Onko valaistunut ihminen katsonut sinua halveksivasti
ja torjunut läsnäolosi? Tarkoittaako tämä sitä, että jumala hänen kauttaan osoittaa ihmisyytesi kelpaamattomuuden? Vaiko sitä, että koko ”valaistuminen” on ihmisen oma päähänpisto ja narsistisen egon tuotos?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Jeesus: Maailmassa teillä on ahdistus, mutta minä olen voittanut maailman!
Minun lampaani kuulevat minun ääneni. Ja seuraavat minua. Minä olen Tie Totuus ja Elämä, eikä kukaan voi tulla Jumalan tykö kuin minun kauttani.
Jeesus voitti se kuoleman joka langetettiin meille rangaistuksena tottelemattomuudesta. Ja kun Hän nousi kuolemasta se merkitsee meille samaa mahdollisuutta kunhan vaan otamme vastaan sen lahjan. Tunnusta syntisyytesi ja polvistu ja pyydä uskon lahjaa. Et tule olemaan täydellinen koskaan, unohda se vaan keskity siihen että uskot ja sokeastikin.
Kun ihminen järkytyksekseen tajuaa kuinka paljon on syntiä tehnyt hänestä kaikkoaa toisten tuomitsemisen halu, mikä ei tarkoita ettei hän oikaisi toisia. Kaikki erinomaisuus ja valaistumis luulot itse syntiä tehneenä Jumalan edessä kaikkoaa oitis.
Jeesuksen lammaslaumassa ei syytellä eikä tuomita taivaassa. Maan päällä niin käy epätäydellisyyden takia. Siksi ei pidä katsoa ihmisistä mallia vaan Jeesuksesta aina. Ja nataa anteeksi loputtomiin.
Jos Hän antoi kauhean kidutuksensa anteeksi niin me pystymme myös hänen voimissaan samaan.
Oliko kyseessä healing meditation tilaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä te Jeesuksen näitte?
Jeesusta ei voi nähdä vielä missään mutta Henkensä voi oppia tuntemaan ja rakastamaan sitä. Ne jotka sanovat Jeesus on täällä tai täällä, valehtelevat.
Vielä vähän aikaa ja te ette näe minua ja vähän aikaa niin näette.
Sokea saa näkönsä, totisesti. Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä. Jos se on niin näkee Jeesuksen sielunsa silmillään kaikkialla.
Tarkoitin avaustekstiä, ap:n kuvaamaa tilannetta.
Ensinnäkin, et voi tietää kuka on valaistunut ja kuka ei. Toiseksi: Ne jotka eniten mainostaa olevansa valaistuneita, eivät ainakaan ole! Järki käteen nyt. Aito viisas ihminen ei mainosta omaa viisauttaan.
Oliko kyseessä Ihmeiden Oppikurssi -ryhmäistunto?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, et voi tietää kuka on valaistunut ja kuka ei. Toiseksi: Ne jotka eniten mainostaa olevansa valaistuneita, eivät ainakaan ole! Järki käteen nyt. Aito viisas ihminen ei mainosta omaa viisauttaan.
Mutta taloudellisesti ja sosiaalisesti taitava ihminen kyllä osaa hyödyntää valaistuneisuuden markkina-arvon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaistunut ihminen ei ylenkatso ketään, koska hän tietää, että me kaikki olemme yhtä. Senhän sanoi Jeesuskin: minkä teet yhdelle näistä pienimmistä, sen teet minulle. Kukaan täällä ei ole toistaan millään lailla parempi, olemme vain eri vaiheissa polullamme. Ja jos joku kohtelee sinua huonosti, anna se hänelle anteeksi, älä jää murehtimaan asiaa. Hänellä on ongelma, ei sinulla.
Älä sotke valaistumisia Jeesuksen oppiin, sillä se on saatanasta. Lusifer on valontuoja ja saatanan enkeli. Jos näet sen torchin niin juokse.
Jeesukseen usko tarkoittaa uskoa syntisyytensä ja saada armo. Ei ole mitään vaiheita tai tasoja polulla vaan kaikki ovat yhtä syntisiä! Ja jo ajatuskin tekee sinustakin syntisen jos se on väärä. Ihminen ei voi valaistua tässä elämässä. Hän pysyy syntisenä. Muun kuvitteleminen on narsismia.
Hyviä tekoja pitää tehdä mutta niillä ei voi käydä ollenkaan anekauppaa sielunsa lunnaiksi. Jeesuksen Kristuksen veri joka vuodatettiin edestämme ettei kukaan enää hukkuisi vaan pelastuisi annettiin koko ihmiskunnalle lopullisena ja viimeisenä uhraamistyönä. Tämän jalkeen ei ketään enää tarvitse uhrata missään. Ihminen pelastettiin, hän joka uskoo tämän pelastuu.
Mitä tänään et ymmärrä, se aukeaa sinulle huomenna. Se on meidän jokaisen osa, sitä ei voi väistää, vaikka kuinka tappelee vastaan. Kaikki aikanaan. Jumalan valo valaisee niin sinun kuin minunkin polkuani. Askel askeleelta etenemme ja aivan hyvin voimme olla jonain päivänä vierekkäin, kenelläkään ei ole syytä asettua toisen yläpuolelle, sillä viimeinen voi tulla ensimmäiseksi. Rauhaa ja rakkautta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaistunut ihminen ei ylenkatso ketään, koska hän tietää, että me kaikki olemme yhtä. Senhän sanoi Jeesuskin: minkä teet yhdelle näistä pienimmistä, sen teet minulle. Kukaan täällä ei ole toistaan millään lailla parempi, olemme vain eri vaiheissa polullamme. Ja jos joku kohtelee sinua huonosti, anna se hänelle anteeksi, älä jää murehtimaan asiaa. Hänellä on ongelma, ei sinulla.
