Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alaiseni tekevät etätöitä kaikkialla muulla kuin kotona?!

Vierailija
08.07.2024 |

Meillä oli palaveri ja yksi osallistuja sanoi, että hän juo tässä kahvia puiston penkillä samalla kun puhelimella osallistuu palaveriin. Menin ihan sanattomaksi ja lopulta sanoin kipakasti, että ei etätyön tarkoitus ole siemailla cappuccinoa puistossa vaan tehdä töitä työpisteellä. Ilmeisesti astuin muurahaispesään kun pari muutakin alaista sanoivat, että osallistuvat palavereihin vaikka autosta matkalla ruokakauppaan. SIIS MITÄ IHMETTÄ?! Aion viedä tämän HR:n tietoon ja minun tiimissäni loppuvat sitten etätyöt hyvin pian, jos tämä jatkuu.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono/5

Vierailija
2/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuohon sanoisi? Ehkä on vaikea uskoa että noin urpå esihenkilö edes on esihenkilö? Tai edes töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttuhan tuo on, mutta siitä huoliamatta minä olen enemmän kuin tyytyväinen työttömyyteeni. Raha on vähissä, mutta eipähän tarvitse kuunnella idioottien työkavereiden ja pomojen jatkuvaa kitinää ja ulinaa.

Vierailija
4/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä, meillä muutama osallistuu palavereihin kuljettaessaan lapsia harrastuksiin ja palaveri pitää pysäyttää siksi aikaa, kun hän vie lapsensa parkkipaikalta jäähalliin tms. Toinen puolestaan kertoo, ettei voi katsoa läppärin näyttöä, ainoastaan kuunnella, koska on salilla.

Meille tuli toukokuussa ilmoitus, että etätyötä saa tehdä vain ilmoitetussa etätyöpaikassa, muualla ei työnantajan vakuutukset kata mahdollisia tapaturmia. Tähän oli pakko mennä, koska työkaveri mursi jalkansa mökin portaissa ja vakuutusyhtiö ilmoitti, että koska kyseessä oli kaverin mökki, ei oma, niin eivät korvaa työnantajan vakuutuksesta.

Vierailija
5/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti keskustellaan asiasta, niin sehän on just ihan ja sama missä työskentelee, kunhan työt tulee tehtyä. 

Vierailija
6/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohta sinulla ei ole enää yhtään alaista ja HR kutsuu sinut "kehityskeskusteluun", jonka päätteeksi siirryt etsimään uutta työpaikkaa.

Vierailija
7/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille voi jos teidän ainoa työnkuva on istua palaverissa ilman varsinaista tuottavaa työtä. Ei minulla onnistuisi siivoojana olla tekemässä jotain muuta ja kuitata palkkaani vastaamalla puhelimeen.  Kuule ap kun vika ei nyt teillä ole työntekijän vaan koko lafka kun se ei tee mitään hyödyllistä. Mitä enemmän ihmisillä on aikaa puhua paskaa sitä vähemmän ne tekee töitä ja palaverit ei ole muuta kuin työn välttelyä. 

Vierailija
8/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Provo. Ihme yleistys. Eikä ole esihenkilö.

eikä etätöitä ole pakko tehdä kotona. Tein joskus kirjastossa, sai keskittyä. 

Vierailija
9/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että tekee työnsä. Eikä huutele salaisuuksia sivullisille. Kyllä meillä saa työnsä tehdä mistä vaan. Vaikka ulkomailta kuukauden .

Vierailija
10/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti keskustellaan asiasta, niin sehän on just ihan ja sama missä työskentelee, kunhan työt tulee tehtyä. 

