Yrittääkö työn tilaaja iskeä mieheni vai olenko turhasta mustasukkainen?
Mieheni on talonrakentaja ja hänellä on oma yritys. Nyt hän tekee isoa remonttia taloon, jonka omistaa yksinäinen nainen. Tai siis sinkku. Suurinpiirtein saman ikäinen kuin mitä me ollaan.
Tää nainen on aika usein siellä remonttia tekemässä itsekin, eli he viettävät mieheni kanssa aika paljon aikaa yhdessä. Nyt hän on alkanut laittaa usein viestejä myös työajan ulkopuolella, toki vain työasioita koskevia mutta joku niissä viesteissä vaivaa minua. Ne on liian tuttavallisia. Aika usein niissä on jotain että kiitos taas, en pärjäisi ilman sinua tai että olit taas tehnyt ihanaa jälkeä. Ei siis mitään suoraa sellaista mikä sanoisi että hän on kiinnostunut, mutta joku tässä häiritsee. Olen siis nähnyt osan viesteistä, kun mies on pyytänyt lukemaan jos hän ei ole itse puhelimeen juuri sillä hetkellä päässyt.
Mies pitää minua ihan hulluna, kun sanoin näistä epäilyistäni hänelle. Ei kuulema ainakaan hänen puolelta ole mitään kiinnostusta. Mutta mulla on vaan tää olo. Naisen vaisto, ehkä?
Mutta laitatteko itse teidän remppamiehille tms. tuttavallisia viestejä työajan jälkeen ja onko tuossa jotakin häiritsevää, vai onko mulla päässä vikaa?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään lähettää timpurille mitään ylimääräisiä viestejä työajan ulkopuolella. Tosin meidän timpuri on mua 20 vuotta vanhempi ja olen itse naimisissa, mutta silti.
Minä taas olen työssäni tottunut siihen, että ei ole erikseen työaikaa tai vapaa-aikaa. Työ on todella kattava osa elämää ja työnmerkeissä viestitellään kollegoiden kanssa viikonloppuiltaisinkin.
Varsinkin kun on sähköiset välineet käytössä, niin ne viestit voi sitten lukea, milloin haluaa.
Olen lähettänyt varmaan kaikki mailit remppamiehilleni joskus iltaisin ja varmaan puolet niistä viikonloppuisin. Hän on mailannut myös milloin sattuu. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, ikinä, että pitäisi missään viestittelyissä noudattaa virka-aikoja!
T. Rakennuttava sinkkunainenEi viestittelyssä tarvitse noudattaa mitään virka-aikoja, muutenkin sellaiset alkavat olla lähinnä pölyttynyttä historiaa. Itsellä ainakin kokonaistyöaika, joten työtä tulee tehtyä vähän milloin tahansa. Yksi puhelin, joten kauppajonossakin voi hyvin lukea ja vastata johonkin meiliin. Samoin toki vietittelen remppajutuista ja pihajutuista sun muista silloin, kun asian muistan.
Viestitteletkö työkavereiden ja asiakkaiden kanssa kuten ap:n esimerkissä?
Tietenkin viestittelen työkavereiden kanssa myös viikonloppuisin ja iltaisin.
Tässä lienee eroa duunarien ja ns akteemisten völillä, duunareilla ehkö on tiukat työajat, jolloin se työ suoritetaan. Johtajilla ja asiantuntijoilla on työaika joka päivä ympäri vuprokauden.
Tässä yksi akateeminen asiantuntija, joka kyllä osaa olla vapaalla ja antaa myös työkaverien olla vapaillaan ihan rauhassa. Yhteyksiä otetaan vain jos on hätätilanne. Ja sitä tapahtuu harvoin. Kyllä ne työt ehtii hyvin hoitaa työajalla. On huonon työntekijän merkki jos työhommia pitää jatkuvasti hoitaa vapaa-ajalla. Aloittelijalta tuon ymmärtää, mutta jo kauemmin töissä ollut osaa suunnitella työnsä niin että voi olla vapaalla ja antaa muidenkin levätä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida miestäsi viestit illalla häiritä, jos pyytää sinuakin niitä lukemaan, jos ei nyt sillä sekunnilla ehdi niitä itse lukemaan. Ei tuokaan ole minusta normaalia, että ei voi sen vertaa odottaa, että itse ehtisi ne viestit lukemaan.
