Mun alavatsa alkoi roikkua vuosi sitten
Kaikki ylipaino tuntuu valuvan sinne. Onko tämä normaslia vaihdevuosissa vai onko syytä huoleen? Painoindeksi on 26.8 joten ihan hirveästi ei ylipainoa ole eikä nuorempana samassa painossa vatsa näin roikkunut. Lähtee jo kyljistä semmoinen läskikaari siis. N56
Kommentit (13)
Kollageeni katoaa ihosta ja naaman lisäksi läskimakkaratkin alkaa roikkua. Laihduta, kyllä se sillä häviää. Nahka voi jäädä kyllä vähän rypylle.
Hauskaa. Laita kuvasi tänne niin mietin. Ap.
Syvien vatsalihasten ja lantionpohjan lihasten heikkous voi saada vatsan seinämän työntymään eteenpäin.
Lihaskuntoa, sauvakävelyä, kuitua, proteiinia ja hyviä rasvoja. Hiilareita maltilla.
Käsittääkseni siihen kyllä liittyy tuollaiset kehon muutokset. Kannattaa tietysti pyrkiä eroon ylipainosta ihan terveyden takia.
Minulla tuo tuli myös n 63v iässä, sama bmi. Onneksi nyt kun paino putoaa myös poimu näyttää katoavan.
Hiilareista ja hormoneistahan tuo vanhemmiten tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kollageeni katoaa ihosta ja naaman lisäksi läskimakkaratkin alkaa roikkua. Laihduta, kyllä se sillä häviää. Nahka voi jäädä kyllä vähän rypylle.
Juu kyl on pakko laihduttaa. Naama on viel aika rypytön mutta kuivuus vaivaa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuo tuli myös n 63v iässä, sama bmi. Onneksi nyt kun paino putoaa myös poimu näyttää katoavan.
Hiilareista ja hormoneistahan tuo vanhemmiten tulee.
Vähähiilarista siis ..oon kyl huomannut että hiilarit pahentas tilannetta. Onneksi VHH sopii mulle. Mutta voita ja kovia rasvoja en oikein uskalla käyttää koska kolesteroli 5.6 ja huono kolesteroli 3.6. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni siihen kyllä liittyy tuollaiset kehon muutokset. Kannattaa tietysti pyrkiä eroon ylipainosta ihan terveyden takia.
Viimeistään nelikymppisen naisen tulisi kiinnittää huomiota siihen lihaskuntoon. Ikääntyminen ja hormonaaliset muutokset pienentävät lihasmassaa, mikä hidastaa perusaineenvaihduntaa. Estrogeenin väheneminen ohjaa rasvan kertymistä keskivartaloon ja naisen on opeteltava uudet elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyl on pakko laihduttaa. Naama on viel aika rypytön mutta kuivuus vaivaa. Ap.
Ei, sinun ei ole pakko laihduttaa. Sinun pitää opetella kaikki uudelleen, syöminen, liikkuminen ja lepo. Opetella loppu elämän elintavat.
Sen röllykän kun itselleen hankiin sitä ei enää neljän kymmenen ikävuoden jälkeen eroon pääse kuin leikkauksella. Hyväksy tosi asiat.
Eipä tuo haittaa, olen selkävaivainen niin suosin takaapäin asentoa. Voidaan tavata.