Kysytäänpä näin päin, mitkä vanhanaikaiset, vähemmän suositut ja pois muodista olevat ruuat ovat herkkuasi?
Just söin lanttua, nam. Marjapuuro on hyvää, samoin punaherukkasoppa.
Kommentit (691)
Läskisoosi, kanaviillokki ja tilliliha! Ja hyviä keitettyjä jauhoisia perunoita näiden kanssa. Kanaviillokin kanssa lisäksi mustaherukkahilloa, läskärin kanssa etikkapunajuuria ja -kurkkuja, ja tillilihan kanssa vaikka hölskytyskurkkuja.
Kanaviillokki, tilliliha, silakkalaatikko, sianlihakastike+muussi, paistetut silakat, raparperisoppa
Voileipäkakut täälläkin, varsinkin kalatäytteiset. Myös kaurapuuro on herkkuani.
Maksalaatikko, sipulikeittojauheella maustetut lihapullat, kanaviillokki, grillisipsit.
Kiisselit on hyviä, itse tehdyt tietysti! Parasta on ihan vain (itse tehdystä) punaherukkamehusta tehty kiisseli ja päälle kermavaahtoa tai vaniljavaahtoa, kun kiisseli on vielä lämmintä.
Mansikka- ja raparperikiisselit on myös hyviä.
Kyllä voileipäkakut on ihan suosittuja. Tyyliin lähes jokaisesssa juhlassa on voileipäkakku.
Tosin nyt tekee mieli :( yhyy
Kanaviillokki, köyhät ritarit, lämpimät voileivät, wieninleike, vorschmack, borskeitto, makkarakeitto, nokkosletut
Kunnon lihasoppa, lihasta jossa luut mukana.
Paahdetut punajuuret, hyviä ja halpoja, samoin tuoreet silakkapihvit
Itse tehty hernekeitto, savustetusta lihasta ja luusta.
Köyhät ritarit olivat lapsuudessa suurta herkkua!
Meneekö ruoatkin pois muodista?!
Oman maan porkkanoist ja lantuista tehdyt laatikot jouluisin.
Kesäkeitto ja voileipäkakku.