Mies haluaa antaa ap:n olettaa, että vientiä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remonttia yksin teettävä ihmiset harvemmin on mitään tyhjätaskuja ja sori nyt vaan, sellaiset harvemmin kiinnostuvat mistän remppamiehistä. Korona-aika varmaan tekee sen, ettei iltaisin voi normijuttuja tehdä, joten remppasuunnitelmiin pystyy iltaisin paneutumaan. Ja tottakai asiakas viestii silloin, kun haluaa; miehesi voi toki vastata sitten seuraavana päivänä töissä. Ja tuskin nyt nainenkaan kaikkia päiviä vain remppaa, eiköhän hänkin tee esimerkiksi etätyötä.
Taas jostain ulkoavaruudesta revittyä tasoteoriasoopaa. Ei ihmisten kiinnostus toista kohtaan riipu millään lailla tuloista tai varallisuudesta, eikä varsinkaan jos sitä jo on riittävästi (eli ei olla kultaa kaivamassa). Ei myöskään toisen ammatista. Miksi elämässään pärjäävä remppamies muka olisi epäkiinnostava ammattinsa vuoksi? Hah, mitä typeryyttä. Joku vanhan viinan ja kusen hajuinen pitkäaikaistyötön voi olla mokille pinnallisesti turn-off, mutta silti sellaisiinkin rakastutaan.
Tota.
Kyse ei ole mistään tasoteoriasta, vaan on täysin mahdotonta kuvitella, että saattaisin kiinnostua remonttimiehestäni sillä lailla. Olen akateeminen ja todella hyvin menestynyt elämässä ja sinkkunainen. Se ei yksinkertaisesti olisi mahdollista mitenkään.
Olen tosi ystävällinen näille remppamiehillw, kun minusta on aina jotenkin kiusallista jutella, anteeksi nyt tämä rinnasrus, mutta sellaisille ihmisille, jotka ovat ns alaisiani. Töissä yritän olla superystävällinen avustajille jne. Aikoinaan äidilläni oli mahtavat remonttimies yms siivooja- ja kotiapulaisverkostot, kun hän osasi jutella kaikkien kanssa niin ystävällisesti. Naapurinsa oli töykeä remppamiehille ja ne maksoivat takaisin huonolla työnjäljellä.
Eli pidän aivan naurettavana kuvitelmaa, että taloa sinkkuna rakennuttava menestynyt nainen yrittäisi viedä ap:n remonttimiehen. Sori, mutta melkein naurattaa ääneen.Provohan sinä olit, mutta mahdotonta kuvitellakaan, että joku kiinnostuisi noin ylimielisestä aivan omissa pilvissään leijuvasta naisesta, joka luulee olevansa muiden yläpuolella. Etenkään maanläheinen remppamies, joten sikäli voit olla huoleti, ei he sinusta edes kiinnostuisi.
Enhän minäkään kiinnostuisi niistä duunarimiehistä, joten win-win.
Tässä ketjussa on lähtökohtana , että ap kuvittelee tuppukylän duunarimiehensä olevan sellainen vetonaula, että jopa hyvin elämässä pärjännyt ja hyvin taloudellisesti toimeentuleva taloa rakennuttava sinkkunainen haluaisi hänet itselleen.
Tämä minun (sinun mielestäsi ylimielinen) asenne on se asenne, joka sillä sinkkunaisella on ap:n miestä kohtaan. Eli ap voi nukkua yönsä rauhassa.
Vieläkin niin ylimielinen, että kuvittelee oman mielipiteensä olevan kaikkien mielipide. :)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:tä täysin.
