Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittääkö työn tilaaja iskeä mieheni vai olenko turhasta mustasukkainen?

Remppamiehen muija
22.05.2020 |

Mieheni on talonrakentaja ja hänellä on oma yritys. Nyt hän tekee isoa remonttia taloon, jonka omistaa yksinäinen nainen. Tai siis sinkku. Suurinpiirtein saman ikäinen kuin mitä me ollaan.
Tää nainen on aika usein siellä remonttia tekemässä itsekin, eli he viettävät mieheni kanssa aika paljon aikaa yhdessä. Nyt hän on alkanut laittaa usein viestejä myös työajan ulkopuolella, toki vain työasioita koskevia mutta joku niissä viesteissä vaivaa minua. Ne on liian tuttavallisia. Aika usein niissä on jotain että kiitos taas, en pärjäisi ilman sinua tai että olit taas tehnyt ihanaa jälkeä. Ei siis mitään suoraa sellaista mikä sanoisi että hän on kiinnostunut, mutta joku tässä häiritsee. Olen siis nähnyt osan viesteistä, kun mies on pyytänyt lukemaan jos hän ei ole itse puhelimeen juuri sillä hetkellä päässyt.
Mies pitää minua ihan hulluna, kun sanoin näistä epäilyistäni hänelle. Ei kuulema ainakaan hänen puolelta ole mitään kiinnostusta. Mutta mulla on vaan tää olo. Naisen vaisto, ehkä?

Mutta laitatteko itse teidän remppamiehille tms. tuttavallisia viestejä työajan jälkeen ja onko tuossa jotakin häiritsevää, vai onko mulla päässä vikaa?

Kommentit (333)

Vierailija
1/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tuo kiittely joka viestissä vähän outoa jos näkevät lähes päivittäin ja saman voisi sanoa ihan kasvotusten. Ja kun nainen kuitenkin maksaa siitä miehesi työstä niin luulisi että ei kukaan työnantaja joka päivä kiittele työstä.

Toisaalta om ihmisiä jotka kiittelevät ylitse vuotavasti aina, joten ehkä pitäisi tuntea ihmistä vähän.

Mutta hyvä tilanne on että mies näyttää viestit eikä koe itse että on mitään, sehän se on tärkeintä vaikka kuinka toinen sitten yrittäisikin jotain.

Vierailija
2/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee joku päivä mukaan apupojaksi tai muonittajaksi;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhassa, he ovat vain ehtineet tutustua keskenään töiden lomassa ja nainen on vain innostunut rempasta, ei remppaajasta. Hänellä on voinut olla surkea remppaaja aikaisemmin ja haluaa nyt pitää hyvästä tekijästä kiinni. Voisin itsekin lähetellä tuollaisia viestejä, enkä edes tajuaisi että joku voi niistä suuttua. Ja miehesi taas on palveluammatissa (vaikkei sitä perinteisesti niin mielletä), olisi tylyä olla puhelematta takaisin jos toinen on juttelutuulella. Ja jos tällä naisella ei vain ole ketään muuta, kenen kanssa puhelisi remontista eikä ketään muuta joka auttaisi, on vaan innossaan ja haluaa purkaa sitä johonkin, joka on kiinnostunut (siis siitä remontista)

Vierailija
4/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ihan rauhassa, he ovat vain ehtineet tutustua keskenään töiden lomassa ja nainen on vain innostunut rempasta, ei remppaajasta. Hänellä on voinut olla surkea remppaaja aikaisemmin ja haluaa nyt pitää hyvästä tekijästä kiinni. Voisin itsekin lähetellä tuollaisia viestejä, enkä edes tajuaisi että joku voi niistä suuttua. Ja miehesi taas on palveluammatissa (vaikkei sitä perinteisesti niin mielletä), olisi tylyä olla puhelematta takaisin jos toinen on juttelutuulella. Ja jos tällä naisella ei vain ole ketään muuta, kenen kanssa puhelisi remontista eikä ketään muuta joka auttaisi, on vaan innossaan ja haluaa purkaa sitä johonkin, joka on kiinnostunut (siis siitä remontista)

. Ymmärrettävää tuokin, vaikka en ihan käsitäkään miksi työajan ulkopuolella pitää vielä kiitellä tai alkaa kysellä jotain työhön liittyvää. Kyllä ne pitää hoitaa työajalla.

Vierailija
5/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on just päinvastainen kokemus. Minulla oli keittiöremontti asunnossani ja osan aikaa siellä pyörin jeesailemassa. Kun remppa oli ohi, se remonttimies yht äkkiä sanoin että hänen on niin paljon tehnyt mieli halata minua ja myös sitten halasi, aika pitkään. Oli ihan superkiusallista. Hyi, vieläkin puistattaa.