Älä sotke valaistumisia Jeesuksen oppiin, sillä se on saatanasta. Lusifer on valontuoja ja saatanan enkeli. Jos näet sen torchin niin juokse.
Jeesukseen usko tarkoittaa uskoa syntisyytensä ja saada armo. Ei ole mitään vaiheita tai tasoja polulla vaan kaikki ovat yhtä syntisiä! Ja jo ajatuskin tekee sinustakin syntisen jos se on väärä. Ihminen ei voi valaistua tässä elämässä. Hän pysyy syntisenä. Muun kuvitteleminen on narsismia.
Hyviä tekoja pitää tehdä mutta niillä ei voi käydä ollenkaan anekauppaa sielunsa lunnaiksi. Jeesuksen Kristuksen veri joka vuodatettiin edestämme ettei kukaan enää hukkuisi vaan pelastuisi annettiin koko ihmiskunnalle lopullisena ja viimeisenä uhraamistyönä. Tämän jalkeen ei ketään enää tarvitse uhrata missään. Ihminen pelastettiin, hän joka uskoo tämän pelastuu.
Mitä tänään et ymmärrä, se aukeaa sinulle huomenna. Se on meidän jokaisen osa, sitä ei voi väistää, vaikka kuinka tappelee vastaan. Kaikki aikanaan. Jumalan valo valaisee niin sinun kuin minunkin polkuani. Askel askeleelta etenemme ja aivan hyvin voimme olla jonain päivänä vierekkäin, kenelläkään ei ole syytä asettua toisen yläpuolelle, sillä viimeinen voi tulla ensimmäiseksi. Rauhaa ja rakkautta!
Liirum Laarum
Zinc
Hei,
Minusta kukaan, joka ymmärtää ihmisiä, osaa kunnioittaa hyvällä tavalla itseä ja toisia, ei katsele toisia halveksuvasti.
Syvästi ' viisaissa' ihmisissä on myös jotain ihanaa ja luottamusta herättävää. Niin kokenut:)
Vierailija kirjoitti:
Jeesus: Maailmassa teillä on ahdistus, mutta minä olen voittanut maailman!
Minun lampaani kuulevat minun ääneni. Ja seuraavat minua. Minä olen Tie Totuus ja Elämä, eikä kukaan voi tulla Jumalan tykö kuin minun kauttani.
Muuten oikein mutta että useampi ymmärtäisi niin----
"Minä on tie, totuus, elämä, eikä kukaan voi tulla Jumalan luokse kuin minän kautta."
Amen
Oliko kyseessä Naisen Voima -kurssi?
Oliko kyseessä Shamanistinen Äitimaa Kalevan DNA aktivointi -aiheinen tapahtuma?
Jos henkilö on itse kertonut olevansa ”valaistunut”, on hän tässä kohtaa raskaasti erehtynyt. Etenkin, jos halveksunta on ollut minkään sorttisessa ”hengellisessä” tilaisuudessa, ja tällaisessa käyttänyt ns narsistista metaviestintää, eli itsensä ylentämistä toista alentamalla.
Huijari.
Jeesus, Buddha, Tolle, Krisnamurti ym ym puhuvat kaikki yhdestä ja samasta asiasta.
Jokainen hieman eritavalla johtuen aikakaudesta ja ympäristöstä.
Lähde jonne jokainen viittaa opetuksillaan on sama ja yksi.
Jokaisen saavutettavissa.
Siinä ei ole mitään mystistä ja 10-20 vuoden kuluttua sitä opetetaan jo kouluissakin.
Miksikö. Jotta säilyisimme tällä planeetalla muiden eliöiden joukossa.
Emme parempina vaan samanvertaisina.
Siispä valitse vapaasti mestarisi, sillä lopulta löydät saman Jumalan, tai miksi sitä haluat kutsuakkaan.
Sanoiko: "Mielemme luo todellisuuden"?
Eri suuntauksilla ja jo yksilöidenkin välillä saattaa olla ainakin vivahde eroja valaistumisen kokemuksessa, mutta erityisesti odotuksissa sitä kohtaan millainen valaistunut on (tulee olla). Kuten jo ketjussa mainittiin, emme voi kuitenkaan tietää.
Valitettavasti seurustelin aikani stereotypisen psykonarsissin kanssa, joka sitten päätti aloittaa meditoinnin. Ensimmäisen valaanlaulusession jälkeen tämä kokikin valaistumisen ja oli näin ollen siis valmis guru, jonka tietoisuus ja läsnäolo oli sitä luokaa, että ei mikään tai kukaan voinut sitä enää edes teoriassa ylitää.
Itseäni ei paljoa huvittanut silloin.
Mutta kun asiaa ajattelee, niin joillain mittarilla mitattuna voi olla tottakin, että esim. psykopaatit ovat jo valmiiksi valaistuneita tai ainakin keskimäärin muita lähempänä ko. tilaa.
Jeesusta ei voi nähdä vielä missään mutta Henkensä voi oppia tuntemaan ja rakastamaan sitä. Ne jotka sanovat Jeesus on täällä tai täällä, valehtelevat.
Vielä vähän aikaa ja te ette näe minua ja vähän aikaa niin näette.
Sokea saa näkönsä, totisesti. Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä. Jos se on niin näkee Jeesuksen sielunsa silmillään kaikkialla.