Onko valaistunut ihminen katsonut sinua halveksivasti
ja torjunut läsnäolosi? Tarkoittaako tämä sitä, että jumala hänen kauttaan osoittaa ihmisyytesi kelpaamattomuuden? Vaiko sitä, että koko ”valaistuminen” on ihmisen oma päähänpisto ja narsistisen egon tuotos?
Kommentit (115)
Ihmiset ovat niin vedätettävissä kaikenlaiseen, että oikein hämmästyttää.
Jospa epävalaistuneet lopettaisitte sen huomioh*orauksen ja keskittyisitte hengailemaan kaltaistenne kanssa, okei?
Vierailija kirjoitti:
Ap on sekopää väittämässä että tietää mitä täysin tuntematon ihminen ajattelee tai tuntee.
Ehkä hänet oli juuri jätetty, ehkä häntä närästi, ehkä SiNÄ katsoit häntä ensin pahasti.
Vieras ihminen ei tehnyt sinulle yhtään mitään, mutta täällä sinä jauhat pskaa.
Oletko sinä se "valaistunut" joka tietää kaiken paremmin?
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Valaistuminen on tosiolevaisuutesi. Kaiken ydin.
Sillä ei ole mitään tekemistä henkisten oppien tai opettajien kanssa!
Paitsi että Jeesus ja Budha opettivat sitä molemmat, tai miten siihen olotilaan päästään. Opetukset ovat sittemmin sekoittuneet vääriin käännöksiin yms mutta maali oli sama vaikka tienviitat erit.
Valaistuminen on olotila johon voidaan vain viitata, sitä ei voi kokemuksena jakaa, kuten haukkaisu sitruunasta ei ole sama kuin siitä kertominen. Se täytyy itse kokea.
How Do I Know if I am Enlightened? - Sadhguru
Sanottiinko ulkoisesti kauneimmalle naiselle "hehkut sisäistä kauneutta" ja tavallisen näköisille ei mitään?
Rise Above that ..
Zinc
Sitä se osoittaa ..
Vierailija kirjoitti:
Sanottiinko ulkoisesti kauneimmalle naiselle "hehkut sisäistä kauneutta" ja tavallisen näköisille ei mitään?
Sisäinen kauneus lähtee uskosta itseensä. Se ulkoisesti kaunis varmaan ennemmin uskookin olevansa kaunis.
Zinc
Jeesus sanoi itse te kyykäärmeitten sikiöt...niin ei kaikkia tarvitsekaan katsoa kunnioittavasti.
Jos edustaa Saatanaa koko olemuksellaan niin saa varautua halveksuntaan, oma valinta, koska ei sitä pidä palvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö jotakin vai olitko vain? Kyllä minusta vaikuttaisi lähinnä siltä, että ”valaistunut” on kaikkea muuta kuin valaistunut jos tarvitsee halveksunnalla ylentää itseään alentamalla toista. Ihan normaalienkin kesken outoa käytöstä.
En tehnyt mitään, olin ”paikalla” samassa tilaisuudessa. Hän myös selkeästi nautti - ja jälkeenpäin oli huvittunut - hämmentymisestäni.
Tunnen ihmistyypin, olet kohdannut aidon pissipään. Uskovaiset usein kuvittelee olevansa parempia ihmisiä ja halveksivat niitä jotka eivät julkisesti sitä ole. Se itsevarmuus omasta hyvyydestä ja paremmuudesta, se on todella naurettavaa. Moni nauraakin avoimesti heille. Silti sivustaseurailija ja ihminen joka oikeasti kuuntelee mitä toinen sanoo, näkee muutamassa minuutissa sen valheellisuuden ja teatterin mitä tällainen ihminen vetää. Sillä ei ole hyvyyden kanssa mitään tekemistä, se on roolinvetoa ja ihmisten hyväksikäyttöä. Uskovaiset on todella narsistisia ihmisiä.
Kuulostatkin oikein valaistuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaistuminen ei koskaan näy henkilön käyttäytymisestä, vaikka mieli haluaisikin niin.
Joskus opettajat ovat oppilailleen tiukkoja, esim. Zen Buddhalaisuudessa.
Mitä uskontokuntaa tämä valaistunut henkilö edustaa?
Voisitko puhua hänelle näistä tuntemuksista?
En ole hänen ”oppilaansa”, ja vielä vähemmän uskon tuollaiseen hierarkiseen opettaja-oppilas-suhteeseen, jossa mielivaltaisesti - ja omaa egoa pönkittäen - joku raappahousu on toiselle ”tiukka”. Ja toisekseen; jos valaistuminen ei näy ihmisyydessä ja ihmisten keskuudessa = käytöksessä, on valaistuminen turha/sitä ei ole/se on egon temppu.
Ei ole
Zinc
Jooo! Yläasteella seurakuntanuoret jotka pyöri meidän viikonloppudokaajien seassa evankeloimassa eli tuomitsemassa, lähinnä kertomassa että kokevat olevansa parempia ja yks myös kysyi saako se koskea mun intiimialueita kun olin sammumispistees
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaistuminen on tosiolevaisuutesi. Kaiken ydin.
Sillä ei ole mitään tekemistä henkisten oppien tai opettajien kanssa!
Paitsi että Jeesus ja Budha opettivat sitä molemmat, tai miten siihen olotilaan päästään. Opetukset ovat sittemmin sekoittuneet vääriin käännöksiin yms mutta maali oli sama vaikka tienviitat erit.
Valaistuminen on olotila johon voidaan vain viitata, sitä ei voi kokemuksena jakaa, kuten haukkaisu sitruunasta ei ole sama kuin siitä kertominen. Se täytyy itse kokea.
Tuohan taas tarkoittaisi ettei asiaa voisi opastaa. Jeesus opetti ja osasi ohjata ihmiset uskoon, mika ei ole narsistista valaistumista oman egon edessä vaan ihan muuta. Itämaisisssa on tuo egon narsismi aina. Ja näkyy kastilaitoksena ja uhraamisena.
Buddhalla ja Jeesuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. Miten valo voisi viihtyä pimeydessä. Valo loistaa.
Jeesuksen uskova ei ole valaistunut vaan syntinen omastakin mielestään. Jos ei näin ole on jotain pielessä. Tämä ei tarkoita kuitenkaan ettei hän voi napakasti sanoa suoraan saatanaa edustavalle ihmiselle. Jeesus itse meni kaatamaan rahanvaihtajien pöytiä ja suuttui myös rajustikin.
Vierailija kirjoitti:
Egon temppu on sitoa valaistuminen mielen kaksinaisuuteen.
Tätä kaksinaisuutta ei ole/ se on yhtä totuuden kanssa.
Ei voi ilmaista kuin paradoksein.
Tästä näkee ettei Jeesusken oppia tunneta ollenkaan sillä Jeesuksen opissa ei ole kyse ollenkaan siitä että ihminen tulisi valmiiksi ja ei syntiseksi tässä elämässä se on mahdotonta vaan siitä on kysymys että me saamme ARMON silti Jumalan edessä.
Puheet valaistumisesta ovat siis harhaa ja ison egon kehitelmä. Narsismia.
Valaistunut ihminen ei ylenkatso ketään, koska hän tietää, että me kaikki olemme yhtä. Senhän sanoi Jeesuskin: minkä teet yhdelle näistä pienimmistä, sen teet minulle. Kukaan täällä ei ole toistaan millään lailla parempi, olemme vain eri vaiheissa polullamme. Ja jos joku kohtelee sinua huonosti, anna se hänelle anteeksi, älä jää murehtimaan asiaa. Hänellä on ongelma, ei sinulla.
ILLUMINATI!