Ai, että työt voi tehdä vaikka salilla vaiikei voi käyttää videota? tai  "sori, mun täytyy lopettaa kun olen autossa" eli ollaan paikalla muttei läsnä

Vierailija
11/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on etätyöhjeet joiden mukaan etätyöt tehdään kotona tai esim mökillä mutta ei missään julkisissa paikoissa missä tietoturvallisuus voi vaarantua. Itselleni ei kyllä tulisi mieleenkään tehdä puistossa töitä. Onko teillä etätyöohjeet ajan tasalla ja kaikkien tiedossa? 

Vierailija
12/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Provo. Ihme yleistys. Eikä ole esihenkilö.

eikä etätöitä ole pakko tehdä kotona. Tein joskus kirjastossa, sai keskittyä. 

Etätöitä pitää tehdä etukäteen ilmoitetussa paikassa, oli se sitten koti tai kirjasto tai naapurin sauna. Jos lähtee palaverin ajaksi lenkille, koska on vain kuuntelemassa, niin työnantajan vakuutus ei korvaa tapaturmaa.

Vierailija
13/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että työt voi tehdä vaikka salilla vaiikei voi käyttää videota? tai  "sori, mun täytyy lopettaa kun olen autossa" eli ollaan paikalla muttei läsnä

Aivan sama missä tekee.

Vierailija
14/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs sille voi jos teidän ainoa työnkuva on istua palaverissa ilman varsinaista tuottavaa työtä. Ei minulla onnistuisi siivoojana olla tekemässä jotain muuta ja kuitata palkkaani vastaamalla puhelimeen.  Kuule ap kun vika ei nyt teillä ole työntekijän vaan koko lafka kun se ei tee mitään hyödyllistä. Mitä enemmän ihmisillä on aikaa puhua paskaa sitä vähemmän ne tekee töitä ja palaverit ei ole muuta kuin työn välttelyä. 

Tuota miksi oletat, että se puhuminen olisi turhaa? 

Vierailija
15/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samaa mieltä, meillä muutama osallistuu palavereihin kuljettaessaan lapsia harrastuksiin ja palaveri pitää pysäyttää siksi aikaa, kun hän vie lapsensa parkkipaikalta jäähalliin tms. Toinen puolestaan kertoo, ettei voi katsoa läppärin näyttöä, ainoastaan kuunnella, koska on salilla.

Meille tuli toukokuussa ilmoitus, että etätyötä saa tehdä vain ilmoitetussa etätyöpaikassa, muualla ei työnantajan vakuutukset kata mahdollisia tapaturmia. Tähän oli pakko mennä, koska työkaveri mursi jalkansa mökin portaissa ja vakuutusyhtiö ilmoitti, että koska kyseessä oli kaverin mökki, ei oma, niin eivät korvaa työnantajan vakuutuksesta.

No joo, ei tietty ole oikein olla etätöissä kuljettaen samalla lapsia tai salilla. Toki pitää olla diisentit työolot ja mahdollisuus osallistua kunnolla Teamseihin ja muihin vastaaviin. Meillä esim. suoria Teams-kutsuja tulee pitkin päivää ja osallistuminen vaatii yleensä tietokoneen näytön. Mutta kotona ei tarvitse olla, kunhan työt voi hoitaa asiallisesti. 

Vierailija
16/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin totta!

Vierailija
17/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietosuojasyistä etätöitä ei missään nimessä saisi tehdä esimerkiksi puistossa, jos työtehtävien hoitaminen edellyttää puhumista. Etätyöt on tehtävä sellaisessa paikassa, jossa ei ole ylimääräisiä kuuntelemassa. 

Vierailija
18/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö pitäisi kieltää, koska se harmittaa niitä, jotka joutuvat raatamaan joka päivä työpaikalla.

Vierailija
19/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta moinen puhkuminen tai saat aivohalvauksen.

Vierailija
20/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta, kyllä etätyöntekijän pitää työaikana olla sellaisessa paikassa että pystyy ilman häiriötä osallistumaan palavereihin ja vastaamaan puhelimeen. Myös tietosuoja pitää muistaa, se ei toteudu kahvilassa tai puistossa.