Yrittääkö työn tilaaja iskeä mieheni vai olenko turhasta mustasukkainen?
Mieheni on talonrakentaja ja hänellä on oma yritys. Nyt hän tekee isoa remonttia taloon, jonka omistaa yksinäinen nainen. Tai siis sinkku. Suurinpiirtein saman ikäinen kuin mitä me ollaan.
Tää nainen on aika usein siellä remonttia tekemässä itsekin, eli he viettävät mieheni kanssa aika paljon aikaa yhdessä. Nyt hän on alkanut laittaa usein viestejä myös työajan ulkopuolella, toki vain työasioita koskevia mutta joku niissä viesteissä vaivaa minua. Ne on liian tuttavallisia. Aika usein niissä on jotain että kiitos taas, en pärjäisi ilman sinua tai että olit taas tehnyt ihanaa jälkeä. Ei siis mitään suoraa sellaista mikä sanoisi että hän on kiinnostunut, mutta joku tässä häiritsee. Olen siis nähnyt osan viesteistä, kun mies on pyytänyt lukemaan jos hän ei ole itse puhelimeen juuri sillä hetkellä päässyt.
Mies pitää minua ihan hulluna, kun sanoin näistä epäilyistäni hänelle. Ei kuulema ainakaan hänen puolelta ole mitään kiinnostusta. Mutta mulla on vaan tää olo. Naisen vaisto, ehkä?
Mutta laitatteko itse teidän remppamiehille tms. tuttavallisia viestejä työajan jälkeen ja onko tuossa jotakin häiritsevää, vai onko mulla päässä vikaa?
Kommentit (333)
No jos onkin ihastunut niin sillehän ei mitään voi. Eikö ole tärkeämpi ettei se oma mies ole kuitenkaan kiinnostunut siitä naisesta ja että nainen ei saa mieheltäsi mitään vastakaikua? Jos olisi kiinnostunut niin tuskin antaisi sinun lukea viestejä, enneminkin piilottelisi puhelintaan etkä vahingossakaan näkisi mitään viestejä.
Viesteistä ihan selkeästi pääteltävissä että siellä remontin keskellä on miehellesi avattu anaalisetilot, ei muuten oltaisi noin tuttavallisia. Pistänyt ukkosi tiukille ja haista vehkeen nuppi kyllä siitä haistaa jos on käyty vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remonttia yksin teettävä ihmiset harvemmin on mitään tyhjätaskuja ja sori nyt vaan, sellaiset harvemmin kiinnostuvat mistän remppamiehistä. Korona-aika varmaan tekee sen, ettei iltaisin voi normijuttuja tehdä, joten remppasuunnitelmiin pystyy iltaisin paneutumaan. Ja tottakai asiakas viestii silloin, kun haluaa; miehesi voi toki vastata sitten seuraavana päivänä töissä. Ja tuskin nyt nainenkaan kaikkia päiviä vain remppaa, eiköhän hänkin tee esimerkiksi etätyötä.
Taas jostain ulkoavaruudesta revittyä tasoteoriasoopaa. Ei ihmisten kiinnostus toista kohtaan riipu millään lailla tuloista tai varallisuudesta, eikä varsinkaan jos sitä jo on riittävästi (eli ei olla kultaa kaivamassa). Ei myöskään toisen ammatista. Miksi elämässään pärjäävä remppamies muka olisi epäkiinnostava ammattinsa vuoksi? Hah, mitä typeryyttä. Joku vanhan viinan ja kusen hajuinen pitkäaikaistyötön voi olla mokille pinnallisesti turn-off, mutta silti sellaisiinkin rakastutaan.
Tota.
Kyse ei ole mistään tasoteoriasta, vaan on täysin mahdotonta kuvitella, että saattaisin kiinnostua remonttimiehestäni sillä lailla. Olen akateeminen ja todella hyvin menestynyt elämässä ja sinkkunainen. Se ei yksinkertaisesti olisi mahdollista mitenkään.
Olen tosi ystävällinen näille remppamiehillw, kun minusta on aina jotenkin kiusallista jutella, anteeksi nyt tämä rinnasrus, mutta sellaisille ihmisille, jotka ovat ns alaisiani. Töissä yritän olla superystävällinen avustajille jne. Aikoinaan äidilläni oli mahtavat remonttimies yms siivooja- ja kotiapulaisverkostot, kun hän osasi jutella kaikkien kanssa niin ystävällisesti. Naapurinsa oli töykeä remppamiehille ja ne maksoivat takaisin huonolla työnjäljellä.
Eli pidän aivan naurettavana kuvitelmaa, että taloa sinkkuna rakennuttava menestynyt nainen yrittäisi viedä ap:n remonttimiehen. Sori, mutta melkein naurattaa ääneen.
Ymmärrän ap:tä täysin.
Meilläkin oli yksi asiakkuus erääseen naiseen, siis hän oli se palveluntarjoaja. Kirjoitteli sähköposteja ja viestejä, joihin laittoi kaikenlaisia hymiöitä, mistä olisi voinut päätellä vaikka mitä. Ja kun kävi meillä, niin selvästi yritti miestä iskeä, vaikka olin paikalla . Kauhean lapsellisen oloinen nainen muutenkin. Nämä viestit ja sähköpostit kyllä tuli työosoitteista, mutta mielestäni sellaisii ei kuulu hymiöiden ja muiden kirjoittelu mitenkään. Varsinkin kun mieheni ei ollut yksin se asiakas, vaan minä myös.
Sitten myöhemmin loukkaantui kun pitikin asioida minun kanssani eikä minun mieheni kanssa. Kyseli jatkuvasti missä se minun mieheni nyt onkaan ja pitäisikö hänelle ilmoitta jostain asiasta, vaikka selkeästi oltiin sovittu, että minä olen se joka asiasta päättää.
Ap:lle tiedoksi, hyvä merkki tosiaan on se, että miehesi ei ole lähtenyt viestittelyyn mukaan ja jos vastaa niin vastaukset ovat neutraaleja ja sinä myös saat lukea viestejä. Se on aina hyvä merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remonttia yksin teettävä ihmiset harvemmin on mitään tyhjätaskuja ja sori nyt vaan, sellaiset harvemmin kiinnostuvat mistän remppamiehistä. Korona-aika varmaan tekee sen, ettei iltaisin voi normijuttuja tehdä, joten remppasuunnitelmiin pystyy iltaisin paneutumaan. Ja tottakai asiakas viestii silloin, kun haluaa; miehesi voi toki vastata sitten seuraavana päivänä töissä. Ja tuskin nyt nainenkaan kaikkia päiviä vain remppaa, eiköhän hänkin tee esimerkiksi etätyötä.
Taas jostain ulkoavaruudesta revittyä tasoteoriasoopaa. Ei ihmisten kiinnostus toista kohtaan riipu millään lailla tuloista tai varallisuudesta, eikä varsinkaan jos sitä jo on riittävästi (eli ei olla kultaa kaivamassa). Ei myöskään toisen ammatista. Miksi elämässään pärjäävä remppamies muka olisi epäkiinnostava ammattinsa vuoksi? Hah, mitä typeryyttä. Joku vanhan viinan ja kusen hajuinen pitkäaikaistyötön voi olla mokille pinnallisesti turn-off, mutta silti sellaisiinkin rakastutaan.
No ei riipu tuloista tai varallisuudesta, mutta koulutuksesta kyllä. En tähään päivään mennessä ole tavannut kiinnostavaa remppamiestä, joka olisi tiedolla tai älyllä loistanut. Akateeminen menestynyt nainen nyt ei vain kiinnostu miehestä, jolla kiinnostuksenkohteet ovat täysin erilaiset ja koulutustausta amis. Ja ihan kyllä tutkiuksia löytyy, että saman sosiaaliluokan ihmiset pariutuvat helpommin keskenään, yksittäisiä poikkeuksia toki löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään lähettää timpurille mitään ylimääräisiä viestejä työajan ulkopuolella. Tosin meidän timpuri on mua 20 vuotta vanhempi ja olen itse naimisissa, mutta silti.
Minä taas olen työssäni tottunut siihen, että ei ole erikseen työaikaa tai vapaa-aikaa. Työ on todella kattava osa elämää ja työnmerkeissä viestitellään kollegoiden kanssa viikonloppuiltaisinkin.
Varsinkin kun on sähköiset välineet käytössä, niin ne viestit voi sitten lukea, milloin haluaa.
Olen lähettänyt varmaan kaikki mailit remppamiehilleni joskus iltaisin ja varmaan puolet niistä viikonloppuisin. Hän on mailannut myös milloin sattuu. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, ikinä, että pitäisi missään viestittelyissä noudattaa virka-aikoja!
T. Rakennuttava sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään lähettää timpurille mitään ylimääräisiä viestejä työajan ulkopuolella. Tosin meidän timpuri on mua 20 vuotta vanhempi ja olen itse naimisissa, mutta silti.
Minä taas olen työssäni tottunut siihen, että ei ole erikseen työaikaa tai vapaa-aikaa. Työ on todella kattava osa elämää ja työnmerkeissä viestitellään kollegoiden kanssa viikonloppuiltaisinkin.
Varsinkin kun on sähköiset välineet käytössä, niin ne viestit voi sitten lukea, milloin haluaa.
Olen lähettänyt varmaan kaikki mailit remppamiehilleni joskus iltaisin ja varmaan puolet niistä viikonloppuisin. Hän on mailannut myös milloin sattuu. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, ikinä, että pitäisi missään viestittelyissä noudattaa virka-aikoja!
Meillä myös nyt etätyöaikana porukat lähettävät viestejä ihan mihin aikaan tahansa. Toiset tekevät töitä illalla jopa tosi myöhään, ja itse taas aloitan työt heti aamukuudelta. En kuitenkaan illalla luo mitään viestejä vaan alan vastailla viesteihin heti aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä noi asiat hoidetaan työmaalla, jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Jos lähettäsisin vietiejä tai mailia pysyisin hyvin asiallisena kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei viestittelyssä tarvitse noudattaa mitään virka-aikoja, muutenkin sellaiset alkavat olla lähinnä pölyttynyttä historiaa. Itsellä ainakin kokonaistyöaika, joten työtä tulee tehtyä vähän milloin tahansa. Yksi puhelin, joten kauppajonossakin voi hyvin lukea ja vastata johonkin meiliin. Samoin toki vietittelen remppajutuista ja pihajutuista sun muista silloin, kun asian muistan.
Miehesi kuulostaa fiksulta ja rehdiltä, tuskin syytä huoleen.
Tuosta naisesta en oikein tiedä mutta musta on tökeröä vaivata työntekijää työasioilla vapaa-ajalla, sitä pitäisi kunnioittaa.
Entä jos käyt joku päivä noutamassa miehen ruokatunnilla syömään? :D
Miestäni kehutaan ihan paikanpäällä, "voi kun sinä teit niin hyvää jälkeä, sinä se sitten osaat". Ja hyvä että kehutaan, mieheni on todella taitava. Mutta, jos näitä kehuja satelisi kotiin työpäivien jälkeen ja usein, niin pitäisin sitä epäsopivana. Sinun tapauksessa asiakas on monesti mukana tekemässä remonttia, niin eikö siinä jo ole aikaa kiitellä tarpeeksi?
Kyllähän tämä aloittaja on vetänyt sellaset 200den mustat puuvills stay upit jalkaan nyt ja siihen vielä mummon tekemät mustat villasukat jalkaan. Ei pitäisi nyt jalkoja palella.
Vierailija kirjoitti:
Siis kun olen itse teettänyt remonttia, niin totta kai olen viestittänyt remonttiasiat illalla; olen päivät töissä ja remontti on minulle ns. vapaa-ajalla tehtävää hommaa.
On se remppamieskin päivät töissä. Miksi oletat että hän haluaa iltaisinkin työasioita katsella. Illat on vapaa-aikaa niin kuin sinullakin. Sinulle se on vapaa-ajan puuhastelua, työntekijä ei halua vapaa-ajallaan työtään miettiä.
