Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittääkö työn tilaaja iskeä mieheni vai olenko turhasta mustasukkainen?

Remppamiehen muija
22.05.2020 |

Mieheni on talonrakentaja ja hänellä on oma yritys. Nyt hän tekee isoa remonttia taloon, jonka omistaa yksinäinen nainen. Tai siis sinkku. Suurinpiirtein saman ikäinen kuin mitä me ollaan.
Tää nainen on aika usein siellä remonttia tekemässä itsekin, eli he viettävät mieheni kanssa aika paljon aikaa yhdessä. Nyt hän on alkanut laittaa usein viestejä myös työajan ulkopuolella, toki vain työasioita koskevia mutta joku niissä viesteissä vaivaa minua. Ne on liian tuttavallisia. Aika usein niissä on jotain että kiitos taas, en pärjäisi ilman sinua tai että olit taas tehnyt ihanaa jälkeä. Ei siis mitään suoraa sellaista mikä sanoisi että hän on kiinnostunut, mutta joku tässä häiritsee. Olen siis nähnyt osan viesteistä, kun mies on pyytänyt lukemaan jos hän ei ole itse puhelimeen juuri sillä hetkellä päässyt.
Mies pitää minua ihan hulluna, kun sanoin näistä epäilyistäni hänelle. Ei kuulema ainakaan hänen puolelta ole mitään kiinnostusta. Mutta mulla on vaan tää olo. Naisen vaisto, ehkä?

Mutta laitatteko itse teidän remppamiehille tms. tuttavallisia viestejä työajan jälkeen ja onko tuossa jotakin häiritsevää, vai onko mulla päässä vikaa?

Kommentit (333)

Vierailija
141/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö te tästä jaksatte.

1. Nainen on vähän höppänä ja ei ymmärrä, että miehelläsi on vapaa-aika. Nainen on innoissaan työnjäljestä ja koska höppänä on, haluaa kiitellä siitä vielä työpäivän jälkeenkin.

2. Nainen kokeilee kepillä jäätä.

Vierailija
142/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen haluaa ehkä maksaa luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voihan helvattu. mitä vastauksia. minä laitoin viestejä vaikka yöllä. makslin remppamiehelle hyvin. oli siis yksityisyrittäjä. ikinä ei sanonut mitään viesteistä. ja soitin silloin kun oli asiaa. kaikki sujui hyvin ja mies sai minun kauttani rahakkaita

työremppoja. kun suosittelin häntä. remppamies itse kiitteli minua. kun hankin hänelle asiakkaita. jos asiakas maksaa niin silloin ei valiteta mistään puheluista viesteistä. raha on se mikä määrää. tollot.

Vierailija
144/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n mies käy kuumana itsenäiseen naiseen, joka ei ole pallo hänen nilkassaan kuten ap.

Mistä löysit viitteitä sille että ap:n mies kävisi kuumana? :'D

Vierailija
145/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis onhan tuo jo aika epäkohteliastakin ja röyhkeää lähetellä viestejä työajan ulkopuolella. Vaikka kuinka kiitteleviä olisivat, saatika sitten jotain materiaaleihin tai työhön liittyviä kysymyksiä. Itse en koskaan tekisi niin, jos nyt ei joku hätätilanne olisi (esim joku rakennusmiehen päivällä nikkaroima rakennelma romahtaisi ilta-aikaan ja särkisi vaikka ikkunan tai jotain). Koettakaa ihmiset ymmärtää että yrittäjäkin haluaisi pitää vapaa-ajan vapaa-aikana. En viestittele työajan ulkopuolella lapsen opettajan kanssa, kampaajan, lääkärin tai kenenkään muunkaan vastaavan kanssa, miksi siis raksamiehen kanssa?  

Pitää kyllä olla aika toope, jos lukee viestejä vaikka niitä ei tarvitsisi lukea kuin vasta työajalla. Tuollainen ei ainakaan pärjäisi kansainvälisessä firmassa, jolla on asiakkaita ympäri maailmaa ja niitä viestejää tulvii kaikkine vuorokauden aikoina. 

Vierailija
146/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no voihan helvattu. mitä vastauksia. minä laitoin viestejä vaikka yöllä. makslin remppamiehelle hyvin. oli siis yksityisyrittäjä. ikinä ei sanonut mitään viesteistä. ja soitin silloin kun oli asiaa. kaikki sujui hyvin ja mies sai minun kauttani rahakkaita

työremppoja. kun suosittelin häntä. remppamies itse kiitteli minua. kun hankin hänelle asiakkaita. jos asiakas maksaa niin silloin ei valiteta mistään puheluista viesteistä. raha on se mikä määrää. tollot.