Meilläkin oli yksi asiakkuus erääseen naiseen, siis hän oli se palveluntarjoaja. Kirjoitteli sähköposteja ja viestejä, joihin laittoi kaikenlaisia hymiöitä, mistä olisi voinut päätellä vaikka mitä. Ja kun kävi meillä, niin selvästi yritti miestä iskeä, vaikka olin paikalla . Kauhean lapsellisen oloinen nainen muutenkin. Nämä viestit ja sähköpostit kyllä tuli työosoitteista, mutta mielestäni sellaisii ei kuulu hymiöiden ja muiden kirjoittelu mitenkään. Varsinkin kun mieheni ei ollut yksin se asiakas, vaan minä myös.
Sitten myöhemmin loukkaantui kun pitikin asioida minun kanssani eikä minun mieheni kanssa. Kyseli jatkuvasti missä se minun mieheni nyt onkaan ja pitäisikö hänelle ilmoitta jostain asiasta, vaikka selkeästi oltiin sovittu, että minä olen se joka asiasta päättää.
Ap:lle tiedoksi, hyvä merkki tosiaan on se, että miehesi ei ole lähtenyt viestittelyyn mukaan ja jos vastaa niin vastaukset ovat neutraaleja ja sinä myös saat lukea viestejä. Se on aina hyvä merkki.
Ei vitsi mitä mä just luin. Melkein pahempaa tekstiä kuin toi edellinen akateemikkotar joka pitää itseään muiden yläpuolella.
Olen nainen ja remppataitoni ovat nolla.
Olen myöskin erittäin epävarma itsestäni ja se näkyy - näin jälkikäteen ajateltuna - flirttinä, vaikka itse en todellakaan ole sitä tarkoituksella tehnyt. Yrittänyt peitellä omaa epävarmuutta. Joo tiedän nyt, tyhmää.
Raksa-ala on perinteisesti miehinen. Perus olettamuksena, hyi minua, että mies tietää rakentamisesta enemmän kuin vieressä seisova vaimo.
Olen halunnut työn tehdyksi, itsellä ei mitään käryä miten, tiennyt että näin haluan. Ja se epävarmuus mitä voin sanoa, kuullostanko tyhmälle, mitä minun oikeasti pitäisi tästä tietää, jne jne
Onhan se nyt ylityhmää käyttäytyä kuin 14v vaan minkä teet? Pelottaa, kauhistuttaa ja se rahan meno joka asiaan liittyy, saanko sen mitä haluan vai maksanko itseni kipeäksi huonosti tehdystä työstä.
En ole iskemässä miestäsi. Haluan rempan valmiiksi. Enkä odota että viesteihini vastataan ennenkuin päivällä työaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään lähettää timpurille mitään ylimääräisiä viestejä työajan ulkopuolella. Tosin meidän timpuri on mua 20 vuotta vanhempi ja olen itse naimisissa, mutta silti.
Minä taas olen työssäni tottunut siihen, että ei ole erikseen työaikaa tai vapaa-aikaa. Työ on todella kattava osa elämää ja työnmerkeissä viestitellään kollegoiden kanssa viikonloppuiltaisinkin.
Varsinkin kun on sähköiset välineet käytössä, niin ne viestit voi sitten lukea, milloin haluaa.
Olen lähettänyt varmaan kaikki mailit remppamiehilleni joskus iltaisin ja varmaan puolet niistä viikonloppuisin. Hän on mailannut myös milloin sattuu. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, ikinä, että pitäisi missään viestittelyissä noudattaa virka-aikoja!
T. Rakennuttava sinkkunainenEi viestittelyssä tarvitse noudattaa mitään virka-aikoja, muutenkin sellaiset alkavat olla lähinnä pölyttynyttä historiaa. Itsellä ainakin kokonaistyöaika, joten työtä tulee tehtyä vähän milloin tahansa. Yksi puhelin, joten kauppajonossakin voi hyvin lukea ja vastata johonkin meiliin. Samoin toki vietittelen remppajutuista ja pihajutuista sun muista silloin, kun asian muistan.
