Naiset ja miehet majoittuvat reserviupseerikoulussa nyt samoissa tuvissa – eikä siinä ole heistä mitään ihmeellistä
Naiset ja miehet majoittuvat reserviupseerikoulussa nyt samoissa tuvissa – eikä siinä ole heistä mitään ihmeellistä...
...mutta vielä vuonna 2020 on ihmeellistä, että tasa-arvo toteutuisi asevelvollisuudessa sukupuolten kesken.
Kokeilua on vastustettu muun muassa siksi, ettei varusmiesten kotona odottaville tyttöystäville tulisi paha mieli...
…eikö kotona odottavista poikaystävistä olla sitten niin väliä?
Kommentit (310)
Tuvat siivotaan pari kertaa päivässä siinä missä miehet haluavat siivota kotonaan pari kertaa kuukaudessa joten armeija sopii todella hyvin naisille. Siivoushulluilla naisilla on pöksyt litimärkinä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen et tonne hakeutuu paljon naisia jotka diggailee tosta armeijan ja yhteistuvan luomasta eroottisesta latauksesta. Mut se inttiaika on kyl niin epäsiistiä ja kuvottavaa puuhaa et kyl siin halut helposti unohtuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta oli hyvä ettei aikanaan ollut naisia armeijassa. Keskityttiin siihen miksi armeijassa ollaan eli sotimisen oppimiseen. Olisi aika pahasti keskittyminen herpaantunut jos ois ollu naisia...
t.Heteromies
Se on jännä kuinka miehet menee aina sen mukaan mihin muna vie. Naiset pystyvät toimimaan normaalisti vaikka ympärillä on miehiä.
Kuinka paljon parempi ja kehittyneempi maailma olisi jos miehetkin toimisivat aivoilla?
Kyllä minun mielestäni olisi hyvä että armeijassa keskityttäisiin vaan siihen sotimisen opetteluun. On ihan tutkittua tietoa, että miehet ottavat naisten takia turhia ylimääräisiä riskejä ja näin voivat vaarantaa koko ryhmän. Naiset voivat sitten siviilissä keskittyä niihin toimistohommiinsa ja siitä valittamiseen kuinka sisälämpötila sortaa naisia
Vierailija kirjoitti:
Ala-arvoisen sukupuolittuneita viestejä - epäilemättä vanhemmilta (puutteessa elävistä) miehiltä. Luojan kiitos nykyinen nuorisosukupolvi suurilta osin fiksua ja tottuneet molempien sukupuolten ystävyyteen.
Olen yläkoulun ja lukion aineenope ja täytyy sanoa, että aika lapsellisia armeijaikäiset vielä ovat. Voi olla melkoista rippileiriä tosiaan. Tai Temppareita.
Missä mä keitän tai vaihdan kuukuppini, kun on menkat armeijassa?
Minusta toi on kyllä jokseenkin sopimatonta ja jopa perverssiä.
Kyllä naisille ja miehille pitäisi olla erilliset makuu- ja peseytymistilat.
En jaksa uskoa, että yhtäkkiä kaikki nuoret miehet osaisivat olla heittämättä törkeää läppää tai ettei kukaan koskaan kävisi käsiksi jollakin tavalla.
Meillä oli ainakin laivalla ihannheterosksuaalinen paneskelutapaus, kiellettiin kertomasta.. dont ask dont tell?
Vierailija kirjoitti:
Minusta toi on kyllä jokseenkin sopimatonta ja jopa perverssiä.
Kyllä naisille ja miehille pitäisi olla erilliset makuu- ja peseytymistilat.En jaksa uskoa, että yhtäkkiä kaikki nuoret miehet osaisivat olla heittämättä törkeää läppää tai ettei kukaan koskaan kävisi käsiksi jollakin tavalla.
No jos joku käy käsiksi, niin sitten kunnolliset sanktiot. Ei se naisen vartalon piilottelu miesten himojen kitkemiseksi ole ikinä onnistunut. Mitä enemmän on vaatetta, niin sitä pienemmistä asioista miehet sekoaa. Jos esim. verrataan vaikka joihinkin maihin, missä naiset kulkevat päästä varpaisiin mustissa lakanoissa eivätkä saa kommunikoida kuin suvun miesten kanssa ja sit jotain Afrikkalaista heimoa, jossa naiset hengaa t*ss*t paljaana auringon alla päivät pitkät, luuletko että jälkimmäisessä seksuaalinen väkivalta on yleisempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta oli hyvä ettei aikanaan ollut naisia armeijassa. Keskityttiin siihen miksi armeijassa ollaan eli sotimisen oppimiseen. Olisi aika pahasti keskittyminen herpaantunut jos ois ollu naisia...
t.Heteromies
Se on jännä kuinka miehet menee aina sen mukaan mihin muna vie. Naiset pystyvät toimimaan normaalisti vaikka ympärillä on miehiä.
Kuinka paljon parempi ja kehittyneempi maailma olisi jos miehetkin toimisivat aivoilla?Kyllä minun mielestäni olisi hyvä että armeijassa keskityttäisiin vaan siihen sotimisen opetteluun. On ihan tutkittua tietoa, että miehet ottavat naisten takia turhia ylimääräisiä riskejä ja näin voivat vaarantaa koko ryhmän. Naiset voivat sitten siviilissä keskittyä niihin toimistohommiinsa ja siitä valittamiseen kuinka sisälämpötila sortaa naisia
Ei ole, on vain menneeseen, tai pikemminkin omiin fantasioihinsa menneestä, jämähtäneiden pelkureiden spekulointeja ja pirujen seinille maalailua, mitään näyttöä näiden "huolien" takana ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vapaaehtoisessa asepalveluksessa kaartin jääkärirykmentissä. Tuo kokeilu turha. Ei toimi, siinä kun kiireessä varusteiden vaihto niin väkisinkin paljasta pintaa vilahtaa puolin ja toisin ellei jotain lisätilaa tupiin järjesty että pukukoppimahdollisuus/sermi. Palvelusaikanani miehillä oli tapana salakuvata asepalvelusta suorittavia naisia levittäen kuvat ylilautaan missä naisia arvosteltiin rankasti. Kohta salakuvia alastomista tupalaisista luvassa ellei meno muuttunut
Pukeutuminen tapahtuu erillisissä tiloissa. Ei tuvassa.
jääkärix kirjoitti:
Surullistahan tuo vain on. Instituutio nimeltä armeija on pilattu. Ennustan että ei mene aikaakaan kun on ensimmäinen seksiahdisteluraiskauskohu tulilla. Siinä on sitten pääesikunnan tiedotusosastolla strategianeuvottelun paikka.
Onko suomalaiset miehet mielestäsi juntimpia kuin muunmaalaiset? Eivät osaa käyttäytyä. Ymmärrän kyllä että ylilaudanpojille nainen on niin jännä juttu ettei osata olla, mutta noin muuten? Miksi tämä muualla maailmassa toimii, muttei Suomessa?
Armeijassa pukeutuminen tapahtuu oman kaapin vieressä omassa tuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vapaaehtoisessa asepalveluksessa kaartin jääkärirykmentissä. Tuo kokeilu turha. Ei toimi, siinä kun kiireessä varusteiden vaihto niin väkisinkin paljasta pintaa vilahtaa puolin ja toisin ellei jotain lisätilaa tupiin järjesty että pukukoppimahdollisuus/sermi. Palvelusaikanani miehillä oli tapana salakuvata asepalvelusta suorittavia naisia levittäen kuvat ylilautaan missä naisia arvosteltiin rankasti. Kohta salakuvia alastomista tupalaisista luvassa ellei meno muuttunut
Pukeutuminen tapahtuu erillisissä tiloissa. Ei tuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällä muutoksella on tarkoitus saavuttaa?
Toimiva sodanajan joukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitå ihmeellistä tuossa on? Asuin 70-luvun loppupuolella Ruotsissa ja olin töissä sairaalassa. Miehillä ja naisilla oli yhteiset pukuhuoneet, joissa vaihdettiin siviilivaatteet sairaalavaatteisiin. Eli alusvaatteita lukuunottamatta kaikki vaihdettiin.
Missä alusvaatteet vaihdetaan?
Kotona viikonloppuvapaalla?
Lukee artikkelin niin tietää. Pukuhuoneessa/pesutiloissa, jotka on edelleen erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällä muutoksella on tarkoitus saavuttaa?
Tasa-arvoa. Taistelijat on taistelijoita haarojen välisestä olevasta tai olemattomasta riippumatta.
Entä onko tasa-arvoa jos miehille armeija olisi vapaaehtoinen ja naisille pakollinen? Niinpä.
Mä en kykenis naisena nukkumaan itse mies lauman kanssa. Mä varmaan itse menisin lähentelemään kaikkia yön pimeinä tunteina :D joten älkää yhtään pelkästään miehiä epäilkö seksihulluiksi..
En kyllä edes menis armeijaan kun olen niin naisellinen nainen, mutta periaatteessa jos menisin niin eihän siitä mitään tulis jos koko ajan haluis kaikkia..
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kaikki suurimmat keksinnöt ovat miesten keksimiä. Naiset ovat viimeaikoina keksineet lähinnä sukupuolineutraalit liikennemerkit ja useamman sataa eri sukupuolta joille kaikille pitäisi hankkia omat vessat. Feministit haluavat jokaiselle sukupuolelle omat vessat tasa-arvon nimissä, mutta samaan aikaan laittavat miehet ja naiset oleskelemaan alushoususillaan samassa huoneessa tasa-arvon nimissä.
Feminismissä ei ole mitään loogisuutta. Se vaan vastustaa kaikkea hyväksi käytännössä koettua. Feminismin ongelma on, että aina pitää löytää jokin asia jota vastaan taistella ettei aate kaadu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.Heteromies
Kuinka paljon parempi ja kehittyneempi maailma olisi jos miehetkin toimisivat aivoilla?
Joo, toki kun katsotaan muutama vuosisata taaksepäin, niin miehet teki suuret keksinnöt. Samaan aikan naisten piti istua kotona huolehtimassa lapsista. Ei naisilla katsos ollut samalla tavalla mahdollisuuksia omistaa elämäänsä tieteelle, kun suurinta osaa naisista ei edes päästetty kouluun. Mutta aika näyttää miten tulevaisuudessa käy. Onhan tutkijoista valtava osa naisia ja määrä kasvaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä idea laittaa naiset ja miehet samaan tilaan nukkumaan keskenään. On vain ajankysymys, milloin ensimmäinen seksuaalirikos tapahtuu.
Tai sitten syntyy teineille "armeijavauva"
Tässä näkee sen, ettei osalla ihmisillä ole ollut kaverisuhteita vastakkaiseen sukupuoleen. Kun ollaan samaa ryhmää ja käytännössä kokoajan toistensa kanssa tekemisissä , seksi on viimeinen asia mikä on mielessä. Panetteko te siskojanne ja veljiännekn.
Vierailija kirjoitti:
jääkärix kirjoitti:
Surullistahan tuo vain on. Instituutio nimeltä armeija on pilattu. Ennustan että ei mene aikaakaan kun on ensimmäinen seksiahdisteluraiskauskohu tulilla. Siinä on sitten pääesikunnan tiedotusosastolla strategianeuvottelun paikka.
Onko suomalaiset miehet mielestäsi juntimpia kuin muunmaalaiset? Eivät osaa käyttäytyä. Ymmärrän kyllä että ylilaudanpojille nainen on niin jännä juttu ettei osata olla, mutta noin muuten? Miksi tämä muualla maailmassa toimii, muttei Suomessa?
Vai olisiko kyse siitä että naisten täytyy kehittää joku draama vaikka väkisin? Ei miesten käytöksessä mitään vikaa ole, mutta aika on osoittanut että jotkut naiset kilahtavat ihan oudoista asioista.
Yksi parhaista puolustusvoimissa tapahtuneista uudistuksista. Miehet ja naiset ovat jo nyt yöpyneet leiriolosuhteissa samassa teltassa. Tässä koulutetaan ja tehdään toimivaa sodanajan joukkoa.
Tämä tuntuu olevan ongelma vain niille joita se ei edes koske.
Eli Rippileiri II koko armeija.