Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Just luin Jodelista, että keskivertonaisella menee 20e/kk menkkasuojiin

Vierailija
06.05.2020 |

Siis kuin paljon muut holvaa, kun itselle riittää yks paketti rättejä ja yksi paketti tamponeja eikä nekään kulu loppuun sen 5 pv aikana..

Kommentit (298)

Vierailija
101/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisiin/ehkäisyyn jne menee kyllä enemmän kuin toi parikymppiä kuussa. Kerran vuoteen gynekologikäynti papakokeineen, ei lähde alle 120€. Mun ehkäisypillerit maksaa 34€/3kk. Sitten tuohon päälle ne terveyssiteet ja tamponit, arvioisin että ehkä 5€/kk

Parikymppiä on mennyt eikä ihan edes riittänyt. 

Papakoetta ei joka vuosi tarvita.

Eikä kyllä gynen tarkastustakaan. Nuoremmat käy kai yleensä kunnan ehkäisyneuvolassa uusimassa pillerit. Opiskelijat käy opiskelijatetveydenhuollossa puoli-ilmaiseksi.

Ja kaikkihan on nuoria tai opiskelijoita? 

Tk lääkäri voi myös määrätä pillerit.

Vierailija
102/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun monet täällä naureskelee, että euron paketti riittää kaikki muu on turhaa. Ihan kiva teille jos vuodatte niin vähän, mutta pystyttekö ymmärtämään minkälaista on elää todella runsaiden vuotojen kanssa ja mitä kaikkea siitä seuraa? Itsellä menee pari pakettia always siteitä (muut ei ime riittävästi) sekä ob tamponeja (tampaxit ihan paskoja ob verrattuna). Ite en ole edes nähnyt mitään euron paketteja ja minun niitä olisi ihan hyödytöntä ostaa. Olen toki kokeillut kaikenlaista, mutta em. setti on ainut mikä toimii ja siltikin joudun jännittämään ettei vuoda ohi/läpi. Lisäksi on hirveet kivut pari päivää johon joudun syömään särkylääkettä, että pystyn käymään töissä kuukautisten aikaan. Ja ferritiiniarvo jatkuvasti alle 10, joudun käymään rautainfuusioissa (rautatableteista ei mitään hyötyä.) Nyt voitte tulla neuvomaan ja pilkkaamaan, että tee sitä ja tee tätä, voin kertoa, että kaikkea on yritetty. Tuo rahanmeno suojiin on ihan todellista joillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten edes saa ostaa noita superkalliita hienoja ja parempia suojia? En missään normikaupassa ole nähnyt mitään luxus-valikoimaa.

Ei täällä mistään hienoista ja luksuksesta ole puhuttu? Vaan tuotteista, jotka on kehitelty ja suunniteltu siihen tarkoitukseen mihin myydään. Moni Pirkan yms side on vain joksikin rätiksi jalkoväliin tuotettu, eikä se sen vuoksi kestä käytössä.

Jokainen on nähnyt telkkarissa niitä mainoksia, joissa kaadetaan neste siteelle? Ei ne ole mikään vitsi. Kun se hyytelömeri sieltä naisen sisuksista syöksyy sadan kilsan tuntivauhdilla kohti maan keskipistettä, siinä ei mikään vessapaperi auta välissä.

Ihan jokaisesta lähikaupastasi saat oikeita kuukautissiteitä.

Vierailija
104/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun monet täällä naureskelee, että euron paketti riittää kaikki muu on turhaa. Ihan kiva teille jos vuodatte niin vähän, mutta pystyttekö ymmärtämään minkälaista on elää todella runsaiden vuotojen kanssa ja mitä kaikkea siitä seuraa? Itsellä menee pari pakettia always siteitä (muut ei ime riittävästi) sekä ob tamponeja (tampaxit ihan paskoja ob verrattuna). Ite en ole edes nähnyt mitään euron paketteja ja minun niitä olisi ihan hyödytöntä ostaa. Olen toki kokeillut kaikenlaista, mutta em. setti on ainut mikä toimii ja siltikin joudun jännittämään ettei vuoda ohi/läpi. Lisäksi on hirveet kivut pari päivää johon joudun syömään särkylääkettä, että pystyn käymään töissä kuukautisten aikaan. Ja ferritiiniarvo jatkuvasti alle 10, joudun käymään rautainfuusioissa (rautatableteista ei mitään hyötyä.) Nyt voitte tulla neuvomaan ja pilkkaamaan, että tee sitä ja tee tätä, voin kertoa, että kaikkea on yritetty. Tuo rahanmeno suojiin on ihan todellista joillakin.

Uskon kyllä oikein helpostikin, mullakin on välillä runsaat menkat. Varmasti juuri tuo, että joutuu käyttämään tuplasuojia, tekeekin noita useiden kymppien kustannuksia. Ja aiemmin kirjoittelin myös siitä, että kaikki suojat eivät kaikille sovi. 

Mutta sellainen juttu on kyllä huomionarvoinen, etten mäkään usko näillä hinnoilla, että KESKIVERTOnaisella menee kymmeniä euroja kuukaudessa, vaikka monella meneekin.

Vierailija
105/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee yksi pikku tippa verta koko menkkojen aikana eli pärjään yhdellä paketilla vuoden.

Siis en usko, että joillakin menis koko paketti muka kuukaudessa. Kyllä joku nyt valehtelee ja pahasti!

Vierailija
106/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika isolta luvulta. Ennen kuin aloitin hormonaalisen ehkäisyn, mulla oli todella runsaat 7 päivän mittaiset kuukautiset. Käytin pari pakettia libressen siteitä (n. 4e) sekä tuplapakkauksen ob:n niitä supertamponeja (3e) ja myös sellaisia pienempiä, vähemmän imukykyisiä tamponeja (3e). Eli itse pääsin noin kymmeneen euroon. Mun piti vaihtaa tamponia parin tunnin välein ja pitää samalla sidettäkin, kun jatkuvasti vuosin yli. Ei ole ikävä noita aikoja...

Vierailija
107/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä myydään tosi paljon 30+ ikäisille naisille, joiden menkat runsastuneet lasten saannin jälkeen:

https://www.yliopistonapteekki.fi/tena-pants-plus-m-14-kpl-21273.html

Eri apteekissa töissä siis itse. Ja olen omiakin menkkoja tänne kommentoinut, en myöskään pärjännyt noilla euron pikkuhousunsuojilla aiemmin.

Vierailija
108/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa euron pakkauksia? Montako niissä on?

Tokmanni, Pirkka, X-tra. Ei voi olla noin vaikeaa etsiä tietoa netistä. 

No ei ole eurolla Pirkkaa, enkä ole Tokmannillakaan euron pakkauksia nähnyt kuin niitä jotain tosi pieniä 7-10 kappaleen pakkauksia jotka ei riitä mihinkään. Kai nyt normaalisti väh. 4-5 vuorokaudessa käyttää. Vai kestääkö jollain vain 2 päivää?

80 senttiä 14 kappaletta

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/k-menu-side-14kpl-ultra-normal-wing…

Te naiset kyllä nöyryytätte itseänne nyt urakalla

T. eri

Noiden imukyky on huono 3/6 tippaa, eli täysin turhia. Itse en koskaan osta noin huonoja siteitä.

Te miehet kyllä nöyryytätte itseänne ihan urakalla. Te miehet olette pohjattoman itsekkäitä ja omahyväisiä. Teidän pitäisi tajuta pitää turpanne kiinni asioista, joista ette tajua mitään. Eli miesten pitäisi olla täysin hiljaisia, sillä asioita joista miehet tajuaisivat jotain, ei ole olemassakaan.

6 pisaran side 1,15 €/paketti

https://www.foodie.fi/entry/2069/siivellinen-yoside-10kpl/6415711693726

Supertamponit 1,79 €

https://www.foodie.fi/entry/2069/tamponi-super/6415711054893

Vierailija
109/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yhdessä tuotekoulutuksessa kerrottiin, että runsaisiin menkkoihin kannattaa kokeilla inkotinenssisuojia, kun niissä on parempi imuteho kuin norm. kuukautissuojissa. Tällöin saattaa pärjätä pienemmällä siteellä, kuin mitä vastaava kuukautissuoja olisi. 