Tässä lienee eroa duunarien ja ns akteemisten völillä, duunareilla ehkö on tiukat työajat, jolloin se työ suoritetaan. Johtajilla ja asiantuntijoilla on työaika joka päivä ympäri vuprokauden.Tässä yksi akateeminen asiantuntija, joka kyllä osaa olla vapaalla ja antaa myös työkaverien olla vapaillaan ihan rauhassa. Yhteyksiä otetaan vain jos on hätätilanne. Ja sitä tapahtuu harvoin. Kyllä ne työt ehtii hyvin hoitaa työajalla. On huonon työntekijän merkki jos työhommia pitää jatkuvasti hoitaa vapaa-ajalla. Aloittelijalta tuon ymmärtää, mutta jo kauemmin töissä ollut osaa suunnitella työnsä niin että voi olla vapaalla ja antaa muidenkin levätä.
Meillä tehdään nyt etätöitä 100 %:sesti koronan takia eikä ole mitään tiettyä vapaa-aikaa vaan jokainen voi tehdä työnsä milloin haluaa. Tärkeintä on, että jokainen tekee työnsä, mutta ihan sama mihin aikaan sen työnsä tekee. Pääasia on se lopputulos. Toiset ovat aamuihmisiä ja vastaavasti toiset iltaihmisiä.
Sinkkunaiset eivät ole sinkkuja siksi, että eivät saisi ketään miestä. He ovat sinkkuja siksi, että joko eivät halua miestä tai ovst niin valikoivia, että eivät kelpuuta lähes ketään.
Joten ap voi olla huoleti, 99,99% todennäköisyydellä nelikymppinen sinkkunainen ei haluaisi raksamiestäsi, vaikka se mies olisi kuinka ihastunut häneen ja yrittäisi kaikkensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remonttia yksin teettävä ihmiset harvemmin on mitään tyhjätaskuja ja sori nyt vaan, sellaiset harvemmin kiinnostuvat mistän remppamiehistä. Korona-aika varmaan tekee sen, ettei iltaisin voi normijuttuja tehdä, joten remppasuunnitelmiin pystyy iltaisin paneutumaan. Ja tottakai asiakas viestii silloin, kun haluaa; miehesi voi toki vastata sitten seuraavana päivänä töissä. Ja tuskin nyt nainenkaan kaikkia päiviä vain remppaa, eiköhän hänkin tee esimerkiksi etätyötä.
Taas jostain ulkoavaruudesta revittyä tasoteoriasoopaa. Ei ihmisten kiinnostus toista kohtaan riipu millään lailla tuloista tai varallisuudesta, eikä varsinkaan jos sitä jo on riittävästi (eli ei olla kultaa kaivamassa). Ei myöskään toisen ammatista. Miksi elämässään pärjäävä remppamies muka olisi epäkiinnostava ammattinsa vuoksi? Hah, mitä typeryyttä. Joku vanhan viinan ja kusen hajuinen pitkäaikaistyötön voi olla mokille pinnallisesti turn-off, mutta silti sellaisiinkin rakastutaan.
Tota.
Kyse ei ole mistään tasoteoriasta, vaan on täysin mahdotonta kuvitella, että saattaisin kiinnostua remonttimiehestäni sillä lailla. Olen akateeminen ja todella hyvin menestynyt elämässä ja sinkkunainen. Se ei yksinkertaisesti olisi mahdollista mitenkään.
Olen tosi ystävällinen näille remppamiehillw, kun minusta on aina jotenkin kiusallista jutella, anteeksi nyt tämä rinnasrus, mutta sellaisille ihmisille, jotka ovat ns alaisiani. Töissä yritän olla superystävällinen avustajille jne. Aikoinaan äidilläni oli mahtavat remonttimies yms siivooja- ja kotiapulaisverkostot, kun hän osasi jutella kaikkien kanssa niin ystävällisesti. Naapurinsa oli töykeä remppamiehille ja ne maksoivat takaisin huonolla työnjäljellä.