Vierailija
6/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun olen itse teettänyt remonttia, niin totta kai olen viestittänyt remonttiasiat illalla; olen päivät töissä ja remontti on minulle ns. vapaa-ajalla tehtävää hommaa.

Vierailija
7/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jos luotat mieheesi niin mitä sevaan haittaa vaikka joku muu olisikin kiinnostunut? Mun miestäni on yritetty iskeä suoraan mun silmieni edessä, mä vaan nauroin. Se on mun mies eikä petä. Mustasukkaisuus on turhaa.

Vierailija
8/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli! Olen itsekin tuollainen ylitsevuoteleva kiittelijä ja saattaisin lähettää viestejä miehen työajan ulkopuolella, mutta en olettaisi häneltä vastausta kuin työajalla jos ollenkaan. Toki siis vain työnumero/sähköposti. En ole edes tajunnut, että se voisi häiritä. Hyvä kun tuot teeman esille!

Olen siis toki naimisissa, enkä sinkku ja kohtelen sekä miehiä että naisia näin.

Kun hyvän remppatyöntekijän löytää, haluaa siitä pitää kiinni. Remppa on niin stressaava juttu, kaikki voi mennä pieleen ja aikataulut voi olla tiukkia. Kun on muutama huono kokemus taustalla, siitä hyvästä on tosi onnellinen.

Vierailija
9/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kun olen itse teettänyt remonttia, niin totta kai olen viestittänyt remonttiasiat illalla; olen päivät töissä ja remontti on minulle ns. vapaa-ajalla tehtävää hommaa.

mutta he on koko päivän yhdessä kutakuinkin niin miksei niitä remppa-asioita voi puhua silloin ja kiitellä livenä. Mulla on tunne, että noilla työajan jälkeen laitetuilla viesteillä tää asiakas kokeilee, lähteekö mies viestittelyyn mukaan. Ei ole lähtenyt kylläkään, vaan on vaan vastannut jotain että no katsotaan ne sitten työmaalla tms. jos on kysellyt materiaaleista esimerkiksi.

Pitäkää mua vaan mustasukkaisena sekopäänä, mutta minun mielestäni tuo ei ole kovin asiallista. En ikinä itse käyttäytyisi noin, ellen yrittäisi nimenomaan saada viestittelylle vastakaikua. Tiedän että minulla ei ole syytä olla mustasukkainen, lähinnä ärsyttää.

Vierailija
10/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika vainoharhaiselta. Mistä edes tiedät, että nainen on sinkku, vaikka yksin taloa tekisikin? Rakennusalalla on sen tason toheloita, että ihan oikeasti sitä liikuttuu, kun kerrankin saa hyvän tekijän. Ja tokihan nainen viestittää illalla, jos itse on päivät omassa työssään.

Vierailija
11/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua pelottaisi remontin teettäjänä, jos rakennusmies kertoilisi kotonaan asiakkaansa parisuhdestatuksesta.. mistä miehesi edes tietää naisen olevan sinkku?

Vierailija
12/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teetin myös rempan, ja remppamies hieman ihastui. Hän kyllä teki viimisen päälle hyvää työtä, ja minä kyllä kiittelin kovasti, mutta vaan kasvotusten enkä lähetellyt mitään viestejä. Niin ja vaikka näyttää siltä, että olen yksinäinen, olen kuitenkin tapailusuhteessa. Eron jälkeen en enää halua muuttaa yhteen vaan haluan asua ihan yksin omassa asunnossani. 

Vierailija
13/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppamiehen muija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta he on koko päivän yhdessä kutakuinkin niin miksei niitä remppa-asioita voi puhua silloin ja kiitellä livenä. Mulla on tunne, että noilla työajan jälkeen laitetuilla viesteillä tää asiakas kokeilee, lähteekö mies viestittelyyn mukaan. Ei ole lähtenyt kylläkään, vaan on vaan vastannut jotain että no katsotaan ne sitten työmaalla tms. jos on kysellyt materiaaleista esimerkiksi.

Pitäkää mua vaan mustasukkaisena sekopäänä, mutta minun mielestäni tuo ei ole kovin asiallista. En ikinä itse käyttäytyisi noin, ellen yrittäisi nimenomaan saada viestittelylle vastakaikua. Tiedän että minulla ei ole syytä olla mustasukkainen, lähinnä ärsyttää.

Tuo se varmasti on mikä tekee tästä "outoa". Miksi viestitellä iltaisin kun saman voisi sanoa aamullakin? Jos miehelläsi olisi useita projekteja yhtä aikaa niin voisi ahdistaa kohta työasiat jos kaikki asiakkaat toimisi samoin.

Pääsetkö joskus työmaalle mukaan? Voisi katsoa miten nainen siihen suhtautuu? ;)

Vierailija
14/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minua pelottaisi remontin teettäjänä, jos rakennusmies kertoilisi kotonaan asiakkaansa parisuhdestatuksesta.. mistä miehesi edes tietää naisen olevan sinkku?

