Miksi pituus on naisille niin tärkeää?
Deittipalstoilla -sovelluksissa kaikki naiset hakee yli 180-senttistä miestä, tai nykyään miehen pitää olla melkeinpä vähintään 185 cm. Ja alle 175 cm miehillä ei ole mitään jakoa noilla markkinoilla.
Miksi miehen pituus on niin hirveän tärkeä asia naisille? Sillehän ei mies voi edes tehdä mitään, toisin kuin esim. ylipainolle, jonka saa laihduttamalla pois.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Miehekästä
On kiva tuntea itsensä pieneksi
N 160cm M 190cm
Hyi olkoon, varmaan huvittavan näköinen pari.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tuntee olonsa pienemmäksi. Eli ihan oman mukavuuden takia se vaan on niin.
Ihan hiton erikoinen ajatusmaailma, ai sen perusteella oot kumppanis valinnut.
susaz kirjoitti:
Lyhyt mies on vaan mielestäni jotenkin säälittävän, reppanan näköinen. Vaikea tuntea mitään vetovoimaa..
Ei kyllä yhtään, söpöjä ovat.
Jos mies on todella lyhyt, tyyliin 163cm, moni mieltää sen poikkeavaksi pituudeksi. Sama jos mies on tyyliin 210cm. Ihmiset usein välttävät kummallisia piirteitä, ne voivat jopa joskus kertoa häiriöistä. Sitten taas jos on 170cm vs 180cm mies niin 180cm mielletään usein maskuliinisemmaksi. Ja onhan pitkällä miehellä keskimäärin leveämmät hartiat. Lisäksi moni nainen haluaa itseään pidemmän miehen. Itse suosin selkeää pituuseroa, samoin suosin selkeää eroa hartioiden leveydessä (eroa ei kuitenkaan saa olla liikaa). Luulen, että se kokoero voi kohdallani olla joku hyvin alkukantainen juttu. Olen myös huomannut, että esim. 170cm miehillä on usein iso pää suhteessa vartaloon ja tämä laskee miehen viehätysvoimaa silmissäni. Aina näin ei kuitenkaan ole ja silloin pituus ei häiritse. Suunnilleen alle 167cm miehet miellän jotenkin liian erikoisen pituiseksi. Ideaali pituus lähellä keskimittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pitänyt ollenkaan huonona asiana, kun minulla oli miehenä samanpituinen kuin itse olin (163 cm). Ongelmaksi tuli enemmän se, että miehellä oli niin huono itsetunto pituutensa johdosta että tarvitsi kokoajan vakuuttelua riittävyydestään pituuden vuoksi. Se kävi itselle vähän turhan raskaaksi ja vuosia myöhemmin erosin myös muista syistä kuin tuosta syystä johtuen.
Joo, katkeruus ei houkuttele.
Mutta sen on voinut aiheuttaa muiden kohtelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehekästä
On kiva tuntea itsensä pieneksi
N 160cm M 190cmHyi olkoon, varmaan huvittavan näköinen pari.
Pituuskeskusteluissa on aina näitä kommentteja missä haukutaan joko lyhyitä tai pitkiä naisia. Ihmiset voisivat kasvaa ja hyväksyä sen, että makuja on monia. Jotkut tykkää pitkistä (ja myös pitkä mies voi tykätä lyhyistä) ja jotkut lyhyistä. Tuo 30cm ei muuten ole edes mikään kovin harvinainen pituusero.
Eihän se alle 20cm tunnu miltään meistä miehistäkään.
On ihanaa halata itseä jonkin verran pidempää miestä. Ja sytyn siitä kun mies on se isompi. :)
Itse olen yli 190-senttinen mies ja aika yksin on saanu viime vuodet olla. Viimeksi kävin treffeillä miltei neljä vuotta sitten. Monilla lyhyemmillä kavereillani on vaimo ja lapset.
Sullehan pituus on tärkeää, ap. Et kykene ihmissuhteisiin, joten rakennat lyhyydestä suojamuurin, jota ei murra mikään. Ei tosiasiat, ei varmaan edes riittävä lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Itseä pidempi ja isompi mies on seksuaalisesti kiihottava. Kun suutelee seisaallaan. Sängyssä. Pidempi, voimakas, määrätietoinen mies, ah.
Seurustelen itseäni lyhyemmän kanssa, ja jäähän siitä paljon puuttumaan. Ei se auta kun ihastuu. Julkisesti kun liikumme niin käy mielessä, että näytämme tyhmältä yhdessä. Hänessä nyt kumminkin on paljon muuta.
Itsekin sanoisin, että 180 - 185 cm mies on juuri hyvä.
Minullakin oli ensin pitkiä poikaystäviä, mutta sitten rakastuin 169cm mieheen ja kun itse olen 168cm, niin kyllähän sitä on itsensä tuntenut koko ajan isoksi miehen rinnalla. Eikä auta, vaikka mies on leveäharteinen.
Itse olen aina ollut hoikka ja jotenkin pitemmän näköinen, kuin mies, joka taas onnistuu näyttämään hyvin lyheltä(toki hän sitä onkin)
Ei se silti estänyt minua menemään naimisiin tuon miehen kanssa, mutta esim korkokenkiä en ole voinut pitää, koska sitten näky olisi jo koominen.
Se on niin hullua, että 168cm mittainen nainen on pitkä(minulle usein sanottu, että voi kamala, ootpä sinä pitkä:D) ja saman mittainen mies on taas lyhyt.
En koskaan esim ryhmäkuvissa mene miehen viereen vaan mahdollisimman kauaksi, koska miehen vieressä näytän jättiläiseltä. (vaikka olen siis laiha 57kg)
Kyllähän se pitkä mies on jotenkin parempi, mutta aina ei voi valita kehen rakastuu....
Pituus??!no en tykkää lyhyistä ukoista.Mies vähän alle 180 cm ja vähän yli ..Jämä kappalet ei kiinnosta.Soriiii..
Mulle tulee lyhyempien miesten kanssa semmonen äitimäinen olo. Sama homma on oman ikäisten ja nuorempien miesten kanssa, pystyn näkemään heidät vaan jotenki pikkupoikina :/ olen kyllä seurustellut myös oman mittaisten kanssa, että ei se pituus niin paljon nyt vaikuta, mutta sinkkuna en itse lähestyisi oman mittaista tai lyhyempää miestä. Nyt naimisissa M192 kanssa, itse N168.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tuntee olonsa pienemmäksi. Eli ihan oman mukavuuden takia se vaan on niin.
Ihan hiton erikoinen ajatusmaailma, ai sen perusteella oot kumppanis valinnut.
Eipä taida olla "erikoinen ajatusmaailma" vaan enennämkin normaali. Kyllä nainen taitaa tuntea itsensä isoksi lyhyen miehen rinnalla, vaikka mies siis olisi pari senttiä pidempikin, kuin nainen. Tiedän useitakin pariskuntia, joissa nainen on samanmittainen kuin mies ja kyllä ne naiset esim yhteskuvissa miehensä kanssa ovat polvet vähän koukussa ja vaikka miten, että näyttäisivät pienemmiltä.
Oikesti vaan niin jos mies on vaikka alle 170 cm niin onhan se lyhyt ja nainen tuntee kyllä itsenä isoksi.
Joo ja itselläkin mies vain sentin pitempi ja kyllä vaan tunnen itseni hänen rinnallaan norsuksi, vaikka en ole ihmiseksi iso. Olen alle 170cm ja ruumiinrakenteeltani hoikka. Mutta pieni mies on pieni mies ja ehkä tuollaiselle 168cm pitkälle miehelle joku 157 cm pitkä nainen on ihan ok. Silloin pituusero on ihan riittävä siihen, että nainen voi silti tuntea olevansa nainen eikä norsu.
Nää on tällaisia ulkoisia kriteereitä
Jos pitäis valita niin toki pitkälti ja komea ja hyvävartaloinen. Mutta sitten yhtäkkiä joku pätkä avaa oven ja hymyilee just oikealla tavalla tai sanoo just fiksusti ja jäät miettimään...ja jäät juttelemaan.... ja jos se on pituuskompleksinen häviäjä niin jatkat matkaa mutta jos se onkin kiinnostava niin vietätkin loppuikäsi itseäsi lyhyemmän kanssa ja tiedät silti valinneesi oikein.
Mutta siis, miehissä lyhyys on pienempi turn off kuin lyhyyskompleksinen äijäily.
Naisia viehättää eritoten miesten kyvykkyys, eli mitä osaavat ja saavat aikaiseksi. Pienikokoinen ja siro mies assosioituu ulkonäöllään lapsenomaisuuden ja avuttomuuden kanssa. Sellainen herättää kanaemovaistot eikä lisääntymisvaistoja. Jos taas ulkoisesti pieni mies osoittaa muuten olevansa kyvykäs (taidot, karisma...) ja/tai on kasvoiltaan miehekäs ja kropaltaan lihaksikas, ei lyhyys haittaa.
Lyhyt mutta kuuma mies: Kari Ketonen.
Överiesimerkki: Peter Dinklage Tyrion Lannisterin roolissa
Nainen 180 cm joudut tyytymään ja loput 15 cm saat myöhemmin kun kalu jäykistyy. Miksi aina pitää vaatia niin s**tanasti vaikkei itsekkään pysty antamaan mitään itsestään. Kaikki elävät ihan omissa fantasioissaan.
Tosi noloa taluttaa jotain pikkukaveria kylillä. Ihan kuin ois lapsen tai kehitysvammaisen kanssa lähtenyt ulkoileen. Miehen kokoisen miehen kainalossa on hyvä kulkea ja kehtaa mennä ravintolaankin
Miten voi käpertyä 170 cm miehen kainaloon sohvalla?
Istumalla lattialle
Minulle on tärkeää vain oma pituuteni. Olisi hirveää olla yhtään lyhyempi, onneksi olen 175cm pitkä. Olisin mieluiten 180cm, mutta puhti kasvaa loppui kesken.