Eli pidän aivan naurettavana kuvitelmaa, että taloa sinkkuna rakennuttava menestynyt nainen yrittäisi viedä ap:n remonttimiehen. Sori, mutta melkein naurattaa ääneen.Provohan sinä olit, mutta mahdotonta kuvitellakaan, että joku kiinnostuisi noin ylimielisestä aivan omissa pilvissään leijuvasta naisesta, joka luulee olevansa muiden yläpuolella. Etenkään maanläheinen remppamies, joten sikäli voit olla huoleti, ei he sinusta edes kiinnostuisi.
Enhän minäkään kiinnostuisi niistä duunarimiehistä, joten win-win.
Tässä ketjussa on lähtökohtana , että ap kuvittelee tuppukylän duunarimiehensä olevan sellainen vetonaula, että jopa hyvin elämässä pärjännyt ja hyvin taloudellisesti toimeentuleva taloa rakennuttava sinkkunainen haluaisi hänet itselleen.
Tämä minun (sinun mielestäsi ylimielinen) asenne on se asenne, joka sillä sinkkunaisella on ap:n miestä kohtaan. Eli ap voi nukkua yönsä rauhassa.Vieläkin niin ylimielinen, että kuvittelee oman mielipiteensä olevan kaikkien mielipide. :)
Ei minua haittaa, että pidät minua ylimielisenä. Saat ihan vapaasti ajatella niin.
Jos luulisit minun tavoittelevan tuppukylän duunarimiestäsi, niin se lähinnä huvittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä lienee eroa duunarien ja ns akteemisten völillä, duunareilla ehkö on tiukat työajat, jolloin se työ suoritetaan. Johtajilla ja asiantuntijoilla on työaika joka päivä ympäri vuprokauden.Tässä yksi akateeminen asiantuntija, joka kyllä osaa olla vapaalla ja antaa myös työkaverien olla vapaillaan ihan rauhassa. Yhteyksiä otetaan vain jos on hätätilanne. Ja sitä tapahtuu harvoin. Kyllä ne työt ehtii hyvin hoitaa työajalla. On huonon työntekijän merkki jos työhommia pitää jatkuvasti hoitaa vapaa-ajalla. Aloittelijalta tuon ymmärtää, mutta jo kauemmin töissä ollut osaa suunnitella työnsä niin että voi olla vapaalla ja antaa muidenkin levätä.
No se työaika voi varsin hyvin olla myös illalla. Tai viikonloppuna. Nyt on kivat ilmat, joten mielummin käyn päivällä lenkillä ja kaupassa ja vastaavasti illalla hoidan työjuttuja. Viesteihin puolestaan vastataan silloin, kun itse tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun olen itse teettänyt remonttia, niin totta kai olen viestittänyt remonttiasiat illalla; olen päivät töissä ja remontti on minulle ns. vapaa-ajalla tehtävää hommaa.
Ei ole tullut mieleen, että se remontin tekijä on silloin illalla vapaalla? Miten joku voi ajatella, että voi viedä toisen vapaa-aikaa noin vaan. Ensin remppamies tekee raskaan työpäivän ja sitten pitää vielä vähät vapaa-aikansa kuluttaa lukemalla sun viestejä ja vastaamalla niihin. Luuletko ihan tosiaan, että olet ostanut koko rempan tekijän itsellesi koko vuorokaudeksi? Ettei tämän tarvi tehdä omia kotitöitään, olla alstensa kanssa tai levätä. Pitää olla valmiina sua varten koko ajan.
No ei niihin viesteihin vastata tarvitse illalla, sitähän varten sähköposti on hyvä, että hän puolestaan vastaa silloin kuin haluaa. Valtaosa kyllä vastaa iltaisinkin, kun päivisin tehdään remonttia. Sitä se yrittäjän elämä on.
Yleensä jos haistaa palaneen käryä niin tulipalohan siellä on.... On varsin tahditonta laitella toiselle yrittäjälle mitään KIITOSviestejä iltaisin. Jos kyseessä olisi miesasiakas, moisten lähettäminen kohottaisi kyllä kulmia, mutta nainen...mitä vielä, hän on vaan "iloinen". Aika selvästi viestien tarkoitus on vähän "avata" päätä ja kohta niiden sävy muuttuu.... Aloittaja voi kyllä siinä mielessä olla huoleton, että mies ei selvästikään innostu viesteistä eikä niitä salaile.
On nimittäin kokemusta siitä, että oma mieheni koettiin niiiin puoleensavetäväksi, että viestejä alkoi pukata urakan jälkeen. Piti oikein rautalangasta vääntää miehelle, että mitä niillä ajettiin takaan, kun hän ei itse oikein tajunnut....
Siitäkin on kokemusta, että varattua miestä ei pidetä "varattuna" on vaan ENEMMÄN haastetta. Joillekin vaan ei mitään estoja yrittää ketä vaan ja missä vaan. Sinänsä kyllä, aina se on kyllä sen varatun asia miten tuollaiset asiat hoitaa, ketään kun ei viedä väkisin. Ellei nyt ihan asetta pidetä ohimolla ;)
Vierailija kirjoitti:
Pari tuttua ostaa aina välillä remppaukkoja panemaan muutamaksi tunniksi vaikkei mitää muuta olisi tehtävänä.
Kaveri kertoi ostavansa seksiä remonttimieheltä, joka teki näitä maksullisia hommia sivubisneksenään.
Suositteli myös minulle. Minusta oli vaan outoa, että tämä remonttiemies oli naimisissa ja silti möi maksullista seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari tuttua ostaa aina välillä remppaukkoja panemaan muutamaksi tunniksi vaikkei mitää muuta olisi tehtävänä.
Kaveri kertoi ostavansa seksiä remonttimieheltä, joka teki näitä maksullisia hommia sivubisneksenään.
Suositteli myös minulle. Minusta oli vaan outoa, että tämä remonttiemies oli naimisissa ja silti möi maksullista seksiä.
Mutta ihan täydellinen sivubisnes, kun eihän tuossa vaimo epäile yhtään mitään, kun mies muutenkin työnsä puolesta menee toisten koteihin remontoimaan.
Selvää maaperän tunnustelua, josko sais munaa..
Kaverin miehelle kävi noin, alkoi rampata sitten tämän naisen kotona milloin mihinkin aikaan, kun kyseinen yh-äiti tarvitsi apua kaikenlaisissa hommissa. Lopulta oli siellä sitten yötäkin (väitti olleensa jollain kavereillaan) ja lähettelivät vaikka mitä viestejä. Kun tämä kuvio selvisi kaverilleni, niin mies oli sitä mieltä että ei ollut tehnyt mitään väärää eikä aio lopettaa yhteydenpitoa. Erosivat aika nopeasti.
Olisin ystävällinen ja kohtelias raksamiehelle, mutta näyttäisipä hän kuinka hyvältä tahansa, niin hän ei kiinnostaisi minua yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Selvää maaperän tunnustelua, josko sais munaa..
Uskaltaako tässä enää olla ystävällinen timburille, jos ajattelevat pääsevänsä heti pukille vaikka hyvästä työstä vain kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Jospa keskittyisit siihen miehesi miellyttämiseen ja pitämiseen tämän lässytyksen sijasta.
Kokkaat, hierot, otat suihin jne.
Ai niin, eihän suomalainen nainen näistä mitään osaa tai ymmärrä.
Juuri näin. Itse ei viitsitä laittaa tikkua ristiin, mutta kyylätä jaksetaan. Ap:n mies olisi varmaan onnellisempi, jos eroaisi, vaikka tuolta remppaajanaiselta ei toosaa heruisikaan.
Ihan oikeutetusti olet epäileväinen, mutta eiköhän talon omistajan hanurikin ole jo "rempattu" 😒
Jospa keskittyisit siihen miehesi miellyttämiseen ja pitämiseen tämän lässytyksen sijasta.
Kokkaat, hierot, otat suihin jne.
Ai niin, eihän suomalainen nainen näistä mitään osaa tai ymmärrä.