Vierailija
110/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin varmasti menee kymppejä, jos on erittäin runsas vuoto. Mutta sitten on myös iso joukko naisia, joilla on niukka vuoto tai ei vuotoa lainkaan (esim. kierukka, putkeen syödyt pillerit) ja sen vuoksi suojiin ei mene rahaa kuin pari euroa. Keskimäärin ei varmasti mene 20 e/kk. Oikeampi haarukka lienee 5-10 e/kk.

Vierailija
111/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee yksi pikku tippa verta koko menkkojen aikana eli pärjään yhdellä paketilla vuoden.

Siis en usko, että joillakin menis koko paketti muka kuukaudessa. Kyllä joku nyt valehtelee ja pahasti!

Jos sinä et vuoda paljon niin kukaan muukaan ei, niinkö?

Vierailija
112/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä kierron pituus ollut 21 päivää, joten ns. kuukauden aikana voi tavallaan olla kahdet menkat. Tämä toki lisää kulujakin, mutta silti ei mene yli 20 euroa. Mun menkat eivät kuitenkaan ole mitkään niukat. 

Vierailija
113/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuukautisväittelyä. Jokaisella naisella on omanlaisensa kuukautiset ja niitä rättejä tosiaan kannattaa vaihtaa silloin on tarvis. Pari pakettia päivässä menee heittämällä jos on runsaat kuukautiset.

Vierailija
114/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla runsaat menkat jotka kestää 5-6 päivää. Vaihdan siteen joka kerta kun käyn pissalla/kakalla ja monesti siinä välissäkin kun tuntuu että side on täysi tai tuntuu epämukavalta.

Kyllä siinä useampi paketti menee per kierto.

Vierailija
115/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi käytän kuppia, menee 20 e/10 vuotta.

Vierailija
116/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisiin/ehkäisyyn jne menee kyllä enemmän kuin toi parikymppiä kuussa. Kerran vuoteen gynekologikäynti papakokeineen, ei lähde alle 120€. Mun ehkäisypillerit maksaa 34€/3kk. Sitten tuohon päälle ne terveyssiteet ja tamponit, arvioisin että ehkä 5€/kk

Parikymppiä on mennyt eikä ihan edes riittänyt. 

Papakoetta ei joka vuosi tarvita.

Eikä kyllä gynen tarkastustakaan. Nuoremmat käy kai yleensä kunnan ehkäisyneuvolassa uusimassa pillerit. Opiskelijat käy opiskelijatetveydenhuollossa puoli-ilmaiseksi.

Ja kaikkihan on nuoria tai opiskelijoita? 

Tk lääkäri voi myös määrätä pillerit.

Mulla 38e/3kk pillerit. Menkkoja ei ole ja gynellä en käy.

Vierailija
117/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä monta pakettia (jopa päivässä).

Vierailija
118/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kuukautisväittelyä. Jokaisella naisella on omanlaisensa kuukautiset ja niitä rättejä tosiaan kannattaa vaihtaa silloin on tarvis. Pari pakettia päivässä menee heittämällä jos on runsaat kuukautiset.

:) Olet väärässä, täällä on kerrottu, että se euron paketti pitää riittää kaikille. Kaikki muu on luxusta, ihan sama kuinka paljon vuodat. 

Vierailija
119/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllätys, että naisten voimaantumissovelluksessa valehdellaan minkä ehditään

Ja mikähän on sinun syysi käydä sitä palstaa lukemassa?

Vierailija
120/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllätys, että naisten voimaantumissovelluksessa valehdellaan minkä ehditään

Ja mikähän on sinun syysi käydä sitä palstaa lukemassa?

No minulla ei ole oikein muuta sisältöä elämässä kuin naisten haukkuminen vauvapalstalla, niin siksi käyn. Täällä joka päivä klo 7–23.