No eihän miehen tarvitse tuota kertoa, kun kaikki tässä kaupungissa tuntee tai ainakin tietää toisensa.

Vierailija
15/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole ihan ok. Tai siis ok kyllä, saahan niin tehdä, mutta ei normaalia. Yleensä nämä asiat putaan työmaalla jos ei jotain kiireistä, kai? Luulen, että korona, sinkun vähäiset kontaktit sen vuoksi, mies talossa, ehtinyt ehkä vähän tutustua, kevät jne... sinkku kokeilee kepillä jäätä, lähtisikö mies virittelemään jotain. Ei kehtaa tehdä varsinaista aloitetta, joten pysyy ensin asiassa, mutta avasi pelin aloittamalla viestittelyn. Mutta jos miehesi pyytää sinua viestin lukemaan kun ei ehdi, on varmasti yksipuolista ollut tai ei edes ole tajunnut sinkun kiinnostusta. Seurailisin tilannetta, mutta älä hiillosta. Miestä alkaa muuten vain kotiolot tympiä.

Vierailija
16/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mielestäni ole ihan ok. Tai siis ok kyllä, saahan niin tehdä, mutta ei normaalia. Yleensä nämä asiat putaan työmaalla jos ei jotain kiireistä, kai? Luulen, että korona, sinkun vähäiset kontaktit sen vuoksi, mies talossa, ehtinyt ehkä vähän tutustua, kevät jne... sinkku kokeilee kepillä jäätä, lähtisikö mies virittelemään jotain. Ei kehtaa tehdä varsinaista aloitetta, joten pysyy ensin asiassa, mutta avasi pelin aloittamalla viestittelyn. Mutta jos miehesi pyytää sinua viestin lukemaan kun ei ehdi, on varmasti yksipuolista ollut tai ei edes ole tajunnut sinkun kiinnostusta. Seurailisin tilannetta, mutta älä hiillosta. Miestä alkaa muuten vain kotiolot tympiä.

Sä tajusit tän asian juuri sanoin kuin minä. En ole miehelleni kuin kerran tästä maininnut, koska selkeästi hän ei ole kiinnostunut. Tää ei edes muuten mua vaivaisi, mutta meillä on ollut hankalampi vaihe omassa suhteessa niin vähän kuitenkin pelkään että jos sen takia kehittelisi itse jotain ihastusta. Tämä on muuten ensimmäinen kerta kun joku asiakas alkaa vaivata mua, vaikka mies on tehnyt näitä hommia jo yli 20v.

Vierailija
17/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remppamiehen muija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo se varmasti on mikä tekee tästä "outoa". Miksi viestitellä iltaisin kun saman voisi sanoa aamullakin? Jos miehelläsi olisi useita projekteja yhtä aikaa niin voisi ahdistaa kohta työasiat jos kaikki asiakkaat toimisi samoin.

Pääsetkö joskus työmaalle mukaan? Voisi katsoa miten nainen siihen suhtautuu? ;)

Siis ängetä toisen kotiin? Kyllä katsoisin suu auki, jos remonttireiskan vaimo yhtäkkiä tulisi kotiini noin vain. 

Vierailija
18/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuo haittaa, jos miehesi on luotettava vai onko epäilyksiä ettei miehesi olekaan niin luotettava?

Keskittyisin siis miehesi käytökseen enkä tuon naisen. 

Vierailija
19/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun täytyy mennä kesken kaiken sinne työmaalle...

Vierailija
20/333 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän huolesi täysin - plus uskon naisen vaistoon satasella!

Oma mieheni on myös asiakaspalvelutyössä, eikä ole vain yks ja kaks kertaa, kun asiakkaana olevat sinkkunaiset ovat alkaneet lähestyä häntä kaveripyynnöillä tms. Meillä nähdään ja on lupa katsoa toisen viestit puolin ja toisin, ja samoin ajattelen omasta miehestäni, että nuo tyrkyt lähinnä kiusaannuttavat häntä. Olen myös ollut läsnä noissa asiakaspalvelutilanteissa itsekin, ja kerran esim. tämmöinen viestien lähettelijä sattui tulemaan minun ollessani siellä (ei tunne minua). Mieheni käytös oli samanlaista kuin aina ennenkin, mutta voi jessus sitä naisen lepertelyä ja kiehnäyksen määrää! Joten komppaan tuota viestin 16/17 lähettäjää, että nainen kokeilee ja on ottanut ehkä haasteeksikin päästä johonkin tavoitteeseen, mutta luota sinä mieheesi ja siihen, että hänelle se on vain asiakas.

Eniten sitä ihmettelee tuollaisen tyrkyn moraalia, kun tietää toisen olevan parisuhteessa ja silti ilkeää tulla itseään tarjoamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän