Onko valaistunut ihminen katsonut sinua halveksivasti
ja torjunut läsnäolosi? Tarkoittaako tämä sitä, että jumala hänen kauttaan osoittaa ihmisyytesi kelpaamattomuuden? Vaiko sitä, että koko ”valaistuminen” on ihmisen oma päähänpisto ja narsistisen egon tuotos?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä valaistunut hörhö on ja mikä on suhteesi häneen?
Äiti Amma?
Ei ole Amma. Kertoo itse itsestään ”valaistuneena” - on ihan rivikansalainen, ei siis mikään palvottu pyhimys. Meillä ei ole mitään suhdetta.
Tietysti kiusaaminen ja halveksunta satuttaa, mutta ihminen nyt on mitä on - yleensä sitä itseään eri muodoissa. Ainoa mistä tilanteessa järkytyin, oli tosiaan tuo alitajuinen kauhu ”jumalan halveksunnasta ja hylkäämisestä” tuon ihmisen kautta, en oikein edes tajua miten se täyttikin minut niin kokonaisvaltaisesti.
Olet ihana. Jumala ei koskaan hylkäisi sinua. Löydät vielä rinnallesi rakastavan henkisen opettajan.
Vierailija kirjoitti:
Valaistuminen ei koskaan näy henkilön käyttäytymisestä, vaikka mieli haluaisikin niin.
Joskus opettajat ovat oppilailleen tiukkoja, esim. Zen Buddhalaisuudessa.
Mitä uskontokuntaa tämä valaistunut henkilö edustaa?
Voisitko puhua hänelle näistä tuntemuksista?
En ole hänen ”oppilaansa”, ja vielä vähemmän uskon tuollaiseen hierarkiseen opettaja-oppilas-suhteeseen, jossa mielivaltaisesti - ja omaa egoa pönkittäen - joku raappahousu on toiselle ”tiukka”. Ja toisekseen; jos valaistuminen ei näy ihmisyydessä ja ihmisten keskuudessa = käytöksessä, on valaistuminen turha/sitä ei ole/se on egon temppu.
Valaistuminen on tosiolevaisuutesi. Kaiken ydin.
Sillä ei ole mitään tekemistä henkisten oppien tai opettajien kanssa!
Valaistunut ihminen on mielen harha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaistuminen ei koskaan näy henkilön käyttäytymisestä, vaikka mieli haluaisikin niin.
En ole hänen ”oppilaansa”, ja vielä vähemmän uskon tuollaiseen hierarkiseen opettaja-oppilas-suhteeseen, jossa mielivaltaisesti - ja omaa egoa pönkittäen - joku raappahousu on toiselle ”tiukka”. Ja toisekseen; jos valaistuminen ei näy ihmisyydessä ja ihmisten keskuudessa = käytöksessä, on valaistuminen turha/sitä ei ole/se on egon temppu.
Puhuin Buddhasta.
Egon temppu on sitoa valaistuminen mielen kaksinaisuuteen.
Tätä kaksinaisuutta ei ole/ se on yhtä totuuden kanssa.
Ei voi ilmaista kuin paradoksein.
Vierailija kirjoitti:
-- ja vielä vähemmän uskon tuollaiseen hierarkiseen opettaja-oppilas-suhteeseen, jossa mielivaltaisesti - ja omaa egoa pönkittäen - joku raappahousu on toiselle ”tiukka”. --
Tää oli niin hyvin sanottu :D
Itsekin allerginen henkisten ihmisten keskinäiselle hierarkiasysteemille, ttu mitä touhua!
Oliko siis jokin tilaisuus näin korona-aikaan? Vai joskus aiemmin? Minkälainen tuo tilaisuus oli, kehtaisitko kertoa sen tilaisuuden nimen tai vähän että minkätyyppinen oli kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Teitkö jotakin vai olitko vain? Kyllä minusta vaikuttaisi lähinnä siltä, että ”valaistunut” on kaikkea muuta kuin valaistunut jos tarvitsee halveksunnalla ylentää itseään alentamalla toista. Ihan normaalienkin kesken outoa käytöstä.
Minut on ainakin poistanut ystävistään sekä joogiksi ryhtynyt että harekrisnalainen. Itse olen raitis ja ilmeisen ambivalentti ihminen, joka ei halua kenellekään pahaa.
Mä luulen, että se ehkä siristeli silmiään kun valo osui niihin. Jos ihmistä valaistaan todella isolla lampulla, esim. jollain näyttämövalaisimella niin se on melko intensiivinen se valo.
Vierailija kirjoitti:
Valaistuminen on tosiolevaisuutesi. Kaiken ydin.
Sillä ei ole mitään tekemistä henkisten oppien tai opettajien kanssa!
Joo, ehkä sitten ”koin”, että tuon henkilön ”tosiolevaisuus” halveksi minua/tosiolevaisuuttani.
Oliko kyseessä Henkisen Kasvun Kurssi?
Oliko ylipäätään jokin abrahamilainen uskonto kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Et nimittäin ole kohdannut valaistunutta, rakastavaa tai edes mukavaa ihmistä. Olet törmännyt sadistiseen egoistiin joka on leiponut itsestään ”pyhää”.
*inhon väristys*
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta näissä olen kohdannut karmeaa sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta näissä olen kohdannut karmeaa sakkia.
Mikä/millainen on Henkisen Kasvun Kurssi? Mitä siellä tehdään?
Ap on sekopää väittämässä että tietää mitä täysin tuntematon ihminen ajattelee tai tuntee.
Ehkä hänet oli juuri jätetty, ehkä häntä närästi, ehkä SiNÄ katsoit häntä ensin pahasti.
Vieras ihminen ei tehnyt sinulle yhtään mitään, mutta täällä sinä jauhat pskaa.
Oletko sinä se "valaistunut" joka tietää kaiken paremmin?
Aidosti tietoinen ihminen ei katso halveksivasti ketään. Jos osoittaa halveksuntaa, vihaa tai kateutta, niin ei ole aidosti tietoinen. Teeskentelijöitä voi aina toki olla.