0/5

Vierailija
147/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis onhan tuo jo aika epäkohteliastakin ja röyhkeää lähetellä viestejä työajan ulkopuolella. Vaikka kuinka kiitteleviä olisivat, saatika sitten jotain materiaaleihin tai työhön liittyviä kysymyksiä. Itse en koskaan tekisi niin, jos nyt ei joku hätätilanne olisi (esim joku rakennusmiehen päivällä nikkaroima rakennelma romahtaisi ilta-aikaan ja särkisi vaikka ikkunan tai jotain). Koettakaa ihmiset ymmärtää että yrittäjäkin haluaisi pitää vapaa-ajan vapaa-aikana. En viestittele työajan ulkopuolella lapsen opettajan kanssa, kampaajan, lääkärin tai kenenkään muunkaan vastaavan kanssa, miksi siis raksamiehen kanssa?  

Alapeukuttajat siis katsoo että on ihan ok häiritä työajan ulkopuolella ihmisiä? No kyllähän näitä röyhkimyksiä on nähty myös irl, joten sinänsä ei yllätä. 

No kuule, me ei olla tunteidemme vietävinä vaan näemme, että sinä sekoilet asiasta, joka ei sinulle edes kuulu.

Miehesi siitä päättää, miten ja milloin perheenne elättävän maksavan asiakkaan kanssa kommunikoi.

Jos ikinä olisit rakennustyötä tehnyt, tajuaisit että neuvo on kysyttävä silloin kun kysymys on akuutti. Se nainen paiskii siellä töitä yksinään silloinkin kun miehesi on vapaalla ja tekee materiaalivalintoja. Homma edistyy kun pystyy vähän tekemään sinäkin aikana kun kirvesmies rauhoittelee hysyeeristä muijaansa.

Vierailija
148/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan: "nainen paiskii siellä töitä yksinään ja tekee materiaalivalintoja silloinkin kun miehesi on vapaalla"

148

Vierailija
149/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on urakkatyöläinen, luulisi akan olevan tyytyväinen kun urakka edistyy. Mutta ei, se vaan lojuu sohvalla potemassa mustasukkaisuuttaan.

Mikset todellakin mene auttamaan? Koska et osaa? Ja siksi olet poissa tolaltasi kun TYÖNANTAJA osaa.

Kyllähän miehet arvostavat käteviä naisia.

Vierailija
150/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksinäinen, tai siis sinkku." Milloinkohan ihmisten kaaleihin uppoaisi se, että sinkku ei ole yhtä kuin yksinäinen?

Vierailija
151/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kyllä olla aika toope, jos lukee viestejä vaikka niitä ei tarvitsisi lukea kuin vasta työajalla. Tuollainen ei ainakaan pärjäisi kansainvälisessä firmassa, jolla on asiakkaita ympäri maailmaa ja niitä viestejää tulvii kaikkine vuorokauden aikoina. 

No tässä kuitenkaan ei ole kyse kansainvälisestä firmasta vaan remppafirmasta. Ja voin kertoa itsekin aikoinaan yrittäjänä olleena (eri ala tosin), että on aika v-mäistä, kun ei saa hetken rauhaa, kun asiakkaat kokee oikeudekseen soitella ja viesteillä mihin kellonaikaan tahansa, oli sitten iltayö tai ei. Jos on kansainvälinen yritys, niin silloin varmaan jo ihan lähtökohtaisesti toimenkuvaan kuuluu tavoitettavuus milloin tahansa. Mirkun keittiöremppa tuskin vaatii huomiota 24/7, jollei sitten ole tosi moukkamainen Mirkku. Ja tietenkään se yrittäjä ei sano sille Mirkulle päin naamaa, että voisitko olla soittelematta ilta kuuden jälkeen, mutta voit olla ihan sata varma, että mitään kauniita ajatuksia siitä Häirikkö-Mirkusta ei yrittäjä ajattele. Ja sellainen pointti vielä, että sähköpostit on hieman eri asia kuin tekstiviestit, wa-viestit ja soitot. Vaikka ne sähköpostitkin tulee puhelimeen, niin niihin voi jättää reagoimatta heti, useillahan on eri hälytysäänikin sähköposteille. Muut viestit sen sijaan katkoo sun vapaa-aikaa ihan eri tavalla, koska ne on katsottava heti, sillä niitä viestintätapoja käyttää myös läheiset ihmiset, ei asiakkaat pelkästään. Ihmettelen milloin ihmisistä on tullut näin moukkamaisia, ettei ajatella yhtään miten se oma käytös vaikuttaa toiseen. Ei huomioida yhtään mitään muuta kuin se oma napa. 

