin ovat etenkin nuorena tosi halukkaita ja miehenkipeitä. Uskomatonta jos muut naiset eivät ole!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miehenä tiedän, että on ihan eri asia jos paikalla on esim. 8 miestä ja 0 naista vs. 5 miestä ja 3 naista.
Naisten läsnäolo tuo monilla miehillä huomattavasti järkeä juttuihin ja ne typerimmät machoilut ja alatyyliset jutut jäävät vähemmälle. Toki naisten kanssakin voi jotain likaisia puhua, mutta on siinä selvä ero jos naisia on paikalla. Ja siis ero parempaan suuntaan.
Ymmärrän, mutta mä olenkin aina ollut vähän poikkeava nainen kun oon tykännyt miesten jutuista ja miehistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi parhaista puolustusvoimissa tapahtuneista uudistuksista. Miehet ja naiset ovat jo nyt yöpyneet leiriolosuhteissa samassa teltassa. Tässä koulutetaan ja tehdään toimivaa sodanajan joukkoa.
Mä olen nainen ja ehdottomasti samaa mieltä siinä, että armeija pitäisi olla pakollinen myös naisille. Itseä nuorena olisi kiinnostanutkin se käydä, mutta ahdisti ajatus siitä, että olisi se nainen, joka valitsi mennä armeijaan. Täälläkin on paljon näitä kommentteja, joissa vihjaillaan, että naiset menevät armeijaan vain nusutellakseen läpi koko varuskunnan.
Suurin osa ajatuksen vastustajista taitaa kuitenkin olla miehiä, ihan kuten täällä nyt nämä jotka ovat sitä mieltä, ettei parikymppinen poika voi nukkua samassa tilassa tytön kanssa äkeämättä väkisin viereen.
Ei pidä olla. Jos haluat välttämättä tunkea sinne inttiin niin mene. Mutta ei pidä pakottaa, naisille se on 100x rankempaa, metässä kuseskelut, menkat, hiivat, joillain niin isot rinnat ettei selkä kestä edes niiden kantamista. Puhumattakaan siitä että miehet ne kehitti sodat/armeijan joten ne käyköön keskenää
En minäkään kannata naisten pakollista inttiä, mutta olipahan tässä niin typerää argumentointia, ettei mitään rajaa.
Nykyään monet naiset ovat paljon paremmassa kunnossa kuin samanikäiset miehet. Ja miehet kehitti sodan, joo-o..
Armeijan käynyt kirjoitti:
Armeijassa pukeutuminen tapahtuu oman kaapin vieressä omassa tuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vapaaehtoisessa asepalveluksessa kaartin jääkärirykmentissä. Tuo kokeilu turha. Ei toimi, siinä kun kiireessä varusteiden vaihto niin väkisinkin paljasta pintaa vilahtaa puolin ja toisin ellei jotain lisätilaa tupiin järjesty että pukukoppimahdollisuus/sermi. Palvelusaikanani miehillä oli tapana salakuvata asepalvelusta suorittavia naisia levittäen kuvat ylilautaan missä naisia arvosteltiin rankasti. Kohta salakuvia alastomista tupalaisista luvassa ellei meno muuttunut
Pukeutuminen tapahtuu erillisissä tiloissa. Ei tuvassa.
Yhteistuvassa ei tapahdu vaan erillisissä pukuhuoneissa/pesutiloissa. Tämänkin tietäisit, mikäli uutisen olisit lukenut.
Koulussa yhteiset pukuhuoneet. :D
Työpaikalla yhteiset pukuhuoneet. :D
Nukut säännöllisesti alushoususillasi opiskelu ja työkavereiden kanssa. :D
Jooo, ollaan ihme hyypiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta oli hyvä ettei aikanaan ollut naisia armeijassa. Keskityttiin siihen miksi armeijassa ollaan eli sotimisen oppimiseen. Olisi aika pahasti keskittyminen herpaantunut jos ois ollu naisia...
t.Heteromies
Miten koulussa ja opiskellessa mikään sujui kun sielläkin on naisia? Työelämässäkin joutuu naisten kanssa toimimaan kokoajan. Ihme hyypiöitä täällä.
Ehkä nykynuoriso on kehittyneenpää. Sekä tyttären, että poijieni kaveripiireissä on aika 50-50 tyttöjä ja poikia , eikä kukaan seurustele tässä samassa piirissä olevien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olla. Jos haluat välttämättä tunkea sinne inttiin niin mene. Mutta ei pidä pakottaa, naisille se on 100x rankempaa, metässä kuseskelut, menkat, hiivat, joillain niin isot rinnat ettei selkä kestä edes niiden kantamista. Puhumattakaan siitä että miehet ne kehitti sodat/armeijan joten ne käyköön keskenää
En minäkään kannata naisten pakollista inttiä, mutta olipahan tässä niin typerää argumentointia, ettei mitään rajaa.
Nykyään monet naiset ovat paljon paremmassa kunnossa kuin samanikäiset miehet. Ja miehet kehitti sodan, joo-o..
Ei se silti poista että miehet on fyysisesti vahvempia, ja niin? Miehet kehitti sodan. Uskot tai et
No nyt tyssäsi siviilipalveluksen suosio siihen paikkaan! Kaikki betanörtit menee nyt armeijaan ja jokainen ryynää suoli pitkällä, että pääsisi rukkiin. Lääh!
Minusta ihan hyvä että nuoret oppivat ettei toisessa sukupuolessa ole mitään seksuaalista. Saadaan toivottavasti syntyvyys laskemaan
Vierailija kirjoitti:
Äruukoossa parempaa porukkaa.
Miehet vielä pois niin laatu paranisi entisestään
Seuraavaksi majoitutaan varmaan samassa sängyssä eikä siinäkään ole kenenkään mielestä mitään ihmeellistä....
Ompahan muutakin nysvättävää kuin jääkärin morsian.