Remppa valmistuu aikanaan! Jos miehesi olisi noin helposti vietävissä niin anna mennä. Naisen persoona saattaa olla tuollainen tyyliin " ihanaa jälkeä", mikä jo kyllä saa ärsytyskynnyksen ylittymään ja mielikuvituksen liikkeelle, mutta ei sillä vielä miestä viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun olen itse teettänyt remonttia, niin totta kai olen viestittänyt remonttiasiat illalla; olen päivät töissä ja remontti on minulle ns. vapaa-ajalla tehtävää hommaa.
On se remppamieskin päivät töissä. Miksi oletat että hän haluaa iltaisinkin työasioita katsella. Illat on vapaa-aikaa niin kuin sinullakin. Sinulle se on vapaa-ajan puuhastelua, työntekijä ei halua vapaa-ajallaan työtään miettiä.
Niin, laitan viestit iltaisin; hän toki vastaa silloin, kun parhaaksi näkee. Valtaosa toki iltaisin myös vastailee ja toki minäkin teen välillä iltaisin töitä tai vastaan viesteihin. Ihan normaalia nykyisin, varsinkin nyt korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta eihän niitä viestejä tarvitse lukea silloin illalla vaan vasta työajalla halutessaan. Puhelimeeni tulee kaikki työsähköpostit, mutta luen ne itselleni sopivaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiakkaana oletan saavani sitä palvelua, mistä maksan. Jos jollekin on mahdotonta tehdä iltaisin töitä, niin sitten palkkaan jonkun toisen. Ei minua kiinnosta mitä joku remonttimies vapaa-ajastaan miettii, halua saada remontin hoidettua omilla aikatauluillani.
Remppamiehen muija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ihan rauhassa, he ovat vain ehtineet tutustua keskenään töiden lomassa ja nainen on vain innostunut rempasta, ei remppaajasta. Hänellä on voinut olla surkea remppaaja aikaisemmin ja haluaa nyt pitää hyvästä tekijästä kiinni. Voisin itsekin lähetellä tuollaisia viestejä, enkä edes tajuaisi että joku voi niistä suuttua. Ja miehesi taas on palveluammatissa (vaikkei sitä perinteisesti niin mielletä), olisi tylyä olla puhelematta takaisin jos toinen on juttelutuulella. Ja jos tällä naisella ei vain ole ketään muuta, kenen kanssa puhelisi remontista eikä ketään muuta joka auttaisi, on vaan innossaan ja haluaa purkaa sitä johonkin, joka on kiinnostunut (siis siitä remontista)
. Ymmärrettävää tuokin, vaikka en ihan käsitäkään miksi työajan ulkopuolella pitää vielä kiitellä tai alkaa kysellä jotain työhön liittyvää. Kyllä ne pitää hoitaa työajalla.
Tuskin se miehesi mitään ikäistään vanhaa piikaa halua tökkiä, eli ole ihan huoleti. Eri asia jos kyseessä olisi parikymppinen kaunis nainen niin varmasti olisi jo remonttihaalarit lentäeet nurkkaan sen naisen luona. Miehen biologiaan kuuluu pyrkimys paritella parhaassa iässä olevien alle 25v naisten kanssa ja se vanhapiika on jo ohittanut tuon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Rakennuttava sinkkunainenEi viestittelyssä tarvitse noudattaa mitään virka-aikoja, muutenkin sellaiset alkavat olla lähinnä pölyttynyttä historiaa. Itsellä ainakin kokonaistyöaika, joten työtä tulee tehtyä vähän milloin tahansa. Yksi puhelin, joten kauppajonossakin voi hyvin lukea ja vastata johonkin meiliin. Samoin toki vietittelen remppajutuista ja pihajutuista sun muista silloin, kun asian muistan.
Viestitteletkö työkavereiden ja asiakkaiden kanssa kuten ap:n esimerkissä?
Mun exä oli remppamies ja jäi kiinni asiakkaan panemisesta, että kyllä näitä työmaaihastumisia tapahtuu. Meillä kun tuli ero niin lähti kyseisen naikkoisen kanssa vielä kaupunkilomallekkin