Vierailija
152/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat siis katsoo että on ihan ok häiritä työajan ulkopuolella ihmisiä? No kyllähän näitä röyhkimyksiä on nähty myös irl, joten sinänsä ei yllätä. 

No kuule, me ei olla tunteidemme vietävinä vaan näemme, että sinä sekoilet asiasta, joka ei sinulle edes kuulu.

Miehesi siitä päättää, miten ja milloin perheenne elättävän maksavan asiakkaan kanssa kommunikoi.

Jos ikinä olisit rakennustyötä tehnyt, tajuaisit että neuvo on kysyttävä silloin kun kysymys on akuutti. Se nainen paiskii siellä töitä yksinään silloinkin kun miehesi on vapaalla ja tekee materiaalivalintoja. Homma edistyy kun pystyy vähän tekemään sinäkin aikana kun kirvesmies rauhoittelee hysyeeristä muijaansa.

En ole ap, eikä mun mies ole remppamies. Olen itse ollut aikanaan yrittäjä, joten kokemusta on ihmisistä laidasta laitaan. Sitä vaan ihmettelen että minkähänlainen sopimus sen remppamiehen kanssa on tehty, jos siihen kuuluu neuvojen kysely mihin aikaan tahansa? Taitaa aika kalliiksi käydä. ;DD

Vierailija
153/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana ihana on yleensä se pieni vihje siitä että joku on tunteella mukana. 

Vierailija
154/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remppamiehen muija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun olen itse teettänyt remonttia, niin totta kai olen viestittänyt remonttiasiat illalla; olen päivät töissä ja remontti on minulle ns. vapaa-ajalla tehtävää hommaa.

mutta he on koko päivän yhdessä kutakuinkin niin miksei niitä remppa-asioita voi puhua silloin ja kiitellä livenä. Mulla on tunne, että noilla työajan jälkeen laitetuilla viesteillä tää asiakas kokeilee, lähteekö mies viestittelyyn mukaan. Ei ole lähtenyt kylläkään, vaan on vaan vastannut jotain että no katsotaan ne sitten työmaalla tms. jos on kysellyt materiaaleista esimerkiksi.

Pitäkää mua vaan mustasukkaisena sekopäänä, mutta minun mielestäni tuo ei ole kovin asiallista. En ikinä itse käyttäytyisi noin, ellen yrittäisi nimenomaan saada viestittelylle vastakaikua. Tiedän että minulla ei ole syytä olla mustasukkainen, lähinnä ärsyttää.

Tuo se varmasti on mikä tekee tästä "outoa". Miksi viestitellä iltaisin kun saman voisi sanoa aamullakin? Jos miehelläsi olisi useita projekteja yhtä aikaa niin voisi ahdistaa kohta työasiat jos kaikki asiakkaat toimisi samoin.

Pääsetkö joskus työmaalle mukaan? Voisi katsoa miten nainen siihen suhtautuu? ;)

Siis ängetä toisen kotiin? Kyllä katsoisin suu auki, jos remonttireiskan vaimo yhtäkkiä tulisi kotiini noin vain. 

Siis mitä änkeämistä? Oon minä vienyt puolisolle esim. kesken työpäivän ruokaa kun toimii rakennusalalla. Olen tullut autolla ja hän on hakenut ne auton luota, en minä sinne työkohteeseen ole mennyt, varsinkaan, jos kyseessä on saneerauskohde. Joskus, kun kyseessä on ollut uudisrakennus, olen saattanut käydä sisällä asti, jos minulla on ollut aikaa.

Vierailija
155/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aivan järkyttynyt siitä, että mammat täällä lukee miestensä viestejä! Törkeää!

En tarkoita nyt pettämisjuttuja, mutta mitä jos joku lähettää viestin, jota ei ole tarkoitettu kuin viestinsaajan luettavaksi? Siis joku henkilökohtainen juttu mikä ei liity pettämiseen. Voi luoja, onpa tosi kiva.

Vierailija
156/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun olen itse teettänyt remonttia, niin totta kai olen viestittänyt remonttiasiat illalla; olen päivät töissä ja remontti on minulle ns. vapaa-ajalla tehtävää hommaa.

mutta he on koko päivän yhdessä kutakuinkin niin miksei niitä remppa-asioita voi puhua silloin ja kiitellä livenä. Mulla on tunne, että noilla työajan jälkeen laitetuilla viesteillä tää asiakas kokeilee, lähteekö mies viestittelyyn mukaan. Ei ole lähtenyt kylläkään, vaan on vaan vastannut jotain että no katsotaan ne sitten työmaalla tms. jos on kysellyt materiaaleista esimerkiksi.

Pitäkää mua vaan mustasukkaisena sekopäänä, mutta minun mielestäni tuo ei ole kovin asiallista. En ikinä itse käyttäytyisi noin, ellen yrittäisi nimenomaan saada viestittelylle vastakaikua. Tiedän että minulla ei ole syytä olla mustasukkainen, lähinnä ärsyttää.

Tuo se varmasti on mikä tekee tästä "outoa". Miksi viestitellä iltaisin kun saman voisi sanoa aamullakin? Jos miehelläsi olisi useita projekteja yhtä aikaa niin voisi ahdistaa kohta työasiat jos kaikki asiakkaat toimisi samoin.

Pääsetkö joskus työmaalle mukaan? Voisi katsoa miten nainen siihen suhtautuu? ;)

Siis ängetä toisen kotiin? Kyllä katsoisin suu auki, jos remonttireiskan vaimo yhtäkkiä tulisi kotiini noin vain. 

Siis mitä änkeämistä? Oon minä vienyt puolisolle esim. kesken työpäivän ruokaa kun toimii rakennusalalla. Olen tullut autolla ja hän on hakenut ne auton luota, en minä sinne työkohteeseen ole mennyt, varsinkaan, jos kyseessä on saneerauskohde. Joskus, kun kyseessä on ollut uudisrakennus, olen saattanut käydä sisällä asti, jos minulla on ollut aikaa.

Kyllä se on änkeämistä, jos toisen kotiin sisälle asti tulee. Ihan sama mitä siellä parkkipaikalla tapahtuu. 

Vierailija
157/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se naisen vaisto. Tuollaiset ylitsevuotavat kiittelyt joita lähetellään työajan ulkopuolellakin on silkkaa prseennuolentaa, ja prseennuolentaan on aina syy. Jokainen joka on tuota käytöstä joskus todistanut tietää sen ja hälytyskellot soi kun sitä alkaa nähdä sellaisessa paikassa ettei soisi. Imartelulla on aina, sanoisin jopa poikkeuksetta, taka-ajatus. Ja ainakin minä tiedän että miehiin tehoo imartelu, kehuskelu ja ylistys, eli noita vaan kehiin jos haluaa tehdä vaikutuksen ja päästä lähemmäs.

En ymmärrä näitä sinisilmäisiä ihmisiä jotka ei ikinä näe missään mitään huolestuttavaa. No, keski-ikään mennessä oppii. Ehkä. Ja jos sanoo että "jotkut nyt vaan tykkää flirttailla" niin, no, ne flirttailut usein menee myös pitemmälle näillä ihmisillä. Jotkut on yrittämässä aina.

En usko että miehen puolelta tuossa mitään onkaan (ainakaan vielä), mutta naisella on jo muukin höylääminen mielessä kuin lankut. "Ihana jälki" on jo niin imelää kielenkäyttöä että ei ihme jos alkaa vaimolla hälytyskellot soida.

Vierailija
158/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, eikä mun mies ole remppamies. Olen itse ollut aikanaan yrittäjä, joten kokemusta on ihmisistä laidasta laitaan. Sitä vaan ihmettelen että minkähänlainen sopimus sen remppamiehen kanssa on tehty, jos siihen kuuluu neuvojen kysely mihin aikaan tahansa? Taitaa aika kalliiksi käydä. ;DD

Ei minua ole koskaan laskutettu kiitosten lähettämisestä 

Vierailija
159/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on änkeämistä, jos toisen kotiin sisälle asti tulee. Ihan sama mitä siellä parkkipaikalla tapahtuu. 

Kun minä teetin remonttia, niin remppamiehen vaimo oli yhden päivän auttamassa miestään tapetoinnissa. Oli heistä kuulemma se taitavampi tapetin laittaja. Kyllä se ainakin mulle oli ihan ok. Tapetti meni seinään.

Vierailija
160/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia on varma: kettu on joko käynyt jo kolossa tai tulee käymään siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi